"Səni tərənnüm
edirəm, doğma Azərbaycanım"
Dekabrın
14-ü Rəşid Behbudovun
anadan olmasının
95 ili tamam
oldu
O, məlahətli səsi
və bənzərsiz
sənəti ilə təkcə Azərbaycanda
deyil, bütün dünyada şöhrət
qazanmışdı. Çünki o, adi ifaçı deyildi. Səsinin qüdrəti ilə
doğma Azərbaycanımızı
dünyada tanıdırdı,
öz nəğmələri
ilə məmləkətimizlə
dünya ölkələri
arasında bir məhəbbət körpüsü
salmışdı.
Bu gün də Rəşid Behbudovun ölməz səsi o məhəbbət
körpüsündən keçənləri
bir-birinə qovuşdurur.
Bu səsi Tanrı
sanki insanları bir-birinə mehriban etmək, onlara daha dərin vətən sevgisi aşılamaq və ülvi hisslərini daha da rövnəqləndirmək
üçün yaratmışdı.
Bu əbədiyaşar səs də məhz Rəşid Behbudovun qismətinə düşmüşdü. Ümumiyyətlə, səs və
incəsənət Behbudovlar
ailəsi üçün
müqəddəs bir
Tanrı payı idi.
Rəşid Behbudov
1915-ci il dekabrın 14-də Tiflisdə
məşhur musiqiçi
Məcid Behbudovun ailəsində dünyaya gəlmişdi. Atası dövrünün mahir ifaçısı idi. Uzun illər Tiflisdə,
Gəncədə, Bakıda
və başqa şəhərlərdə konsertlərdə,
el şənliklərində çıxış etmişdi.
Məşədi Cəmil
Əmirov, Musa Şuşinski, Qurban Pirimov və başqa görkəmli sənətkarlarla yaxın
dost olmuşdu. Onun Azərbaycan
mədəniyyətinin inkişafında
özünəməxsus yeri
var. Beləcə atasından
eşitdiyi el nəğmələri
ilə böyüyən
balaca Rəşid sənətin əlçatmaz
zirvəsinə qədər
ucalaraq dünyanın
böyük, yəni korifey sənətkarına
çevrilir.
Rəşid Behbudov ifaçılığa
1930-cu ildə Tiflisdə
başlayır. 1943-cü
ildə Bakıya gələrək həyatını
və sənətini burada davam etdirir.
Rəşid Behbudovun sənət dostu, görkəmli bəstəkar
Tofiq Quliyevin xatirələrindən:
«Mənim Rəşidlə tanışlığım
müharibə illərində
olub. O, 1943-cü ildə
Bakıya qastrola gəlmişdi. Rəşidin səhnədə çıxışını görən kimi, ilk baxışdan ona valeh oldum. Həm ifası, həm zahiri görünüşü,
həm də səhnə mədəniyyəti
mənə xoş gəldi. Elə o illərdən də
bizim dostluğumuz başladı. Onunla birgə
yaradıcılığımızın tarixi də, həmin zamandan başlayır. Mən xoşbəxt
bəstəkaram ki, mahnılarımın çoxunun
ilk ifaçısı məhz
Rəşid olub.
Çünki o, mahnını sadəcə
oxumur, o, mahnını
yaşayır və yaradırdı».
Beləliklə Rəşid Behbudov
1946-1956-ci illərdə Azərbaycan
Dövlət Filarmoniyasının,
sonra isə Opera və Balet Teatrının
solisti olub. Bir müddət Azərbaycan Dövlət Konsert Ansamblının təşkilatçısı
kimi də fəaliyyət göstərib.
1966-cı ildən özünün Mahnı Teatrını yaradan Rəşid Behbudov bununla Azərbaycan musiqi mədəniyyətinə
daha bir töhfə bəxş etdi. Bu sənət
ocağının Mahnı
Teatrı adlandırılması
sənətkarın mahnıya
olan sonsuz məhəbbətindən və
bu janra xüsusi münasibətindən
irəli gəlirdi.
Rəşid Behbudov
özü bu barədə belə deyirdi: «Mənim aləmimdə mahnı da bir teatra
bənzəyir. Onun öz
çalarları olmalıdır.
Hər bir mahnının bir süjet xətti var. İfaçı
bunu əvvəlcə
duyaraq təyin etməli, sonra oxumalıdır. Mahnını yalnız səslə ifadə etmək yox, onu daxili
aləminlə yaşamalı
və sonra xalqa çatdırmalısan.
