Fortepianonun
şahzadəsi
Professor Adilə Əliyeva: «Mən musiqi ilə
yaşayıram, musiqi insan qəlbinin dilidir»
Avropanın tanınmış
musiqişünasları onu «fortepianonun şahzadəsi»
adlandırırlar. Söhbət virtuoz pianoçu, beynəlxalq
müsabiqələr laureatı, soydaşımız Adilə Əliyevadan
gedir. Keçdiyi həyat yolu çox maraqlıdır: Azərbaycanda
doğulub, Rusiyada məşhurlaşıb, Fransada isə
fenomenə çevrilib. Onun ifasında sehrli cazibə, ali eşq hiss olunduğu bildirilir. Məşhur
pianoçu, Azərbaycanın Əməkdar artisti Adilə Əliyeva
hazırda Fransa Ali Beynəlxalq Musiqi Akademiyasının
direktorudur. Uzun müddət ölkəmizdən kənarda
yaşamasına baxmayaraq, Azərbaycan onun üçün
çox doğmadır. Elə bizimlə söhbətə də
Bakı ilə bağlı xatirələrlə
başladı:
- Mən Bakıda
doğulmuşam, bu şəhər ilk konsertlərimin, ilk məhəbbətimin
və ilk ümidlərimin yeridir. Anam
çar Rusiyasının kübar təbəqəsindən
olan qraf Konstantin Nikolayeviç Xudikovun qızı olub. Babam tanınmış həkim olub. 1917-ci ildə Rusiyada inqilab baş verəndən
sonra Azərbaycana gəlib. Burada tibb sahəsində
çalışıb, həmin dövrdə Qarabağda vəba
epidemiyası olub. Babam bu xəstəliklə
mübarizədə fədakar fəaliyyət göstərib.
Lakin özü də bu xəstəliyə
yoluxub və özünü yandırıb. Atama gəlincə, o, uşaqlıqdan musiqiçi
olmaq istəsə də, mühəndis peşəsinə yiyələnib.
Bununla belə, həyatı boyu musiqi vurğunu
olub.
- Deməli, musiqiyə gəlişiniz
sizə irsən, atanızdan keçib...
- Gözümü açandan
evimizdə piano görmüşəm. Valideynlərimin
musiqiyə olan məhəbbəti məndə də çox
erkən musiqiyə, ifaçılığa maraq oyadıb.
Yadımdadır, anam
hər səhnə çıxışım
üçün ən yaxşı geyim
hazırlayırdı. Sanki mənim hər
ifam xüsusi bir hadisə idi. Həyəcan
keçirsəm də, atam həmişə deyərdi ki, bu sənin
işindir və həyəcanlanmaq üçün əsas
yoxdur. Moskvaya oxumağa gedəndə cəmi
15 yaşım var idi. İlk vaxtlar mənim
üçün çox çətin idi, ata-anamdan, ailə
qayğısından uzaq düşmüşdüm.
Lakin Moskvada çoxlu dost tapdım və ən əsası,
yüksək təhsil aldım, öz peşəm üzrə
ixtisaslaşdım. Moskvada qocaman professor Nehausun
sinfində təhsil alırdım. O, çox
yaşlı idi, ondan məşhur pianoçular Svatoslav Rixter,
Emil Gilels, Yakov Zak dərs alırdılar. Hər
gün səhər saat 6-dan 8-dək pianoda məşğul
olurdum. Sonra isə məktəbə
gedirdim. Müəllimlərimiz çox
ciddi və tələbkar olublar. Bu məktəb
bütün keçmiş SSRİ məkanında yeganə
idi və cəmi 15 nəfər pianoçu təhsil
alırdı.
- Bəs necə oldu ki, musiqi
yaradıcılığınızı Avropada davam etdirmək
qərarına gəldiniz?
- 1990-cı ildə İsveçrəyə
qastrol səfərinə getmişdim. Həmin səfərdə
mənə gözlənilmədən belə bir təklif
etdilər ki, İsveçrədə qalıb həm müəllimə,
həm də pianoçu kimi çalışım. Bu təklifi qəbul etməyim məni sanki yeni bir həyata
atdı. Bu, həm də mənə İsveçrə
dinləyicilərini görkəmli Azərbaycan bəstəkarları
- Tofiq Quliyev, Arif Məlikov, Vaqif Mustafazadə, Cövdət
Hacıyev, Oqtay Rəcəbovun yaradıcılıqları ilə
tanış etmək imkanı verirdi. Həmin
vaxtlar mən öz konsert proqramlarımda Azərbaycan klassik
musiqisini təbliğ edə bildim. Eyni zamanda hiss edirdim
ki, Azərbaycan klassik musiqisi yerli dinləyicilərdə
böyük maraq yaradır. Bu isə məni
çox sevindirirdi.
