Axtarma məni
Oktyabrın
23-ü unudulmaz xanəndə Səxavət
Məmmədovun doğum günüdür
O, cəmi 38 il yaşadı. Bu, qısa cismani ömür payı idi. Əslində isə Tanrı Səxavətə böyük ürək və istedadla yanaşı həm də əbədi ömür bəxş etmişdi. Görəsən, Səxavət bunu bilirdimi? Mənə elə gəlir ki, bilirdi. Çünki həmişə söhbətlərində deyərdi: «Onsuz da bu gün varsan, sabah yox. Ona görə, yaxşılıq etmək, insanlara əl tutmaq lazımdır ki, özündən sonra əməllərin qalsın».
Onun həyat yolu sanki oxuduqları nəğmələrdə də ifadə olunmuşdu:
Azad bir quşdum,
Yuvamdan uçdum,
Bir bağa düşdüm,
Bu gənc
yaşımda.
Bir ovçu gördüm,
Köksümdən
vurdu,
Torpağa düşdüm
Bu gənc
yaşımda.
Cəfər Cabbarlının «1905-ci ildə» pyesində yazdığı bu misralara Əfrasiyab Bədəlbəyli gözəl
mahnı bəstələmişdi.
Bu mahnı Səxavətin
ifasında bənzərsiz
bir həzinliklə səslənirdi. Mahnı elə
bil Səxavət üçün yazılmışdı.
İndi isə Səxavətin ifasında
bu mahnını eşidən hər kəsin ürəyindən
bu fikir keçir: elə bil öz taleyini
oxuyurmuş.
Səxavət həmin mahnını
çox sevirdi.
O dövrdə bu mahnını oxumaq həm də cəsarət tələb
edirdi. Çünki sovet rejiminin
hökmran olduğu bir vaxtda hər
sözə ciddi nəzarət vardı.
Bildiyimiz
kimi, bu mahnı zəmanədən
narazı olan qəhrəmanın dilindən
oxunur. O, zamanlarda
da belə məsələlərə ciddi
yanaşılırdı.
Xatırladaq ki, mahnı
Səxavət Məmmədovun
ifasında 1985-ci ildə
Xalq artisti Əlibaba Məmmədovun
rəhbərlik etdiyi
«Humayun» xalq çalğı alətləri
ansamblının müşayiəti
ilə lentə yazılıb. Bu yerdə
Əlibaba müəllimin
Səxavət haqqında
xatirələrini nəzərinizə
çatdırıram:
«Səxavət
çox gözəl sənətkar idi. Onun həm sənəti, həm də insanlığı gözəl
idi. Daxili aləmi son dərəcə
saf, səmimi və gözəl olduğundan bu onun səsində və sənətində də özünü göstərirdi. Səxavət uzun illər mənim rəhbərlik etdiyim «Humayun» xalq çalğı alətləri ansamblının
solisti olub. Onun özünəməxsus ifa
tərzi vardı.
Hər nə oxusaydı, oraya öz möhürünü
vurmuş olardı.
Amma elə mahnı və təsniflər var ki, onlar
tamamilə Səxavətin
adı ilə bağlıdır. Bunlardan «Azad bir
quşdum» mahnısını
mən xüsusi qeyd etmək istəyərdim. Çünki Səxavət bu mahnıya çox bağlanmışdı. Elə adi
vaxtlarda da onu çox züm-zümə edirdi.
Belə bilirəm ki, bu nəğməni
Səxavətdən başqa
heç kim
onun qədər gözəl oxuya bilməyəcək. Çünki doğrudan da Səxavət bu nəğmədə öz
taleyini oxuyaraq elə azad bir
quş kimi uçub getdi. İndi onun cismi müqəddəs
torpaqda ruhu ilə daim başımızın
üstündə pərvaz
edir».
Doğrudan da bu nəğmənin Səxavətin
taleyi ilə xüsusi bir bağlılığı var. O son dərəcə azad bir insan idi.
Həm düşüncələrində, həm də sənətində. Səxavət özündən çox
başqalarının qayğıları
ilə yaşayır,
daim vətən və xalq barədə
düşünürdü. Qarabağ hadisələri onu çox sarsıtmışdı.
Bədxah ermənilərin nadürüst hərəkətləri,
yalançı torpaq iddiaları onu çox narahat edirdi. Düzdür, bu hər bir azərbaycanlını
narahat edib və edir. Amma insanlar var ki,
bu narahatlığı
sadəcə bir vətəndaş kimi öz içində yaşayır. Səxavət isə bu yaşantını
əməllərində ifadə
edirdi. Belə ki, tez-tez Ağdamın Abdal-Gülablı
kəndinə, doğulduğu
məkana gedər, öz maddi vəsaiti
hesabına kənd camaatına əl tutardı.
Səxavət apardığı toy şənliklərini çox
vaxt təmənnasız
edərdi. Biləndə ki, oxuduğu toy sahibinin maddi durumu çox zəifdir, o, toydan sonra aldığı vəsaiti geri qaytarar və onu toy sahibinə hədiyyə edərdi.
