“Fokusçu səhnədə hər zaman sehrli ab-hava
yaratmağı bacarmalıdır”
Tofiq İsgəndərli: “Bu işdə peşəkar
olmaq və tanınmaq üçün illərlə
çalışmaq lazımdır”
Fokus-illüziya nümayişi incəsənətin qədim
növlərindən biridir. Sadə göründüyü qədər
də mürəkkəb və maraqlıdır. Ölkəmizdə
bu sənət növü elə geniş yayılmasa da, bu sahədə
peşəkar olan sehrbaz-illüzionistlər fəaliyyət
göstərir. Onlardan biri - Dövlət Uşaq
Teatrının aktyoru, İllüzionistlərin Beynəlxalq
Qardaşlıq Mərkəzinin (ABŞ) üzvü, “sehrbaz
Tofiq əmi” kimi tanınan Tofiq İsgəndərli ilə
görüşüb söhbətləşdik.
- Bu sənətə gəlişiniz
necə olub? Sizdə bu sənətə marağı kim
yaradıb?
- Orta məktəb illərindən
bu sənətə maraq göstərmişəm. Hərdən
kəndimizə sehrbazlar, bizim gözbağlayıcı
dediyimiz artistlər gələrdi. Onların rəngarəng
çıxışlarını həvəslə izləyərdim.
Orta məktəbi bitirdikdən sonra Bakıya gəldim.
Ovaxtkı “26 Bakı komissarı adına Mədəniyyət
evi”nin nəzdində xalq teatrları və dərnəklər
fəaliyyət göstərirdi. Həmin dərnəklərdən
birinə üzv oldum. Mədəniyyət evinin rəhbəri
S.M.Ştenberqin köməyi ilə illüzionistlər klubu
yaratdıq. Bir müddət fəaliyyət göstərdik.
Sonra hərbi xidmətə getdim. Hərbi xidmətdən
qayıtdıqdan sonra yenidən klubun fəaliyyətini bərpa
etdik. 1980-ci ildən başlayaraq sənətə ürəkdən
bağlandım. Peşəkar sənətçi olmaq məqsədilə
sənədlərimi indiki Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinə verdim. Dram-kino aktyorluğu fakültəsinə
daxil oldum. Eyni zamanda Azərbaycan Dövlət Konsert Qastrol
Birliyində müqavilə ilə işə düzəldim. Təhsilimi
başa vurduqdan sonra təyinatımı “Azkonsert”ə verdilər...
- Fokus-illüziya nə deməkdir?
- Hər iki söz eyni məna kəsb
edir. “Fokus” alman dilində “hokus-pokus” sözündən
götürülüb. Mənası
tamaşaçını təəccübləndirən bir hərəkət
deməkdir. “İllüziya” isə latın sözüdür.
Onun da mənası “yanlış təsəvvür” deməkdir.
İllüzionist isə beynəlxalq termindir. Bütün
ölkələrdə bu cür səslənir və qəbul
olunub.
- Fokusun da növləri var?
- Fokusun bir sıra növləri var. Məsələn, manipulyasiyada
əlin, barmaqların
məharətli və
cəld hərəkəti
əsas rol oynayır; illüziyada irihəcmli rekvizitlər vasitəsilə fokus təqdim edilir; riyazi fokus növündə
sırf riyazi hesablamadan istifadə edilir; fiziki fokusda nömrələr fiziki qanunauyğunluqlar üzərində qurulur; kimyəvi fokus növündə müəyyən
kimyəvi maddələrin
qarışığından alınan reaksiyalardan istifadə edilir; optik fokuslar isə güzgülərin,
işıqların köməyi
ilə yaranır. Mnemotexnika növündə
isə fokusçu ilə köməkçisi
arasında əvvəlcədən
düşünülüb yaradılan kodlardan istifadə olunur...
- Bu sənət
respublikamızda niyə
az inkişaf
edib?
- Çünki
bu sənətə gələnlərin çoxu
onun zahiri parıltısına və
dəbdəbəsinə aldanır.
Tez tanınmaq və məşhurlaşmaq istəyir.
Bir neçə fokus nömrəsi öyrəndikdən
və bir-iki çıxışdan sonra
özlərini peşəkar
fokusçu hesab edirlər. Sənətə bu cür yanaşmaq olmaz. Bu işdə peşəkarlıq
əldə etmək və tanınmaq üçün illərlə
çalışmaq lazımdır.
Belə olmasa nə təcrübən, nə də ki, öz dəst-xəttin
ola bilər.
Fokus elə bir sənətdir
ki, onu sözdə
ifadə etmək olmur. Gərək hər şey
əməldə göstərilsin
və göz önündə olsun.
Burada vizuallıq əsasdır.
Hər bir fokusçuda təhsil və intellektin olması vacibdir. Hazırda bu sahədə
istedadlı gənclər
yetişir. Ancaq onlar hələ peşəkar fokusçu deyil...
