Laləzar Mustafayeva: “Səhnə orta həddi sevmir”
Müsahibimiz Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram
Teatrının aktrisası, Xalq artisti Laləzar
Mustafayevadır.
O, özünə güvənən və inanan
aktrisadır. Odur ki, tamaşaçı onun istənilən
rolunun axarına düşüb gedir... Müsbət enerjisini
səhnədən, efirdən tamaşaçıya
ötürməyi bacarır. Onun səs tembri fərqli,
danışığı aydın və mükəmməldir.
Odur ki, obrazın daxili dünyasını olduğu kimi yarada
bilir. Bütün bunlarla yanaşı, o, sadə bir
insandır. İstedadın ilk göstəricisi
isə elə sadəlikdir.
- Laləzar xanım, gəlin
illəri geriyə vərəqləyib
uşaqlığınıza qayıdaq. O illərə ki,
Balakən rayonunun Qullar kəndi böyük şəhərdən
çox-çox uzaqlardaydı. Amma siz adamların
gözündən yayınıb xəyalın qanadlarında
sirli bir dünyaya doğru uçurdunuz...
- Mən o sirli
dünyanın səhnə olduğunu bilmirdim, amma qanadlanmaq,
uçmaq həvəsi vardı, başqa bir dünya
axtarırdım. Bu gün də deyirəm, nə
yaxşı teatr var. Səhnədə biz başqa
insanların həyatını yaşayırıq. Müəllif obrazlarını görmək istədiyi
kimi yazır, biz də rejissorların köməyi ilə o
obrazları canlandıranda tamam başqa bir dünyada oluruq.
Mənim teatra,
sənətə gəlməyimin kökündə ədəbiyyat
dayanır. Kəndimizdə klub vardı, hərdən hind filmləri
göstərilirdi. Televiziyalar kütləvi
şəkildə evlərimizə qədəm qoyanda 6-7-ci
sinifdə oxuyurdum. Kinolar çox az
göstərilirdi. Ona görə də bədii
əsərlər oxuyurdum, oradakı səhnələri
gözümün qarşısında canlandırırdım,
hadisələr xoşuma gəlməyəndə istiqamətini
dəyişirdim, sonu kədərlə qurtaranda da oturub
ağlayırdım. Tamam başqa bir aləmdə,
ədəbiyyat dünyasında yaşayırdım.
Oxuduğum kitablar, oradakı hadisələr məni öz
qanadına alıb sonda teatra, səhnəyə gətirdi…
Səhnə üçün doğulmuş insan
kitabxanaçı ola bilməzdi
- Orta məktəbi bitirəndə
ürəyimdən aktrisa olmaq keçsə də, ailədə
bunu heç açıb-ağartmadım da. Bilirdim
ki, valideynlərim icazə verməyəcəklər.
Ucqar bir kənddə kim istəyər,
qızı gedib aktrisa olsun. Odur ki, başqa bir ali
məktəbə sənəd versəm də, qəbul ola bilmədim.
Qardaşımın məsləhəti ilə sənədlərimi
Krupskaya adına Bakı
Kitabxanaçılıq Texnikumuna apardıq. Stolun
üstünə nümunə üçün ərizə
qoyulmuşdu. Ani olaraq ərizədə nə
varsa, onu köçürmüşəm. Kitabxanaçılıq fakültəsi əvəzinə,
mədəni-maarif şöbəsinin klub tədbirləri
rejissorluğu fakültəsini yazmışam.
Birinci imtahana gələndə
dedilər qabiliyyət imtahanıdır. Şeir, təmsil
deməlisiz, etüd göstərməlisiz. Etüd hazırlamamışdım, axı xəbərim
yox idi, amma kifayət qədər şeir bilirdim. Hüseyn Arifdən bir şeir, Hikmət Ziyadan bir təmsil
söylədim. Dedilər, iki alırsan.
Qapını açıb çıxmaq istəyəndə,
imtahan komissiyasının üzvləri otağa daxil oldular.
Komissiya üzvlərindən bir nəfər
(sonra bildim ki, texnikumun direktor müavinidir) soruşdu ki, bu qəşəng
qız neçə aldı? Dedilər iki.
Komissiyanın
üzvlərinin təklifi ilə yenidən imtahan verdim,
şeir, təmsil söylədim, dörd yazdılar. Sonrakı
imtahanları da verib qəbul oldum, texnikumu qırmızı
diplomla bitirdim, ailə qurdum. Sonra sənədlərimi
İncəsənət İnstitutuna (indiki Mədəniyyət
və İncəsənət Universiteti - red.) verdim...
