Milli animasiya filmlərimizin əsas problemi nədir?
Elçin Axundov: “Elə film qəhrəmanları
tapmalıyıq ki, bizi
dünya ekranlarında
tanıtsın”
Azərbaycanda ildə iki cizgi filmi çəkilir.
Bu filmlər Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin sifarişi ilə “Azanfilm” studiyasında istehsal olunur. Bu sahədə
müəyyən problemlər
olsa da, studiyanın yaradıcı
kollektivi gələcəyə
böyük ümidlərlə
baxır. Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin uşaqlar üçün yüksək
səviyyəli cizgi filmlərinin çəkilməsi,
kinodramaturgiyanın bu
növünə yeni qüvvələr cəlb
edilməsi məqsədilə
elan etdiyi ssenari müsabiqəsi də irəliyə nikbin baxmağa əsas verir. Xatırladaq ki, oktyabrın 1-də start verilən
müsabiqəyə əsərlərin
qəbulu dekabrın
15-də başa çatacaq.
“Azanfilm” studiyasının
direktoru Elçin Axundovla animasiya filmlərinin istehsalı ilə bağlı bir sıra məqamlara
toxunduq.
Dünya ekranına çıxmaq üçün tammetrajlı
animasiya filmləri çəkilməlidir
2000-ci ildən
bu yana
“Azanfilm” studiyasında
ümumilikdə 13 qısametrajlı
animasiya filmi istehsal olunub ki, onlardan da
4-ü son iki ilin payına düşür.
Bunlar 2009-cu ildə çəkilmiş “Cəsur
təyyarə” (rejissor
Aleksandra Şirinova, ssenari
müəllifi Gülşən
Tofiqqızı) və
“Ayının yuxusu” (rejissor və ssenari müəllifi Firəngiz Qurbanova) filmləri, habelə bu il ərsəyə gələn
“Tırtılın arzusu”
(rejissor Firəngiz Quliyeva, ssenari müəllifi Gülşən
Tofiqqızı) və
“İt sərgisi” (rejissor və rəssam Arif Məhərrəmov) filmləridir.
Qalan 9 ekran işi isə bunlardır: “Torpaq” (2000, rejissor və ssenari müəllifi Rufiz İsmayılov), “Çalalar” (2001, rejissor və ssenari müəllifi Tahir Piriyev), “Cavanşir” (2002, rejissor və ssenari müəllifi Elçin Axundov), “Basat və Təpəgöz”
(2003, rejissor və ssenari müəllifi Arif Məhərrəmov),
“Qızıl” (2004, rejissor
Elçin Axundov, ssenari müəllifi Yusif Şeyxov), “Qarğa balası və özgə yuvası” (2005, rejissor Rauf Dadaşov, ssenari müəllifi Sara Nəzirova), “Ayna” (2006, rejissor Firəngiz Quliyeva, ssenari müəllifi Zahid Xəlil), “Mərhəmətin
dadı” (2007, rejissor və ssenari müəllifi Cavid Əhədov) və “Siçan və pişik” (2008, rejissor Rauf Dadaşov, ssenari müəllifi Sara Nəzirova).
Bu gün
dünyada animasiya filmlərinin qabaqcıl istehsalçıları olan
“Disneylend”, “Uorner Brazers” kimi böyük
studiyalar fəaliyyət
göstərir. Bundan əlavə
Avropada, Yaponiya, Cənubi Koreya, Çin, Misir, Türkiyə, İran və digər ölkələrdə peşəkar
studiyalar mövcuddur.
Dünyada animasiya filmləri
bazarını demək
olar ki, bütünlüklə bu
kinostudiyalar təmin edirlər.
Bununla belə, “Azanfilm”in direktoru Elçin Axundov bir mütəxəssis
kimi Qərbin bəzi animasiya istehsalçılarında ümumi
ideya, dramaturgiyanın
çox zəif olduğunu deyir: “Qərbin bəzi animasiyaları bizimkilərdən
demək olar ki, qat-qat aşağı
səviyyədədir. Sadəcə, sxem üzərində qurulmuş dinamik effektlər tamaşaçını
aldadır”.
Belə məqamda ortaya
sual çıxır.
