Keçə
sənəti: gözəl mədəniyyət nümunəsi
Təəssüf
ki, bu qədim sənət növü peşəkar usta
qıtlığı üzündən unudulmaqdadır
Qədim
xalq adət-ənənələri müasir zamanımızda
bir çox xalq sənətkarları tərəfindən
yaşadılır, inkişaf etdirilir. Lakin təəssüf
ki, qədim xalq sənəti növlərinin heç də
hamısı barədə bunu demək olmaz.
Xalqımızın qədim məişət mədəniyyətinə
aid olan və indi tamamilə unudulmaqda olan keçəçilik
sənəti də bu qəbildəndir. Keçəçilik
sənətinin spesifikliyinə, məişətdə
yararlılığına baxmayaraq, bu sənətin tədricən
unudulması haqqında ciddi düşünüləsi məsələdir.
Keçə gözəl mədəniyyət
nümunəsi olmaqla yanaşı, əvvəllər məişətdə
geniş istifadə olunub. Xalqımızın mədəni
tarixinə aid çoxsaylı faktlarla zəngin “Kitabi Dədə
Qorqud” dastanında keçə haqqında maraqlı məqamlar
yer alıb. Dastanda keçədən alaçıqların
tikilməsində, çobanların yapıncı kimi
keçədən istifadə etməsindən,
babalarımızın atlarını keçə ilə bəzəməsindən
geniş söhbət açılır.
Keçə sənəti Azərbaycanda
qədim zamanlardan inkişaf edib. Hörmə, tikmə,
toxumadan fərqli olaraq, bu peşə basma üsulu ilə
ixtisaslaşmış ustalar tərəfindən
aparılırdı. Keçə hazırlamaqla məşğul
olan ustalar “həllac” və ya “atıcı” adlanırdı.
Azərbaycanda
maldarlığın, xüsusən də qoyunçuluğun
geniş yayılması keçəçiliyin təşəkkülünə
zəmin yaradıb. Keçənin hazırlanmasında yun əsas
material olduğu üçün burada qoyun bəslənməsi
və qırxılması vacib elementdir.
Keçənin hazırlanması
üçün, qoyunların xüsusi gölməçələrdə
bir neçə gün yuyulması və qırxılması
prosesi gedir. Qırxılmış yun daha sonra didilir.
Didilmiş yun bir neçə nəfər tərəfindən
döyülür. Yunun üzərinə ilıq su əlavə
edib, üzərində addımlayırlar. Sonra yun
tapdalanır, buna yunun təpilməsi deyilir. Qəliblər
üzərində də davam edən təpmə, yun hazır
olub, keçə əmələ gələnə qədər
davam etdirilir. Keçə hazırlanarkən yerinin
hamarlığı, genişliyi və rahatlığı da
eyni zamanda nəzərə alınmalıdır.
Göründüyü kimi,
keçə hazırlamaq heç də asan proses deyil.
İndi isə unudulmaqda olan, amma Azərbaycan mədəniyyəti
üçün çox nadir və unikal olan bu sənətin
ustası haqda...
Haqqında
danışacağımız sənətkarın adı
keçə sənətinin inkişafı və
tanıdılmasına verdiyi töhfələrlə sıx
bağlıdır. O, ölkədə keçəçilik
kimi ağır peşəyə yiyələnib, keçəni
peşəkar səviyyəli mədəniyyət nümunəsi
kimi beynəlxalq sərgilərə, dünya incəsənətinə
tanıdan yeganə keçə ustasıdır. “Humay” Milli
mükafatçısı, Azərbaycan Rəssamlar
İttifaqının, Reklamçılar İttifaqının
üzvü Rauf Əbdülhüseynoğlu 1957-ci ildə Mingəçevirdə
anadan olub. 1974-1980-ci illərdə Əzim Əzimzadə
adına Rəssamlıq Məktəbində təhsil alıb.
Hazırda isə sənətkar Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində gənc rəssamlar
yetişdirməklə məşğuldur.
Onun keçəçilikdən əlavə,
gözəl rəsm əsərləri də bir çox yerli
və beynəlxalq muzey və qalereyaların salonlarını
bəzəyir.
Sənətkarla
görüşümüz onun nəfis əl işlərinin
yarandığı kiçik, 13 kv. m-lik, elə də şəraiti
olmayan emalatxanada gerçəkləşdi. Düzü, Rauf Əbdülhüseynoğlunun
gözoxşayan əsərlərini muzeylərdə seyr etdikdə,
deyirsən, usta inciləri yaradırsa, demək, onun
yaxşı maddi imkanı rahat, geniş emalatxanası var.
Çünki sənətkarın unudulmuş və inkişaf
etdirmək istədiyi keçə sənəti belə əlverişli
mühit, şərait tələb edir. Lakin Rauf müəllim
öz istəyi, sənətə vurğunluğu, mənəvi
zənginliyi sayəsində bütün çətinliklərə
sinə gərərək özünü bütünlükdə
sənətin inkişafına, incəsənətə həsr
edib.
Keçə kimi qədim, gözəl
sənətin unudulması, gənclərdə bu sənətə
yiyələnmək, sirlərinə vaqif olmaq istəyinin
olmaması Rauf müəllimi düşündürən ciddi
problemdir: “Məni heç kəs sənətlə, keçə
ilə məşğul olmağa məcbur etməyib. Daxilimdən
mədəniyyətə, incəsənətə, mənəvi
dəyərlərə doğan bağlılıq
duyğuları nəticəsində ömrümü sənətə
həsr etmişəm. Bildiyiniz kimi, keçə sənəti
çox ağır bir peşədir və mən keçəçiliyi
maddi qazanc mənbəyi hesab etməmişəm. Bu sənətin
spesifikliyi, unikallığı məni cəlb edib. Təəssüf
ki, indi yanıma bu sənəti öyrənmək
üçün gələnlər, ilk növbədə,
işin maddi tərəfini düşünürlər.
Keçə sənəti ilə qazanmaq şansının
sıfıra bərabər olduğunu anladıqda, çətinliyini
gördükdə, qorxub qaçırlar”.
Hazırda sənətkarın
davamçısı olan yeganə tələbəsi Rauf
müəllimin öz oğludur. Sənətkarın oğlu Əbdülhüseynlə
birgə həyata keçirdikləri sərgilər
tamaşaçılar tərəfindən böyük maraqla
qarşılanıb. Azərbaycanı belə ecazkar sənət
nümunəsi ilə dəfələrlə xaricdə təmsil
edən Rauf Əbdülhüseynoğlu keçə üzərində
relyef əsərlər yaratmağa müvəffəq olub. Rəssamın
“Ana məhəbbəti”, “Hünər meydanı”, “Dörd
ünsür”, “Köhnə Bakı”, “Başlanğıc” və
s. keçədən hazırladığı möhtəşəm,
tarixi əsərləri fəlsəfi anlam kəsb edib,
insanı real həyatla, mənəvi dünyasını
cilalayıb, kamilləşdirir. Biz də öz növbəmizdə
bu qədim xalq mədəniyyətinin, sənət incisinin
yaşadılması yolunda istedadlı sənətkara
uğurlar arzulayırıq.
Eldar İbrahimoğlu
Mədəniyyət.-
2010.- 1 oktyabr.- S. 4.