“Azərbaycanda klassik musiqinin səviyyəsini daha da yüksəltmək lazımdır”
Teymur
Göyçayev: “Gərək bizim elə yüksək səviyyəli
musiqi məktəblərimiz olsun ki, əcnəbilər buraya gəlib,
bizdən öyrənsinlər”
Xalq artisti, Əməkdar incəsənət
xadimi, Prezident təqaüdçüsü. Bunlar indiyə qədər onun Azərbaycan musiqisinə verdiyi töhfələrə
görə layiq görüldüyü fəxri
ad və
mükafatlardır. O, dünyanın bir çox ölkələrində
musiqimizi təbliğ
edir. Söhbət məşhur dirijor, Qara Qarayev
adına Dövlət Kamera Orkestrinin və Dövlət
Gənclər Simfonik Orkestrinin
bədii rəhbəri Teymur
Göyçayevdən gedir.
Bir neçə ay əvvəl isə sənətkar daha bir məsul
vəzifəyə, vaxtilə təhsil aldlğı, sonra müəllim kimi çalışdığı Bülbül adına Orta İxtisas Musiqi Məktəbinə direktor təyin olunub. Elə Teymur Göyçayevlə söhbətimizin
əvvəli də musiqiyə necə gəlişi barədə
oldu:
-
Teymur müəllim, necə oldu ki, musiqini seçdiniz? Ailə ənənəsidir, yoxsa...
- Əmim
Oqtay Göyçayev ali musiqi təhsili alıb, gözəl
fortepiano ifaçısıdır. Hələ
uşaqlıq illərimdə
onun ifalarını
dinləyib, musiqiyə meyllənmişəm. Mən, doğrudan da, musiqisiz yaşaya bilmərəm.
Bu, gəlişigözəl sözlər deyil, həqiqətdir. Əvvəlcə fortepianoya marağım var idi, amma
Bülbül adına Orta
İxtisas Musiqi Məktəbinə
daxil olanda məktəbin direktoru Nazim Əliverdibəyov anama məsləhət gördü ki, mən skripkaçı olum. Sonra Dövlət
Konservatoriyasının (indiki Bakı Musiqi Akademiyası
-red.) Skripka üzrə simli alətlər fakültəsinə, daha sonra da
aspiranturaya qəbul oldum. 1985-ci ildə Bakıda keçirilən sonuncu VII Zaqafqaziya
müsabiqəsinin laureatı adına layiq
görüldüm. 1985-ci ildən 1998-ci
ilə qədər Bülbül adına Orta İxtisas Musiqi Məktəbində müəllim işləmişəm.
Burada kamera orkestrinə rəhbərlik edirdim.
1998-ci ildən isə məni Qara Qarayev adına
Dövlət Kamera Orkestrinə
bədii rəhbər təyin etdilər.
- Sizcə, Azərbaycanda klassik musiqiyə maraq hansı səviyyədədir?
- Bu
sahədə müəyyən çatışmazlıqlar
var və bu, bir günün problemi deyil. İnsanda
musiqi zövqü gərək uşaqlıqdan
yaransın. Mənim kiçik yaşlı qızım var. İstəyirəm, indidən bütün gözəl
musiqiləri, gözəl muğamlarımızı, xalq çalğı alətlərində ifa edilən musiqiləri eşitsin, Vivaldinin,
Motsartın, Baxın ifalarını dinləsin. Belə olan halda onda
elə bir musiqi zövqü formalaşacaq
ki, sabah bayağı
musiqiləri dinləməyəcək.
- Maraqlıdır, bəs siz özünüz peşəkar musiqiçi
kimi bu istiqamətdə
konkret olaraq nə edirsiniz?
- Mən
özüm hər il hər musiqi məktəbindən 10-15 nəfər
olmaqla 100-120 uşaq seçirəm. Bu
şagirdlər Dövlət
Filarmoniyasının səhnəsində Dövlət Kamera Orkestri ilə birlikdə çıxış edirlər.
Artıq mənim bununla bağlı
proqramım var və onu məktəb
direktorlarına göndərirəm ki, il ərzində
uşaqları hazırlasınlar. Fevral, mart aylarında uşaqlar arasında müsabiqə keçirib
istedadlılarını seçirəm. Bilirsiniz, bu metod uşaqlar üçün nə qədər
faydalıdır? Yaxın 10 il ərzində belə
istedadlı uşaqların sayı 1500-ə çata
bilər. İllər keçdikcə onların
bacarıqları, zövqü də formalaşır.
- İki simfonik orkestr, böyük bir musiqi məktəbinə
rəhbərlik... Bu işlərin
öhdəsindən necə
gəlirsiniz?
- Bacarıqlı müavinlərim var, onlar işlərimi tənzimləyirlər.
