Hədəf yeniləşmədir
Lənkəranda keçirilən “Milli
mədəniyyət və
müasir mədəniyyət
siyasəti” seminarının
təəssüratları əsasında
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin təşkilatçılığı ilə bölgələrdə
seminarların keçirilməsinə
başlanılıb. Yerli mədəniyyət müəssisələrinin rəhbərləri
üçün keçirilən
bu seminarların mövzusu “Milli mədəniyyət və
müasir mədəniyyət
siyasəti”dir. İlk baxışda bu mövzunun adı və verdiyi anlam bizə
çox sadə gəlir. Lakin nəzərə alsaq ki, biz mədəniyyətin
də ideologiyaya qulluq etdiyi sovet
rejiminin şinelindən
çıxmışıq, onda bu reallığı
qəbul etməliyik -
«mədəniyyət siyasəti»
anlamı əsl məna baxımından cəmiyyətimizdə hələ
oturuşmayıb.
Öncə onu qeyd edək
ki, "mədəniyyət
siyasəti" anlayışı
BMT-nin Elm, təhsil və mədəniyyət
məsələləri üzrə
təşkilatı tərəfindən
1960-cı illərdə rəsmən
dövriyyəyə gətirilib. YUNESKO-nun mədəni
aksiyaları dövlət
siyasətinin ən mühüm məqsədlərindən
biri kimi açıq etiraf etmək çağırışıyla
hökumətlərə müraciətindən
sonra bunu dünya birliyi addımbaaddım gerçəkləşdirir.
1982-ci ildə Moskvada keçirilən mədəniyyət
sahəsində siyasət üzrə ümumdünya
konfransı, BMT-nin Baş Assambleyası tərəfindən 1987-ci ildə
mədəniyyətin inkişafının
onilliyinin bəyan edilməsi, 1988-ci ildə BMT-nin bu məsələylə
bağlı bəyannaməsi,
1998-ci ildə inkişaf
məqsədilə keçirilən
hökumətlərarası Stokholm konfransı - bütün bunlar artıq
mədəniyyət siyasətinin
müasir dövlət
və cəmiyyətlərdə
çox böyük əhəmiyyətə malik
olmasından xəbər
verirdi. 1995-ci ildə Mədəniyyət və
İnkişaf üzrə
Ümumdünya Komissiyası
özünün "Bizim
yaradıcı müxtəlifliyimiz"
məruzəsində mədəniyyət siyasətinin
gerçəkləşməsini incəsənətə yardım
və mədəni irsin qorunması ilə yanaşı, mədəni azadlıqla da əlaqələndirmişdir.
Həmin
məruzədə irəli
sürülən "mədəni
azadlığın mədəni
müxtəlifliyə hörmətdən
və həm maddi, həm də qeyri-maddi mədəni irsin qorunmasından ayrılmazlığı"
fikri bütün sivil dövlətlər tərəfindən dəstəkləndi.
Şübhəsiz, ölkələrin
hər birində mədəniyyət siyasətinin
modelləri fərqlidir.
Çünki hər bir dövlət dəyərlərinə münasib
olan, üstün tutulan ənənəvi, estetik və bədii normalardan irəli gələn bir strategiya seçir. Lakin bütün demokratik
ölkələrdə vahid,
universal mədəniyyət
siyasətinin olmamasına
baxmayaraq, onlar üçün YUNESKO tərəfindən
keçirilən müşavirə
və konfranslarda daim irəli sürülən, bəyənilən,
qəbul edilən və dəstəklənən
ümumi məqsəd
və prinsiplər mövcuddur.
Bu gün Azərbaycan dövlətinin də mədəni siyasətinin
əsas prinsipləri mövcuddur və o daha da təkmilləşdirilir. Növbəti yazılarımda bu prinsiplərə xüsusi
yer ayırmağı
planlaşdırdığımdan qayıdaq bölgələrimizdə
keçirilən sözügedən
seminarlara.
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi müasir dünyanın əslində yeni mədəni texnologiyası
sayılacaq mədəniyyət
siyasətinin beynəlxalq
aləmdə mədəni
dəyərlərimizin tanıdılması
istiqamətində bir
çox uğurlara
nail olub. Məhz
mədəni varlığımızın
dünyada təsbit edilməsi dövlət kimi beynəlxalq siyasətimizin qəbul edilməsinin aparıcı
xəttidir. Peşəkar
siyasəti öyrədən
siyasi nəzəriyyələrin
əlifbası sayılacaq
bir düsturu xatırlatmağımdan sadə
oxucularımız heç
də təəccüblənməsin.
Xarici siyasət o vaxt bütövləşir
və hədəflərə
çata bilir ki, daxildə aparılan siyasətlə
tam uzlaşmış
olur. Məhz bu baxımdan dövlətçiliyimiz üçün
vacib məqamlarda gərgin zəhmət hesabına qazanılan beynəlxalq uğurlardan sonra Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi nəzərlərini
bir daha daxili faktorlara yönəldib. Və indi bölgələrdə
seminarlar şəklində
ilkin müzakirə və maarifləndirici işlər həyata keçirilir. Hədəfdə
isə mədəniyyət
faktorunun cəmiyyətimizdə
yeni və daha geniş anlamda qəbul edilməsidir. Həyatın
bütün sahələrinin
mədəniyyətdə birləşməsi
təfəkkürümüzdə əks olunduqca, əslində, biz daha müasir cəmiyyətin qurucusuna çevriləcəyik. Müasir mədəni
siyasətimiz bu təməldən qaynaqlanır.
