“Ölüm növbəsi” səmimiyyətdən
bəhs edir”
Şamil
Süleymanlı: “Həqiqət 380 volt gərginlikdir, gözəl
yalanlar isə ondan qorunmaq üçün bir əlcəkdir”
Bu
il yeni filmlər baxımından Azərbaycan
kinematoqrafiyası üçün məhsuldar oldu, bir
neçə maraqlı ekran əsəri
tamaşaçılara təqdim olundu. Onlardan biri də bu
yaxınlarda təqdimatı keçirilən “Ölüm
növbəsi” filmidir. Rejissor Fikrət Əliyevin bu filmində
hadisələr, onun əvvəlki ekran əsərlərində
- “Baladadaşın məhəbbəti”, “Yuxu”, “Qızıl
uçurum” filmlərində olduğu kimi, Abşeron kəndlərində,
bu kəndlərin rəngarəng xarakterli insanları ətrafında
cərəyan edir. Qəhrəman da həminkidir - Şamil...
Filmdə baş rolu, öz adaşını oynayan aktyor
Şamil Süleymanlı ilə “Ölüm növbəsi”ndən
və ümumilikdə kinodan danışdıq.
- Axır ki, Şamil
Süleymanlı uzun müddətdən sonra böyük filmdə
baş rollardan birinə dəvət aldı. Rejissor Fikrət Əliyevin
“Baladadaşın ilk məhəbbəti”, “Qızıl
uçurum” filmlərindən sonra “Ölüm növbəsi”ndə
əhvalatlar Şamilin iki illik yuxudan oyanışı ilə
başlayır. Yağış yağır və kəndə
xəbər yayılır ki, Şamil kişi oyanıb...
- Yağış simvol olaraq təmizlikdir.
İnsanlar korlanıblar, hamı bir-birinə pislik eləyir,
heç kimə etibar yoxdur. Yuxudan ayılan Şamil kənd
sakinlərinin bütün sirlərindən agahdır. Fikrət
Əliyevin digər filmlərində olduğu kimi, bu filmin də
yalnız maketi Abşerondur. Bu hadisələri başqa məkanların
fonunda da göstərmək olar. Ekranda
gördüyümüz hər şey yuxudur. Bu film insanı
yaşamağa səsləyir.
- Yaşmağa səsləyən
filmin adı isə “Ölüm növbəsi”dir?
- Ölüm sözünü həmişə
“nöqtə”, “son” kimi anlayırlar. Əgər ruhun çəkisi
tapılıbsa, deməli, bu, dini məsələ deyil.
Yaşamağa səsləyən - əlində Leninin
qırmızı oraq-çəkicli bayrağı irəlidə
gedənlərdən bəhs edən filmlərə başqa
cür baxırdıq. Bu dünyada ayrılıq, ölüm,
ölüm növbəsi var. Hamı öləcək.
“Yaxşılıq edin” deyən film, əlbəttə,
yaşamağa səsləyir. Fikrət Əliyevə “bir kəndin
yükünü daşıyan Şamil obrazını qabartmaq
lazımdır” dedik. Amma rejissor bildirdi ki, bu lazım deyil, film
Şamildən yox, sadəcə ölüm növbəsindən
bəhs edir.
- Filmdə hadisələr təsvirdən
çox sözlə ifadə olunur. Yəni hadisələr əsasən
sözdə açılır. Kinematoqrafiyada isə təsvirin
imkanından maksimum istifadə etmək lazımdır...
- Şamilin dama
çıxması, yağan yağış, kütlənin
axını - bunlar təsvirin nümayiş etdirdiyi hadisələr
idi. Şamil oyanır və öz missiyasını yerinə
yetirir. Mənə elə gəlir ki, bu filmdə
sözçülük yoxdur.
- Kinoda üç dəfə
Şamil obrazını oynamısınız: “Evlənmək
istəyirəm” filmi, Almaniyada çəkilmiş
qısametrajlı “Şamil” filmi və indi də “Ölüm
növbəsi”ndəki Şamil. Bu Şamillər
arasındakı fərq nədədir?
- “Evlənmək istəyirəm”
filmindəki Şamili hamımız tanıyırıq.
Hacı Kamyabın qızını istəyən
papaqçı Şamil. İkincisi xaricdə yaşayan, vətən
həsrətində olan, Allahın kölgəsinə
sığınan Şamildir. Biri də “Ölüm növbəsi”ndəki
Şamil...
- Bizi də elə bu Şamil
düşündürür. Sonuncu Şamil məsləhət
verən, müdrik bir insandır...
- Dünyada bütün
yaxşı, ağıllı sözləri deyiblər. Bundan
sonra yeni heç nə deyilməyəcək. Təzə nə
isə demək istəyirsənsə, sadəcə
vergülün, nöqtənin yerini dəyişmək
lazımdır. Məgər insan bilmir ki, yaxşı olmaq
lazımdır, bu dünyada ölüm var? Guya hamımız
bilmirik ki, dərdlərin ən böyüyü nədir? Elə
buna görə “Ölüm növbəsi” filmində Fikrət
Əliyev hansısa bir rolu yükləmək istəmədi.
