Sev ki, sevən mərd olar
Qulu Əsgərovu xatırlayarkən
Azərbaycan ifaçılıq sənəti tarixində Qulu Əsgərovun öz yeri, öz
dəst-xətti var. O, yalnız
xanəndə kimi yaddaşlarda qalmayıb.
Qulu Əsgərov həm müəllim, həm də neçə-neçə
mahnıların müəllifi
kimi də xatırlanır.
Qulu Rüstəm oğlu Əsgərov 1928-ci il dekabrın 18-də
Salyan rayonunda anadan olub. İlk çıxışları
rayon teatrında olub, sonra orada xalq
çalğı alətləri
ansamblı yaradaraq ona rəhbərlik edib. 1954-1958-ci illərdə
A.Zeynallı adına
musiqi məktəbində
təhsil alaraq ustad xanəndələr Seyid Şuşinski və Nəriman Əliyevdən sənətin
sirlərini öyrənib.
Eyni zamanda Əhməd Bakıxanovdan, Adil Gəraydan tar, Midhət Əhmədovdan isə bəstəkarlıq dərsi
alıb.
O, opera səhnəsində
də mahir bir müğənni kimi yaddaqalan ifalar nümayiş etdirib. Uzun illər Məcnun,
İbn Səlam, Kərəm, Aşıq Qərib və bu kimi obrazlarla
tamaşaçıya elə
bir sənət təqdim etmişdir ki, o, həmin obrazlarla da yadda
qalıb. Bütün bunlar
Qulu Əsgərovun özünəməxsus səs
tembri və ifa xüsusiyyətləri
ilə bağlıdır.
Belə ki, onun heç
kimə bənzəməyən
səs çalarları
vardı.
Onun səsi seçilən
səslərdəndir. O, bu məlahətli səsi ilə neçə-neçə xalq
mahnı və təsnifləri, muğam dəstgahları, eləcə
də bəstəkar mahnılarını və
milli operalardakı obrazları böyük ustalıqla ifa edərək onları bugünkü nəslə
yadigar qoyub gedib. Bu yadigarlar
içərisində Qulu
Əsgərovun öz
bəstələri də
var. Hətta bu bəstələr bir vaxtlar xalq mahnıları
və təsnif kimi tanınıb. Çünki onları xalq
musiqisini dərindən
mənimsəyən, sevən
və ifa edən bir sənətkar
yaradıb.
Bunlardan «Dolanaram başına», «Muğana ceyran», «Könül bağladım»,
«Həyat var olsun» və başqalarının adını
çəkə bilərik.
Bu nəğmələr Qulu Əsgərovun köksünə sıxıb
dilləndirdiyi tarının
tellərində yaranıb.
Onların əksəriyyəti bu gün də
ifaçıların repertuarında
geniş yer tutur. Amma açığını deyək ki, yəqin ki, bəzi ifaçıların
səsindən bu nəğmələr eşidiləndə
bəlkə də Qulu Əsgərovun ruhu inciyir. Çünki bəzən onun
mahnılarının sözləri
və musiqisi təhrif olunur. Elə bu yazının sərlövhəsinə də
onun Hüseyn Kürdoğlunun sözlərinə
bəstələdiyi mahnının
misrasını seçməyimiz
də təsadüfi deyil.
Bəli, mahnıda belə deyilir: «Sev ki,
sevən mərd olar». Amma bunu
belə oxuyurlar: “Sevgi sevən mərd olar”.
Həmin mahnının daha bir misrası da belədir: “Sevgilini qınama, İnanırsan, sınama”.
İfaçılar isə bu misraları “Sevgilini qınama, Qınayırsan,
sınama” kimi oxuyurlar.
Buna bənzər
yanlışlıqlar çoxdur.
Görkəmli sənətkarın ruhunu şad etmək üçün onun irsini yaşatmalı
və yadigarlarını
doğru-düzgün təbliğ
etməliyik. Bu yalnız Qulu Əsgərovun deyil, onun simasında bütün unudulmaz sənətkarların ruhu
qarşısında bizim
mənəvi borcumuzdur.
Səadət
Təhmirazqızı, musiqişünas
Mədəniyyət.- 2010.- 17
dekabr.- S. 13.