Şəkidə
atüstü turizm marşrutu təqdim olundu
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin Turizm şöbəsinin və Respublika Atçılıq Turizm Mərkəzinin birgə təşkilatçılığı ilə avqustun 3-5-də Şəkidə təşkil olunan infoturda 15 nəfər iştirak edirdi. İştirakçılar arasında ölkəmizdə fəaliyyət göstərən turizm şirkətlərinin və kütləvi informasiya vasitələrinin nümayəndələri də vardı. İnfotura rəhbərlik nazirliyin Turizm şöbəsinin əməkdaşı Adil Adilova həvalə edilmişdi.
Biz Şəkiyə
çatanda günorta
idi. Hava isti olsa da, qədim karvansarada bu hiss edilmirdi. Əşyalarımızı yerləşdirmək üçün hərəmiz
öz hücrəmizə
yollandıq. Yarım
saatdan sonra Respublika Atçılıq
Turizm Mərkəzinə
yola düşdük...
Respublika Atçılıq Turizm Mərkəzinin Şəki filialı rayon
mərkəzindən 25 kilometr
aralıda yerləşən
Daşüz kəndinin
ərazisindədir. Yolboyu infotur
barədə iştirakçıları
məlumatlandıran A.Adilov
bildirdi ki, atçılıq turizminin
inkişaf etdirilməsi
məqsədilə Respublika
Atçılıq Turizm
Mərkəzi yeni bir turizm marşrutu
müəyyənləşdirib. Mərkəzdən başlayan marşrut
Daşbulaq kəndi ərazisində yerləşən
Çorqat meşəsində
başa çatır.
Atçılıq Turizm Mərkəzində
bizi qurumun rəhbəri Rafiq Ramazanov, atçılıq
turizmi üzrə baş mütəxəssis
Tahir Ağayev və digər əməkdaşlar qarşıladılar.
Qeyd edək ki, Respublika Atçılıq
Turizm Mərkəzinin
balansında olan bütün atlar Şəki filialında saxlanılır. Burada təxminən
50 başa yaxın at var ki, onların
içərisində də
cins atlar üstünlük təşkil
edir. Rafiq Ramazanovun dediyinə
görə, atların
əksəriyyətini Rusiyadan
alıblar. Mərkəzin balansına daxil olan atlar təmizqanlı
ingilis, ərəb, alman, Axaltəkə cinsi, Mərəzə atları, rus löhrəmi, həmçinin
də yerli atlardır.
İnfoturun proqramına uyğun
olaraq, iştirakçıların
ilkin atsürmə vərdişlərinə yiyələnməsi
məqsədilə mərkəz
əməkdaşlarının köməyi ilə bizə 2-3 saatlıq təlimlər keçirildi.
Bu prosedur atla
gəzintiyə çıxmaq
istəyən bütün
turistlər üçün
nəzərdə tutulub.
Mərkəzin atçılıq turizmi üzrə baş mütəxəssisi
Tahir Ağayev bütün iştirakçıların
ilkin atsürmə vərdişinə yiyələnməsinə
şərait yaratdı.
Nəhayət, atla qısaməsafəli
gəzintimizi başa vurub, karvansaraya qayıtdıq.
Yeni marşrutun uzunluğu 35 kilometrdir
İnfoturun 2-ci günü səhər
saat 8.30-da yenidən Şəki atçılıq
bazasına yollandıq.
T.Ağayev Daşüz-Daşbulaq-Çorqat
meşəsi turizm marşrutu haqqında bizə ətraflı məlumat verdi.
Marşrutun uzunluğu 35 km, müddəti
isə 8 saatdır.
Məsafəni atla qət edənlər Daşüz
kəndinin yuxarı hissəsindən cənub-qərb
istiqamətində Daşbulaq
kəndinə doğru
hərəkət edir.
Yol öncə dağ, sonra isə düzənlikdir. Turistlər marşrutun
üzərində yerləşən
alban məbədini ziyarət etdikdən sonra üzü qərbə enişli-yoxuşlu
yollarla Çorqat meşəsinə tərəf
istiqamət götürməlidirlər.
10 km məsafə qət etdikdən sonra Çorqat meşəsində düşərgə
qurulur. Günorta naharını burada
edən turistlər bir qədər dincəldikdən sonra geriyə qayıdırlar.
Qayıdarkən marşrut iştirakçılarının
yolu Topxana və Molladərə adlanan ərazilərdən
keçir. Onlar 1 saatdan
sonra Daşüz kəndinə çatırlar.
T.Ağayevin dediyinə görə,
marşrut boyu turistləri axar bulaqlar, dağlar, dərələr və digər təbiət mənzərələri müşayiət
edəcək.
Məlumatı dinlədikdən sonra infotur iştirakçıları
T.Ağayevin rəhbərliyi
ilə Daşüz-Daşbulaq-Çorqat
meşəsi turizm marşrutu ilə hərəkətə başladılar.
Qədim alban məbədləri ilə
tanışlıq
Yolboyu qarşılaşdığımız
mənzərələr insanı
valeh edirdi. Təbiət
o qədər ecazkar idi ki, yolların
narahatlığını belə
hiss etmirdik. Çorqat meşəsində
qurulan düşərgədə
nahar etdikdən sonra isə bizi müşayiət edən Daşüz kəndinin sakini Azad Zamanovun yaxınlıqdakı
alban məbədləri
haqqında məlumatlarını
dinlədik. Onun dediyinə
görə, sonuncu alban məskəni Çorqat meşəsində
olub. Ümumiyyətlə isə 1 kilometr
məsafəni əhatə
edən Çorqat dərəsində 3 alban məbədinin qalıqları
var.