Filmdəki pritçaların hamısının nöqtəsi
var. Şamilin, bərbərin və s. nöqtəsi var. Kənddə
bir yox, dörd-beş hadisə baş verir. Rejissor da bu hadisələrin
baş verdiyi kəndi filmdə göstərib. Şamilin yuxusu olmasaydı, film çox primitiv olardı. Bu bir
nağıldır. Nağılda isə eyib axtarmazlar.
- Biz filmdə qüsurlar axtarmırıq.
Maraqlı film haqqında
daim danışılır
və müzakirə olunur...
- Vaxtilə
Fikrət Əliyevin “Baladadaşın ilk məhəbbəti”
filminə baxdıqdan
sonra deyirdilər ki, filmdə Baladadaş yoxdur. Üstündən 37 il keçib, indi də deyirlər,
filmdə heç nə yoxdur, yalnız Baladadaş var. “Ölüm növbəsi”ndə
bu günün pafosu axtarılır. Film insanlara başa
salır ki, bu dünyada ölüm, xeyir və şər var. Filmdə baba-nənə kimi “biri vardı,
biri yoxdu” deyərək nağıl
danışsaydıq, bizə
gülərdilər. Məncə, bunun variantı hadisələri yatıb yuxuda görmək idi.
- “Baladadaşın
ilk məhəbbəti”ndə nakam sevgi yaşadınız.
“Bəyin oğurlanması”
filmində kinoçəkənlərin
köməyi ilə sevginizə qovuşdunuz.
“Ölüm növbəsi”ndə
yuxudan ayılıb insanlara bu dünyada
ölüm olduğunu
yada saldınız...
- “Ölüm
növbəsi” səmimiyyətdən
bəhs edir. Bu gün alqışı
da deməyi bacarmayan insanlar var. “Ölüm növbəsi”
alqış da, qarğış da etməyi öyrədən
bir filmdir. Sözün ağırlığı var,
hər sözü deməzlər. Əyri əyləşənə
“düz otur” deyəndə xətrinə
dəyər. Bu film də belədir - “Özünüzü yığışdırın”
deyir. İstər-istəməz inciyəcəklər. Filmdə fərd olaraq heç kəs günahlandırılmır. Göstərilir ki, hamımız
günahkarıq.
- Bəs filmdə Şamilin günahı nə idi?
- Şamilin günahı
nə idi? Filmdə bir-birini sevən oğlanla qız qalxır göyə, yəni hamıdan qaçıb göydə
qovuşurlar. Ardınca Şamili
də öldürürlər.
Şamil
öz işini görür, sevgililər qovuşur. Filmin finalında Şamili
basdırırlar, amma
gəlib Şamili evdə yatmış görürlər. Deməli,
bu dünyada heç kim
öz missiyasını
yerinə yetirməmiş
ölmür. Şamilin də
öz missiyası var idi. O bu missiyasını yerinə yetirəndən,
yuxusunu danışandan,
ölüm növbəsini
deyəndən sonra rahatca dünyadan çıxıb gedəcək.
Əgər filmin adı
“Şamilin yuxusu” olsaydı, onda hamı hər şeyi biləcəkdi.
Şamil
hamının bilmədiyini
bilirdi. Filmdə
ən çox xoşladığım bir
yer var. Şamil qəbir daşı düzəldən kişiyə
deyir ki, gəlininin qızıllarını
qardaşının “alkaş”
oğlu götürüb:
“Qızılları başqa
yerdə axtarma. O götürüb, indi də xəcalət çəkir. Get, sakitcə
ona de, qaytaracaq”. Bilirsiniz, yaxşı adam çörək
paylayan, mal verən kəs deyil. Əsl yaxşı adam xəcalət
çəkəni xəcalətdən
qurtarandır. İnsanı borcdan qurtarmaq böyük şeydir.
Söhbət pul borcundan getmir. Fikrət Əliyev də cavan vaxtında “Baladadaşın məhəbbəti”ni,
ailə qurandan sonra “Qızıl uçurum”u, ardınca “Yuxu” və baba
olduqdan sonra “Ölüm növbəsi”ni
çəkdi.
- Bəs sizcə, bundan sonra nə çəkəcək?
- Bu barədə
də danışmışıq.
Komediya çəkəcək.
- Bütün olanlara gülmək? Yaxşı mənada.
- Komediya çox böyük sənətdir. Son zamanlar gözəl yalan danışanlar var. Bunu özümdə də
hiss etmişəm. Həqiqət 380 volt gərginlikdir. Gözəl yalanlar
isə həmin gərginlikdən qorunmaq üçün bir əlcəkdir. Bütün bunların
fonunda gopçu rolunu oynamaq istəyirəm.
İntiqam Hacılı
Mədəniyyət.-
2010.- 8 oktyabr.- S. 10.