- Sonra sizin Fransa həyatınız
başlandı...
- Bilirsiniz, Fransada qalmağım da
təsadüfən oldu. Bu ölkəyə
qastrol səfərim zamanı Anti şəhərinin meri mənə
müqavilə ilə işləmək təklifi etdi. Sonra
isə iş elə gətirdi ki, Fransada qalıb işləməli
oldum. Mən çox sevinirəm ki, Fransada Marsel Landovski, Loran
Fitjeral kimi orkestr rəhbərləri var. Bundan başqa,
görkəmli musiqiçi və bəstəkar dostlarım
olduğu üçün özümü çox xoşbəxt
sayırdım. Həmişə düşünmüşəm:
əgər mənim yaradıcılığım dinləyicilərə
xoşdursa, deməli fəaliyyətimin faydası var və
yaşamağa dəyər.
- Məqsədə çatmaq,
özünüzü bütün dünyada virtuoz
musiqiçi kimi təsdiq etmək sizi uzun illər vətəndən,
doğmalarınızdan uzaqda saxladı, 20 il
sonra Azərbaycana qastrol səfərinə gəldiniz. Belə çıxır ki, incəsənət sizin
üçün həyatda çox şey deməkdir?
- Mənim aləmimdə incəsənət
reallıqdan üstündür. Müəyyən
yaşa çatanda düşünürsən ki,
bütün problemləri kənara atsaq, həyat necə
gözəl olardı. Musiqi vasitəsi ilə
sanki xəyallara qatılırsan, gələcəyini
düşünürsən, ümidlərə arxalanırsan.
Mən musiqi ilə yaşayıram, musiqi insan qəlbinin
dilidir. Musiqi vasitəsi ilə insanlarla
ünsiyyət yaradıram və ümid edirəm ki, mənim
ifam dinləyicilərə həzz verir və bu, mənə
xoşdur. Klassik musiqi müxtəlif
yaş həddlərinə aid olan insanların
marağını cəlb edir və biz musiqiçilərin məqsədi
bu marağı zənginləşdirməkdir.
Qüsursuz ifaçılığa nail olmaq asan deyil. Hesab edirəm ki, mənim hər səhnədə
çıxışım inkişafa doğru növbəti
addımdır. Mənim üçün
incəsənət tamam başqa bir aləmdir. Hələ heç vaxt bir ifam növbəti ifaya bənzəməyib.
Çünki hisslər və təsəvvürlər
dövr edərək dəyişir. Lakin əsası
odur ki, sonda məqsədinə çatasan.
Musiqi mənə
güc verir, dostlar qazandırır. Digər
ölkələrdə də insanlar məhz musiqi vasitəsilə
bir-birləri ilə əlaqə yaradır, ünsiyyət
qururlar. İnsanlar musiqini sevirlər.
Azərbaycanda da hazırda musiqiyə
böyük diqqət və qayğı var. Ölkənin
birinci xanımı Mehriban xanım Əliyeva da musiqini
çox sevir və dəyərləndirir. Ümumiyyətlə, Azərbaycanda yaxşı
musiqini sevirlər və deyim ki, mən Bakıda hər gün
rəqs edirəm. İnsanlar da çox
xoşuma gəlir.
- Siz həm də beynəlxalq
musiqi müsabiqəsi keçirirsiniz. Maraqlıdır,
bu müsabiqənin özəlliyi nədir?
- Bu müsabiqənin xüsusiyyəti
ondan ibarətdir ki, iştirakçılar iki kateqoriyaya
bölünürlər: gənc ifaçılar və peşəkarlar.
Buna baxmayaraq gənc ifaçı da peşəkar ola bilər və iştirakçıların
hamısı müxtəlif səviyyədə öz
bacarıqlarını göstərirlər.
Müəllim peşəsi
mənə gənc musiqiçilərlə ünsiyyətdə
olub tanınmaq imkanı verir. Tələbələr
sanki öz suallarına cavab axtarmaq üçün sənin
yanına gəlirlər və sən haradasa həkim rolunu
oynayırsan, diaqnoz qoyub xəstəliyi müəyyən edirsən.
