İfaçılıqdan
tədqiqatçılığa gedən yol
Hər bir sənətin peşəkarı
olmaq çətin və məsuliyyətlidir.
İfaçılıq sənəti də həmçinin.
İfaçılıq məharəti isə yalnız
istedadla şərtlənmir. Burada daima zəhmət çəkmək,
öz üzərində çalışmaq tələb
olunur. Belə olan halda yaxşı ifaçı, yaxşı
müəllim və yaxşı tədqiqatçı da ola
bilərsən. Haqqında söhbət
açacağımız sənətkar, mahir kaman
ifaçısı Arif Əsədullayev kimi.
Onunla söhbətimizə də bu
mövzu körpü saldı. «Mahir ifaçı olmaq
üçün ilk növbədə nə tələb
olunur» sualına Arif müəllimin cavabı belə oldu:
“Gərək ürəyinlə əlin
düz olsun. Beyinin düşünüb, ürəyin istədiyini,
əlin-barmaqların ifa edə bilməldir. Bunun
üçün də saatlarla məşğul olmaq
lazımdır. Buna səbrin çatsın deyə, gərək
sənətə böyük məhəbbətin olsun. Sənətkarı
istedad, səbir və savad formalaşdırır. Bunlardan hər
hansı biri çatışmasa, onda sənət natamam
olacaq. Mən bu dediklərimi ustadlardan eşitmişəm və
təcrübəmdə də müşahidə etmişəm”.
Bu sözlər doğrudan da əsil
sənət tövsiyələridir. Bunu sənətin kəşməkəşli
yollarından keçən bir sənətkar deyə bilər.
Bu yerdə, gəlin, Arif Əsədullayevin sənət yoluna
nəzər salaq.
O, kamança
ifaçılığı üzrə ilk dərsləri
Bakının Maştağa qəsəbəsindəki 10
nömrəli musiqi məktəbində Fazil Osmanov və Validə
Babayevadan alıb. Müəllimləri ona kamançanı
sevdirib və bu sevgi Arif Əsədullayevi bu sənətlə
əbədi qovuşdurub. Sonra A.Zeynallı adına Musiqi
Texnikumunda (indiki Musiqi Kolleci) və Dövlət
Konservatoriyasında (indiki Musiqi Akademiyası) Tərlan
Qazıyev və Ramiz Mirişlidən dərs alıb.
Arif müəllim sənət
yolundakı ustadlarını hər zaman ehtiramla
xatırlayır:
“Sənətdə
qazandığım nailiyyətlərə görə
ustadlara, müəllimlərimə çox minnətdaram. Sənətdə
onlardan çox şey öyrənmişəm. Əvvəla
dayım, görkəmli muğam bilicisi Nəriman Əliyevin
adını qeyd etməliyəm. Onu da deyim ki, Nəriman
dayının da mahir muğam ustası olmasında müəllimi,
böyük sənətkar Seyid Şuşinskinin müstəsna
rolu olub. Odur ki, mən onu da özümə mənəvi
müəllim hesab edirəm. Mahir kamança çalanlar Hafiz
Mirzəliyev, Fərhad Dadaşov, Elman Bədəlov, Firuz Əlizadə,
müəllimim Fazil Osmanov və başqalarının
ifalarına dönə-dönə qulaq asmışam, öyrənmişəm.
Nəhayət, öz yolumu tapa bilmişəm. Amma nə qədər
öyrənsək də bu sənət bitib tükənən
deyil. İfaçı həmişə axtarışda
olmalıdır ki, yeni-yeni üslublar tapa bilsin,
ifaçılıq texnikasını zənginləşdirsin”.
Məhz bu amalla da Arif Əsədullayev
ifaçılıq sahəsində özünəməxsus
yer qazanıb. Onun həm solo, həm də müşayiət
ifaları özündə milli ifaçılıq
xüsusiyyətlərini əks etdirir. Arif müəllim
dünyanın 20-dən çox ölkəsində öz
sevimli kamança aləti ilə Azərbaycanı təmsil
edib, bir çox beynəlxalq festivalların diplomantı olub.
Sənətkarın ailəsi də
peşəkar ifaçılardan ibarətdir. Xanımı,
mahir kamança ifaçısı, Xalq artisti Şəfiqə
Eyvazova, qızı Mehri xanım Arif müəllimlə
çiyin-çiyinə çalışaraq konsert
salonlarında birgə çıxış edirlər. Arif
müəllim həyat yoldaşı Şəfiqə
xanımla birgə pedaqoq kimi də fəaliyyət göstərərək
kamança alətinin sirlərini gənc nəslə
aşılayır, yeni ifaçı nəsli yetişdirirlər.
Arif Əsədullayev bu barədə
belə deyir:
“Müəllimlik və
ifaçılıq. Bunlar ayrı-ayrılıqda çox
çətin peşələrdir. Amma mən
ifaçının müəllimliyini yaxşı qəbul
edirəm. Çünki ifaçı həm tələbəni
öyrədir, həm də özü öyrənir,
bacarığını təkmilləşdirir. Pedaqoji fəaliyyətə
hələ 1967-ci ildə A.Zeynallı adına Musiqi Texnikumunda
oxuyarkən başlamışam. Bir müddət 8 saylı
Musiqi Məktəbində işlədim. Sonra yenə Musiqi
Texnikumunda dərs dedim. 1997-ci ildən isə Ü.Hacıbəyli
adına Bakı Musiqi Akademiyasında muğam tədrisi ilə
məşğulam”.
Arif Əsədullayev Musiqi
Akademiyasının “Xalq musiqisinin tarixi və nəzəriyyəsi”
fakültəsində çalışır. Burada bəstəkar
və musiqşünaslara muğam sənətinin sirlərini
öyrədir. Mən də bəzi muğamları ondan
öyrənmişəm. Odur ki, fürsətdən istifadə
edərək hörmətli müəllimimizə tələbələrinin
təşəkkürünü yetirirəm.
