Səhnəmizin və sənətimizin
Məcnunu - Mənsum
Onunla söhbətə qədər elə bilirdim bu
qarabağlı oğlanın - xalq artisti Mənsum
İbrahimovun yalnız ifasından, zəngulələrindən
doymaq olmur. Sən demə, onun düşüncələri də
«Külli-Qarabağın abi-həyatı, Nərmənazik
bayatıdır, bayatı» kimiymiş...
- Mənsum müəllim,
xoş gördük. Məcnunun otağı budur?
- Bəli. Cənab prezidentin
fərmanı ilə bu mövsümdə teatrımız yenidən
təmir olunacaq və sizlərin ilk təəssüratları
daha da dolğunlaşacaq.
- Məcnun roluna 111 dəfə
hazırlaşıb çıxdığınız bu
otağın divarları dillənsəydi...
- Bir-iki kəlmə məndən
deyərdi, minbir hekayət isə böyük, dahi sənətkarlarımızdan
danışardı...
- Məcnunun bu balaca
odasından keçək böyük səhnəsinə -
dahi Füzuli və dahi Üzeyir bəy fəlsəfəsinə...
- Mən bu fəlsəfədən
111 dəfə imtahan vermişəm. Sənətə, sənətinə,
özünə, tamaşaçıya qarşı məsulyyətli
sənətkar hər dəfə bu imtahandan çıxana qədər
rahat nəfəs ala bilməz.
- Mən Sizə bir jurnalist,
vətəndaş, bir tamaşaçı kimi təşəkkür
edirəm ki, danışanda həmişə
özünüzdən bir deyəndə, on da sələflərinizdən
bəhs edirsiz. İndi isə bu təvazökar sənətkardan
- çox danışmağa «məhkumsuz». Bu Mənsum-Məcnuna
qədər məcnunluğunuz olubmu?
- Hər kəsin Leylisi -
haqqında çox şeir-hekayətlər yazılmış
və heç vaxt vüsala yetməyən ilk məhəbbətidir.
Bu, öz yerində. Ancaq mən sənət məcnunluğundan
danışmaq fikrindəyəm. Fikirləşirəm ki, nə
yaxşı mən muğamın, Vətənin,
Qarabağın Məcnunu olmuşam. Yəni, nəyinsə Məcnunu
olmasan, bir nəticə əldə edə bilməzsən. Mən
Ağdamda böyümüşəm - İmanqulu kəndində.
Uşaqlıq, gənclik, nəhayət, hərbi xidmətdən
sonra təhsil dalınca gəldiyim Bakı. Ali məktəbə
daxil olmuşam. 1985-ci ildə - Üzeyir Hacıbəyovun
anadan olmasının 100 illiyi münasibətilə muğam
müsabiqəsinin qalibi olmuşam. Elə həmin il
Şövkət xanımın məsləhəti ilə opera
teatrında məni stajyor qrupuna götürüblər. Burada
əsas işim isə 90-cı ildən başlayıb. Həmin
il teatrın rəhbərliyi dəyişildi və Akif müəllim
daha çox, gənclərə diqqət yetirdi. 92-ci ilin
sonunda mənə Məcnun partiyası verildi. Əlbəttə,
bu, elə-belə başa gəlmədi - mən rejissorumuz
Hafiz Quliyevin xüsusi diqqət və qayğısı
altında 8 aya qədər bu obraz üzərində işlədim
və uzun illlər həsrətini çəkdiyim bu rolumu
tamaşaçı qəbul etdi...
- Deməli, 8 aya Məcnunlaşa
bilmisiniz...
- 8 ay mənim sırf o obraza
hazırlaşmağım olub. Ona qədər mən Zeydi,
İbn Salamı ifa etmişəm. Sənətkarlar olub ki, Məcnunluq
«universitetinin» elə birinci kursundan başlayıb oxumağa,
eləsi də olub sonuncu kursundan. Gəlib bir dəfə oxuyub
gedənlər də olub.
- Bu gün səhnədə,
efir-ekranda, məclis-mərəkədə gurlayan bu səsin
ilk səsi nə vaxt çıxıb?
- Doğulduğum kənd
çox gözəldir, Soltanbud meşəsi ilə əhatələnib.