Bəs nə üçün televiziyalarımız balacalara
yerli animasiya filmlərini göstərmirlər?
Studiyanın direktoru bildirir ki, telekanallara
tammetrajlı filmlər
göstərmək sərf
edir: “Bunun səbəbini televiziyalarda
axtarmaq lazımdır.
Biz bu filmlərimizi
televiziyalara təqdim etməyə həmişə
hazırıq. Amma onlar
bizim filmləri demək olar göstərmirlər. Xarici animasiya
filmlərini nümayiş
etdirirlər. Uşaqlar da
televiziyada nə nümayiş olunursa, ona da maraq
göstərirlər. Bizim animasiya filmlərimiz isə folklorumuza, nağıllarımıza əsaslanır.
Bir tərəfdən, telekanallara
ucuz qiymətə tammetrajlı xarici animasiya filmlərini alıb göstərmək
daha sərfəlidir və onlar bizim
10-12 dəqiqəlik filmlərə
pul xərcləmək
istəmirlər. Bizdə isə
tammetrajlı animasiya filmlər çəkmək
hələ problemdir”.
Bəs problem nədədir? E.Axundovun sözlərinə
görə, bu problemin peşəkar kadr qıtlığı ilə bağlı tərəfi var: “Bizdə bu sahədə
peşəkar gənc
kadrlar azdır. Animasiya filmləri bədii filmlər kimi böyük məbləğ
tələb etmir.
Məsələn, bir neçə
yüz min manata yüksək keyfiyyətli
tammetrajlı animasiya filmi çəkmək olar. Elə şərait yaratmaq
lazımdır ki, bizim animasiya məhsullarını dünya
bazarlarında alsınlar.
Elə animasiya filmi qəhrəmanı tapmalıyıq
ki, bizi dünya ekranlarında tanıtsın”.
Animasiya sahəsi üzrə kursların təşkili vacibdir
E.Axundov bu sahənin
inkişafına xidmət
edən “Animator” kurslarının
bərpası layihəsini
Mədəniyyət və
Turizim Nazirliyinə təqdim etdiyini deyir. Onun sözlərinə görə, bu kursların fəaliyyəti
yaxın gələcəkdə
milli animasiya filmlərinin istehsalında
öz müsbət təsirini göstərəcək.
Mütəxəssis
qeyd edir ki, animasiya filmləri
böyük zəhmət
və əmək tələb edən yaradıcılıq işidir:
“10 dəqiqəlik film üçün
qaralama şəkillər
də daxil olmaqla, 55 min şəkil çəkilməlidir. Rəssam-animator tərəfindən çəkilən
şəkillər aktyor
kimi rol oynamalıdır. Hər rəssam
bunun öhdəsindən
gələ bilmir.
Qeyd edim ki, dünyada
plastik animasiyanı bilən peşəkar animatorlar sayca azdır. İşıq altında saatlarla
obraz yaratmaq o qədər də asan deyil. İndi belə bir kursları
yaratmaq vaxtı çatıb. Hesab edirəm
ki, dünya təcrübəsini izləməklə
öz potensialımızı
ortaya qoymalıyıq.
Mövzulara gəlincə, müdriklik,
ağıl nümayiş
etdirmək, bir sözlə, balacaları düzgün yola istiqamətləndirmək üçün
maraqlı mövzular tapılmalıdır”.
Deməli, hazırda Azərbaycanda
animator çatışmazlığı
var. Bəs bu sahədə yaxın gələcəyə ümidlər
necədir? E.Axundov
qeyd edir ki, hətta keçmiş sovet dövründə də heç bir institutda animator hazırlayan
xüsusi bir fakültə olmayıb:
“O dövrdə yalnız
animasiya üzrə quruluşçu rəssam
və animasiya rejissoru fakültələri
vardı. “Soyuzmultfilm”də
hər beş
ildən bir 2 illik ali animator-rəssam kursları açırdılar. Kurslara qəbul
olunan 30-35 nəfərin
içərisindən 2-3 animator çıxdıqda bu böyük göstərici
hesab olunurdu. Yerdə qalanları texniki vəzifələrdə - rejissor
assistenti, cizgiçi rəssam, fazaçı rəssam kimi işləyirdi. Həmin kurslarla
“Soyuzmultfilm” öz kadrlarını yeniləyirdi.
