Qara Qarayevi anarkən
Deyirlər, xalq əhalisinin sayı ilə deyil, şəxsiyyətləri
ilə böyükdür. Bu mənada xalqımızın
böyüklüyü danılmazdır. Dünya mədəniyyətinin
simaları sırasında Azərbaycanın görkəmli sənətkarlarının
da adı fəxrlə çəkilir. Böyük bəstəkar
Qara Qarayev də belə şəxsiyyətlərdəndir.
Onun
yaradıcılığından danışarkən bu irsə
sadəcə nəzər salıb keçmək mümkün
deyil. Q.Qarayev sənətin və insanlığın zirvələrini
fəth edən, doğma xalqını dünyaya bu zirvədən
tanıdan sənətkardır. Bəstəkarın milli
köklər zəminində yaratdığı əsərlər
dünya xəzinəsində özünə yer tutub. Bu
sırada «Yeddi gözəl”, “İldırımlı yollarla”
baletlərini, “Leyli və Məcnun” simfonik poemasını,
“Don Kixot” simfonik qravürası, kamera və simfonik orkestr
üçün konsertləri, fortepiano üçün pyesləri
qeyd etmək olar.
Dahi Ü.Hacıbəyli
məktəbinin layiqli davamçısı olan Q.Qarayev novator
meyilləri ilə öz üslubunu yaradaraq gələcəyin
musiqi həyatına yeni yol açıb. Bəstəkar musiqi
sahəsində pedaqoji fəaliyyəti ilə də bizə zəngin
irs qoyub gedib. Q.Qarayev həmçinin fəal ictimai xadim idi.
SSRİ-nin Xalq artisti, Sosialist Əməyi Qəhrəmanı,
SSRİ və Azərbaycan Dövlət mükafatları
laureatı, Azərbaycan Elmlər Akademiyasının akademiki,
Azərbaycan Ali Sovetinin deputatı - bütün bu adlar,
titullar böyük bəstəkarın çoxşaxəli fəaliyyətini
təsəvvür etməyə imkan verir. Sovet
İttifaqında bu və ya digər fəxri adlara, titullara
layiq görülmək o qədər də asan deyildi. Q.Qarayev
buna istedadı və zəhməti sayəsində nail
olmuşdu. Bu uğurlara bir mükafat da əlavə edilir ki, o
da sənətkara olan böyük xalq məhəbbətidir.
Bəstəkarın sənət
incilərindən danışarkən qeyd etməliyik ki,
onların təbliği bugünün aktual, vacib məsələlərindəndir.
Bu yerdə Q.Qarayevin özünün təbliğatçı
kimi xidmətləri barədə də bir neçə kəlmə
demək istərdim. Bəstəkar Azərbaycan musiqi sənətini,
milli bəstəkarlıq məktəbimizi dünyada əzmlə
təbliğ edib. Onun əsərləri keçmiş
SSRİ-nin böyük konsert salonlarında, eləcə də
Polşa, Almaniya, ABŞ, Fransa, Britaniya və s. ölkələrdə
səslənib, bu ölkələrin musiqiçilərinin
repertuarına daxil olub.
Bəstəkar Azərbaycan
xalq musiqisinin təbliğinə də mühüm töhfələr
verib. Bu yerdə görkəmli musiqişünas-alim,
AMEA-nın müxbir üzvü, professor Zemfira Səfərovanın
tərtib etdiyi “Qara Qarayevi anarkən” kitabından (Bakı,
«Elm», 2002) bəstəkarın bir xatirə qeydini diqqətə
çatdırmaq istəyirəm. Bəstəkar yazır:
“Elmi-Tədqiqat
Kabinetinin rəhbəri Bülbül məni xalq musiqisi üzrə
işləməyə cəlb etdi. Mən aşıq
yaradıcılığını, muğamları, xalq
mahnılarını və oyun havalarını fonovaliklərə
yazıb onların üzərində işləyirdim. Şəki
şəhərində ekspedisiyada olduğum zaman mən bir
sıra qeydlər etmişdim. Bu səfərin nəticəsi
çox əhəmiyyətli oldu. Çünki mənim
eşitdiyim xalq mahnılarından biri sonradan Rəsul
Rzanın sözlərinə yazdığım “Könül
mahnısı” kantatasının əsasını təşkil
etdi”.
Bəstəkarın xalq
musiqisini öyrənib, mənimsəyərək onu öz
yaradıcılığında təbliğ etməsində
Cabbar Qaryağdıoğlu, Qurban Pirimov kimi sənətkarların
da xidmətləri olub. Q.Qarayev onların ifasında muğam və
təsnifləri nota köçürərək öz əsərlərinin
melodik dilində həmin ifalardan yararlanmışdı.
