İlqar Safat: “Hər
bir rejissor insanlara vacib hesab etdiyi bir
həqiqəti danışmaq istəyir”
Bugünlərdə Beynəlxalq Muğam Mərkəzində rejissor İlqar Safatın “Sahə” filminin təqdimat mərasimi keçirildi. Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi, “Nərimanfilm” (Azərbaycan) və “Baqirafilm”in (Gürcüstan) birgə istehsalı olan ekran əsəri maraqlı janrlar kəsişməsini - fövqəltəbiilik ilə misteriyanı - özündə birləşdirir. Film tanınmış fotoqrafın nişanlısı ilə avtomobil qəzasına uğradıqdan sonra ərazi polis bölməsinə düşməsindən, bundan sonra dramatik gərginlik içində cərəyan edən hadisələrdən bəhs edir. Bu, keçmişi indiki həyatına mane olan bir insanın hekayəsidir. Filmin operator işi xüsusi ilə diqqət çəkir. Ümumiyyətlə, film kino ictimaiyyəti tərəfindən maraqla qarşılandı. Filmlə bağlı rejissor İlqar Safatla görüşüb söhbət etdik.
- Bu vaxta qədər
müxtəlif filmlər çəkmisiniz. Amma ən çox rezonans doğuran “Sahə”dir...
- “Sahə”
mənim ilk tammetrajlı
filmimdir. Ona qədər
mən əsasən sənədli və qısametrajlı filmlər
çəkmişəm. Eksperimental işlərim də olub. Bu film, yəqin
ki, öz hekayəti ilə, dramaturji strukturu ilə diqqəti cəlb edir. Biz əslində iki
tam müstəqil hekayət
nəql edirik ki, bunlar da
bir-biri ilə bağlanır və biri digərinin açılmasına səbəb
olur. Bir süjet digərinə
aparıb çıxarır
və biz tədricən
baş qəhrəmanın
daxili aləminin dərinliklərinə müdaxilə
edirik. Zaman yelpik kimi açılır.
- Sahə filmini “art-house” janrında
çəkilmiş uğurlu
filmlərdən biri hesab etmək olar. Amma Avropada da belədir ki, müəllif filmlərinin
auditoriyası o qədər
də böyük olmur. Filmi çəkərkən auditoriya sizi düşündürdümü? Tamaşaçı marağının
az olacağı
sizi qorxutmadı?
- Mən tamaşaçılara hörmətlə
yanaşıram və
elə hesab etmirəm ki, insanlara yalnız televiziyada gördükləri
lazımdır. Mənə elə
gəlir ki, tamaşaçılara da mənə maraqlı olanlar maraqlıdır, insanları eyni əbədi suallar, əbədi hekayətlər
düşündürür, sadəcə olaraq həmin hekayətləri nəql etməyi bacarmaq lazımdır.
- Ümumiyyətlə,
necə düşünürsünüz,
rejissor filmi çəkərkən tamaşaçı
kütləsini düşünməlidir?
- Əlbəttə,
rejissor filminin auditoriya tərəfindən
necə qarşılanacağı
və filmin tamaşaçılara necə
təsir göstərəcəyi
haqqında düşünməlidir.
Bu proses professional münasibətin
bir hissəsidir. Sən insanlar üçün və insanlar haqqında çəkirsən.
Hətta
müəyyən hekayəti
və yaxud lətifəni danışan
şəxs də öz dinləyicilərinin
diqqətini cəlb etmək istəyir. Elə etmək istəyir ki, onun hekayəsi
dinləyicilərin yaddaşına
həkk olsun. Əks təqdirdə o, pis hekayətçidir. Kinoda da
belədir. Hər bir
rejissor insanlara vacib hesab etdiyi
bir həqiqəti danışmaq istəyir.
Və bu zaman qavrama
qanunlarını bilmək,
insan psixologiyasını
başa düşmək
lazımdır.
- Filmin ideyası necə yarandı?
- İdeya
2004-cü ildə Moskvada
meydana gəldi. Mən Xabarovskdan yenicə qayıtmışdım, orada
şamanizm haqqında
sənədli film çəkirdim.