- Dram və kino aktyorluğu
fakültəsini bitirdiniz. Bu sənət ocağında kimlərdən
dərs aldınız və sənətdə idealınız kim oldu?
- Mənim sənət müəllimim
nəcib insan, böyük rejissor, həssas pedaqoq Fikrət
Sultanov olub. Bu gün də bizim universitetin
müəllimidir. Allahıma o qədər
şükür edirəm ki, mənim qarşıma elə bir
insanı çıxardı. Səhnə
danışığından isə bizə Ənvər Vəliyev
dərs deyirdi. Sənət müəllimlərimin
hamısına minnətdaram. İndi
universitetdə bir yerdə işləyirik. Ancaq hələ də onların yanında
özümü tələbə hesab edirəm. Sənətdə ideala gəldikdə isə, şəxsiyyətinə
və sənətinə çox hörmət etdiyim insanlar
var, amma həyatımda heç vaxt heç kimə oxşamaq
istəməmişəm.
Tamaşadan çox məşqdən zövq alıram
- Təyinatla Akademik Milli Dram
Teatrına göndərildiniz. Səhv etmirəmsə,
1990-cı ildə. Böyük səhnədə
ilk rolunuzu necə xatırlayırsız?
- Allah böyük sənətkarımız
Həsən Turabova rəhmət eləsin, o vaxt Akademik Milli
Dram Teatrının direktoru idi. Diplom işi
üçün hazırladığımız Dürr
Mattın “Xanımın təşrif buyurması”
tamaşasına baxıb çox bəyənmişdi. O
tamaşa yaxşı mənada böyük səs-küy
saldı, hətta televiziyada nümayiş olundu. Tamaşaya baxandan sonra Həsən müəllimin mənim
barəmdə ilk sözü bu olmuşdu ki, bu qızın nə
sanballı səsi var. Beləliklə, məni sənət məbədimiz
olan Akademik Milli Dram Teatrına işə götürdülər.
- Teatrda ilk rolunuz, ilk
uğurunuz barədə nə deyərdiniz?
- Böyük teatrda ilk rolum
Bəxtiyar Vahabzadənin “Hara gedir bu dünya”
tamaşasındakı Alya rolu oldu. Tamaşanın
quruluşçu rejissoru Bəhram Osmanov idi. Tamaşa yüksək səviyyədə
alındı, sonralar bu tamaşa ilə Türkiyədə,
Şimali Kiprdə qastrol səfərlərində olduq.
- “Qısqanc ürəklər”də
Leyla, “Dişi canavar”da Ameliya, “Anamın kitabı”nda
Gülbahar, “Qarağaclar altında ehtiraslar”da Abbi Patnem, “Ana
intiqamı”nda Qumru müəllimə kimi hərdən ziddiyyətli,
hərdən sadə, hərdən də müəmmalı
obrazlar yaradan Laləzar Mustafayeva hansı rolu ilə sənətdə
möhürünü vurub?
- Mənə elə gəlir
ki, bu obraz Bəxtiyar Vahabzadənin “Özümüzü kəsən
qılınc” tamaşasındakı İçgen xatun
obrazıdır. İçgen xatun obrazı istər
tamaşaçılar, istərsə də teatr ictimaiyyəti
tərəfindən çox sevildi. Nəriman
Həsənzadənin “Pompeyin Qafqaza yürüşü” əsərindəki
Məlik Aydan obrazı da sevə-sevə oynadığım
rollardan biridir.
- “Güllələnmə təxirə
salınır” filmində Laləzar, “Gənc qadının əri”ndə
Xalidə, “Uzun gecə”də Qadın, “Qəzəlxan” filmində
Birinci arvad, “Qara volqa”da Pəncəli kimi kinoda
yaratdığınız neçə-neçə rollar var.
Kino, yoxsa teatr? Hansı sizin üçün
daha əzizdir?
- Kinoda ürəyim istəyən
obraz hələ ki mənə qismət olmayıb. Bəlkə gələcəkdə qismət olacaq,
bilmirəm, amma teatr mənim üçün birinci yerdədir.
- Rolun uğurlu
alınmasında tərəf-müqabilin rolu barədə nə
deyərdiniz?
