Sənətin Əlövsət
zirvəsi
Bu gün unudulmaz sənətkarlarımızdan
birinin həyat yoluna, sənət dünyasına qısa nəzər
salacağıq. Bu, Xalq artisti, iki dəfə «Şərəf
nişanı» ordeni, müxtəlif medallarla təltif
edilmiş Əlövsət Sadıqovdur.
Əlövsət
Şirəli oğlu Sadıqov 1906-cı il dekabr ayının
22-də qədim Şəki torpağında sadə-zəhmətkeş
ailəsində anadan olmuşdu. Deyilənə görə,
atası Şirəli kişinin də çox gözəl səsi
var imiş. O, el şənliklərində
çıxışlar edər, məsciddə moizə
oxuyanda böyüklü-kiçikli bütün Şəki əhli
onun avazına heyran kəsilərmiş. Amma buna baxmayaraq
Şirəli kişi ailəsini Şəki ipək fabrikində
çalışmaqla dolandırarmış. Tanrı Əlövsətdən
də öz səs payını əsirgəməmişdi. O
da atasından eşitdiyi muğam avazlarını, xalq
mahnılarını öz-özünə zümzümə
edərmiş. Beləcə, erkən yaşlarından qəlbində
musiqiyə böyük məhəbbət yaranır.
1926-cı
ildə məşhur xanəndə Hüseynqulu Sarabski Şəki
ipək fabrikində zəhmətkeşlərin qonağı
olur. Bu hadisə Əlövsətin həyatında önəmli
bir dönüş yaradır. Belə ki, həmin
görüşdə fabrikin rəhbərliyi 20 yaşlı
usta Əlövsəti də təqdim edir və o, özünəməxsus
tərzdə «Bəh-bəh» xalq mahnısını oxuyur. İfaçının
səsi və oxusu Hüseynqulu Sarabskinin xoşuna gəlir və
onu Bakıya dəvət edir. Əlövsətin sənət
yolu da bu tarixdən başlayır.
Respublikamızın
müxtəlif şəhər və rayonlarından gəlmiş
gəncləri münsiflər heyətinin üzvləri ustad sənətkarlar
M.Maqomayev, C.Qaryağdıoğlu və başqaları imtahan
edirlər. Səhnəyə böyük həyəcanla
çıxan Əlövsət «Ay qız» xalq
mahnısını məharətlə ifa edir. Onun zahiri
görünüşü və səs diapozonu opera sənəti
üçün məqbul sayıldığından o, 1928-ci
ildə adı çəkilən ustadların rəyi ilə
Opera və Balet Teatrına qəbul olunur. Əlövsət
Sadıqov musiqi təhsili almağı da vacib sayır və
1927-ci ildə Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasında 2
il professor Sferonskidən vokal dərsi alır.
Opera
səhnəsinə xor kollektivinin üzvü kimi daxil olan sənətkara
az müddətdən sonra solo obrazlar həvalə edilir. İlk
rolları «Leyli və Məcnun» operasında Zeyd və İbn
Səlam, «Aşıq Qərib»də Vəli, «Nərgiz»də Əliyar,
«Koroğlu»da Eyvaz obrazları olub.
1930-cu
ildən etibarən isə o, muğam operalarında baş
rolların mahir ifaçısına çevrildi. İlk
baş qəhrəman kimi çıxışı
Zülfüqar Hacıbəyovun «Aşıq Qərib»
operasında Qərib obrazı olur. Bu rolda uğurlu
çıxışdan sonra Əlövsət Sadıqova daha
məsuliyyətli bir obraz tapşırılır. 1931-ci ilin
teatr mövsümündə M.Maqomayevin «Şah İsmayıl»
operası yeni quruluşda tamaşaya hazırlanır. Müəllifin
təklifi ilə Şah İsmayıl obrazı Əlövsətə
həvalə edilir. Bu gənc ifaçıya ən
böyük etimad idi. Əlövsət Sadıqov öz
axtarışlarının, qocaman sənətkarların və
xüsusən də M.Maqomayevin tövsiyələri ilə
bütün çətinlikləri dəf edərək
Şah İsmayıl rolunu böyük sənətkarlıqla
ifa edir. Tamaşadan sonra müəllif «Mən əsil Şah
İsmayılı tapdım» deyərək onu ürəkdən
təbrik edir. Bu obraz Əlövsət Sadıqovun
yaradıcılığında mühüm yer tutur. O, 30 ilə
qədər bu rolu eyni həvəslə və ustalıqla
oynayıb.
Sənətkarın
yaradıcılığında Məcnun obrazı da xüsusi
mərhələ təşkil edir. Bu obrazı o, öz
axtarışlarının, sənətkarlıq üslubunun
sayəsində özünəməxsus şəkildə
yaradıb. Əlövsət Sadıqovun opera səhnəmizdə
yaratdığı obrazlarda belə özünəməxsus cəhətlər
çoxdur. Ü.Hacıbəylinin «Əsli və Kərəm»
operasında oynadığı Kərəm obrazı da bu qəbildəndir.
1963-cü
ilə qədər Əlövsət Azərbaycan
operasının səhnəsində görkəmli sənətkarlarımız
Həqiqət Rzayeva, Rübabə Muradova, Gülxar Həsənova,
Xanlar Haqverdiyev, Şirzad Hüseynov və başqaları ilə
çiyin-çiyinə çalışaraq opera sənətimizi
inkişaf etdirib və gənc nəslə örnək olub. Əlövsət
Sadıqovun yüksək sənətkarlığını bu
günün ustadları da heyranlıqla vurğulayırlar. Xalq
artistləri Əlibaba Məmmədov, Canəli Əkbərov,
Arif Babayev, əməkdar artist tarzən Firudin Ələkbərov
sənətkarı böyük hörmət və ehtiramla yad
edir, onun sənətindən bir çox yaxşı cəhətlər
əxz etdiklərini söyləyirlər.
Əlövsət
Sadıqov 1971-ci ildə dünyasını dəyişsə
də, o, bu günə qədər xalqın, sənətkarların
qəlbində yaşayır və yaşayacaq.
Səadət Təhmirazqızı,
Musiqişünas
Mədəniyyət.- 2010.- 22
dekabr.- S. 12.