Komediyanın dəyişməyən
missiyası
Bu il 100 illik yubileyini qeyd edəcək Musiqili Komediya Teatrının müasir fəaliyyəti,
repertuar seçimi, səhnə-tamaşaçı münasibətləri və
s. məsələlərinə aydınlıq gətirmək
üçün sənət
ocağının baş
rejissoru Yusif Əkbərovla söhbətləşdik.
- Günün
komediyası - Musiqili Komediya Teatrında tamaşaçı bunu tapırmı?
- Mən
bu sualı cavablandırmaq üçün
keçmişə qayıtmaq
istərdim. Bizim
teatr həyata vəsiqəni Ü.Hacıbəyovun
“Ər və arvad” komediyası ilə alıb. Teatrımızın repertuarında
hər zaman cəmiyyətdəki çatışmazlıqlar,
qadın hüquqsuzluğuna
qarşı mövzular
yer almışdır.
Tamaşalarımızda problemlər
satira və yumorla tənqid olunur. Düşünürəm
ki, qeyd olunan amillər tamaşaçı auditoriyamızın
qorunmasına xidmət
edir.
Musiqili Komediya Teatrı 100 illik fəaliyyətində hər
dövrə olan münasibətilə tamaşaçısını
ətrafına toplaya bilmişdi. Bu gün də yaranmış problemlərə qarşı
öz münasibətimizi
bildirərək, tamaşaçıları
mənəvi saflığa
çağıraq.
- 100 illik
sənət ənənəsi
olan teatrınızda bu gün nə
var, nə yox?
- Bizim nəsil üçün teatrımızın bir əsrlik yubileyini qeyd etmək böyük şərəfdir.
Əvvəla, onu
deyim ki, yubileyimizlə bağlı
tədbirlərə hazırlıq
davam etdirilir. Aprel ayının sonu, mayın əvvəlində qeyd olunması nəzərdə
tutulur.
Tamaşalarımıza gəlincə, Ü.Hacıbəyovun “O olmasın, bu olsun”
və
“Arşın mal alan”
əsərlərini yeni quruluşda və yeni aktyorların təqdimatında səhnəyə
qoyduq.
- Üzeyir
sənəti ölməzdir.Bəs
nədən indiyə
kimi “Ər və arvad” səhnələşdirilməyib?
Artıq bu tamaşanın hazırlıqlarına
başlamışıq. Mənə elə gəlir ki, bu əsər heç bir teatrda tamaşaya qoyulmayıb və tamaşaçılarımıza da yaddır. Yubileyimiz ərəfəsində
təqdim etməyi planlaşdırmışıq. Bunlardan başqa ilk dəfə olaraq Azərbaycan truppamız Qərb operettasından Kalmanın
“İddialı qaraçı”
əsərini təqdim
etdi. Bu əsər bir qədər əvvəl rus truppası tərəfindən səhnələşdirilmişdi.
Bu il təhvil verilməsi nəzərdə tutulan daha bir neçə
tamaşamız var. Görkəmli
bəstəkarımz Arif
Məlikovun “Ləpələr”
əsərinə müraciət
olunub. Hazırlıq işləri aparılır.
Vaxtilə bu tamaşa qoyulmuşdu. Bəstəkar Ramiz Mirişlinin Marat Haqverdiyevlə birlikdə yazdıqları “Amerikalı
kürəkən” əsəri
üzərində işləyirik.
Onun quruluşunu hazırlamaq xalq artisti Namiq Kamala
tapşırılıb. Aleksandr
Volodinin “Sevdiklərinizdən
ayrılmayın” əsərini
xalq artisti Cənnət Səlimova rus truppası ilə birlikdə hazırlayır.
- Son zamanlar
repertuarınızda yenidən
klassik əsərlərə
qayıdış müşahidə
olunur. Bu nə ilə əlaqədardır?
- Klassika
həmişə müasirdir.
Əgər klassik əsərlər bu gün də aktualdırsa, hökmən
səhnələşdirilməlidir. Bir məsələ vacibdir ki, bugünkü
gözlə baxasan, əlaqələndirəsən və müasirləşdirəsən.
Klassika ona görə uzun ömürlüdür ki,
bu əsərlər öz aktuallığını
heç vaxt itirmir. Həmçinin
burada gözəl ədəbi mətndən,
musiqidən başqa, aktyorlarımız üçün
də öyrəniləsi
çox şey var. Elə klassik
əsərlərimiz var
ki, müasir həyatımızla səsləşdiyindən
biz onlara mütləq müraciət
etməliyik.
- Necə
hesab edirsiniz, kənardan bu, itirilmiş tamaşaçını
köhnə repertuarla
yenidən çağırmağa
oxşamırmı?
- Xeyr, mənə elə gəlir ki, bizim teatrımızın çox etibarlı tamaşaçıları var. Mən həmişə teatr zalına daxil olanda bir
qələbəlik görürəm.
Bu da 90-cı illərdə öz fəaliyyətini dayandıran,
düz yeddi il sonra bərpa
edən teatrımızın
tamaşaçısını itirmədiyinin sübutudur.
Düşünürəm ki, teatrımızın janrı
tamaşaçıları bizdən uzaq dayanmağa imkan verməz. Onlar tamaşalara baxanda qətiyyən darıxmırlar,
əksinə yaxşı
əhvalda buranı tərk edirlər.
