“Cəhənnəm
sakinləri”nin premyerası
Noyabrın 1-də Şuşa
Dövlət Musiqili Dram Teatrının quruluşunda Xalq
yazıçısı Elçinin “Cəhənnəm sakinləri”
əsərinin premyerası oldu. Tamaşa Azərbaycan Dövlət
Musiqili Komediya Teatrının səhnəsində sənətsevərlərə
təqdim olundu.
Premyerada əsərin müəllifi,
Baş nazirin müavini, Xalq yazıçısı Elçin
Əfəndiyev, mədəniyyət və turizm naziri Əbülfəs
Qarayev, nazir müavini Ədalət Vəliyev iştirak edirdilər.
Tarixə qorxunc, müəmmalı,
qanlı il kimi daxil olan 1937-ci ilin başa çatmağına
1 saat 40 dəqiqə qalır. 1 saat 40 dəqiqədən sonra
37-i bitəcək. Bir ailənin taleyi bu vaxtdan
asılıdır. Qarşıda isə hələ müəmmalarla
dolu 1 saat 40 dəqiqə var...
Xalq yazıçısı
Elçinin 37-ci ilin dəhşətlərindən bəhs edən
“Cəhənnəm sakinləri” yaddaşımızı
diksindirdi, oyatdı və silkələdi...
Tamaşanın başlamasına hələ
xeyli müddət qalsa da, teatrsevərlər zala daxil olmaqda
idi. Fürsətdən istifadə edib səhnə əsərinin
quruluşçu rejissoru Elşən Zeynallıya müraciət
etdik. Tamaşa öncəsi həyəcanlı görünən
rejissor ayaqüstü fikirlərini bizimlə
bölüşdü:
Reallıqla qeyri-reallıq arasında körpü
- İxtisasca kinorejissoram. İlk dəfədir
ki, gənc rejissor kimi teatr sahəsində özümü
sınayaraq böyük bir əsərə quruluş
vermişəm. Odur ki, həyəcanlıyam. Çox aktual bir
əsərdir. Elçin müəllim Azərbaycan ədəbiyyatında
öz dəst-xətti olan böyük ədiblərimizdəndir.
Ümid edirəm ki, tamaşaçılar maraqlı bir əsərə
yeni quruluşda tamaşa edə biləcəklər.
- Elçin müəllimin niyə
başqa əsərlərinə yox, məhz bu əsərinə
müraciət etdiniz?
- Ona görə ki, bu əsərdə
məni maraqlandıran, düşündürən çoxlu
məqamlar vardı.
- Tamaşa neçə müddətə
hazır oldu?
- Mart ayından məşqlərə
başlamışdıq, təxminən 6 aya tamaşanı
hazırladıq.
- Aktyor seçimi
çətin olmadı
ki?
- Aktyor seçimi ən çətin məsələlərdən
biri olsa da, aktyor heyətinə
görə bu gün peşman deyiləm. Tamaşada əsas üç
personaj var, onlar əvvəldən sonadək səhnəni tərk etmirlər. Tamaşanın özü reallıqla
qeyri-reallıq arasında
sanki bir körpüdür. Biz həm reallığı görürük, həm qeyri-reallığı. Biz
həm buna inanırıq, həm inanmırıq. İnanırıq ona görə ki, bəzən o həqiqətlər bizə
də aid olur. Biz yaxamızı, başımızı götürüb
qaçmaq istəyirik.
İnanmırıq ona görə
ki, biz səhnədə
başqasını görürük.
Sonda əsərin adından irəli gələrək sanki bir sual yaranır:
görəsən, bu dünyanın sakinləri
olaraq bizdəmi cəhənnəm sakinləriyik?
Gənc rejissora uğurlar
diləyib əsas rolların ifaçılarının
ürək sözlərini
eşitmək istədik.
Rauf Şahsuvarov, aktyor:
- Aktyorun ən böyük arzusu rol oynamaqdır.
Bu rol mənə
həvalə ediləndə
sevindim. Çünki əsər olduqca maraqlı əsərdir.
37-ci ildən bəhs edən bu əsərdə hadisələr Bakıdakı
ziyalı ailələrinin
birində baş verir. Həmin evin sahibi rolunu oynayıram.
