Kimlərə
qaldı dünya?..
Dünyasını dəyişmiş
müqtədir ifaçılarımız barəsində
düşünəndə həmişə bir fikrin
üstündə dayanmalı oluram: gedən nəfəs, qalan
səsdir. Biz nəslin tanıdığı xanəndə və
müğənnilər olub ki, onların cismani yoxluğu o qədər
də bilinməyib. Çünki o unudulmaz insanlar oxuduqları
mahnıların, nəğmələrin sədasında həmişə
yaşamaqdadırlar. Əbülfət Əliyev, Rübabə
Muradova, Sara Qədimova, Şövkət Ələkbərova,
Səxavət Məmmədov... Onları aramızda necə
hiss etməyə bilərik. Mahnıları, muğamları,
bunların qovuşuğunda ölməzlik qazanmış
avazları, səsləri yaşayır. Bu sırada Xalq
artisti, muğam və bəstəkar mahnılarının
mahir ifaçısı, məlahətli səsə və
şirin avaza malik Məmmədbağır Bağırzadənin
özünəməxsus yeri var. Ömür vəfa etsəydi,
bu gün 60 yaşı tamam olacaqdı.
O, 1950-ci il iyulun 21-də
Bakının Nardaran kəndində anadan olmuşdu. Orta təhsilini
Nardaran və Maştağada almış, A.Zeynallı
adına Musiqi Məktəbini (Xalq artisti Əlibaba Məmmədovun
sinfini) bitirmişdi.
Yaxşı yadımdadır ki,
ötən əsrin 70-ci illərində onun musiqi aləminə
gəlişi necə rəğbətlə
qarşılanmışdı. Toydan, el şənliklərindən
başlanan yollar böyük konsert salonlarında, rəsmi məclislərdə,
ekran və efirdə təşəkkül tapdı. O da
yadımdadır ki, toy dəvətnamələrinin altında
yazılardı: "Məmmədbağır Bağırzadənin
iştirakı ilə". Bu o demək idi ki, toya getmək istəməyən
də məhz Məmmədbağırın səsini eşitmək
üçün o məclisə üz tutardı. Bu
faktdır. Məmmədbağır Bağırzadə
hansı toyda iştirak edirdisə, səsinin
işığına yüzlərlə, minlərlə pərəstişkar
yığılardı. İştirak etdiyi toylarda həmişə
toy sahibinin siyahısına birinci onun adı düşərdi.
Ən yüksək məbləğdə pul yazdırardı.
Məmmədbağır Bağırzadə Nardaran kimi ənənələrə
sadiq, muğam, qəzəl bilicilərinin yetişdiyi bir
ocaqdan pərvazlanmışdı. Ona görə də halal yaşadı.
Heç vaxt öz yolundan sarpmadı.
İndi bu ləyaqətli şəxsiyyət
barəsində keçmiş zamanda danışmaq
ağırdır. Amma əbədi hökmləri kim pozub ki?
Özü necə oxuyurdu: "Kimlərə qaldı
dünya?" Onun yumşaq səsinin ahəngində
süzülən sualların yanıqlı tişələri
bu gün də adamın ürəyinə sancılır.
İstər-istəməz Məmməd Aslanın
misralarını xatırlayır:
Udar padişahdan gədaya kimi,
Eyləməz kimsəyə güzəşti
dünya.
Böyük Səməd Vurğun
isə başqa cür deyərdi: "Əldən-ələ
keçər vəfasız dünya". Amma bu vəfasız
dünyanın bir etibarını da danmaq olmaz. El qəlbində
yaşayanlar ölmürlər, eləcə nura qənşər
bir ömür sürürlər.
Vaxtilə "Axtarma məni"
mahnısı ilə məşhurlaşan, əsl pərəstiş
ünvanına çevrilən Məmmədbağır
Bağırzadə qısa ömründə
muğamlarımızın, xalq və bəstəkar
mahnılarının mahir ifaçısı kimi təkcə
Azərbaycanda deyil, xarici ölkələrdə də
geniş şöhrət taparaq sevildi. Onun uşaqlıq və
gənclik dostları, eləcə də müəllimləri,
yol göstərənləri, ustadları xatırlayırlar
ki, Məmmədbağır həyatda da, sənətdə də
həmişə məsuliyyətli olan alicənab insan və
xanəndə idi. Korifey sənətkarımız Yaqub Məmmədov
Məmmədbağır Bağırzadəni hələ 12
yaşında ikən ifa etdiyi "Heyratı"ya qulaq asanda
heyrətlənərək demişdi: "Nəhayət,
axtardığım səsi eşitdim, avazı tapdım".
Belə bir fikir də var ki,
heç zaman sonradan sənətkar olmurlar, əslində elə
sənətkar doğulurlar. Məmmədbağır
Bağırzadə də məhz sənətkar
doğulmuşdu. Xalq artisti Tələt Qasımovun sözləridir:
Məmmədbağır 12 yaşında, ayağı stuldan
yerə çatmayanda bir toy məclisində «Bayatı-Şiraz»
muğamını elə səlis, elə ustalıqla oxudu ki,
hamını heyran qoydu».
Xalq artisti Əlibaba Məmmədov
Məmmədbağır Bağırzadə sənətini
yüksək qiymətləndirərək onun yoxluğunun
milli musiqimizdə əbədi olaraq bilinəcəyini söyləyir.
Nə acılar ki, repertuarında 200-dən yuxarı mahnı,
təsnif, muğam lentə alınmış bu unudulmaz sənətkar
yeni mahnıları bir daha oxumayacaq. Kaman ustadı Habil isə
"ikinci Məmmədbağır olmayacaq" deyir.
