Yeganə
Axundovanın sənət
uğurları
Azərbaycanın musiqi tarixində Xədicə Qayıbova, Kövkəb Səfərəliyeva kimi mahir xanım pianoçular olub. Haqqında söhbət açacağımız Yeganə
Axundova da öz sələflərinin
yolunu layiqincə davam etdirən sənətkardır. Onu tanıyanlar səmimiyyətinə,
istedad və bacarığına yaxşı
bələddirlər. Mədəniyyətimizin
əldə etdiyi uğurlarda Əməkdar artist, professor Yeganə Axundovanın da layiqli payı
var.
Yeganə Əsgər qızı Axundova Bakıda anadan olub. Erkən yaşlarından
onda musiqiyə məhəbbət yaranıb.
Bülbül adına Musiqi Məktəbində Valeriya
Seyidovanın sinfində
fortepiano dərsi alıb.
Sonra təhsilini Ü.Hacıbəyli adına Dövlət
Konservatoriyasında (Bakı
Musiqi Akademiyası) Nigar Usubovanın fortepiano sinfində davam etdirib. Konservatoriyanı da uğurla
başa vuran gənc pianoçu bir neçə müsabiqə və festivallarda çıxışlar
edib. İlk böyük uğuru
1985-ci ildə musiqi ifaçılarının Zaqafqaziya
müsabiqəsində III mükafata
layiq görülməsi
olub. Bu uğurdan
həvəslənən pianoçu
ifasını daha da təkmilləşdirmək
məqsədilə P.İ.Çaykovski
adına Moskva Dövlət Konservatoriyasında professor İ.Naumovun
ixtisas sinfində stajçı olub.
Bu təhsil mərhələləri Yeganə
xanıma öz istedadını ifaçılıq
texnikası ilə nümayiş etdirmək imkanı verib. Odur ki, bu gün
onun ifası möhtəşəm və
parlaqdır. Fortepianonun şirmayi
dillərində öz
ürəyinin sevgisi ilə səsləndirdiyi əsərlər insan qəlbini riqqətə gətirir. Onun repertuarı çox
zəngindir. Qərb və
rus klassikləri ilə yanaşı, Azərbaycan bəstəkarlarının
əsərlərini də
böyük məharətlə
ifa edir. Təbii ki, hər bəstəkarın
öz üslubu var. İfaçının bunu
duyması çox çətindir. Bu çətinliyi isə Yeganə xanım asanlıqla dəf edir. İfa etdiyi hər
bir əsəri özünəməxsus şəkildə
interpretasiya edir.
Odur ki, bəstəkarlar öz əsərlərini
onun ifasında eşitməkdən çox
məmnundurlar. Bu yerdə
Əməkdar incəsənət
xadimi, bəstəkar Elnarə Dadaşovanın
dediklərini diqqətinizə
yetirirəm:
“İlk tanışlığımızdan Yeganə xanımın ifa məharəti məni valeh etdi. O, bəstəkarın
əsərini elə bəstəkarın özü
qədər duya bilir. Bu cəhət
də hər ifaçıya xas deyil. Onun ifaçılığında böyük məna var. O,
xarici bəstəkarların,
Azərbaycan bəstəkarlarının
əsərlərini, milli
musiqimizin nümunələrini
böyük həssaslıqla
ifa edir.
Yeganə Axundova öz
tərəf-müqabili, mahir
pianoçu Ülviyə
Hacıbəyova ilə
birlikdə mənim iki royal və zərb alətləri üçün yazdığım
“Aşıqsayağı” və
3 hissəli “Konsertino”
əsərlərimi ifa
ediblər. Bu ansamblda da o, böyük texnika nümayiş etdirib.
Fortepianoda duet ifa etmək
o qədər də asan deyil. Bu məsuliyyətli ifa tərzini hər iki ifaçı
məharətlə yerinə
yetirdikləri üçün
mən bir bəstəkar kimi çox məmnun qaldım. Ümumiyyətlə, məni Yeganə
Axundovanın həm ifasını, həm də şəxsiyyətini
yüksək qiymətləndirirəm.
Baxmayaraq
ki, o, məsul vəzifədə də çalışır, amma
yaradıcılığından da qalmır”.
Yeganə
Axundovanın tərəf-müqabili,
Əməkdar incəsənət
xadimi Ülviyə Hacıbəyova da həmkarı barədə
fikirlərini bizimlə
bölüşdü:
“Yeganə xanımla uşaqlıqdan
bir yerdə böyümüşük. Bir həyətdə yaşayırdıq,
eyni məktəbdə
təhsil alırdıq.
Bu cəhətlər bizi daha da
yaxınlaşdırıb. Üstəlik eyni ildə
və eyni bürc altında doğulmuşuq. Aramızda bir
oxşarlıq da var ki, hər
ikimiz musiqiçi ilə ailə qurmuşuq. Mən bəstəkar İsmayıl
Hacıbəyovla, o isə
Nadir Axundovla. Bu yerdə mütləq qeyd etməliyəm ki, Yeganə xanımın bir mahir pianoçu kimi yetişməsinə həyat yoldaşı, Əməkdar incəsənət
xadimi Nadir Axundovun böyük dəstəyi
olub. Sənətkar qadın üçün
bu çox vacib amildir. Çünki ailə qayğısı
insanı daha da ruhlandırır.
Yeganə xanım mehriban
insan və əsil sənət fədaisidir. Bu yerdə bir əhvalatı yada salmaq istəyirəm.
Bir dəfə Türkiyəyə
qastrola getmişdik.