- XXI əsr
Musiqili Komediya Teatrının səhnəsində
görünür. Məncə,
dövrün çatışamazlıqları-
insan və cəmiyyət münasibətləri
yetərincə tənqid
obyektinə gətirilmir,
ironyanın dili ilə tamaşaçıya
ötürülmür. Bunun
səbəbi də yəqin ki, əsər problemi ilə bağlıdır.
- Teatrımızın
repertuarında dövrün
tələblərinə uyğun
tamaşalar da var. Aqşin Babayevin “Əlin cibində olsun” tamaşasını göstərmək olar. Burada varlıların deputatlığa nəmizədliyini
verməsindən bəhs
olunur. Onlar çalışırlar ki,
öz naqisliklərini
gizlədərək, xalqa
yaxşı görünsünlər.
Bunun üçün
də ətraflarına
özlərinə bənzər
adamlar toplayırlar. «Şeytanın yubileyi», «Qısqanc ürəklər”,
«Səhnədə məhəbbət”
əsərlərinin mövzuları
müasir həyatdan alınıb.. Bunların hamısı XXI əsrin problemlərini özündə
əks etdirən tamaşalardır. “Səhnədə
məhəbbət” tamaşası
iki gəncin sevgisindən bəhs edir. Amma bir problem var. Onların hər ikisi aktyordur. Qız oğlanı çox sevir. Həm də yaxşı yaşamaq istəyir. Oğlanın maaşı
az olduğu üçün qız ona istədiyi həyatı verməyəcəyini
düşünür. Bu qeyd
etdiklərimiz müasir
dövrün aktual problemidir.
- Bəzən
ənənələrə söykənən teatrınızda
“Bu şəhərdə”, “Tək səbir” “Parni iz Baku” kimi məzhəkələrə,
bəzən isə xalq artistinin gülüş doğuran
jest və ifadələrinə
rast gəlinir. Bu fikirlə razısınızmı?
- Biz pofessional
teatr tamaşaları hazırlayırıq. Onların
isə fərqli yolları və üslubları var. Müəyyən
cəhətdən oxşarlıqlar
ola bilər. Çünki hər ikisi komediyadır. Amma onlarda hadisələr
başqa cür inkişaf edir. Demək olar ki, onların stilinə rast gəlinmir. O ki qaldı onlarda belə epizodlar var. Qadın obrazlarını canlandırmaq. Bizdə buna rast gəlmək
mümkündür. Bu hərəkətlərə
hələ Molyerin əsərlərində, Ü.Hacıbəyovun
“O olmasın, bu olsun” komediyasında da yer verilib.
Və bizim yeni tamaşamız olan “Qısqanc ürəklər”də də
belə bir səhnə var. Öz sevgisi uğrunda mübarizə aparan gənc, məcburdur ki, onun etimadını
qazansın və sevgisindən əmin olsun. Buna görə də arvad paltarı
geyinir.
- 100 yaşlı
Musiqili Komediya Teatrı bizi güldürüb düşündürəcək,
yoxsa sadəcə güldürəcək?
- Professional rejissor
və aktyor birinci növbədə tamaşaçını düşündürməyi
bacarmalıdır. Tamaşaçı
teatra gələndə
nə isə öyrənməlidir. Məqsədimiz
də budur. Sadəcə ağlamaq və gülmək insanı yorur. Əgər tamaşada bir ağıllı fikir, düşüncə
yoxdursa, maraqsız görünür. Biz müəyyən
problemlərə komediya
donu geyindirərək
tamaşaçıya ötürür
və güldürərək
düşünməyə vadar edirik.
Hər bir əsərin ideyasına baxılır.
Komediyanın qarşısında
ciddi problemlər durur. Ən əsası odur ki, düşündürəsən.
Qoqolun “Müfəttiş”
əsərində maraqlı
bir məqam var. Yalançı bir müfəttişə qorxularından
var-dövlətlərini verən
şəhərin varlıları
sonra əsl müfəttişin qarşısında
gülməyə başlayırlar.
O isə belə bir sual verir.
“Siz, kimə gülürsüz”. Əslində
onlar özlərinə
gülürdülər. Bu cümlə tamaşaçıya
sillə kimi dəyir. Bax, budur tamaşaçını
düşündürən.
- Necə
düşünürsünüz tamaşaçı teatra gəlməlidir, yoxsa teatr tamaşaçıya
tərəf getməlidir?
- Teatr tamaşaçı üçün
yaradılıb. Əgər
teatra tamaşaçı
gəlmirsə, deməli,
onun fəaliyyəti sıfıra bərabərdir.
Bunu üçün isə maraqlı tamaşalar hazırlanmalıdır.
Burada ikili maraq var. Teatr tamaşaçını, tamaşaçı
isə teatrı diqqətdə saxlamalıdır.
Əgər bunlar bir-birini təmin edirlərsə, onda onlar arasında böyük bir ünsiyyət yaranır. Teatr cəmiyyət üçün çalışır.
Teatr daim tamaşaçını maraqlandırmalıdır.
Əks halda, tamaşaçı üz
çevirəcək. Gərək
düşündürməyi bacarasan. Onda teatrla tamaşaçının
əlaqəsi kəsilməyəcək.
Günel QƏHRƏMANOVA
Mədəniyyət.- 2010.- 19 fevral.- S. 9.