Kino, ilk sevgi və ağ qarpız
Həmidə Ömərova: “Mədəniyyət
xalqın simasıdır,onu qorumaq lazımdır”
Əvvəl istədim söhbətimizə birbaşa
kinodan başlayım. Sonra fikrimi dəyişdim. Axı o
kinodan əvvəl, birinci sinifdə ilk dəfə
gördüyü oğlanı sevmişdi... Sonra
böyüdü, sevdiyi sənət yolunu seçdi. Kinoda sevə-sevə
yaratdığı rolları ilə tamaşaçı rəğbəti
qazandı, milyonların sevimlisinə çevrildi. Ulduz oldu.
Günlərin birində köhnə bir xatirəni
xatırlayıb güldü də... Hələ
bağçada bambalaca qız olanda yolda gördüyü və
böyük çətinliklə bağçaya gətirdiyi
qarpız ağ çıxmışdı. Qeyri-adilik
qarpızın ağ çıxması deyil, ağ
qarpızın şirin çıxması idi. O da ağ
qarpızı şirin qisməti kimi yemişdi...
Xalq artisti Həmidə Ömərova ilə budəfəki
söhbətimiz ağ qarpız, ilk sevgi və kino barədə
olacaq. Üçüncüdən başlasaq
yaxşıdır...
- “Balıq üçün
su nədirsə, aktyor üçün filmə çəkilmək
o deməkdir”. Müsahibələrinizin birində belə
demisiniz. Ötən əsrin 80-ci illərində ən
çox filmə çəkilən aktrisa Həmidə Ömərova
90-cı illərdə milli kinomuzun ağır günlərinin
də şahidi oldu. Artıq XXI əsrin onuncu ilini
yaşayırıq. Son on ildə neçə filmə çəkilmisiniz?
- Bu sualı mənə
heç kim verməmişdi... Son on ildə “Aztelefilm”in
istehsalı olan “Tənha durna uçuşu”, “Dədə
Qorqud”, Rusiyada “Dronqo” seriallarına, “Qafqaz yuxuları”
ikiseriyalı bədii filminə, yenə Rusiyada, NTV
studiyasında “Silah” filminə çəkilmişəm.
İnişil Oqtay Mirqasımovun “Günaydın, mələyim”
filminə çəkildim. İndi də “Xəzər TV”-də
nümayiş olunan “Susmuş vicdan” serialında çəkilirəm.
Yadıma düşən bunlardır. Əsas NTV
studiyasının seriallarına dəvət alıram.
Düzdür, buna tam yaradıcılıq demək olmaz,
çünki hər bir aktyor öz potensialını, öz
imkanlarını bilir. Vaxtilə ildə 4-5 filmə çəkilən
aktrisa üçün bunlar kifayət deyil. Mən o mühitə
alışmışam ki, bir gün çəkilişim
Bakıda olurdu, bir gün Tacikistanda, o biri gün Moskvada.
Çalışıram o boşluğu doldurum. Odur ki, indi
özüm də ssenari yazıram.
“İndi serial zəmanəsidir”
- Özünüzü incəsənətin
bir çox sahələrində sınamısız -
kinoaktrisa, kinoşünas, müəllif və
teleaparıcı, müəllim, jurnalist, dublyajda filmlərin səsləndirilməsi...
İndi də məşhur qadınların həyatından
bəhs edən kinossenari yazırsınız. Bu ideya hansı
zərurətdən yarandı və işlər nə yerdədir?
- Yenə də bayaqkı
fikrimə qayıdıram: kino aktyoru üçün
başlıca məsələ filmə çəkilmək,
teatr aktyoru üçün isə səhnədə rollar
yaratmaqdır. Hər bir aktyor çalışır ki,
özünü realizə eləsin. Aktyorun həmişə
formada olması üçün onun yaradıcılıqla məşğul
olması vacib şərtdir. Boşluqdan istifadə edib
tanıdığım aktrisaların həyatından ssenari
yazmaq qərarına gəldim. Əlbəttə ki, o həyat
olduğu kimi ssenaridə əks olunmayıb. Heç bir aktrisa
istəməz ki, öz həyatını olduğu kimi
oynasın. Amma onların xarakteri, münasibətləri, həyatda
qarşılaşdıqları problemlər hamısı
ssenaridə əksini tapıb. Obrazların adları da eynən
qalır. Əslində mən yazmağa başlayanda
qarşıma serial yazmaq məqsədi qoymamışdım.
Sadəcə, böyük bir əsər alındı.
Obrazları yaxından tanımaq üçün bu ssenari
serial formasında çəkilməlidir. Çox arzu edirəm
ki, nə qədər aktrisalar sağdırlar, öz
obrazlarını özləri yaratsınlar. Çünki
heç kim onların obrazlarını özləri kimi oynaya
bilməz.