Teatrda əsas üç komponent bir-birini tamamlamalıdır: dramaturji
material, rejissor və aktyor. Əminəm ki, bu tamaşada üçlük
bir-birini yüksək
səviyyədə tamamlayır.
İqrar Salamov, aktyor:
- Hər bir rol kimi
bu rolu da
yaxşı qarşıladım.
Qonaq rolunu oynayıram. Çox maraqlı əsərdir, maraqlı obrazlardır.
Nə dərəcədə öhdəsindən
gəlmişik, onu tamaşaçılar deyəcəklər.
Ancaq əminliklə deyə bilərəm ki, tamaşanın uğurlu alınması üçün
hər kəs ürəklə çalışıb.
Püstəxanım
Zeynalova, aktrisa:
- Qadın rolunu oynayıram, ürəyimdən olan bir obrazdır və çox sevinirəm ki, bu obrazı mənə həvalə ediblər. Öhdəsindən necə gəlmişəm,
onu tamaşaçıların
öhdəsinə buraxaq.
Cəhənnəm işində
cəhənnəm
Əslində 37-i ölüm düsturudur.
Oyundur.
Məsələ necə həll
olunursa olunsun, sonda ölümdür.
Taleyinə boyun əyən
və əyməyən
qurbanların faciəsidir.
Yaşamaq üçün kimi isə - ən yaxın adamını belə - qurban verməlisən.
Bu mənada
Xalq yazıçısı
Elçinin yaradıcılığında
37-ci ilin ölüm havası, vahiməsi, xofu gözlə görünəcək qədər
açıq-aydın hiss olunur.
Müəllif 37-ci ilin hadisələrini
əsərlərində dirildərək
yaddaşı zəif
olanlara, unutqanlara babalarımızın faciəsini
xatırladır. Bu baxımdan “Cəhənnəm
sakinləri” yazıçı-dramaturqun
mükəmməl bir
pyesidir.
Cəhənnəm başlayır
Ziyalı bir ailənin mənzili 37-ci ili
yola salmağa hazırlaşır. Qorxulu, təhlükəli,
dəhşətli bir
ilin sona çatmasına 1 saat 40 dəqiqə qalır.
Zaman üçün göz qırpımı olan bu müddətdə ailəni nə gözləyir?
Maraqlı, gözlənilməz və inandırıcı
təbii süjet xətti, rejissor yozumu, aktyor oyunu bir-birini bitkin şəkildə tamamlayır.
Quruluşçu rəssam Valeh
Məmmədovun işi
ilk andaca nəzər-diqqəti
cəlb edir. Dəmir barmaqlıqlar arasındakı mənzil,
qırmızı rəngdən
yetərincə istifadə,
o dövrdə “xalqların
atası” sayılan Stalinin Damokl qılıncı kimi mənzilin gözəgəlimli
yerindən asılmış
qorxunc və əzəmətli portreti dövrün ab-havasını
əks etdirir.
Bəstəkar Firudin Bağıroğlunun
tamaşanın ümumi
ruhunu əks etdirən zövqlü musiqi tərtibatı da tamaşaçıların
diqqətindən yayınmır.
Əsər boyu tamaşaçılar
tarixin qanla yazılmış bir səhifəsinin acı həqiqətləri ilə
baş-başa qalıb
bir ailənin faciəsinin şahidi olur. Sonda Kişi intihar
edir, Qadın dəli olub səhnədən enir və tamaşaçıların
sırasında oturub onlardan birinə çevrilir. Gözlənilməz sonluqdur, elə deyilmi?
Əminliklə
deyə bilərik ki, müəllifin yüksək ustalıqla qələmə aldığı
“Cəhənnəm sakinləri”
pyesi, gənc rejissor Elşən Zeynallının rejissor yozumu və Şuşa Dövlət
Musiqili Dram Teatrının
aktyorlarının bacarıqlı
oyunu sözün həqiqi mənasında tamaşaçıları heyrətləndirdi.
Zala çökmüş sükutu tamaşaçı
alqışı bir andaca qovdu. Tamaşaçılar “Cəhənnəm
sakinləri”ni ayaq üstündə alqışladı. Xalq yazıçısı
Elçin səhnəyə
qalxıb aktyorları
təbrik etdi. Ürəkdən gələn
alqışlar isə
hələ də davam edirdi...
Təranə Vahid
Mədəniyyət.-
2010.- 3 noyabr.- S. 4.