- Peşəkar
fokusçu necə olmalıdır?
- Peşəkar
fokusçuda ilk növbədə
güclü fantaziya, yaxşı əl qabiliyyəti, artistlik istedadı olmalıdır.
Əgər fokusçuda fantaziya
yoxdursa o, müəyyən
bir çərçivədən
kənara çıxa
bilmir. Artistlik qabiliyyəti yoxdursa,
fokusçuya qızıldan
paltar geyindirib, əlinə qızıl çubuq versən yenə də heç bir şey alınmayacaq.
- “Tİ-Magiya” adlı teatr yaratmısınız.
Bu barədə nə deyə bilərsiniz?
- “Tİ-Magiya” Azərbaycan İllüziya Teatrı
1996-cı ildə dövlət
qeydiyyatından keçib.
O zamandan da fəaliyyət göstərir.
Son illər fəaliyyət
dairəmiz bir qədər məhdudlaşıb.
Bu da maliyyə
problemi və yer-bina məsələsi ilə bağlıdır.
- Son zamanlar telekanallarda az-az görünürsüz...
- Çalışıram
dəvət aldığım
verilişlərdə çıxış
edim. Əvvəllər AzTV-də “Sehrli
güzgü” verilişi
gedirdi. Həmişə də eyni vaxtda efirdə yayımlanırdı. Onun üçün
tamaşaçılarla efir
vasitəsi ilə tez-tez ünsiyyətdə
olurdum. Ümumiyyətlə, mənim “sehrbaz
Tofiq əmi” kimi tanınmağımda AzTV-nin əvəzsiz rolu olub. Amma indi çıxış etdiyim verilişlərin əksəriyyətində vaxt
müxtəlifliyi var. Ona
görə də tamaşaçı ilə
aramızdakı ünsiyyətdə
pərakəndəlik yaranıb.
Bütün bunlara baxmayaraq
telekanallara minnətdaram.
- Müəllifi
olduğunuz fokus növləri varmı?
- Dünyanın
hər yerində fokusun qəbul olunan qızıl repertuarı var. Bu repertuardan
hər kəs istifadə edə bilər. Bir də müəllif
fokusları var. İndi
əksər telekanallarda
klassik fokusun sirrinin açıb göstərilməsi ilə
bağlı verilişlər
yayımlanır. Bu bir tərəfdən yaxşı deyil. Ona görə ki, həmin o klassik fokuslar üzərində yüzlərlə yeni fokuslar yaranıb. Digər tərəfdən yaxşıdır
ki, fokusçular görür ki, artıq bu fokusun
sirri açılıb.
Ona görə də yeni bir nömrə
yaratmağa məcbur olurlar. Bu gün az sayda
yeni fokus nömrələri yaranır.
Mənim özümün
müəllifi olduğum
altı fokus nömrəsi var...
- Xarici səfərlərdə necə,
olursunuzmu?
- Sovet dövründə bir çox xarici ölkələrə qastrol
səfərlərim olub.
Son illərdə isə İran, Türkiyə və Çinə qastrol səfərinə getmişəm.
2001-ci ildə Çində 20 ölkənin
illüzionistlərinin iştirak
etdiyi beynəlxalq festivaldan sertifikat və hədiyyə ilə qayıtdım.
İndi məşhur fokusçular
Devid Kopperfild, Robert Qallup, Lans Burton, Ziqfird və Royun üzv olduğu ABŞ-dakı İllüzionistlərin Beynəlxalq
Qardaşlıq Mərkəzinin
üzvüyəm.
- Ən
yaxşı tamaşaçı
kimləri hesab etmək olar?
- Fokusun ən yaxşı tamaşaçısı uşaqlardır.
Çünki uşağı “aldatmaq” o qədər də asan deyil.
Əgər hər hansı bir fokusçu sözün yaxşı mənasında
uşağı “aldadır”sa və uşaq təxəyyülündəki
sehrbaz obrazını yarada bilirsə o, sənətində uğur
qazanmış olur. Uşaq fokusun sirrini tez tapır. Bu da ondan irəli gəlir ki, uşaq bu
sirrin açılmasında
sadə fikirlər söyləyir. Bəzən onların
dedikləri reallığa
uyğun olur. Gərək fokusçu səhnədə
hər zaman sehrli bir ab-hava
yaratmağı bacarsın.
- Hazırda fəaliyyətinizi harada davam etdirirsiniz?
- Telekanallarla və Bakı Dövlət Sirki ilə əməkdaşlıq
edirəm. Eyni zamanda Dövlət
Uşaq Teatrının
aktyoruyam.
Söhbəti qələmə aldı: Savalan Fərəcov
Mədəniyyət.-
2010.- 3 noyabr.- S. 15.