Doğrudur, qaçhaqaçda
oluram. Mənə deyirlər, problemləri
görürsən, onların həlli üçün
nə edə bilərsən?
İstəyirəm ki, Bülbül
adına Orta İxtisas Musiqi Məktəbi
Nazim Əliverdibəyovun, Nazim
Atakişiyevin vaxtında
necə parlaq olubsa, yenə də həmin pilləyə
qalxsın.
- Siz
hələ bir neçə il əvvəl kontrabas,
violonçel, nəfəs alətləri və hətta xalq
çalğı alətləri üzrə tələbələrin
yetişdirilməsi ilə bağlı problemlərin
olduğunu bildirmişdiniz. Maraqlıdır, hazırda bu sahədə vəziyyət necədir?
-
Faqot, voltorna, qaboy, kontrabas, violonçel kimi klassik musiqi alətləri
sahəsində problemlər bu gün də var. Xalq çalğı alətlərinə gəlincə, balabanı
göstərmək olar. Kanon
və kamançada ifa edənlərin də
sayı azalır. Belə baxanda, bu alətlərdə ifa edənlər bəlkə də çoxdur.
Amma peşəkar ifa nöqteyi-nəzərindən
onların sayı azdır. Bu gün Bülbül
adına Orta İxtisas
Musiqi Məktəbinə gələnlər
fortepianoda, skripkada çalmağı öyrənmək istəyirlər.
Nadir nəfəs alətlərinə isə maraq
azdır. Bu, yaxşı hal
deyil. Çünki bu gün Gənclər
Simfonik Orkestrində yaşananlar sabah Dövlət Simfonik Orkestrinin problemi olacaq. Amma sevindirici
bir məqam da var ki, bu
məsələ artıq
dövlət səviyyəsində, nazirlikdə diqqət mərkəzindədir.
- Bəs gənclərdə
bu alətlərdə
ifa etmək üçün necə maraq oyatmaq lazımdır?
- Bunun üçün
təbliğat aparmaq vacibdir. Məsələn, şagirdə demək
lazımdır ki, sənin
boy-buxunun kontrabasa uyğundur: skripka
ifaçılığından keç kontrabasa. Digər tərəfdən gələcəkdə
işlə təmin olunmaq da
problem yaradır. Ona görə də məktəbdə
təhsil alan I sinifdən
XI sinfə qədər bütün şagirdlərin valideynləri
ilə görüş keçirdim
və onları bu problemlə tanış etdim. Biz gərək
indidən bu istiqamətdə
işləyək ki, bilməyənlər də
maariflənsinlər.
- Gənc nəsildən söz düşmüşkən,
rəhbərlik etdiyiniz
Dövlət Gənclər
Simfonik Orkestri barədə nə deyə bilərsiniz. Necə oldu ki, belə bir orkestr yarandı?
- Bu
orkestr Azərbaycanın birinci xanımı, UNESCO və
İSESCO-nun xoşməramlı səfiri Mehriban xanım Əliyevanın
təşəbbüsü ilə meydana gəlib. 2006-cı
ildə Mstislav Rostropoviç Mehriban
xanımla görüşdə bildirmişdi
ki, belə bir orkestrin yaradılması musiqinin inkişafında faydalı olardı. Elə həmin ildən
artıq bu orkestr fəaliyyətə başladı. Dövlət
Gənclər Simfonik Orkestri
yaradılan kimi müsabiqə keçirdim:
150 nəfər uşaq arasından
50 nəfərini seçdim və başladım onlarla məşq etməyə.
Amma bu gün
faqot, valtorna, qaboy, kontrabas, violonçel kimi alətlərdə
ifa edənlər
çatışmır. Ona görə də bu məsələyə daha böyük diqqət verməliyik. Sabah
biz nə edəcəyik?
Belə getsə, Türkiyədən ifaçı dəvət
edəcəyik. Halbuki vaxtilə
biz Türkiyəyə sənətçilər
göndərirdik ki, orada
klassik musiqinin inkişafına töhfə
versinlər.
Vaxtilə
dahi bəstəkar Üzeyir Hacıbəyli ölkəmizdə
klassik musiqinin inkişafı üçün misilsiz işlər
görüb. Onun təşəbbüsü
ilə Azərbaycanda fortepiano,
skripka məktəbinin
səviyyəsi yüksəldi. Düşünürəm ki, o zaman
klassik musiqidə yaranmış boşluğu
aradan qaldırmaq üçün iş necə qurulmuşdusa, yenə də bu işləri görməliyik.
Azərbaycanda klassik musiqinin
səviyyəsini daha da yüksəltmək
lazımdır. Çox şükür
ki, artıq bizim gənc ifaçılarımız
beynəlxalq müsabiqələrdə yer
tuturlar. Çalışmaq
lazımdır ki, bu müsabiqələrə daha
çox ifaçı
göndərək.
