Kinomuzun “tənbəl
uşağı”
O, «Bıdı» kimi
yaddaşımıza yazıldı
Bıdı deyəndə, yaşından
asılı olmayaraq, hamının üzündə
təbəssüm yaranır
və bu səhnələr qeyri-ixtiyari
gözlərimiz önündə
canlanır: “Ayaqlarım
yanır e...”, “Qələmim
pis yazır”, “Mətanət bacı, Mətanət bacı”...
Bu həftə kinomuzun «Bıdı»sı ilə də əbədi vidalaşdıq. Yaratdığı tənbəl xarakteri ilə tamaşaçıların
yaddaşında möhürünü
vurmuş Fərhad İsmayılov, uzun sürən xəstəlikdən
sonra 64 yaşında vəfat etdi.
O, ixtisasca
şərqşünas olsa
da, özünəməxsus
aktyorluq istedadına malik idi. Onun “Kazbek qutusu”
“Mozalan” süjetindəki
Məmişovun oğlunu,
“Bir qalanın sirri”ndə Bıdısını
ortaq nöqtədə
birləşdirən “Ver
yeyim, ört yatım, gözlə canım çıxmasın”
prinsipi idi. “Kazbek qutusu”nda
tipik müdir oğlunu yaradan Fərhad zəmanəmizin
“ana uşaqları”na bənzəyir. Nədənsə, hər zaman bu obraz
“Bəsdir, ağlama” filmindəki erməni və bir də
“Şərikli çörək”
filmindəki mürəbbə
yaxılmış çörəyi
ləzzətlə yeyən
uşağı xatırladır.
Filmdə əsir düşmüş
azərbaycanlılara acıq
verirmiş kimi çörəyi ağzına
ötürən kök
oğlanla («Bəsdir ağlama»), “Kazbek qutusu”ndakı arsız, dünyadan bixəbər, qarınqulu Məmişovun
oğlu arasında xarakter bənzərliyi var.
“Bir qalanın sirri” ekran əsərində “Daha bu gündən
mən də sizdən qorxmuram” - deyib, Göygöz Kosanın çubuğunu
görər-görməz geri
çəkilən, gülüş
doğuran Bıdı
tamaşaçıda ona
qarşı ikrah, nifrət yox, əksinə qəribə
bir rəğbət hissi yaradır. Ona əks xarakter
olan Hadı obrazıyla müqayisədə
Bıdı tənbəl
olduğu qədər
də dinamikdir. Bu rol film
boyunca dəyişən
xətt üzrə inkişaf edir. Belə ki, əlini ağdan qaraya vurmayan, beyninin yox qarnının qulu olan, qorxaq
Bıdı filmin finalında 180 dərəcə
dəyişərək (bu
yalnız nağıllarda
ola bilərdi), məhz tamaşaçının
film boyu gözlədiyi cəsur, ibrət götürüləcək
qəhrəmana çevrilir.
Bu gün
kinomuzda onlarla belə “Bıdı”lar vardır ki, ictimaiyyətin diqqətindən kənarda
qalıb. Hansı
ki, yaratdıqları rollar hələ də tamaşaçıların
yaddaşında yaşayır
və onların sözləri el arasında zərb-məsəllərə
çevrilib. “Mədəniyyət”
qəzeti olaraq özümüzə bir borc kimi “Yaxın-uzaq
adam” layihəmizdə
belə adamları yenidən gündəmə
gətirməyi vacib bilərək qollarımızı
çirməyib işə
başlamışıq. Təəssüf,
Bıdını həmin
rubrikada oxucularla görüşdürməyə gecikdik. Beləcə, yaddaşımızın bir
köşəsinə sığınan
«sevimli tənbəlimiz»lə görüş elə tənbəl arzudan nisgilə köçdü.
Yeganə CANSAİL
Mədəniyyət.- 2010.- 12 mart.- S. 10.