- İstər teatr, istər
televiziya tamaşası, istərsə də film olsun,
yaratdığın rolun uğurlu alınmasında tərəf-müqabilinin
kim olması mühüm məsələdir.
Onun baxışlarından, hərəkətindən
enerji almasan, rol uğurlu alınmaz. Axı
özün-özünə monoloq söyləmirsən, bu,
tamaşadır.
- 20 ilə yaxındır ki,
səhnədəsiniz. Şöhrət
qadına nə verir?
- Açığı, bu
barədə düşünməmişəm. Sənətimə
olan məhəbbətimin şöhrətlə heç bir əlaqəsi
yoxdur. Allahıma hər gün
şükür edirəm ki, çox sevdiyim bir işlə məşğul
oluram, bu sənətdəyəm, səhnə ilə nəfəs
alıram. Bir obrazın üzərində
aylarla işləyirik. Mən tamaşadan
çox məşqdən zövq alıram. Məşq mənim üçün hədsiz dərəcədə
enerji qaynağıdır. Bəlkə də
o enerjini məşqdə yığıb, sonra
tamaşaçılarıma paylayıram.
Teatrı əl işinə bənzədirəm
- Özünüzə ən
çox hansı sualı verirsiniz?
- Mən özümlə
harmoniyada yaşayıram. Çox suallar verib
özümü incitmirəm.
- Yer üzündə
bütün insanlar qəribdir. Bəs səhnədə
necə?
- Sizin aforizminizlə
götürsək onda qəribin qəribidir (gülür). Çünki tamaşaçı ilə bizim aramızda
şəffaf bir divar var. Boz rəngli obrazlar səhnəyə
yol tapmır, səhnə orta həddi sevmir. Səhnəyə yol tapan rollar faciəsi ilə də,
məhəbbəti ilə də parlaq olmalıdır. Ona görə də səhnədəkilər qəribliyin
ən yüksək nöqtəsindədirlər. Qərib olmasaydılar o qədər faciə və
xoşbəxtlik yaşamazdılar. Adi
adamlara bu qismət olmur.
- Əslində
teatr nədir?
Özümüzə kənardan baxmaqmı?
- Teatr mənim
üçün hər şeydir. Hər
hansı bir küncə, kənara çəkilib başqa bir
sənətlə məşğul olsaydım, həyatımı
tam hesab eləməzdim.
- Pərəstişkarlarınızı
hansı yeniliklər gözləyir?
- Cənab prezidentin sərəncamı
ilə bir çox teatrlar, o cümlədən Akademik Milli Dram
Teatrı təmirə dayanıb. İnşallah
sentyabrda teatrımız qapılarını
tamaşaçıların üzünə açacaq. Eşitdiyimə görə, çox yüksək səviyyədə
təmir işləri aparılır, yeni teatr
mövsümündə tamaşaçılarımızı
sürprizlər gözləyir.
- Dərs dediyiniz tələbələrə
ən çox nəyi tövsiyə edirsiniz?
- Mən istəmirəm,
onlar kimə isə bənzəsinlər. Çünki
hər bir insan təkdir, hər bir insan təkrarsızdır.
İstəyirəm onlar özlərində olan
potensialı ortaya çıxara bilsinlər.
- Avtobioqrafiyanızla
- Mən səhnəyə
qarşı o qədər təmənnasızam ki,
başımı aşağı salıb işləmişəm,
həvəslə işləmişəm və heç vaxt
onun qarşılığını gözləməmişəm.
Əvəzində əməyimi də, sənətimi
də qiymətləndiriblər.
- Deyirlər, səhnə
sirli bir yerdir. Siz o sirri necə qəbul edirsiz?
- Səhnəni olduğu kimi
qəbul edirəm, sirrini açmağa
çalışmıram. Çünki səhnəni
necə var, o şəkildə sevirəm. Müsbəti,
mənfisi, ucaltmağı, incitməyi, ürək
ağrısı, alqışları, göz yaşları ilə
bir yerdə. O sirri açmağa çalışsam,
maraqsız olar.
- Bu gün “
teatr öz ömrünü başa vurdu” - deyənlər
az deyil. Siz necə düşünürsüz?
- Fərqli bir dövrdə
yaşayırıq. Amma teatr tamam başqa bir
dünyadır. Teatrı əl işinə
bənzədirəm. Fabrik
Söhbətləşdi: Təranə Məmmədova
Mədəniyyət.- 2010.- 21 may.- S. 7.