Azərbaycandan da Rauf Dadaşov, Vahid Talıbov, Vaqif Məmmədov həmin kursların məzunları olub. Firəngiz Quliyeva isə bu kursu Tbilisidə
keçib. Animatorların hamısı Moskva, Kiyev, Tbilisi kurslarından gələnlərdi. Animator
hazırlamaq məqsədi
ilə 1988-ci ildə Bakıda kurs açmışdım. Həmin kursu
bitirənlərdən Aleksandra Şirinova indi rejissorluq edir. 90-cı illərin böhranı 20-dən çox
animatorumuzun xarici ölkələrə getməsinə
səbəb oldu.
Fikirləşirdim ki, 2 illik kurslardan sonra biz tammetrajlı filmlər çəkəcəyik. Amma onlar
Avropaya üz tutdular. Onlardan biri indi
ABŞ-da “Disney” studiyasında
çalışır. İkincisi İsraildə öz studiyasını açıb.
Ankarada, İstanbulda, Varşavada işləyənlər var. İndi
“Azanfilmdə” 15-20 nəfərdən
ibarət bir kollektiv var. Buraya texniki işçilər də daxildir. Mütləq
yeni kadrlar hazırlanmalıdır”.
...proqramlar lisenziyalaşdırılmalıdır
Söhbət əsnasında E.Axundov başqa bir problemə də toxundu. Yeni, dünya bazarına çıxa biləcək animasiya filmlərinin çəkilməsi üçün xüsusi kompyuter proqramlarının lisenziyasını da əldə etmək lazımdır. Üstəlik bizdə belə proqramları bilən kadrlar da azdır: “Qərb ölkələrində bu proqramların qiymətləri çox bahadır. Bizdə həmin proqramları pirat yolu ilə əldə edirlər. Mənim iki-üç lisenziyalı proqramım var. Planımızda birini də almaq durur. Lisenziya mütləq lazımdır, bu qanuni mədəniyyətdir. Digər tərəfdən də çəkdiyin filmlə dünya bazarına çıxdıqda, istifadə etdiyin proqramın lisenziyası olmasa, proqramın sahibi elə bir qiymət qoyacaq ki, filmi üç dəfə də satsan, heç nə qazana bilməzsən. Xarici bazara çıxmaq üçün mütləq işlədiyimiz proqramları lisenziyalaşdırmalıyıq. Elə proqramlar var ki, qiyməti 300 min dollardır. Adicə “Fotoşop” proqramının lisenziya qiyməti 750 dollardır. Yeni proqramlarla işləyən kadrların olması daha vacibdir. Hər adam proqramlarla işləyə bilmir. İşləyən şəxs də rəssamlığı bilməlidir. Məlumdur ki, animasiya filmlərinin kökündə rəssamlıq dayanır. Diqqət yetirirsinizsə, indiyəcən heç bir robot biomexaniki hərəkəti etsə də, insanın hissiyyatını əvəz edə bilmir. Animasiyanın əsas məğzi canlandırmaqdır”.
Artıq dünyada animasiya filmlərinin infrastrukturu yaradılıb. Prodüserlər gələn ilin bazarını, hansı mövzularda film çəkilməli olduğunu müəyyənləşdirir. E.Axundov vurğulayır ki, prodüserin mütləq informasiya bankı olmalıdır: “Animasiyada siçan-pişik olması mütləq deyil. Məsələ ondadır ki, 10-15 dəqiqəlik filmlərdə aydın məzmun və məna olmalıdır. Kiçik həcmə böyük məna yerləşdirmək lazımdır. İlə iki ssenari çox azdır. Amma bu o demək deyil ki, Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi daha çox film çəkilməsi üçün maliyyə ayırmır. Məsələ ondadır ki, biz özümüz də bundan artıq götürə bilmirik. Dediyim kimi, bizdə animasiya sahəsində kadr az olduğundan hələlik ildə yalnız iki filmlə kifayətlənməli oluruq”.
İntiqam
Hacılı
Mədəniyyət.-
2010.-1 dekabr.- S. 10.