İçindəki xeyirxahlığı
qoru!
Bunun üçün
qırx qapı açmaq gərək olsa da...
Nəhayət, ölkələr gəzib,
festivallar dolaşan
«40-cı qapı»nı Azərbaycan tamaşaçısı da
gördü. 20-dən artıq beynəlxalq səviyyəli kinobaxışlarda
nümayiş etdirilmiş,
mükafatlar qazanmış
filmin premyerası keçirildi.
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin sifarişi ilə «Ritm production» şirkətində
istehsal olunmuş filmin ssenari müəllifi və quruluşçu rejissoru Elçin Musaoğlu, quruluşçu operatoru Abdolrahim Beşarat, rəssamı Elxan Nəbiyev, bəstəkarı
Natəvan Faiq, prodüsserləri Xəqani
Həşimov və Elçin Musaoğludur.
Film nədən bəhs edir? Əgər fikrimizi bir cümlə
ilə ifadə etməli olsaq, belə deyə bilərik: baş qəhrəmanın həyatda
rast gəldiyi bütün çətinliklərə
və psixoloji gərginliklərə rəğmən
içindəki xeyirxahlığı
qoruyub saxlamaq bacarığından. Necə?
Bunu açıqlamalı
olsaq, gərək filmin məzmununu danışaq ki, bunu da istəmirik.
Çünki içimizdə
bir ümid var ki, kino
prokatı arzulanan səviyyədə olmayan ölkəmizdə bütün
kinosevərlərin «40-cı qapı»nı seyr etmək şansı olacaq.
Film paytaxt Bakıdan 40 kilometr aralı olan, yerli sakinlərin
«40-cı qapı» adlandırdığı
bərəkətsiz məkanda,
miskin və yoxsul qəsəbədə
yaşayan 14 yaşlı
Rüstəmin başına
gələn əhvalatlar
üzərində qurulub. «40-cı
qapı»dakı bu ziddiyyət tamaşaçını çeşidli
düşüncələrə qərq edir. Yeri gəlmişkən,
filmin müəllifini
məhz qabarıq görünən bu ziddiyyətə görə
qınayanlar da var. Guya ki, filmdə
hadisələrin cərəyan
etdiyi 1991-ci ildə Bakıda filmin çəkildiyi 2007-ci ildəki
qədər «inomarka» yox imiş, «novostroyka»lar heç tikilməyibmiş.
Düzdür, yəqin
ki bir qədər
daha artıq maliyyə vəsaiti hesabına filmdə 1991-ci
il Bakısının
gerçək simasını
yaratmaq olardı.
Amma buna lüzum vardımı?!
«40-cı qapı»da müəllifin
çığırmadan, hay-küy salmadan göstərmək istədiyi
və müəyyən
qədər göstərdiyi
birdən-birə böyüməyə
məcbur olan yeniyetmənin həyat sınaqlarına necə tablaşmasıdır. Dolanışıq
naminə vətəndən
uzaqda çalışan
insanların taleyi, onların məmləkətdə
qalan ailəsinin faciəsi barədə dünya ədəbiyyatı
və kinosunda istənilən qədər
nümunə tapmaq olar. Milli ədəbiyyatımızın
klassiki Abdulla Şaiqin «Məktub yetişmədi» hekayəsindən
tutmuş Amerikadakı
«qızıl qızdırması»
dövrunə aid onlarla filmi yada
salmaq mümkündür.
Olsun ki «40-cı qapı»da formalaşan
insanın özü üçün həyat yolu seçimi milli zaman və
məkan çərçivəsinə
sıxışdırılsaydı, film iştirak etdiyi beynəlxalq festvallarda uğur qazanmazdı.
Bəs «40-cı qapı»nın seyrindən doğulan əsas təəssürat nədir?
Nağıllarda qəhrəmanların
açmaq istədiyi qırxıncı qapı
gerçək dünyanın
insanları üçün
də bir sınaqdır. Açarını tapdığın, açmaq istədiyin qapının arxasında səni yolundan sapdırmağa cəhd edəcək Şər də gözləyə bilər, Xeyir qüvvələrin təmsilçisi
də. Əgər özündə Xeyirə
qoşulub Şərə
qalib gəlmək təpərini hiss edirsənsə, o zaman ürəkli ol, qırxıncı qapını aç!
Gülcahan Mirməmməd
Mədəniyyət.- 2010.- 26 may.- S. 11.