«Sənət mənim
həyatımdır»
Ömər Eldarov:
«Abstrakt mövzulu əsərlərə münasibətim
normaldır, amma bu mənim üslubum deyil»
Görkəmli heykəltəraş,
incəsənət xadimi, pedaqoq Ömər Eldarovun
adını dünyanın ən tanınımış sənətkarları
ilə bir sırada çəkmək olar. Heykəltəraşın
yaratdığı sənət əsərləri Azərbaycanla
yanaşı, bir sıra xarici ölkələrin şəhərlərini
bəzəyir, dünyanın bir çox muzeylərində
layiqli yer tutmaqdadır. Ömər müəllimin
böyük dövlət xadimi Heydər Əliyevin xatirəsinə
ucaltdığı möhtəşəm abidə, Füzuli,
Natəvan, Hüseyn Cavid, Üzeyir Hacıbəyov, Səttar Bəhlulzadə,
Vaqif Mustafazadə, Niyazi kimi ədəbiyyat və incəsənətimizin
görkəmli simalarının xatirəsinə
yaratdığı heykəl böyük sənət nümunələridir.
Ömrünün ahıl çağında, 83 yaşında
da sənətkar məhsuldar yaradıcılıqla məşğuldur.
Elə onunla söhbətimiz də heykəltəraşın
emalatxanasında baş tutdu.
- Altı yaşımdan bu sənətlə
məşğulam. Yadımdadır ki, o zaman Bakıda bir
uşaq studiyası var idi və mən orada sənətin ilk
sirlərinə yiyələnirdim. Məni bu sənətə
həvəsləndirən, stimul verən atam olub. İxtisasca
aqronom olsa da, o, incəsənəti, memarlığı
çox sevirdi və istəyirdi ki, mən məhz bu sahə
ilə məşğul olum. Rəsm çəkəndə məni
tərifləyər, daha da həvəsləndirərdi.
- Deməli, ömrünüzün
nə az, nə çox - 77 ili heykəltəraşlıqla
bağlıdır. Bu sənət, bu emalatxana sizin
üçün nə deməkdir?
- Hər gün mütləq bu
emalatxanaya gəlirəm. Sənət mənim həyatım
deməkdir. Mən onunla nəfəs alıram. Əzim Əzimzadə
adına Azərbaycan Rəssamlıq Məktəbinin heykəltəraşlıq
bölməsini qurtardıqdan sonra peşə biliyimi
artırmaq məqsədilə 1945-ci ildə Leninqrada
(Sankt-Peterburq - red.) getdim. İ.Y.Repin adına Rəngkarlıq,
Heykəltəraşlıq və Memarlıq İnstitutunun heykəltəraşlıq
fakültəsində təhsilimi davam etdirdim. 1951-ci ilə qədər
bu şəhərdə yaşayıb-yaratmışam. Sonra
Bakıya qayıtmışam və yaradıcılıq fəaliyyəti
ilə məşğul olmuşam.
- İlk əsərinizi necə,
xatırlayırsınızmı?
- «Balaca uşaq göyərçinlə»
adlı bir heykəl düzəltmişdim. Amma saxlamadım
onu. Bəlkə də şəkili qalıb, tapmaq olar.
-
Olubmu ki, sizi hansısa xarici ölkəyə dəvət
etsinlər?
- Xaricə dəfələrlə
dəvət etsələr də, getməmişəm. Amma
dünyanın bir çox ölkələrində heykəllərim
var. 1946-cı ildən etibarən mütəmadi olaraq
respublika, regional və beynəlxalq səviyyəli müxtəlif
bədii sərgi və müsabiqələrdə iştirak
etmişəm. Bir sıra xarici ölkələrin şəhərlərində
- Ankara, İstanbul, Düşənbə, Sevastopol, Vyana və
s. yerlərdə heykəllərim var.
- Sizcə, bu gün gənclərimizdə
heykəltəraşlığa maraq necədir?
- Azərbaycan xalqı incəsənəti
sevir, özü də dərindən. Ölkəmizdə
gözəl rəssamlar, heykəltəraşlar var. Sovet
dövründə heykəllərin düzəldilməsi
planlı şəkildə baş verirdi. İndi monumental heykəllər
planda olmur. Məsələn, əvvəlcədən
planlaşdırılırdı ki, Natəvanın,
Füzulinin heykəli düzəldilməlidir. Sovet dövrundə
SSRİ Elmlər Akademiyasının Bakıda aspiranturası
var idi. Mən
40 il həmin
aspiranturada gənc sənətkarlara master-klass
(ustad dərsləri -
red.) keçmişəm. İndi də
Rəssamlıq Akademiyasında
dərs deyirəm.
Bu gün Azərbaycanda
ən tanınmış
rəssamlar mənim tələbələrimdir. Onlar vaxtilə bu aspiranturda təhsil alıblar.
- Ömər müəllim,
bildiyimiz kimi, SSRİ dağılandan sonra, müstəqillik əldə
etmiş bütün müttəfiq respublikalarda
olduğu kimi, Azərbaycanda da sovet dövrünə, sovet ideologiyasına aid bir çox heykəllər götürüldü.
Necə düşünürsünüz, digər ölkələrin
şəhərləri ilə
müqayisədə Bakıda
heykəllərin sayını
yetərli hesab etmək mümkündürmü?
- Əgər Paris və Roma ilə müqayisə etsək, Bakıda heykəllərin
sayı azdır.
Amma Peterburq istisna olmaqla, Rusiya şəhərləri ilə
müqayisədə çoxdur.