Yeri gəlmişkən,
bəstəkar Şəkidə ekspedisiya zamanı orada
ifasını eşitdiyi bir neçə musiqiçinin
peşəkar səhnəyə gəlməsinə də
köməklik göstərib. Onun təşəbbüsü
ilə Cəfər Bayramov, Aydın Məmmədov və digərlərindən
ibarət zurnaçılar dəstəsi Dövlət
Filarmoniyasında çıxış etmiş, 1938-ci ildə
isə Moskvada keçirilən «Azərbaycan incəsənət
ongünlüyü»ndə iştirak etmişdilər. Qara
müəllimin tövsiyəsi ilə yeniyetmə
yaşında peşəkar musiqi sənətinə qədəm
qoyan tütək ifaçısı Abbas Abdullayev sonradan
öz bəstələri ilə tanınıb, uzun müddət
Filarmoniyada fəaliyyət göstərib.
Azərbaycan
musiqişünasları Q.Qarayevin
yaradıcılığını layiqincə təbliğ
ediblər. Bu barədə çoxlu sayda qəzet və jurnal
məqalələrini, yazılan monoqrafiyaları misal göstərmək
olar. Sözsüz ki, bunlar geniş bir söhbətin
mövzusudur. Bizim isə bu yazıda məqsədimiz
böyük sənətkarın xatirəsini anmaqdır.
Əlbəttə, belə
bir fəxarətli ömür yaşayan Q.Qarayev daim xalqın
yaddaşındadır. Çünki o, öz əməlləri
ilə əbədiyaşarlıq qazanıb. O, həm əsərlərinin
melodik çalarlarında, həm də yetişdirdiyi tələbələrinin
xatirələrində yaşayır. Ölməz bəstəkarın
musiqisi və onunla bağlı xatirələr nəsildən-nəslə
keçəcək.
Bu yerdə Azərbaycan
Bəstəkarlar İttifaqı tərəfindən (tərtibçi
redaktor N.Səfiyeva) hazırlanaraq Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi və Heydər Əliyev Fondunun dəstəyi ilə
nəşr olunan “Qara Qarayev tələbələrinin xatirəsində”
kitabında toplanan xatirələrdən bəzi nümunələri
diqqətinizə yetirək.
“İnsan zəkasının
qüdrətinə inanan Qara Qarayev hər bir mühazirəsini
öz dərin intellekti süzgəcindən keçirirdi.
Müdrik və bəsirətli geniş
dünyagörüşünə malik olan bu böyük insan
gənclərin və əsrin yeni pozitiv təmayüllərinə
olan təbii maraqlarının qarşısını almadan, əksinə,
onları həvəsləndirməyə
çalışırdı. Buna nail olan Qara müəllim elə
bir məktəb yaradıb ki, həmişə onun
ardıcılları olacaq”.
Firəngiz Əlizadə,
Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının sədri,
Xalq artisti, professor.
“Qara Qarayevin sinfində
məşğul olmaq çox maraqlı idi. O, heyrətamiz
bacarıqla hər hansı bir tələbənin
yaradıcı simasının fərdi xüsusiyyətlərini
dərindən bilib, gənc musiqiçinin səylərini
lazımi istiqamətə yönəldir, onun “istedad
axını”nı düzgün olan məcraya salırdı”.
Arif Məlikov,
Xalq artisti, professor.
Kitabda belə qiymətli
sözlər və işıqlı xatirələr
çoxdur. Bu xatirələr Q.Qarayevi həm sənətkar, həm
də bir insan kimi bizlərə təqdim edir. Bu xatirələrdə
böyük vətəndaş, ölməz sənətkar
yaşayır.
13 may 1982-ci il. Bu, Qara
Qarayevin cismani həyatının son günüdür. Hər
il bu tarix bəstəkarın anım günü kimi qeyd
olunur.
Bu il də belə oldu.
Sənətkarın adını daşıyan musiqi məktəbinin
şagirdləri onun məzarını ziyarət etdilər,
musiqi məktəbində bəstəkarın əsərlərindən
ibarət konsert proqramı hazırlamaqla onun irsinə
ehtiramlarını ifadə etdilər. Amma bu yalnız məktəb
kollektivinin deyil, bütün sənətsevərlərin
fikridir ki, Q.Qarayev ilin, ayın hər vədəsində
anılmağa layiq, unudulmaz sənətkardır.
Səadət Təhmirazqızı
Mədəniyyət.- 2010.- 19 may.- S. 5.