Bunun üçün də bir mahnının üzərində günlərlə,
bəzən aylarla işləmək tələb
olunur. Bu da sənətə olan sevgidən və məsuliyyətdən
irəli gəlir».
Ustad sənətkarın bu fikirləri əsl sənət dərsidir. Odur ki, öz yaradıcılığını məhz bu düşüncələr
üzərində quran
Rəşid Behbudovun özünəməxsus ifa
xüsusiyyətləri var. Başlıca cəhət
isə Rəşid Behbudovun ifasında improvizənin güclü
olmasıdır. Bu yerdə sanki qulağıma ustadın məlahətli səsindən
unudulmaz nəğmələr
süzülür. C.Cahangirovun
«Ana, «Alagöz», T.Quliyevin
«Qızıl üzük»,
«Sənə də qalmaz», «İlk bahar», R.Hacıyevin «Azərbaycan» və daha neçə-neçə
belə yaddaqalan nəğmələr var ki, onlar ilk dəfə
Rəşid Behbudovun səsində həyata vəsiqə alıb, sevilib və yaddaşlara həkk olunub.
Unudulmaz bəstəkar
Rauf Hacıyevin xatirələrindən: «Mən
onun məlahətli səsindən həmişə
həzz alıram. Bəstələdiyim mahnıları gözəl
ifa etdiyinə görə ona daim minnətdaram. Elə zənn edirəm ki, o mahnılar mənim yazdığıma
görə yox, Rəşidin oxuduğuna görə tarixdə qalacaq».
Doğrudan da Rəşid
Behbudovun oxuduğu nəğmələr nə
zaman yazılmasından
asılı olmayaraq tarixin unudulmaz səs yaddaşıdır.
Dünyanı qarış-qarış gəzən sənətkar
hansı ölkədə
olubsa həmin xalqın mahnısını
onun öz ifaçısı qədər
doğru-düzgün və
bəlkə də daha da dolğun
ifa edib. Bu mənada onun
bizə qalan səs yadigarları içərisində 50-yə qədər
əcnəbi dildə
oxuduğu nəğmələr
var. Ümumiyyətlə, qeyd
etməliyik ki, Rəşid Behbudovun zəngin bir repertuarı vardı.
Opera səhnəsində müxtəlif obrazları
yaradan sənətkar Azərbaycan, rus və Qərb bəstəkarlarının mahnı
və romanslarını,
eləcə də xalq mahnılarımızı
xüsusi məharətlə
ifa edib.
Rəşid Behbudov yalnız
nəğmələri ilə
deyil, bütöv yaradıcılığı ilə
Azərbaycan mədəniyyətində
silinməz iz qoyub. Sənətkarın yaradıcılıq irsinə onun çəkildiyi kinofilmlər
də daxildir. Bunlardan «Arşın mal alan» (1945), «Bəxtiyar»
(1958) bədii filmləri
sənətkarın əvəzsiz
və qiymətli yadigarlarıdır.
Sevincimizin, kədərimizin, mübarizliyimizin, vətənpərvərliyimizin
nəğməkarı olan
Rəşid Behbudovun sənəti daim sevilib və yüksək qiymətləndirilib.
O, 1951-ci ildə Azərbaycanın
Xalq artisti, 1959-cu ildə SSRİ Xalq artisti fəxri adlarına, 1979-cu ildə Dövlət mükafatına,
1980-ci ildə isə Sosialist Əməyi Qəhrəmanı adına
layiq görülüb.
Sənətkarı əbədiyaşar edən isə onun lirik tenor-tembrində olan unudulmaz səsidir. Bu səslə o, vətənimizi
tərənnüm etdi.
Bu nəğmələrdən birindəki misralar düşür yadıma:
«Nə vaxtdır Rəşidin gözü yoldadır, Bir qonaq gələsiz bizə lalələr».
Bu misraları təsadüfi xatırlamadım.
Ən başlıcası ona görə xatırladım
ki, indi Rəşidin ruhu bizdən qələbə
sorağı gözləyir.
Qoy tezliklə ruhun şad olsun ustad!
Səadət Təhmirazqızı,
Musiqişünas
Mədəniyyət.-2010.-15 dekabr.-S.12.