Məsələn, Kirov, Caparidze,
Əzizbəyovun heykəlləri
artıq yoxdur. Amma düşünürəm ki,
onları tarix kimi saxlamaq olardı.
Məsələn, Romada heç
bir dövrün heykəllərinə toxunulmayıb.
Elə heykəltəraş var ki, onun sovet
dövründən bir
əsəri qalıb.
Mənim
sovet dövrünə
məxsus N.Nərimanov
heykəlim qalır.
- Siz həm də kiçikhəcmli əsərlərin müəllifi
kimi tanınırsınız.
Bu qəbildən olan əsərləriniz arasında
R.Mustafayev adına
Dövlət İncəsənət
Muzeyində nümayiş
etdirilən «İlin dörd fəsli» rəsminiz çox maraqlıdır. Burada fəsillər qadın
obrazları ilə ifadə olunur. Niyə məhz qadınlar?
- Əvvəlcə deyim
ki, haqqında danışdığınız kiçikhəcmli əsərlərimin
sırasına «Qızım
Lalənin portreti», «Oğlum Müslümün
portreti», «Analıq», «Bacılar» əsərləri,
şair Xosrovun və yazıçı Robindranat Taqorun heykəl-portretləri daxildir.
Bu əsərlərim müxtəlif vaxtlarda nüfuzlu respublika və beynəlxalq sərgilərdə uğurla
nümayiş etdirilib.
«İlin dörd
fəsli»nə gəlincə,
bu həm də ömürdə dörd rəngi ifadə edir. Qadın fiqurlarının
estetik, plastik olması dörd fəsli: bahar, yay, payız və qışı ifadə etməyə daha çox imkan verir. Qadınların dörd yaş mərhələsi, həm
də dörd fəsildir. Bu fəsilləri kişilərlə
də ifadə etmək olardı. Amma qadınlarla daha zəngin olur. Məsələn, orada qadının
biri adi, o biri çadrada və s. geyimlərdədir.
Amma düşündüklərimi kişilərlə
belə zəngin və dolğun ifadə edə bilməzdim.
- Ömər müəllim,
bəs müasir dövrdə istər rəssamlıq, istərsə
də heykəltəraşlıq
sahəsində geniş
yayılmış abstrakt
mövzulu əsərlərə
münasibətiniz necədir?
- Abstrakt mövzulu
əsərlərə münasibətim
normaldır. Amma mənim üslubum
deyil. Doğrudur,
əsərlərimdə bir
az avanqardlıq
olub. Amma tam mücərrəd işləmirəm. Etiraf edim
ki, bu üslubda
sənət əsərlərinə
baxa bilirəm, amma yaratmıram. Qoy olsun. Vaxtilə mənim tələbələrim
olmuş heykəltəraşlar
da klassik üslubda işləyirlər.
- Azərbaycanda gözəl
sənət əsərlərinin
müəllifi kimi tanınırsınız. Məşhur şəxsiyyətlərin heykəllərini
yaratmısınız və
yəqin ki, bu, sizin üçün
böyük bir məsuliyyətdir. Bu heykəlləri yaradarkən
hansı hissləri keçirmisiniz?
- Ümumiyyətlə, bütün əsərlərim
üzərində işləyərkən
onların məsuliyyətini
hiss etmişəm. Görkəmli akademik Zərifə Əliyevanın heykəlini
hazırlayarkən məsuliyyət,
həm də bir kədər hissi keçirirdim. Çünki mən Heydər
Əliyevi yaxından tanıyırdım. Zərifə
xanımı isə az görmüşdüm.
Heydər Əliyev məni
yanına dəvət
etdi və bildirdi ki, xanımının
heykəlini hazırlayım.
Onda ümummilli liderimiz çox qəmgin və fikirli idi. Sevimli rəhbərimizin bu halı məni çox kövrəltdi, qarşıdakı işimə
daha böyük həvəs və inamla yanaşmağa sövq etdi...
- Yaradıcılıqla yanaşı, həm də respublikanın ictimai-mədəni həyatında
fəal iştirak etmisiniz. Bu, sizin
yaradıcılığınıza mane olmayıb ki?
- Xeyr, mane olmayıb.
Mən
1958-1968-ci illərdə Respublika
Rəssamlar İttifaqının
katibliyində təmsil
olunmuşam. 1968-1971-ci
illərdə isə həmin qurumun idarə heyətinin sədr müavini işlmişəm. SSRİ
Rəssamlıq Akademiyasının
heykəltəraşlıq üzrə Bakıdakı
Yaradıcılıq Emalatxanasına
rəhbərlik etmişəm,
neçə-necə peşəkar
rəssam yetişdirmişəm.
Onlar bu gün Bakının
ən tanınmış
rəssamlarıdır. Bundan əlavə, 1969-1973-cü illərdə
Bakı Sovetinin deputatı seçildikdən
sonra orada mədəni-maarif işi üzrə komissiyanın rəhbəri olmuşam.
Respublikamız müstəqillik əldə etdikdən sonra, 1995-ci ildə Milli Məclisin deputatı seçildim.
Bu günə qədər mədəniyyət
üzrə bir çox hökumət nümayəndə heyətlərinin
və dövlət komissiyalarının iştirakçısı
və üzvü olmuşam. Müstəqil Azərbaycanın yüksək dövlət
mükafatı olan «İstiqlal» ordeni ilə təltif olunmuşam. Sevinirəm ki,
mənim istər yaradıcılığım, istərsə
də ictimai fəaliyyətim ölkə
rəhbərliyi tərəfindən
yüksək qiymətləndirilib.
Mehparə Sultanova
Mədəniyyət.-
2010.- 21 iyul.- S. 5.