Duet çalmalı idik, amma çıxış
edəcəyimiz səhnədə
bir royal vardı.
Odur ki, ifa edəcəyimiz
əsəri bir gecəyə 4 əl üçün işləyib
hazırldıq və
səhərisi gün
ikimiz də bir royalda çaldıq.
Musiqiçilər bunun nə qədər çətin
olduğunu yaxşı
bilirlər. Bu çətinliyin öhdəsindən
gələ bildik.
Biz Yeganə xanımla
bir səhnəni bölüşməkdən xüsusi
zövq alırıq.
Odur ki, duet ifalarımız uğurla qarşılanır”.
Yüksək ifaçılıq nümayiş etdirən Yeganə Axundova dünyanın müxtəlif
konsert salonlarında böyük alqışlarla
qarşılanaraq daim
uğurlar qazanıb.
Onun Fransa, Amerika, Türkiyə, Macarıstan, Rusiya və s. ölkələrdə
dəfələrlə uğurlu
çıxışları olub. Bu səfərlərdə
görkəmli sənətkarlarla
birgə çıxış
edib. Elə Bakıda verdiyi
konsertlərdə də
tanınmış sənətkarlarla
birgə çıxış
edib. Mayın 29-da Dövlət Filarmoniyasında məşhur
skripkaçı və
dirijor Şolo Mintslə olan konsert buna gözəl
nümunədir. Azərbaycan
Dövlət Simfonik Orkestrinə dirijorluq edən Şolo Mints S.Raxmaninovun fortepiano və
orkestr üçün
“Poqoni mövzusuna rapsodiyalar” ifa edən Yeganə xanımın yaradıcılığına
öz heyranlığını
bildirərək skripkada
F.Listin kapriççiosunu
ona hədiyyə olaraq ifa etdi.
Yeri gəlmişkən, həmin
konsertdə giriş nitqi söyləyən sənətşünaslıq doktoru,
professor Fərəh Əliyeva
da Yeganə xanımın yaradıcılığından
ətraflı söhbət
açdı.
Müxtəlif konsert salonlarında
məşhur musiqiçilərlə
birgə çıxış
edən Yeganə Axundova üçün də bu konsert
çox əlamətdar
idi.
Bu barədə onun
öz dediklərindən:
“Bu konsert zamanı səhnəyə
çıxarkən məndə
xoş bir həyəcan vardı.
Buna sevinc həyəcanı
da demək olar. Çünki bu mənim sənətsevərlər qarşısında
hesabat konsertim idi. Dirijorun da başqa ölkədən gəlməsi
bu məsuliyyəti bir qədər artırdı. Belə ki,
mən həm qonaqpərvərlik, həm
də sənət nümayiş etdirməli idim. Çalışırdım ki, hər ikisi yüksək səviyyədə olsun.
Buna necə nail olduğumu
yalnız tamaşaçı
deyə bilər”.
Biz isə öz tərəfimizdən
qeyd edə bilərik ki, Yeganə xanımın həmin konsertdəki çıxışından bütün
tamaşaçılar məmnun
qaldılar. Çünki o, həmişəkitək böyük
ustalıq nümayiş
etdirdi.
Yeganə Axundovanın yaradıcılığı
çoxşaxəlidir. Belə ki, o, ifaçılıqla
yanaşı, təşkilatçılıq
və pedaqoji fəaliyyətlə də
ciddi məşğul
olur. Ü.Hacıbəyli
adına Bakı Musiqi Akademiyasının Beynəlxalq
əlaqələr və
tərbiyə işləri
üzrə prorektoru və Fortepiano ixtisası kafedrasının professorudur.
Eyni zamanda, Xəzər Universitetində “Azərbaycan
və dünya musiqisi” kursunu aparır. Eləcə də o, burada
keçirilən “Azərbaycan
klassik musiqisinin korifeyləri” adlı bədii-musiqili tədbirlərin
müəllifi və təşkilatçısıdır.
2006-cı ildə onun
rəhbərliyi ilə
Xəzər Universitetinin
tələbə və
müəllim heyətinin
ifasında Ü.Hacıbəylinin
“Arşın mal alan” musiqili komediyası ingilis dilində səhnələşdirilib.
Yeganə xanımın bu
yöndə layihələri
davam edir. Yaradıcılığının bir şaxəsini
də onun bəstəkarlığı təşkil
edir. Əsərlərindən
mahnılar, fortepiano prelüdləri,
2 fortepiano üçün “Aşıqsayağı” pyesi,
“Mi Parti” fortepiano kompozisiyası,
ümummilli lider Heydər Əliyevin xatirəsinə “İthaf”
kompozisiyası və başqalarının adını
çəkə bilərik.
Yeganə xanım üçün
sənət mübarizə
meydanıdır. O, bu
meydandan həmişə
alnı açıq,
üzüağ çıxıb.
Fəaliyyəti də yüksək
qiymətləndirilib. 2007-ci ildə Əməkdar
artist fəxri adına layiq görülüb. “Humay” mükafatı ilə təltif edilib. Ona Yusif Məmmədəliyev
və “Nobel” medalları
təqdim olunub. Bütün bunlar görkəmli pianoçu Yeganə Axundovanın sənət uğurlarıdır. Qarşıda isə onun böyük
yaradıcılıq planları
var. Əminik ki, o, bu planlarını uğurla həyata keçirib mədəniyyətimizə
yeni töhfələr
bəxş edəcək.
Səadət
Təhmirazqızı,
Musiqişünas
Mədəniyyət.- 2010.- 11 iyun.-
S. 7.