Hər tələbə fərdiliyi ilə
seçilir. Bizim ünsiyyətimiz və
yanaşmamız isə peşəkardır. İfaçılıq texnikası əl, bədən
hərəkətlərinin, düşüncələrin
azadlığını təşkil edir.
- Uzun illər vətəndən
uzaqda yaşamısınız. Bakıya gələndə
hansı hissləri keçirirsiniz?
- İstər mən,
istərsə də İsveçrədə yaşayan
qardaşım Nadir hər zaman Bakı üçün
darıxmışıq. Biz atamızla həmişə
Azərbaycan dilində danışmışıq. Qardaşım və mən həmişə
Bakını xatırlamışıq. Bakı
günü-gündən gözəlləşir. Avropada belə təsəvvür var ki, Bakı əfsanəvi
bir şəhərdir. Artıq 20 ilə
yaxındır ki, Avropada gərgin konsert proqramları ilə
çıxış edirəm. Lakin ötən il doğma Bakımda konsert proqramı ilə
çıxış edərkən zalı
tamaşaçı ilə dolu görəndə və
onların isti münasibətini hiss edəndə
özümü çox xoşbəxt hiss etdim.
-
İfalarınızda doğma vətəni necə təbliğ
edirsiniz?
- Pianoda Qarabağ
mövzusunda çoxlu musiqi parçaları, gözəl
paytaxtımız Bakının gözəlliklərini vəsf
edən əsərləri ifa etmişəm. Azərbaycanın birinci xanımı Mehriban xanım
Əliyeva Parisdə, UNESCO-da keçirilən tədbirə məni
şəxsən dəvət etmişdi. Bundan
əlavə, Dünya Azərbaycanlıları Konqresinin
İsveçrədə təşkil etdiyi konsertdə Azərbaycan
musiqi nümunələrindən ifalar etdim və bu, qeyri-adi
maraqla qarşılandı. Ötən il
Dünya Azərbaycanlılarının Konqresində mən də
iştirak etdim. Tanınımış Azərbaycan
bəstəkarı Arif Məlikov mənim keçirdiyim
müsabiqədə münsiflər heyətinin fəxri
üzvdür. Musabiqə
iştirakçıları arasında azərbaycanlılar da
olur.
- Uzun illər Avropada
yaşamağınıza baxmayaraq geyim tərzinizdə bir azərbaycanlı
xanım olaraq dəyişməmisiniz. Maraqlıdır,
bəs səhnədə çıxış edərkən
geyim stiliniz necə, həmişə eyni olur, yoxsa fərqli?
- Düşünürəm ki, hər
bir bəstəkarın mahnısına görə, stili dəyişmək
lazımdır. Məsələn, klassik musiqi
üçün klassik, müasir musiqi üçün
müasir geyinmək lazımdır. Alman
musiqisini ifa edən zaman başqa, Azərbaycan musiqisi
üçün başqa stillər lazımdır.
- Adilə xanım, Azərbaycan və
Fransa musiqiçiləri arasında əməkdaşlıq
barədə nə deyə bilərsiniz? Azərbaycan
musiqisinin gələcəyini necə görürsünüz?
- Azərbaycanın Fransadakı səfirliyi bu sahədə
yaxşı fəaliyyət göstərir, müxtəlif
layihələr həyata keçirilir. Bizim
musiqimiz Avropada, o cümlədən Fransada tanınır və
sevilir. Qeyd etdiyim kimi, Azərbaycanda
dövlət səviyyəsində mədəniyyətin
inkişafına, o cümlədən musiqiyə böyük
diqqət və qayğı var. Ölkənin birinci
xanımının bu sahədə fəaliyyətini xüsusi
qeyd etmək istəyirəm. Bu fəaliyyət
Avropada da geniş rəğbətlə qeyd olunur.
Ümumiyyətlə, Azərbaycanda
yaxşı musiqini sevirlər və mən Bakıda
olduğum müddətdə bunu hər gün görür,
hiss edirəm. Bir sözlə, Azərbaycan
musiqisi, musiqi sənəti uğurla inkişaf edir və onun gələcəyi
üçün narahat olmağa dəyməz.
Mehparə
Sultanova
Mədəniyyət.- 2010.- 27 avqust.-
S. 4.