- Ssenarinin film
variantını necə görürsünüz?
- Orada eyni zamanda
beş-altı qadının həyatından
danışılır. Bu artıq serialın işidir.
Açığı, bu ideyanın həyata keçəcəyinə
elə də inanmıram. Çünki bizdə seriallara dəstək
yoxdur. Seriallara maliyyə dəstəyi olmalıdır. Mən
bir tamaşaçı kimi türklərin çəkdiyi
“Aşqa sürgün”, “Yarpaq tökümü” seriallarına
baxıram. Digər tərəfdən, onların müəllifləri
Türkiyənin tanınmış
yazıçılardır. Onların qaldırdığı
problemlər bizim hər gün
qarşılaşdığımız, üzləşdiyimiz
problemlərdir. Daha yaxşı olmazmı ki, bizim
tamaşaçılar necə ki, köhnə filmlərimiz
üçün darıxırlar, eləcə də
seriallarımız olsun, öz seriallarımıza baxsınlar.
Belə hesab edirəm ki, indi zəmanə serial zəmanəsidir.
- Möcüzə baş
versə, ssenarinin taleyini hansı rejissora həvalə edəcəksiniz?
- İcazə verin bunu hələlik
sirr saxlayım (gülür). Nə isə gizli
qalmalıdır axı...
- Telekanalların birində
yeni layihə ilə çıxış edəcəyinizi də
eşitmişik....
- Ola bilsin ki, yaxın vaxtda
layihəni gerçəkləşdirməyim. Oğlum
10-cu sinifdə oxuyur, mən sənətə görə
oğluma çox vaxt ayıra bilməmişəm. O, tez
böyüdü, uşaqlıq görmədi. İndi müstəqil
həyatın astanasındadır. Gələn il 11-də
oxuyacaq. Mən bacardığım qədər ona çox
vaxt ayırmalıyam.
“Sarkazmla gülürəm”
- Öz həyatına
italyansayağı gülməyi bacaran Həmidə Ömərova
sənətdə nəyə gülə bilir?
- O qədər şeylər
var ki... Gülürəm, sarkazmla gülürəm, çünki gülməkdən
başqa çarəm qalmır. Real həyatda qeyri-adi hadisələr
çox olur. Məsələn, sürücü gəlib
böyük bir müğənni olur. Səs var, Allah
vergisidir. Və yaxud da görürsən ki, istedadı olan
kölgədə qalır, istedadsız qabağa gedir.
Bütün bunları başa düşürəm. Həyatın
təcrübəsindən çıxmış aksiomadır
ki, əgər sənin özünün bacarığın,
qabiliyyətin yoxdursa, illərin ələyindən keçə
bilməyəcəksən. Dünya kinosunda elə parlaq
nümunələr var. Məsələn, ötən
yüzilliyin ən yaxşı Amerika filmi kimi tanınan Orson
Uellsin “Vətəndaş Keyn” filmi. Filmdəki sarı mətbuatın
maqnatı Keyn obrazını həyatdakı prototipdən
götürmüşdülər. O, səsi olmayan bir opera
müğənnisini nə qədər məşhurlaşdırmağa
çalışsa da, ulduz edə bilmir. Arzu başqadır,
onu həyata keçirməyi bacarmaq başqa. Çoxumuz
uşaqlıqda aktyor, aktrisa olmaq, kinoya çəkilmək istəmişik,
amma buna istedad, bacarıq da lazımdır. Bacarıq, istedad,
qabiliyyət olmayandan sonra o arzunu heç cür
reallaşdırmaq mümkün deyil. Rusların belə bir məsəli
var: istedadlıya kömək eləmək lazımdır,
istedadsız onsuz da özünə yol tapacaq. O yolun müddəti
uzun olmayacaq, amma zərbə istedadlıya dəyəcək.
Belə hadisələrin şahidi olanda acı-acı
gülürəm...
- Ömrünüzün bu
anlarında hansı rolu böyük məmnuniyyətlə
oynayardınız?
- Özümü, öz
müasirimin qarşılaşdığı problemləri...
Çünki bu mənə daha yaxındır. Həyata
baxırsan, o qədər maraqlı qadın obrazları var
ki... Yaşlı qadın obrazlarını, mərd,
işgüzar, hətta kişilərin görə bilmədiyi,
bacara bilmədiyi işləri bacaran, möhkəm xarakterli,
oğlanlarını müharibədə itirən, amma
heç nəyə baxmadan nəvələrini
böyüdüb boya-başa çatdıran qadınların
obrazını yaratmaq istərdim.