- Teymur müəllim, musiqidə improvizələrə
münasibətiniz necədir?
Məsələn, bəzən
muğamı, klassik musiqini, hətta cazı tamaşaçıya
sevdirmək, onun zövqünə uyğunlaşdırmaq,
bir qədər maraqlı etmək üçün bu üsula əl atırlar...
- Klassik musiqinin
şou elementləri ilə improvizəsinə
yaxşı baxmıram. Doğrudur, mənim şou-bizneslə
birgə konsert layihələrim
olur. Şou-biznes nümayəndələrindən Röya, Elton, Sevda Yəhyayeva ilə konsert vermişəm. Məni çoxları
qınayır ki, nəyə
görə klassik orkestr onlarla konsert verir. Deyirəm
axı mən onlarla Tofiq
Quliyevin, Səid Rüstəmovun, Cahangir Cahangirovun, Fikrət
Əmirovun, Rauf Hacıyevin
mahnılarını ifa
edirəm və bu, estrada
klassikasıdır. Məqsədim də bu
müğənnilərin fanatlarını
klassik musiqiyə cəlb etməkdir.
Şou-biznes nümayəndələri ilə
əməkdaşlığımın başqa
tərəfi də var. Yuxarıda adlarını çəkdiyim müğənnilərin
fanatları afişada görəndə
ki, kamera orkestri ifa edir,
bəlkə maraqlanıb
zala gələrlər. Bu
da klassik musiqiyə tamaşaçı cəlb etmək
üçün bir
vasitədir. Çünki indi
şou musiqiləri dinləyənlərin
əksəriyyəti gənclərdir və mənə də bu lazımdır. Şou-biznes
özü-özünü saxlaya bilər, amma klassik musiqiyə kömək
lazımdır.
- Bu gün dünyada gedən qloballaşma həyatımızın bütün
sahələrinə müdaxilə
edir. Sənətdə, musiqidə qloballaşmaya münasibətiniz
necədir?
- Çox müsbət. Yer kürəsi balacadır. Bu gün buradasan, sabah Çində, ya da Amerikada. Musiqinin
dili yoxdur axı. Hansı ölkədə çıxış
edirik, bizim muğamlarımıza, musiqimizə
elə heyranlıqla qulaq asırlar ki... Məsələn, mən hind musiqisini dinləyəndə orada bizim musiqinin elementlərini görürəm.
Ona görə də mənə elə gəlir ki, bəşəriyyət
nə vaxtsa eyni mədəniyyətə,
sivilizasiyaya aid olub. Eyni dildə danışıblar. Sonra müxtəlif dillər və mədəniyyətlər
ayrılıb. Amma onların bünövrəsi
eynidir. Məsələn,
Norveçin folklor musiqisi bizim musiqilərimizə bənzəyir.
Bütün bunlar da təsdiq edir ki, bəşəriyyətin
mədəni birliyi mövcuddur.
- Daha çox hansı klassik musiqiçinin əsərlərini
dinləməyi xoşlayırsınız?
- Mənə ən çox təsir edən musiqiçi Yohann Sebastyan Baxdır. Onun musiqilərində din də,
mədəniyyət də
var. Çazı, xalq
musiqisini də xoşlayıram. Ümumilikdə
yaxşı və zövqlü musiqini sevirəm.
-
Övladlarınız sizin yolunuzu davam etdirirlərmi?
- Böyük oğlum İmranın 27 yaşı
var və o da musiqiçidir. Hazırda Amerikada, World
Disney studiyasında dirijor-bəstəkardır.
İkinci oğlum Rüstəm hüquqşünasdır,
o da Amerikada yaşayır. Balaca oğlum Məhəmməd
isə dizayner olmaq arzusundadır. Qızım Minəyə gəlincə, balaca olmasına baxmayaraq, hiss edirəm ki, musiqiyə marağı var.
Mənə elə gəlir ki, o, mənə daha çox oxşayır. Əgər görsəm ki, doğrudan da, musiqisiz yaşaya
bilmir, onu bu sahəyə yönəldəcəyəm.
Bundan
başqa, mən həm də istərdim ki, bizim elə
yüksək səviyyəli musiqi məktəblərimiz olsun
ki, əcnəbilər Azərbaycana gəlib, bizdən öyrənsinlər.
Yaxud da bizimkilər gedib xaricdə ustad dərsləri versinlər.
Azərbaycanın bugünkü
inkişafına baxanda
məndə gələcəyimizə
böyük inam yaranır.
Mehparə
Mədəniyyət.- 2010.- 22
dekabr.- S. 5.