Fərəc Qarayevin instrumental teatrının poetikası
Rusiyanın «Muzıkovedeniye»
jurnalı bu mövzuya məqalə həsr edib
Rusiyanın «Muzıkovedeniye» jurnalında
həmyerlimiz, tanınmış
bəstəkar Fərəc
Qarayev haqqında məqalə dərc olunub. Musiqişünas Marianna Vısotskayanın qələmə aldığı
məqalədə Fərəc
Qarayevin əsərlərinin
estetikasına geniş
yer ayrılıb. Bəstəkarın çox
sevdiyi musiqi və teatr başlanğıclarının
vəhdətini müşahidə
etmək olar. F.Qarayevin kompozisiyaları musiqili diskursdan daha artıq bir yük daşıyır.
Hətta süjetə
bağlılıq cəhəti
olmayan əsərlərində
də plastik və ya təsviri
sənət «artefaktları»nın gizli varlığı sezilir. F.Qarayevin yaradıcılıq
fərdiyyəti üçün
ədəbiyyatdan ayrı
teatr ideyası maraqlıdı. Bu ideyaya görə, instrumentalçı özü-özünü
çalır, ya da oynayır, süjet isə musiqinin və plastikanın vasitəsilə
ifadə olunur».
Müəllif qeyd edir ki, F.Qarayevin
instrumental teatrının zahiri
tərəfi səhnə
təlaşı və
qroteskliyi ilə «bizi aynanın o biri üzündən ayıran» nazik pərdədir: «Güzgünün
o biri tərəfində
isə absurd anlaşılmazlıq
məna kəşf etmək kimi qorxunc məntiqə çevrilir... Fərəc
Qarayevin yaradıcılığında
alətlər teatrı
janrına aid olan «Tristessa» simfoniyası (1982), violonçeldə
solo ifa üçün yazılmış
«Terminus» (1987), zərb
alətləri ansamblı
üçün «Estafet»
(2003) və digər əsərlər var. Təzad məntiqi absurd teatrının estetikasından irəli çıxan bəstələrin
dramaturgiyasında özünü
daha qabarıq büruzə verir. Məsələn, teatr səhnəsində
dörd solist və kamera ansamblının ifası üçün bəstələnmiş
«Həsrətdə» (1983-1986), «Cisimlərin düzülüşü»
kompozisiyaları (1991), «Yad»
adlı (2002) kiçikhəcmli
tamaşası və digər, əsərlərdə
bunu müşahidə
etmək olar».
Samirə Behbudqızı
Mədəniyyət.- 2010.- 7 may.- S. 8.