“Sevgini illərlə yaşatmaq sevməkdən də
çətindir”
- Həmidə xanım, gəlin
söhbətimizin səmtini bir az dəyişək. Birinci
sinifdə gördüyünüz oğlanı sevmisiniz.
Mümkünsə, o əhvalatı danışın, sonra
keçid edin verəcəyim sualın cavabına.
Doğrudanmı sevgi yalnız kitablarda və kinolarda qalıb?
- Sualınızın ikinci
hissəsindən başlayaq. Həyatda sevgi anlayışı
yavaş-yavaş ilkin mənasını, mahiyyətini itirir. Mən
həmişə demişəm ki, Romeo və Cülyetta, Leyli
və Məcnun bir-birinə qovuşsaydılar, bilmək
olmazdı ki, onlar həyatın problemləri ilə
toqquşandan sonra o sevgidən əsr-əlamət
qalacaqdı, ya yox. Onların sevgisi ona görə əbədi
məhəbbətə çevrildi ki, bir-birlərinə qismət
olmadılar. Sevmək, o sevgini illərlə yaşatmaq sevməkdən
də çətindir. Sevməyi hamı bacarır, amma onu illərlə
əbədiləşdirmək, illərlə qoruyub saxlamaq
çətindir, çox çətindir...
O ki qaldı birinci sinif məhəbbətinə,
qəribə bir məhəbbət idi. Yadıma gəlir, sinif
yoldaşım ağappaq bir oğlan idi. Dayım
oğlanlarının arasında böyümüşdüm
deyə, məndə oğlan hərəkətləri
vardı. Onun yanaqlarını tutub sıxmaqdan, dartmaqdan
xoşum gəlirdi. Bir gün məktəbdən evə gəldim,
nənəm namaz qılırdı. İmkan vermədim ki,
yazıq arvad düz-əməlli namaz qılsın.
Qışqırdım ki, nənə mən ərə gedirəm
(gülür). Nənəm də sakit-sakit dedi ki,
yaxşı, qoy anan gəlsin məsləhətləşək.
Üçüncü sinifdə oxuyanda həmin oğlanın
ailəsi başqa yerə köçdü.…
Söhbət ki, sevgidən
düşdü sizə maraqlı bir əhvalat da
danışım. Heç yerdə yazılmayıb. Biz Şəkidə
Tofiq Tağızadənin “Babamızın babasının
babası” filminə çəkilirdik. Texniki avadanlıqda
problem olduğundan bizə istirahət vermişdilər. Mənim
Marqarita adlı geyim üzrə rəssamım vardı, biz onu
“Marqo” deyə çağırırdıq. Mehmanxanada bir
otaqda qalırdıq. Fürsətdən istifadə edib dedik
ki, gedib bazardan meyvə alaq. Yayın cırhacır vaxtı
idi. Gedirdik ki, gördük dalımca bir oğlan
düşüb. Hara getdiksə, o da gəldi. Bir dükan belə,
iki dükan belə, axırı dedim ki, gəl qaçaq. Biz
qaçırıq, o da qaçır, bu nə işdir
düşmüşük... Çox çətinliklə izi
itirdik. Qaça-qaça gəlib mehmanxananın ikinci mərtəbəsindəki
otağımıza çatdıq. Elə təzəcə dərindən
nəfəs alıb Allaha şükür edirdik ki, qapı
döyüldü. Dedim Marqo, get qapını aç. Marqo
getdi, əlüstü də geri qayıtdı ki, səni
çağırırlar. Getdim, gördüm həmin
oğlan qapıda dayanıb. Acıqlı-acıqlı dedim
ki, nə istəyirsən? Dedi bir manat ver də...
(gülür). Mən də elə bilmişdim ki, xoşuna gəlmişəm.
- Ağ qarpız da
hamının qismətinə çıxmır...
- Mənim ömrüm boyu bəxtimə
ağ qarpızlar çıxıb. Hər barədə. Necə
istəyirsiniz, başa düşün...
- Aktyor, aktrisa nə vaxt
xoşbəxt olur?
- Aktyor, aktrisa o zaman xoşbəxt
olur ki, kinoteatrda film nümayiş olunur,
tamaşaçılar ayağa qalxıb onu
alqışlayırlar
- Bir cümlə ilə mədəniyyətə
necə tərif verərdiniz?
- Mədəniyyət
xalqın simasıdır. Xalq öz simasını qorumaq
üçün mədəniyyətini qorumalı, inkişaf
etdirməlidir.
Söhbətləşdi: Təranə
Məmmədova
Mədəniyyət.- 2010.- 19 may.- S. 7.