İlk addım kimi isə, mədəniyyət müəssisələrinin
işinin müasir səviyyədə qurulması,
mədəniyyət sahəsi
işçilərinin daha
təşəbbüskar və
yenilikləri tətbiq
etmək bacarığına
yiyələnməsi
lazımdır. Sovet dönəmində təşəbbüskarlığa
ehtiyac yox idi. İdeoloji basqı şəraitində
yalnız işə gəlib-gedən mədəniyyət
işçisi var idi. Bunun acı
nəticəsini isə
biz indi görürük. Böyük
şəkildə cəmiyyət
üçün mədəni
proses olmadığından
cəmiyyətin ümumi
mədəni səviyyəsi
yetərincə aşağı
idi. İndi bizə həmin dövrdən quru klublar və s. qalıb. Yeri gəlmişkən, sadə bir misalla
fikrimi əsaslandırmağa
çalışım. Bu
gün bizdə kitab oxunmur deyilir.
Bəs sovet dönəmində kütlənin
kitabxanalardan aldığı
kitablar hansılar idi. Çoxluq, qətiyyətlə deyirəm
ki, mənasız nəşrlərə üstünlük
verirdi. Mən o dövrdə çap edilmiş və satılmış
100 min nüsxəlik kitabları vərəqlədikcə
bu qərara gəlirəm. Bu gün müasir intellektual dünyaya daxil olmaq üçün
oxunmalı kitabları
almamağımızın səbəbi
də elə burada axtarılmalıdır.
Sovet dövrü ilə müqayisədə
bu gün daha dəyərli kitablar oxunur. Və inkişaf edən prosesdə cəmiyyətimizin mütaliə
edən təbəqəsinin
artımı ilə qarşılaşacağımıza inanıram. Sovet dövrünün mədəni
dəyərləri və
mədəniyyət təsərrüfatı
əslində ideoloji xalq formalaşdırırdı.
Tarix bunun süni və fəlakətli olduğunu
sübut edib. Məhz 70 il tətbiq edilən texnologiya indi əyalətlərimizdə yetərincə
problemlərlə üzləşməyimizi
şərtləndirib. Yeniliyin
qəbulu, tətbiqi nə qədər çətin olsa da, müasir zamanın diktəsinə əməl etməyə məcburuq. Bəli, bizə indi yalançı sovet klubları yox, öz mədəni varlığını ifadə
edəcək və müasir texnologiyanı mənimsəmiş vətəndaşların
yaradacağı mədəni
proses lazımdır. Bu, həm də
ümumilikdə vətəndaşın
özünüifadə imkanlarının
artması deməkdir.
Lənkəranda keçirilən və təxminən 100-dən çox
mədəniyyət müəssisəsi
rəhbərinin iştirak
etdiyi seminarda şahid olduğum ab-hava belə deməyimə əsas verir ki, regionlarda
yeni bir mədəni prosesin başlanması, yeni mədəni siyasətin prinsipləri artıq reallıq kimi dərk edilməkdədir. Və
ilk növbədə mədəniyyət işçiləri
bu məsələlərə
adekvat reaksiya göstərirlər. Bu isə ona görə
baş verir ki, onlara sadəcə
olaraq hədəfləri
dəqiq göstərmək
və onlarla mütəmadi işləmək
lazımdır. Bu ilkin mərhələdən
sonra isə onlar özləri artıq prosesin lokomotivinə çevriləcəklər.
Əslində, bu, tarixi bir dönəmdir.
Bu tarixin ilk səhifələrini yazan da məhz
bizim mədəniyyət
işçiləri olmalıdır.
Təşəbbüsləri, ideyaları və işləri ilə... Maarifçilik xəttini götürmüş bir seminarda canlı və saatlarla davam edən diskussiyalar bütün bunları əminliklə deməyimə əsas verir. Qəzetimizin xətti ilə bölgələrimizdə mədəni
həyatla tanışlığım
zamanı bir sıra çatışmazlıqların
şahidi olmuşam. Bu çatışmazlıqlar
əsasən bütün
bölgələrdə eynidir.
Problemlərin səbəbi
müəssisələrin fəaliyyətsizliyi
deyil, sadəcə hədəfsizlikdir. Məhz
bu müşahidələrim
bir yeniləşmə
dalğasına ehtiyacın
olduğu qənaətini
yaradırdı. Budur yeniləşmə öz hədəfini elan edib. Hədəflərə
çatmaq bir günün, bir ilin işi deyil.
Bu, bir prosesdir.
Çatışmazlıqlar seminarda qeyd edildiyi kimi, təkcə bu prosesin başlanması üçün texniki məsələlərin həlli
kifayət qədər
vaxt və maliyyə tələb edir. Təkrar edirəm, yeniləşmə
dalğası gəlir.
Bu yeniləşmə
dalğasında isə
biz hamımız iştirak edəcəyik.
Səbuhi
Mədəniyyət.- 2010.- 5 mart.- S. 6.