Kukla incəsənət
nümunəsidir
Yaponiyalı
kukla mütəxəssisi Mikki
Mori ölkəsində bu
sənətə verilən yüksək önəmdən və
Azərbaycanda səfər təəssüratlarından
danışır
Dünyada elm-texniki kəşfləri ilə tanınan Yaponiya həm də kukla mədəniyyəti
ilə məşhurdur. Artıq uzun illərdir
ki, bu ölkə özünün ənənəvi kukla istehsalına malikdir. Bu günlərdə Bakıda, Dövlət Kukla Teatrında yapon
kuklalarının sərgisi keçirildi.
Yapon kuklaları üzrə məşhur
mütəxəssis Mikki Mori
isə geniş mühazirə ilə
çıxış edərək kuklaların ölkəsinin
mədəni həyatında tutduğu
yerdən bəhs etdi. Onunla
söhbətimiz də bu mövzuda
oldu.
- Xanım Mori, Azərbaycana səfər etməkdə məqsədiniz təkcə kuklaların təqdimatından və təbliğatından ibarətdir, yoxsa gələcəkdə hansısa işbirliyi planlaşdırırsınız?
- Əvvəlcə deyim ki, mənim anam yapon kuklalarının ustası idi və bu mənada mənim böyük təcrübəm var. Amma mənə gəlincə, kukla düzəltmirəm, sadəcə onları başqa ölkələrdə təbliğ edirəm. Bu sərgidə yapon mədəniyyətini Azərbaycana təqdim etdik və eyni zamanda Azərbaycan mədəniyyəti ilə tanış olduq. Mənim Azərbaycan kuklalarına da böyük marağım var və sizin kukla ustalarının biri ilə tanış olub kataloq almışam. Bilirəm ki, Azərbaycanda da gözəl kukla düzəltmək texnikası var. Azərbaycanda bu sənətin yayılmasına marağım olduğu üçün bura gəlmişəm.
- Bəs Yaponiyada kuklaların tarixi haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Yapon kuklaları qədim tarixə malikdir. Ən başlanğıcda, kuklalar
hitrqata adlanırdı
və onlardan mərasimlər zamanı ovsunlar üçün istifadə edilirdi. Yaponiyada inanırdılar ki, tanrılar göylərdə
yaşayır və yalnız bayram mövsümlərində dünyəvi
evlərinə enirlər.
Bu vaxt ərzində
tanrıların ruhu kuklalarda yaşayır və nəticə etibarilə onlar ölkənin hər yerində bayram şənliklərində müxtəlif
rollar oynayırdılar.
Lakin kuklaların yapon ailələrində populyarlıq
qazanması XVIII əsrə
təsadüf edir.
Hətta
o dövrdə «Hina» adlandırılan kukla festivalı da var idi. Kuklaları gəlinin cehizinin bir hissəsi hesab edir, ailənin
var-dövlətinin və
sosial statusunun simvolu sayırdılar.
Kuklaların məşhurluğu kukla sənayesinin inkişafı ilə nəticələndi, şəhərlərdə
kukla bazarları meydana çıxdı.
Buna baxmayaraq, sonrakı dövrdə Yaponiyada Avropa mədəniyyəti və
bədii cərəyanlarının
axını nəticəsində
kuklalar artıq bədii əsər kimi qiymətləndirilmirdi,
onlar sadəcə oyuncaq səviyyəsinə
enmişdi. 1920-ci illərdə «Bədii kukla hərəkatı» adlı hərəkat təşəkkül tapmağa
başladı.
- Bu hərəkatın
mahiyyəi nədən
ibarət idi?
- Bu, sadəcə
oyuncaqlar yox, incəsənət işi
olan kuklalar yaratmağa yönəlmiş
hərəkat idi. Qeyd etmək maraqlı olardı ki, dünyanın hər yerində böyük sayda kuklaların mövcud olmasına baxmayaraq, bədii kukla hərəkatı bu spesifik dövr
ərzində Yaponiyada
inkişaf etdi. Həmçinin kukla sənəti
teatrda və ədəbiyyatda ixtisaslaşan
sənətkarlar arasında
populyar oldu və kukla sənətinə
aid cəmiyyətlər quruldu.
1933-cü ildə Yaponiya Kukla Assosiasiyası quruldu, sərgilər keçirildi.
Bu da öz
növbəsində bədii
kukla sənətinin ictimaiyyət tərəfindən
qəbul olunmasına gətirdi. Nəticədə daha ənənəvi
olan kukla düzəldən peşəkarlar
içərisindən avanqard
kukla ustalarının
yeni təbəqəsi
meydana çıxdı.
Kukla düzəltmə prosesi müxtəlif texniki üsulları və materialların istifadəsini daxil edərək bir tam incəsənət əsərini
formalaşdırmaq üçün
mürəkkəb şəkildə
bütövlük təşkil
edir. Kuklanın görünüşü heykəlin formasına, boyanması rəsm əsərinə, geyimi dəbə bənzəyir.
Gözləri və saçı
isə bir tətbiqi incəsənət
işidir. Kuklanın barmaq
ucları və geyimi kimi detallar
kuklaların reallığını
artırır. Məhz buna
görə kuklalar öz ifadələrinə
və gözəlliklərinə
malikdirlər. Bu cür kukla taparaq ondan məmnunluq
hissi keçirə bilmək, kukla sənətinə bir incəsənət forması
kimi məna verir. Bu gün
kukla yapon mədəniyyətində əhəmiyyətli
yer tutur.
M.Sultanova
Mədəniyyət.-
2010.- 27 avqust.- S. 5.