Yəqin
ki, o zaman məni maraqlandıran suallardan bir hissəsi “Sahə”yə də keçib. Burada həm şamanizm, həm qayaüstü şəkillər,
həm də insanın digər məkana transpersonal səyahəti
mövzusu da var. “Sahə” filmi mənim Uzaq Şərqdə çəkdiyim
“Səmanın kökləri”
sənədli filmindən
də qaynaqlanıb.
- Siz həm də musiqiçisiniz, yüzə
yaxın bəstələriniz
var. Filminizə musiqi bəstələmək kimi
bir arzu ürəyinizdən keçmədimi?
- Saundtrek üzərində mən işləmişəm, ona
görə ki, məhz rejissor bəstəkar qarşısında
tapşırıqları qoyur:
ona hər hansı kadrda nə eşitmək istədiyini bildirir. Digər tərəfdən, mənim
fikrimcə, filmin musiqisini professional bəstəkar
yazmalıdır. Bizim filmdə
ancaq studiyada orkestrlə yazılmış
canlı səsdir, elektron musiqi və sintezatorlar yoxdur. Bu, bəstəkar
Andrey Doynikovun çox böyük və ciddi işidir.
O, “Sahə” filmi üçün bir saatdan artıq davam edən musiqi yazıb. Andrey istedadlı insandır, kinonun təbiətini çox yaxşı hiss edir və anlayır.
- Tamaşaçılar
və kino tənqidçilərinin böyük
qismi filmdəki
operator işini çox
bəyəndi. Ümumiyyətlə, çəkiliş qrupunda
əcnəbilərə böyük
yer vermisiniz. Bu nədən irəli
gəlir?
- Əlbəttə,
layihəyə həmişə
professionalları və
inandığın insanları
cəlb etmək lazımdır. Bu zaman nə onların
milləti, nə də vətəndaşlığı
vacib deyil. Əsas odur ki, işlərini
yaxşı bilsinlər.
Filmin operatorları Varlam Karçxadze və Mindia Esadze mənim
dostlarımdır və
onlarla işləmək
mənim üçün
çox rahat idi.
- Bir rejissor kimi siz
özünüz dünya
kino estetikasından nələri bəyənib
milli kinomuza gətirmək istərdiniz?
- Mən öz kino estetikamı,
öz kino dilimi inkişaf etdirmək istəyirəm.
Milli kinomuza dünya estetikasından nəsə
gətirmək haqqında
düşünməmişəm. Sadəcə
olaraq, mənə maraqlı olan, məni cəlb edən hekayətləri danışmaq istəyirəm.
Ancaq mən istəyirəm ki, bu filmlər
başqa insanlarda da maraq oyatsın
və bədii əsər olaraq öz həyatını davam etdirsin.
- Elə bir film varmı ki, dəfələrlə
ona baxsanız da sanki ilk dəfədir
kimi izləyirsiniz, yaxud o filmə həsədlə baxırsınız...
- Əlbəttə,
məsələn, Berqmanın,
Tarkovskinin, Fellininin, Çaplinin filmlərinə
təkrar-təkrar, dəfələrlə
baxa bilərəm.
Bu, klassikadır və heç zaman köhnəlmir.
- Azərbaycan kinosunun bugünkü vəziyyətini necə qiymətləndirirsiniz?
- Çox pozitiv qiymətləndirirəm.
Əlbəttə, problemlər hələ
qalmaqdadır, amma müşahidə etdiyimiz
tendensiyalar böyük
ümidlər verir.
Fikrimcə, nəticələr təqribən 5 ildən sonra nəzərə çarpacaq. Mənə elə
gəlir ki, Azərbaycan kinosunun gələcəyi uğurlu
olacaq. Əsas odur ki, çox
işləyək, az danışaq.
- Qarşıda
hansı layihələr
var?
- Kino çəkmək,
ssenarilər, nəsr əsərləri yazmaq...
Bəlkə teatrda və
yaxud da, çox sevdiyim operada hər hansı bir əsərə quruluş
vermək...Planlar çoxdur.
Söhbətləşdi:
Yeganə Cansail
Mədəniyyət.-
2010.- 10 dekabr.- S. 10.