Əlbəttə, bu, yanlış
bir fikirdir ki, əvəz olunmayan adam yoxdur.
Yaradıcılıq baxımından bu sözləri qəbul
etmək mümkün deyil. Xüsusilə,
ifaçılıq elə bir sahədir ki, burada hər kəsin
özünəməxsus yolu, izi, səsi, məharəti var. Məmmədbağır
nə oxuyubsa, həm yaxşı və özünəməxsus
ifa edib, həm də hər bir mahnıya öz
möhürünü vurub. Bəlkə də geniş
tamaşaçı kütləsi onu yalnız gözəl nəfəsli
xanəndə kimi tanıyıb sevirdi. Halbuki Məmmədbağır
Bağırzadə həm də istedadlı bəstəçi
və şair idi. Sözə, musiqiyə son dərəcə
ciddiliklə yanaşırdı. Uzun illər onun bu məziyyətləri
barəsində geniş danışan olmayıb. Təkəbbürlük,
mənəmlik, müəyyən iddialar təbiətinə
yad olduğuna görə özü də bu barədə
söz açmazdı. Füzulidən üzü bəri
neçə-neçə Azərbaycan şairinin qəzəl
və şeirlərinə musiqi həyatı vermişdi. Məmmədbağır
Bağırzadəni ekrana, efirə gətirən, onun
yaradıcılığında xüsusi rol oynayan bəstəkar
Ələkbər Tağıyevi ehtiramla xatırlamamaq
mümkün deyil. Həmişə yaradıcı gənclərə,
istedadlılara dayaq olan, onların sənət meydanında hərtərəfli
fəaliyyət göstərməsinə çalışan Ələkbər
Tağıyev Məmmədbağır Bağırzadənin
qolundan tutaraq ona ilk xeyir-duasını vermiş, musiqi
meydanında özünəməxsus fəaliyyət göstərməsi
üçün can yanğısı ilə
çalışmışdır. Xanəndə də öz
növbəsində, Ələkbər Tağıyevin
qayğısını unutmamış, ustadının
tövsiyələrinə əməl etmiş,
mahnılarını da dərin rəğbətlə oxumuşdur.
Bununla bərabər, Məmmədbağır Bağırzadə
böyük şövqlə Oqtay Kazımovun, Nəriman Məmmədovun,
Tahir Əkbərin və digərlərinin
mahnılarını da öz repertuarına
salmışdı.
Ömrünün son illərində
vaxtilə təhsil aldığı A.Zeynallı adına
Musiqi Məktəbində xalq ifaçılığı sənətindən
dərs demişdi. Arzuları çox idi. Ömrü kimi hər
şey yarımçıq qaldı.
Bu əbədi gedişindən iki
il sonra Məmmədbağır sənətinin vurğunu fəlsəfə
elmləri doktoru Tariyel Əhmədov nəcib bir iş görərək
unudulmaz xanəndəmizin əziz xatirəsini «Azərbaycan
oğluyam» adlı bir kitabla yad etdi. Mən bu kitabın
redaktoru kimi həm böyük qürur duydum, həm də
kövrəldim. Məmmədbağır Bağırzadə
haqqında öz xatirələrini qələmə alan
insanların bir çoxu qələm əhli deyil. Onlar sadəcə
olaraq bu unudulmaz sənətkara öz ehtiram və məhəbbətlərini
qələmə alıblar. Kitabda elə xatirələr var
ki, cəmi bir səhifədir, amma oradakı istəyin, məhəbbətin,
hörmətin ağırlığı cild-cild dastanlara bərabərdir.
Tariyel Qasımov Məmmədbağır
sənətinə bəslədiyi ehtiramı belə qələmə
alıb: «Onun ifasına qulaq asanda bu mahnıların istər
melodiyası, istərsə də sözləri, ideya-bədii
səviyyəsinə görə bir-birini tamamlayır. Adama elə
gəlir ki, Məmmədbağır bu mahnıları
yalnız bu gün üçün deyil, gələcək
tamaşaçı və dinləyicilər üçün
də nəzərdə tutaraq oxuyub».
Sənət biliciləri təsdiqləyirlər
ki, Məmmədbağır Bağırzadə mahnı
seçimində olduqca həssas və diqqətcil idi. Hər
bir məclisin, tədbirin ab-havasına, təmayülünə
uyğun mahnıların ifasına üstünlük verərdi.
Bu xüsusiyyət onu həmkarlarından fərqləndirirdi. Əsgərlərlə
görüşdə vətənpərvərlik, rəsmi tədbirlərdə
xalq, millət, gənclər arasında olanda lirik mahnılar
oxuyardı.
Azərbaycan musiqi mədəniyyətində
özünəməxsus yer tutan, ifa etdiyi mahnıların əksəriyyətinə
möhürünü vuran, cəmi 55 il yaşamış Xalq
artisti Məmmədbağır Bağırzadə ifa etdiyi
mahnılarında əbədi ömür tapmış, həmişəyaşarlıq
qazanmış sənətkarlarımızdan biridir. Onun
böyük məhəbbətlə ifa etdiyi "Azərbaycan
oğluyam" mahnısı vətən torpağının
dərinliklərinə, vətən səmasının
ucalıqlarına hoparaq həmişə səslənəcək,
yerdən-göyəcən boy atacaqdır. Həqiqətən
də, gedən nəfəs, qalan səsdir. Bu səsin
işığında Məmmədbağır Bağırzadənin
nurlu sifəti gözlərimizdən çəkilməyək.
Flora Xəlilzadə
Mədəniyyət.- 2010.-
21 iyul.- S. 13.