İnsanın doğulduğu bölgə, mühit isə
çox önəmli məsələdir. Hər axşam quzu
«çobanlığından» qayıdıb böyük xanəndələrin
vallarına qulaq asar, əzbərləyər, sabahısı
düz-düzəngahda, meşədə onları
yamsılayıb xırıd edərdim. Bir müddət sonra
başladım məktəbdə, tədbirlərdə, hətta
hərdən toylarda da oxumağa. Və bir gün
düşündüm ki, mən kim olmaq istəyirəm? Qərara
gəldim ki, təhsildən başlamalıyam. Bakıya gələnə
qədər vallardan, lent yazılarından muğamların
xeylisini bilirdim. Amma gəlib Asəf Zeynallı texnikumuna qəbul
olunanda baxdım ki, heç nə bilmirəmmiş. Bu məktəb
və rəhmətlik Vahid Abdullayev mənə muğamın
sirlərini öyrətdi. Vahid müəllim çox gözəl
müəllim idi. O, Nəriman müəllimin tələbəsi,
Nəriman müəllimsə Seyid Şuşinskinin tələbəsi
olmuşdu.
- Özünüzü
çoxmərtəbəli şöhrətin neçənci
mərtəbəsində hiss edirsiz?
- Möhtərəm
Prezidentimiz çox sağ olsun, mənim əməyimi
çox yüksək qiymətləndirib; əməkdar artist,
xalq artisti, prezident təqaüdü. Sənətkarın
həyatında bunların çox böyük əhəmiyyəti
var. Bu yaxınlarda bir mətbuat işçisi sual verdi ki,
yaxşı, bu cavan yaşda bunların hamısını
almısan, bundan sonra nə olacaq? Dedim, təltiflər bitsə
də, işlər bitməyib. O qədər görməli
işlərim var ki. Təltif, şöhrət mərtəbələrinin
norması olsa da, sənətin, sənətkarlığın
sonu, axırıncı mərtəbəsi yoxdur. Mən hələ
özümü hansısa dağın ətəyində hiss
edirəm. Ustadlar bizi yetişdirib, biz də gələcəyin
ustadlarını yetişdirməliyik.
- Sizcə, ustad-şəyird
ənənələri qırılmayıb, zəifləməyib
ki? Tutalım, Şəfiqə Axundovalar Üzeyir bəydən
danışanda gözləri yaşarır və s. İndi
necə, elə müəllimlər varmı ki, 50-60 ildən
sonra tələbələri onları xatırlayanda gözləri
yaşarsın?
- Mən hesab edirəm ki, bir
az fərqlə - hər dövrdə olur o sayaq ustadlar. Amma,
əlbəttə, hər müəllim, hər ifaçı
müəllim də ola bilmir. Hamı dərs deyir, amma müəllimlik,
ustadlıq ayrı şeydi.
- Həmişə olduğu
kimi, teatrınıza gənclik gəlir. Necə gəlirlər?
- Məlum muğam müsabiqələrinin
qalibləri gəlir, özü də yaxşı gəlirlər.
Təyyar Bayramov, İlkin Əhmədov, Arzu Əliyeva,
Elşad Aydınoğlu artıq teatrın solistləridir.
Teatrın rəhbərliyi onlara - özünü yaxşı
göstərən gənclərə yaxşı şərait
yaradır. Artıq onlar arasında baş rollarda
çıxış edənlər var.
- Çox gənc İlkin Əhmədov,
Təyyar Bayramov ustad yaşlılar arasında özlərini
narahat hiss etmirlər ki?
- Yox. Həm də söhbət
o gənclərdən gedir ki, onlar bura parta arxasından yox,
Heydər Əliyev Fondu tərəfindən təşkil edilən
mötəbər muğam müsabiqələrindən gəliblər.
Onlar ümumxalq imtahanlarından çıxmış gənclərdir.
Bunların bir xoşbaxtlığı da budur ki, dövlət
səviyyəsində dəstəklənir,
mükafatlandırılır, təqaüdlər verilir.
Bütün bunlar isə bir stimuldur, bir vaxtlar,
başdan-başa şouçuluğa meyllənən gənclərimizdə
ağırtaxta milli musiqimizə də güclü meyl
yaradır. Bu gün artıq meydana böyük bir gənc
ifaçı nəsli çıxıb. Azərbaycan xalqı
çox istedadlı xalqdı; bizim gözəl estrada
müğənnilərimiz də var. Amma bu gün muğam
daha aktualdı - baxın, artıq estrada müğənniləri
də xalq mahnılarına, muğam
ifaçılığına meyl göstərir.
- Xaricə tez-tez gedirsiz,
bizim muğamımıza, folklorumuza diqqətlə qulaq
asır, əl çalırlar. Bəs onların içində
bizim içimizdəki tellərin də tərpəndiyi olubmu?