Səxavət vətənin çox
layiqli oğlu idi. Qoy bugünkü nəsil
də onun sənətkarlığından və insanlığından
bəhrələnsin. Çünki Səxavət özündən
sonra bir məktəb qoyub gedib. O, məktəbdən
dərs almaq üçün Səxavətin
ifalarını dinləmək
kifayətdir. Çünki onun oxusunda ürəyi,
ruhu, sənətkarlığı,
insanlığı, bir
sözlə, bütün
yaşantıları öz
təcəssümünü tapıb. Məhz buna görə
cavan yaşında sənətin və insanlığın kamillik
zirvəsinə ucalmışdı.
Bu yerdə, gəlin, onun həyat və yaradıcılıq
yoluna qısa da olsa nəzər
salaq:
Səxavət Əmirxan oğlu Məmmədov 1953-cü il oktyabrın 23-də
Ağdam rayonunun Abdal-Gülablı kəndində
anadan olmuşdu. Erkən yaşlarından sənətə
böyük məhəbbəti
olub. Atası Əmirxan əmi də bunu təsdiqləyərək
deyir: Səxavət elə körpəliyindən
oxumağa meyilli idi. Radioda eşitdiyi el havalarını
öz-özünə zümzümə
edərdi. Gördük ki, onun yaxşı
səsi var və qəşəng də oxuyur. Odur ki, orta məktəbi
bitirəndən sonra göndərdik Bakıya».
Səxavət
1970-ci ildə A.Zeynallı
adına Musiqi Texnikumuna daxil olaraq burada
böyük ustad Hacıbaba Hüseynovdan dərs alır. Oranı bitirdikdən sonra təhsilini Dövlət İncəsənət İnstitutunda
(indiki Mədəniyyət
və İncəsənət
Universiteti) davam etdirir. Tələbəlik illəri onun
yaradıcılığına xüsusi təkan verir. Öyrəndiklərini öz sənətinə
tətbiq edərək
günü-gündən püxtələşir.
Səxavətin səsi yalnız
respublikamızın deyil,
dünyanın konsert salonlarından eşidilir.
O, müxtəlif xarici
səfərlərdə - Fransada,
Hindistanda, Türkiyədə,
digər ölkələrdə
musiqimizi əzmlə təbliğ etmiş, alqışlarla qarşılanmışdı.
Səxavətin
sənət dostu, Xalq artisti Zümrüd
Məmmədovanın xatirələrindən:
- Onunla çoxlu konsertlərdə
birgə çıxışlarımız
olub. Qastrol səfərlərimiz də çox olub. Amma sonuncu İsrail
səfəri mənim
üçün daha da unudulmazdır. Çünki bu səfərdə
Səxavətin ifası
bir başqa cür idi. O, elə oxuyurdu ki, adam
yaxşı mənada
dəhşətə gəlirdi.
Düzdür, Səxavətin ifası
həmişə gözəl
olub. Amma bu səfərdəki
oxumalarında xüsusi
bir heyranedici cəhətlər var idi. Odur ki, onu tamaşaçılar ayaqüstə
alqışlayırdılar. Bu alqışlarda da sanki nə
isə sirli bir məna var
idi. Bəlkə
bu son alqış və son səfəri olduğuna görə belə idi?»
Həmin səfərdən sonra o, son nəğməsini
oxuyub əbədi bir səfərə yollandı.
«Axtarma
məni». Sonda adını
sərlövhəyə çıxardığımız
bu mahnının tarixi barədə də söz azmaq istərdik.
Atamla Səxavət bir
ansamblda çalışırdılar.
Onların sənət dostluğu
ailə dostluğuna çevrildi. O, tez-tez
bizə gələrdi.
Onun hər gəlişini ailəmiz sevinclə qarşılayar və hətta biz daim onun gəlişini səbirsizliklə gözləyirdik.
Hər gəlişində mənə
piano arxasına keçib
bir musiqi ifa etməyi təklif edərdi. Özü də gözlərini yumub qulaq asardı.
Gəlişlərinin birində mən
onun üçün yeni bəstələdiyim bir nəğməni ifa etdim. Mahnı sona yetən kimi o dinləndi: «Hə, bax bu mahnını
mütləq mən oxuyacağam». Belə də oldu.
O, həmin mahnını
yeni təşkil etdiyi «Qarabağ» ansamblı ilə oxudu. İndi də həmin lent yazısı Azərbaycan televiziyasında saxlanılır.
Yadımdadır. Konsertdən sonra bizə telefon açıb mənimlə danışaraq
dedi ki, inşallah bu mahnını bundan da yaxşı oxuyacağam. Halbuki, o, mahnını çox gözəl oxumuşdu. Sadəcə Səxavət bütün
ifalarına belə təvazökar münasibət
bəsləyirdi. Oxudu. O, son nəğməsini də belə oxudu. Bu, sözləri Qəmər
Quliyevaya aid olan «Axtarma məni» mahnısı idi.
Səmada sayrışıb axan ulduzam,
Baharda şölədən əriyən buzam.
Ümmanda adayam, təkəm, yalqızam
Tapa bilməzsən, axtarma
məni.
Qurtarmaz qəmindən mənim yaxam bil
Axar su deyiləm, bir də axam
bil,
Gəzmə, sən qoyduğun
yerdə yoxam bil.
Tapa bilməzsən, axtarma
məni.
Əziz Səxavət, səni gəzməyə ehtiyac yoxdur. Sən bizim varlığımızda, ruhumuzda əbədi yaddaşımızdasan. Ruhun şad olsun.
Səadət Təhmirazqızı,
Musiqişünas
Mədəniyyət.- 2010.- 22 oktyabr.- S. 12.