İndi isə söhbətimiz Arif
Əsədullayevin tədqiqatçılıq fəaliyyətindən
olacaq. «Necə oldu ki, ifaçılıqla yanaşı, elmi
tədqiqat işinə də başladınız» sualına o
belə cavab verir:
“Məni musiqi tədqiqatçılığına
cəlb edən də ifaçılığım və
pedaqoji fəaliyyətim olub. İlk işim muğamların
nota köçürülməsi oldu. Tələbələrə
muğam dərsi keçə-keçə, onlara
muğamaları nota yazdırdıqca
düşünürdüm ki, belə bir vəsait
hazırlamaq yaxşı olardı. Bu məqsədlə əvvəlcə
“Humayın” muğamını nota yazdım. Not
yazısını bir neçə sənətkara, o cümlədən
mərhum bəstəkar Vasif Adıgözəlova göstərdim.
Hamı kimi o, da mənim işimi bəyənib, məsləhət
gördü ki, bu fəaliyyətimi davam etdirim. Ondan sonra
muğamlarımıza elmi yanaşma ideyamı professor Ramiz
Zöhrabovla bölüşüb, onun rəhbərliyi ilə
“İnsturmental muğamlar və onların ifaçılıq
məziyyətləri” mövzusunda dissertasiya yazdım”.
Sənətşünaslıq namizədi,
Musiqi Akademiyasının professoru Arif Əsədullayev bu
yaxınlarda musiqimizə daha bir töhfə bəxş edib,
üzərində 10 ilə yaxın
çalışdığı “Azərbaycan insturmental
muğamları” məcmuəsi işıq üzü
görüb. Sənətkar bu kitabda 7 əsas muğamı
nota köçürüb. Qeyd edək ki, muğamların
nota köçürülməsi hələ ötən əsrin
30-cu illərindən başlanıb. İlk dəfə Tofiq
Quliyev və Zakir Bağırov “Rast”, “Zabul”, “Segah”
muğamlarını nota salıblar. Sonra bu ənənə
digər bəstəkar və musiqişünasların
yaradıcılığında davam edib. Musiqişünas-alim
Ramiz Zöhrabov muğamları nota yazmaqla bərabər
onların geniş nəzəri təhlilini də verib. Bir
sözlə, muğamlarımız əsil tədqiqat mənbəyidir.
Arif müəllimin işinin əsas mahiyyəti isə ondan
ibarətdir ki, o, sözügedən məcmuədə
muğam dəstgahlarının yaddan çıxıb
unudulmaqda olan şöbə və guşələrini də
nota alıb. Məcmuə Azərbaycan muğamlarının
öyrənilməsində mühüm əyani vəsaitdir.
Görkəmli elm və sənət xadimləri də Arif
müəllimin bu xidmətini yüksək qiymətləndirirlər.
Xalq artisti, professor Fərhad Bədəlbəyli:
“Mübaliğəsiz deyirəm ki, Arif Əsədullayev öz təmənnasız
zəhməti ilə Azərbaycan muğamları
üçün Avropaya
pəncərə açıb.
Artıq Avropa və eləcə də bütün dünya musiqiçiləri
Azərbaycan instrumental muğamlarının
not yazısı ilə
Xalq artisti, professor Ramiz Zöhrabov:
“Arif Əsədullayevin
məcmuəsində muğamlar
çox savadlı,
professional şəkildə nota yazılıb. Hesab edirəm
ki, onun hazırladığı “Azərbaycan
instrumental muğamları” məcmuəsinin
işıq üzü
görməsi çox
tədqirəlayiq haldır
və buna da çox böyük
ehtiyac vardır”.
Bu yaxınlarda Bəstəkarlar İttifaqında
Arif müəllimin “İnstrumental muğam” kitabının təqdimat
mərasimi oldu. Orada da bir neçə
elm-sənət xadimləri
bu tədqiqat işi barədə dəyərli sözlər
dedilər. Bəstəkarlar
İttifaqının sədri,
Xalq artisti, professor Firəngiz Əlizadənin
çıxışından bəzi məqamlar:
“Məni bir bəstəkar kimi kamança aləti həmişə özünə cəlb edib. Odur ki, kamança
ifaçılarına çox
qulaq asmışam.
Elə “Habilsayağı” əsərimin
yaranması da buradan irəli gəlir. İfasını dinlədiyim sənətkarlar
içərisində xalq
artistimiz Şəfiqə
Eyvazova və Arif Əsədullayevin çıxışları da
var. Sevindirici haldır
ki, onların övladları Mehri xanım da valideynlərinin
sənət yolunu davam etdirir. O ki, qaldı Arif Əsədullayevin 7 əsas muğamı nota yazması, bu doğrudan da milli musiqi xəzinəmizə
gözəl bir ərməğandır. Əminəm
ki, bu kitab
musiqiçilər üçün
çox dəyərli
bir mənbə olacaq”
Təqdimatda iştirak
edənlərdən akademik
Vasim Məmmədəliyev,
musiqişünas-alimlər Cəmilə Həsənova,
Lələ Hüseynova,
Fəttah Xalıqzadə
və başqaları
da buna bənzər
fikirlər söyləyərək
Arif müəllimə
yeni yaradıcılıq
uğurları arzuladılar.
Əminik ki, cəfakeş
sənətkar bundan sonra da musiqi
salnaməmizə yeni-yeni
uğurlar bəxş
edəcək.
Səadət
Təhmirazqızı,
musiqişünas
Mədəniyyət.- 2010.-
16 iyul.- S. 7.