- Biz «Leyli və Məcnun»u
Parisdə YUNESKO-nun öz səhnəsində oxuyarkən
bütün zalın ayağa qalxdığını
görmüşəm. 2009-cu ilin noyabrında Londonda London
Simfonik Orkestrinin müşayiəti ilə Vasif Adıgözəlovun
«Qarabağın şikəstəsi»ni oxuduq. Tarzən
Elçin Həşimovun müşayiəti ilə - Aygün
Bayramova, mən və tələbəm Elməddin. Dirijor da
bizim Yalçın Adıgözəlov idi. Sonda bütün
zal ayağa qalxdı. Mənimçün ən
maraqlısı bu idi ki, orada iştirak edən bir neçə
həmyerlimiz əcnəbilərin bu marağına, ayaqda
alqışlamalarına təəccübləndilər də...
Bu yaxınlarda Misirdə Azərbaycan Mədəniyyət
günləri keçirilirdi. Dünyanın 7 möcüzəsindən
birinin sahibi olan Misirdə Azərbaycan muğamının bəşəri
musiqi olduğu bir daha təsdiqləndi.
- Bəxtiyar Vahabzadənin
muğam haqqında belə bir fəlsəfəsi var ki, digər
musiqilər ayaqları, muğam başları tərpədir...
- Bəli, bu ötən ilin
yayında Qəbələdə pianoçuların beynəlxalq
müsabiqəsində də təsdiqləndi.
Həmin
axşam efir canlı idi və möhkəm yağış
yağırdı. Lakin 2000-dən çox adamdan biri də
yerindən tərpənmədi. Sonda jurinin üzvləri ilə
görüşümüz oldu və onların sədri dedi
ki, neçə gündü gözlədiyimiz bu muğam
axşamını təbiət özü də öz
yağışı ilə alqışladı! Söylədi
ki, elə bil 1000 il qədimlərə getdim.
- Sizcə, Qarabağın
müasir durumu səs-sənət ənənəsində zənciri
qırmayacaq ki? Axı oralı uşaqlar indilər başqa
sular içir, başqa hava udurlar...
- Əlbəttə, təsirsiz
ötüşməyəcək. Qarabağ həmişə
Azərbaycanın təbii konservatoriyası rolunu oynayıb. Amma
təki torpaqlarımızı qaytara bilək, hər şey
düzələr. Həm də Ağcabədidə Üzeyir
Hacıbəyov adına Muğam Mərkəzi fəaliyyət
göstərir və bütün ətrafın səsli-sənətli
uşaqlarını oraya cəmləyir. Qalır, torpaq,
yurd-yuva məsələmiz. Bu da inanıram ki, çox tezliklə
Ali Baş Komandanımız cənab İlham Əliyevin rəhbərliyi
ilə öz həllinə yetəcək.
Torpaqlarımızı düşməndən xilas edəcəyik.
Biz hamımız bir yerdə - ordumuzla birgə öz doğma
torpaqlarımıza yiyələnəcəyik.
- Sizin simanızda duyduğum
bir nüansa da toxunmaq istərdim: sənətkar və təvazökarlıq
. Rəhmətlik Rübabə xanım sənətin zirvəsində
ikən bir dəfə onun AZTV-nin pilləkanlarından
düşdüyünü görmüşəm: nə qədər
sadə, təvazökar! Ətrafına elə ünsiyyətcil,
xoşqılıq baxırdı ki, hamı onunla salamlaşa,
hal-əhval tuta bilərdi. Sanki o, xalq artisti yox, adicə bir
xala, bibi, evdar qadın idi. Amma bayaq Sizi gözləyərkən
tələbələrinizdən bir xanım qız pilləkanları
elə düşüb-çıxırdı - sanki sizin
hamınızın müəllimiymiş...
- Adını demədiyinizə
- yəni o kimsəni mənim gözümdən salmadığınıza
görə təşəkkür edirəm və bizim bu qəzetimizin
vasitəsilə bizim o gənc qızımıza tövsiyə
edirəm ki, Rübabə kimi sənətkarların ruhundan
üzr istəyib, bundan belə bir də nə o pilləkanda,
nə həyatda elə qeyri-təvazökar addım
atmasın... Xüsusilə bu məbədin pilləkanlarında!
- Biz 102 yaşlı «Leyli və
Məcnun» operasında ayrıca bir Məcnun dövrü, Məcnun
məqamı yaratmış Mənsumun yüz minlərlə
canlı tamaşaçı energetikasına minlərlə «Mədəniyyət»
oxucusunun qiyabi sevgisini də qoşuruq.
- Çox sağ olun. Mən
də daimi oxucusu olduğum «Mədəniyyət» qəzetinin
oxucularına «Leyli və Məcnun» ömrü, Leyli-Məcnun
sədaqəti arzulayıram.
Söhbətləşdi: Tahir
Abbaslı
Mədəniyyət.- 2010.- 10 fevral.- S. 8.