Yaşıl gözlərin
cazibəsi...
O gözlərin sahibəsi
son müsahibəsində bəlkə
demək istəmədiklərini
də dedi
Dünənin məşhuru, bu
günün susqunu... Sonuncu adi söz
deyil. İllah da sənəti, peşəsi, vəzifəsilə
bir zamanlar tanınanların haqqında
deyilə bu söz. Ancaq nə edəsən ki, belədi. Dünənki coşqun, qaynar, qurub-yaratmaq əzmilə yaşayan qocalıq qapını döyəndə sakit, fağır bir kimsəyə çevrilib.
Bir neçə il əvvəl guşənişin həyatını
yaşayan xalq rəssamı Maral Rəhmanzadə haqqında
başqa cür nəsə demək, məncə, münasib deyildi.
Onunla görüşəndə
bu evdə məni ilk qarşılayan divardan asılmış
portretdən boylanan gənc, füsunkar,
yaşılgözlü Maral oldu. Portretdəki Maral illərdən
bəri donub qaldığı nöqtədən
aşağıda, otağın tən ortasında əyləşmiş
gerçəkdəki Marala və mənə qəribə-qəribə
baxırdı. Bu qərib qəribəlikdə beynimdən
keçən ilk sualla özümü və elə
qarşımdakı solmayan yaşıl gözləri fotodan
yayındırmaq istədim:
- Doğrudanmı, illər
belə tez keçdi?
Mənalı-mənalı
başını yırğalayır və:
- Qanadlı quş kimi,
göz qırpımında.
- Ən çox kimi, nəyi
xatırlayırsız?
- Atamı!
Deyirlər, qız övladları ataya daha bağlı olurlar. Amma yox, mən atamı
çox sevirdim. İndi də
siması gözlərimin
önündədi. Baxmayaraq
ki, repressiyanın qurbanı olub, aradan altmış ildən artıq vaxt keçib, hərdən mənə elə gəlir, lap yanındayam. Bilirsiz, necə gözəl,
yaraşıqlı kişiydi.
Nahaq yerə "Ceyran" demirdilər ki...
- Bəlkə
elə buna görə, sizə də Maral adı
qoyulub?
- (Gülə-gülə) Nə
deyim vallah. Hardan ağlınıza
gəldi bu. Heç bu barədə
düşünməmişdim. Rəhməlik zərgər idi,
elə-belə yox ey, əlləri qızılıydı. Yadımdadı, qızıldan necə sap düzədirdi, şəbəkələr,
ilmələr eləyirdi,
iki göz istəyirdi tamaşasına
dursun. Həm işinə, həm
də öz gözəlliyinə vurğun
qadınlar çoxuydu.
Bir dükanı Zərgərpalandaydı,
indiki Milli Dram Teatrının yaxınlığında,
daim gəlib-gedənnən
dolu olardı.
Məni rəssamlığa atamın
sənətinə vurğunluğum
gətirib. Bir bacım da rəssam idi. Ailəmizin sonbeşiyi, kiçik qardaşım da heykəltəraşdı, Moskvada
yaşayır.
- Deyilənə
görə, siz Səttar Bəhlulzadənin
ilk məhəbbəti olmusunuz.
Amma tale sizi Səttara yox, İqor adlı birisinə qismət elədi.
- Taledən
qaçmaq mümkümü?
Yadımdadı, Moskvadakı
Rəssamlıq İnstitutuna
qəbul olanda atam dedi ki,
get, yaxşı yol, amma oxuyub qurtarandan
sonra gərək Bakıya qayıdasan. Qismətdən biznən bir
yerdə oxuyan İqorun cazibəsindən
çıxammadım. Baxmayaraq ki, Səttar məni çox qısqanırdı, hər
yerdə, hər şeydən qoruyrdu, könlümü İqora
verdim. Elə tələbə ikən ailə qurduq. Evdəkilərin bundan xəbəri
olmadı. Doğrusu, əvvəlcə
onlara məlumat verməyə ürək eləmədim…institutu qurtaran vaxtlarda atamı tutdular. Köməksiz qalmış anama
və məndən balaca səkkiz uşağa baxmaq üçün Bakıya
qayıtdım. Sonra İqor
müharibəyə getdi.
Gecə-gündüz işləməklə anamı, qardaş-bacılarımı
saxlamalı oldum.
Atamın sürgündən qara xəbəri gəldi. Birtəhər illəri, ayları
yola saldıq. Müharibə qurtardı, İqor
cəbhədən qayıdandan
sonra bir müddət Moskvada bir yerdə yaşadıq. Ailəmizin vəziyyəti
ilə əlaqədar
tez-tez Bakıya gəlməli olurdum.
Gördüm yox, belə
yaşamaq çətindi,
İqordan ayrıldım.
- Və belə gözəl xanım sonra tək qaldı. Söz-söhbətdən qorxmurduz?
- Doğrusu,
ilk həyat yoldaşım
rus idi deyə,
ya necə, ayrılandan sonra azərbaycanlı kişilərdən
evlənmək təklifi
almadım. Gözəlliyimə görə maraq
göstərənlərə, qarabaqara izləyənlərə,
haqqımda söz-söhbət
uyduranlarasa məhəl
qoymamışam. Tək, uşaqsız
yaşamaq çətin
olsa da, həmdəmim rənglər
məni yalqız buraxmayıb. Məhsuldar işləməyimin
hesabına əlli yaşınacan xalq rəssamı fəxri adını, Dövlət
Mükafatını almışam.
Azərbaycanımızı qarış-qarış gəzib əsərlər
yaratmışam. Yeri gəlmişkən,
Neft Daşlarını
kətan üzərinə
ilk dəfə gətirən
mən olmuşam.
Heç
bu gün də əl-ayağım işdən soyumayıb.
- Bir məşhur mahnıda
"Gedər bir gün, bu gözəllik
sənə də qalmaz" deyilir. Bu sözləri eşitmək
çoxmu acıdı?
- Acı
da olsa, həqiqətdi. Dünyanı tutub qalmaq olar? Gəncliyin şuxluğu, sevgi
dolu macəraları təəssüf ki, bir gün qurtarır.
İstəsən də, istəməsən
də. Bir vaxt bu gün özüm kimi olan qocalara
baxanda belə şeyləri ağlıma
gətirmirdim. İndi
doxsanı haqlamışam,
ta nə qalıb, gələn il Allah qismət
eləsə, yubileydi.
Cavanlara qibtə ilə baxıram, onlar dünyanın ən gözəl nemətini, gözəllik, məhəbbət,
yaradıcılıq şövqünü
dadırlar. Bunsuzsa həyat
nəyə lazımdı.
Allah heç kimi arzu-kamsız qoymasın...
Gözəlliyi ahıl çağlarında
da solmayan Maral xanımla, əsasən gözəllik
üstə köklənmiş
söhbətimiz burda bitdi. Məni yola salan yenə də portretdən boylanan Maral xanım oldu...
P.S. Bu söhbətdən
bir qədər sonra Maral xanım
doxsanı yola saldı. Yüzə çatmağasa ömür vəfa etmədi. Ruhu şad olsun...
Seymur Elsevər
Mədəniyyət.- 2010.- 24 fevral.- S. 9.