Yurdun
obrazlı tərənnümü
Kitab da insan kimidir: ünsiyyət
qurursan və bilmirsən bu ünsiyyət müddəti
uzunömürlüdür, ya qısaömürlü. Əlbəttə,
ilk təəssürat əsas şərtdir, yəni birinci
oxunuşundan əlinə götürdüyün kitab
bütün ümidlərini alt-üst də edə bilər.
Ancaq əgər kitab həqiqi yaradıcılığın bəhrəsidirsə,
əzablı gecələrin yadigarıdırsa, özündən
asılı olmayaraq, əbədi sirdaşına çevrilər.
Bədii yaradıcılıq
istedad tələb edir və bəzən həqiqi istedad sahibi
illər boyu yazıb-yaradır, daxilən zənginləşə,
püxtələşə-püxtələşə əsərlərini
cilalayır.
Şəxsiyyətinə və bədii
zövqünə hörmət bəslədiyim Novruz Nəcəfoğlu
xarakterizə eləmək istədiyim bu cür yaradıcı
şəxsdir.
Bu yaxınlarda Novruz Nəcəfoğlunun
«Apostrof» Çap Evi tərəfindən nəşr olunan «Bir
qış gününün xatirəsi» kitabı əlimə
keçdi. Bu toplu iki hissədən ibarətdir: birində
müəllifin ürək çırpıntıları -
şeirləri, digərində hekayələri toplanıb.
Filoloq-alim İslam Qəribli kitaba
ön sözünə yazır: «Novruz Nəcəfoğlu
sözdən ehtiyatla, zərgər dəqiqliyi ilə istifadə
edən və sözün üstündə əsim-əsim əsən
incə qəlbli, zəkalı şair və lirik-psixoloji hekayələr
müəllifidir. Uzun illər yazdıqlarını sənət
xiridarlarına təqdim etməkdə tərəddüdlər
keçirən müəllif nə yazıbsa ürəyinin
hökmü ilə yazıb, şəxsən yaşadıqlarını
qələmə alıb və elə ustalıqla qələmə
alıb ki, bu əsərlərdə, xüsusilə hekayələrdə
oxucu yazıçıdan çox, özü ilə
üz-üzə durub həmsöhbət ola bilir».
Novruz Nəcəfoğlunun
şeirləri nə qədər obrazlı təfəkkürün
məhsulu olsa da, bu əsərlərdə bir süjet var, hadisənin
mahiyyətinə enmək, varmaq bacarığı nəzərə
çarpır. Bunu bir-birinə zahirən bənzəyən
«Bir qala ziyarəti» və «Bir kaha önündə» nümunələri
təsdiq edir. Şübhəsiz, vətən torpağında
ucalan hər qala mərdlik, igidlik, qəhrəmanlıq rəmzidir.
Müəllifin də ümumi qənaətinə görə,
hər kəs tarixdən ibrət dərsi götürməli,
bu maddi-mədəniyyət abidələrini qorumalıdır.
Tikilən bu qalalar
Vətənin rəmzi kimi
Bu günlərçün tikilib,
Zəmanələr qocaltmış
Yadları diz çökdürən
Bu məğrur qalaların
Bünövrəsi,
özülü
Ərənlikdən
tökülüb.
Lerikdə «Dağlar Qapısı» adlanan yer var. Doğrudur, rayon başdan-başa
dağlar diyarıdır
və burdan başlanan silsilə dağlar gedib Güney Azərbaycanında
Savalana birləşir. Ancaq «Dağlar
Qapısı» son dərəcə
nadir yerdir və bu ərazidən sanki ən hündür
zirvələr, keçilməz
qayalıqlar başlanır.
Müəllif «Bir kaha önündə» şeirində
Dağlar Qapısının
təsvirini verir və qədim bir insan məskəninin
yerini-yurdunu gözlərimiz
qabağında canlandırır.
Bir vaxt insan məskəni olub,
İçi insan nəfəsi ilə isinib.