A.Zamanov çox maraqlı
bir faktı da açıqladı ki, ötən əsrin əvvəllərində
bu yerlərdə yaşamış ermənilər
alban kilsələrini
özününküləşdirməyə,
tarixi saxtalaşdırmaq
cəhdlərinə baş
vurublar. Onlar alban
kilsələrinin daşları
üzərində öz
adlarını yazıblar,
pəncərələri söküb
öz tərzlərinə
uyğun tikiblər, eyni zamanda albanlara
məxsus xaçların
əlamətlərini dəyişdirib
erməni xaçına
bənzətməyə çalışıblar.
Lakin diqqətli tədqiqatçılar
bütün bunların
sonradan quraşdırma
olduğunu dərhal görürlər. 1918-ci ildə baş vermiş erməni-müsəlman
toqquşmalarından sonra
ermənilər də
bu ərazidən köçüb gedib.
Yeri gəlmişkən, hələ səfərimizin
birinci günündə
diqqətimi Şəkinin
girişində köhnə
alban kilsəsi cəlb etmişdi. İnfotur proqramından əlavə
müəyyən vaxtımızın
olduğunu nəzərə
alıb «Azərbaycan boyunca səyahət» jurnalının əməkdaşı
Səbinə İsmayılova
və «BIG AZERI-TOUR» Ltd.-nin
direktoru Ofil İsmayılovla birlikdə
həmin alban kilsəsini ziyarət etmək qərarına gəldik. Onu da bildirim ki, Ofil və
Səbinə İsmayılovlar
ər-arvaddırlar. Onlar Azərbaycanın
tarixi-mədəni abidələri
ilə yaxından maraqlanırlar və topladıqları məlumatları
«Azərbaycan boyunca səyahət» jurnalında
çap etdirirlər.
Şəhər sakinlərindən axtardığımız məbədin
yerini soruşduqda əvvəlcə sualımızı
çaşqınlıqla qarşıladılar.
Yaxınlıqda alban yox, erməni kilsəsinin olduğunu dedilər.
O.İsmayılovun izahatından sonra,
nəhayət, Məmmədalı
adlı Şəki sakini bizə bələdçilik etməyə
razı oldu. Onun dediyinə görə, yerli əhali bu kilsəni erməni kilsəsi kimi tanıyır. Bu səbəbdən də kilsə baxımsız qalıb.
Alban məbədləri haqqında kifayət qədər bilgiyə malik olan O.İsmayılov
Məmmədalı müəllimə
izah etdi ki, alban xaçı
ilə erməni xaçı bir-birindən
fərqlənir. Onların ən
böyük fərqi isə odur ki,
albanların xaçının
aşağı hissəsi
gül formasında olur. Kilsənin üzərində qalıqları qalan xaça baxdıqda onun doğrudan da albanlara məxsus
olduğunu asanlıqla
görmək olurdu.
Məmmədalı müəllimlə
sağollaşanda isə
şəkililərə məxsus
zarafatyana bir təklif aldıq: «Gəlin, gedək qonağımız olun. Bizim arvad sizə
bir qulluq etsin ki, bir
də bizə gəlmiyəsiz...»
Şəki xanlarının
sarayı - sənət
məbədi
İnfoturun
3-cü günü Şəki
xanlarının yay sarayı ilə tanış olduq. Azərbaycan orta əsr memarlığının görkəmli
abidəsi olan bu saray şəhərin
yuxarı hissəsində,
yüksəklikdə yerləşir.
Şəkiyə ayaq basan istər yerli, istərsə də əcnəbi qonaqların ziyarət etdikləri ilk məkanlardan biri məhz Xan sarayı
olur. Bu memarlıq
incisi Azərbaycanda
ilk müstəqil xanlığın
əsasını qoyan
Hacı Çələbi
xanın nəvəsi
Hüseyn xanın dövründə tikilib.
Hüseyn xan eyni zamanda «Müştaqi» təxəllüsü ilə
şeirlər yazdığından
bəzi mənbələrdə
bu saray «Müştaqi imarəti» kimi də qeyd
olunur.
Qeyd edək ki,
XVIII əsrin yadigarı
olan bu tarixi
tikili öz görünüşü, tikilmə
üslubu, mürəkkəb
ornamentləri, xüsusilə
də şəbəkələri
ilə diqqəti cəlb edir. Saraydan çölə iki eyvan açılır.
Bu eyvanların tikilmə üslubu da maraq doğurur.
Eyni istiqamətdə tikilmələrinə baxmayaraq,
kişilər üçün
nəzərdə tutulan
eyvana çıxdıqda
«Xanımın eyvanı»nı görmək qeyri-mümkündür. İkimərtəbəli sarayın mərtəbələri
arasında əlaqəni
təmin edən pilləkənlərdən biri
qadınlar, digəri kişilər üçün
nəzərdə tutulub.
Hasarla əhatəyə alınmış
sarayın həyətindəki
möhtəşəm çinarların
yaşı isə sarayın yaşından çoxdur.
1999-cu ildə Azərbaycan hökuməti ilə Beynəlxalq İnkişaf
Assosiasiyası arasında
imzalanan müqaviləyə
əsasən, «Mədəni
irsin qorunması» layihəsi çərçivəsində
saray təmir və bərpa olunub. Sarayın özülü möhkəmləndirilib,
taxta döşəmə
dəyişdirilib.
Xan sarayını ziyarət etdikdən sonra Şəkinin mərkəzində
yeni fəaliyyətə
başlamış 4 ulduzlu
«Greenhill İnn» hotelində
nahar etdikdən sonra avtobusumuz Bakıya doğru istiqamət götürdü...
Fəxriyyə Abdullayeva
Mədəniyyət.-
2010.- 13 avqust.- S. 8.