Maskasının «ağa»sı olan və
gülə bilməyən
təlxəyin etirafları
Dövlət Pantomima Teatrında
«Mən və mən» mono tamaşası
təqdim olundu
Əslində, bu da bir maskalanmaq
idi - aynanın qarşısında durub «sən elə bilirsən, biz maskanın əsiriyik, xeyr. O, bizdən canını
nə vaxt qurtaracağı günü
gözləyir» deməsi...
Dövlət Pantomima Teatrında yeni tamaşanın premyerası baş tutdu. Teatrın gənc
nəslinə mənsub
aktyorlarından biri - Ceyhun Dadaşovun müəllifi, rejissoru və ifaçısı olduğu «Mən və mən» mono pantomimasının qəhrəmanı, sözdə
belə desə də, gerçək əməldə acizliyinə
qalib gələ bilmir. Daha doğrusu,
bu, heç mümkün də deyil - axı, o, maskalanmağı dünyaya gəldiyi ilk dəqiqələrdə
tibb bacısının
yanına vurduğu şapalaqdan ağlamağa
başlayanda öyrənib.
Amma bu onun
finalda edəcəyi xatirə-etirafdır. Ona qədər
isə tamaşaçı
ağıllı, istedadlı,
güclü görünməkdən
ötrü maska taxmağı həyat tərzinə çevirmiş
mim-təlxək, ya da adi bir
insanın və deməli, bu və ya digər
dərəcədə özünün
həyat həqiqətləri
ilə tanış olur.
Ceyhun Dadaşov bir pritçanı çox sevdiyini deyir. «Bir nəfər
həkimin yanına gəlib gülə bilməməyindən şikayətlənir.
Həkim ona məsləhət görür
ki, qonşu məhəllədəki təlxəyin
oyunlarına tamaşa
etsin. Pasiyent cavab verir ki,
həmin təlxək
elə o özüdür...»
«Mən və mən» tamaşası başlamazdan əvvəl
biz aktyorun güzgü
qarşısında oturub
üzünü necə
qrim elədiyini müşahidə etdik. Bu,
teatrın şəraitsizliyinin
diqqətə çatdırılması
kimi yox, maskalanmaq, ondan istifadə etməyin incəlikləri kimi qavranmalıdır. Axı,
aktyorlar tamaşanın
başlama vaxtı deyil, ondan yarım
saat əvvəl qrimlərini tamamlayırlar.
Birpərdəli «Mən və mən» tamaşasının
əvvəli birdən-birə
şəxsiyyətsizliyini aşkar
edən personajın sırf pantomim tərzində oyunu ilə keçdi. Ümidsizliyin zirvə nöqtəsinə
çatmış insanın
monoloqu ilə bu oyun tamamlanırdı.
Təlxək-mimin etiraflarından bir məktəbli dövrü
ilə bağlıdır. Dərsdən
sonra futbol oynamaq istəyən yeniyetmə oğlanlardan biri olan dostunun
topu xəlvətcə
götürməsi, səhərisi
kiminsə onu satması və məktəbdən qovulması,
tamaşanın qəhrəmanının
isə onun hərəkətlərini təkrarlamaqla
diqqət mərkəzində
olmağa çalışmasından
bəhs edən xatirə-etiraf...
Zənnimcə, bu tamaşanın
ən uğurlu yeridir. Çünki gənc aktyor
personajının dililə
dostunu satanı alçaq, şərəfsiz
adlandıranda söhbətin onun özündan getdiyi şübhəsi yaranmadı.
Maskalı insan özü bunu etiraf etməyənə qədər.
İnsanlar maskalanmağa, oynamağa, cildə girməyə məhkumdurlar.
Hər halda, dahi dramaturq «həyatın bir səhnə, insanların isə aktyor» olduğunu deyəndə bəşəriyyət qarşısında
onun müstəsna dramaturji istedadından əsrlər boyunca zövq almaq üçün öhdəlik
qoymaq məqsədi güdmürmüş.
Samirə Behbudqızı
Mədəniyyət.- 2010.- 21 aprel.- S. 5.