Diqqətlə baxsan,
Daşlarından insan şəkli
asılıb.
Müəllifin başqa şeirləri
də əsasən bu qəbildəndir və qayəsinin, əqidəsinin məntiqi
davamıdır. «Dünya»,
«Dəfn elə», «Gedim», «Bilmədim», «Lirik lövhələr», «Olacaq», «Bükün məni qundağıma», «Yollar», «Xeyli vaxtdır», «Yuxum ərşə çəkilib»,
«Gətirəydin», «Qalmayıb»
və s. Bu poetik nümunələrin içində
ənənəvi qoşma
janrında yazılmış
«Dəfn elə» şeiri xüsusilə bənzərsiz, özünə
məxsusdur.
Əgər cismim
qismət olsa torpağa,
Apar, haqqım çatan yerdə dəfn elə!
Xəlvət yerdə
darıxıram, elimin-
Yolu, izi ötən yerdə dəfn elə!
O yerdə ki, iməklədim yeridim,
O yerdə ki, ayaq tutdum yürüdüm,
O yerdə ki, əzizləndim, böyüdüm,
Uşaqlığım itən yerdə dəfn elə!
Məncə, vətəndaşlıq,
vətənpərvərlik mövzusunda bundan o yana obrazlı
söz demək mümkün deyil. Novruz bu sətirlərlə mövzuya elə möhür vurub ki, onun ifadə
vasitələrinə, ifa
tərzinə, sözü
tapıb məhz yerində işlətmək
bacarığına yalnız
həsəd aparmaq olar. Şeir məzmunca bitkindir,
formaca əlvandır,
qafiyələr oynaq və rəvandır.
Elə bil bir dağ
çayıdır, öz
məcrasında min illik
yoluyla mənsəbinə
doğru axıb gedir.
Novruz Nəcəfoğlunun şeirləri hekayələrini,
hekayələri şeirlərini
tamamlayır. «Bir
qış gününün
xatirəsi», «Yuxu», «Bir ana tanıyırdım»,
«Zalım oğlunu öldürürdüm», «Səhra
gəmisi», «Kövrək
pıçıltılar», «Bu evin çoxdankı dostu», «Dünyanın o üzündən» kimi əsərlər olduqca yığcamdır, süjet
xətti başlanğıcdan
oxucunu dalınca çəkməyi bacarır.
Göründüyü kimi müəllif
oturub özündən
Amerika kəşf eləmir, real hadisələri
qələmə alır.
Bu hadisələrin xeyli qismi həyatda
baş verənlərdir.
Deməli, yazıçının təxəyyülü qidasını
həyat materialından
götürüb. Ona görə
təsvir olunan mənzərələr təbii
təsir bağışlayır.
Hekayə ədəbiyyatda ən yığcam, ən çevik janrdır.
Əgər ədəbiyyatımızda bu ədəbi kökün Mirzə Cəlil kimi bənzərsiz nümayəndəsi
varsa, yaxşı hekayə yazıb ortaya qoymaq cəsarət
tələb edir.
Ancaq xoşbəxt o sənətkardır
ki, böyük nəsrin xofu onu basmır, onu qorxutmur və
öz sözünü
öz çəkisində
deməyi bacarır.
Novruz Nəcəfoğlunu da özünəməxsus təhkiyəylə,
rəvan dillə xarakterlərini yaradır,
ədəbi qəhrəmanlarının
obrazlarını canlandırır.
Onlar eldən-obadan çıxmış
bizim müasirlərimizdir.
Hər gün gördüyümüz,
həmişə rastlaşdığımız
insanlardır.
Bu yazdıqlarım «Bir qış gününün xatirəsi»
kitabı haqqında qısa təəssüratlarımdır.
Əlbəttə, kitabda toplanan
əsərlərin daha
böyük, sanballı
təhlilə ehtiyacı
var.
Ağacəfər
Həsənli
Mədəniyyət.- 2010.-
30 iyul.- S. 12.