Qeyri-adi pianoçu barədə
adi yazı
O, gözünün
nurunu itirəndən sonra meylini musiqiyə
saldı...
O, dünyaya ruhun və səsin
gözü ilə baxdı...
O, dünyanın
kələ-kötür yollarında
gözünün işığı
ilə yox, ürəyinin işığı
ilə irəlilədi...
O, böyüklüyü
və nikbinliyi ilə hər zaman insanların dostuna, sirdaşına, qardaşına çevrildi...
Azərbaycan Dövlət Radio və Televiziyasının Əhməd
Bakıxanov adına Xalq Çalğı Alətləri Ansamblının
pianoçusu, Bakı
Şəhər Mədəniyyət
və Turizm İdarəsi Gözdən
Əlil Uşaqlar üçün 38 saylı
11 illik musiqi məktəbinin müəllimi
Zaur Rüstəmovun pianodakı ifaları bənzərsiz musiqi nümunələridir. Onu
siz də yaxından tanıyın...
Zaur Rüstəmov öz taleyindən, sənətdən
və bir də ömrünü başa vurub, kökdən düşmüş
pianinolardan danışdı:
- Əslən
gəncəliyəm. Babalarım bəy
olublar. Ata-anamın yeganə oğul övladıyam.
10-11 yaşında bir gözümün nurunu, 13-14 yaşında ikinci gözümün nurunu itirmişəm.
1960-cı ildə atam məni Bakıya müalicəyə
gətirdi. Əməliyyat
uğursuz alındı,
ağır günlər
yaşadım... Sonra tanış-bilişlər
məsləhət gördülər
ki, məni gözdən əlillərin
musiqi məktəbinə
qoysunlar. O zaman bu məktəb Buzovnada yerləşirdi. Məni ora apardılar. 1963-cü ildə göz işığını
tamamilə itirdim.
Meylimi musiqiyə saldım.
Gözdən əlil insanlar
ümumiyyətlə musiqiyə,
səsə çox bağlı olur. Radioda Əhməd Bakıxanovun rəhbərlik etdiyi Xalq Çalğı Alətləri Ansamblında
Zaur Əliyev adlı bir pianoçunun
ifası qəlbimə
yol tapdı. Onun sənətinin pərəstişkarına
çevrildim.
Zaur növbəti yay
tətilinə gedəndə,
atasından xahiş edir ki, ona
pianino alsın. Atası onun arzusunu yerinə
yetirir.
- Başladım
özüm özümlə
məşğul olmağa.
Zaur Əliyevə qulaq asırdım, dinlədiklərimi
oturub düşünmədən
pianoda çalırdım.
Qısa müddətdə pianoda çalmağı öyrəndim.
Elə bil anadangəlmə pianoçu olmuşam.
1968-ci ildə Bakıda
keçirilən Cənubi
Qafqaz musiqi festivalında “Şur” muğamını ifa edib birinci yerə
layiq görüldüm...
1969-cu ildə respublika üzrə keçirilən “Oxu tar” müsabiqəsində isə
Zaur Rüstəmov birincilik qazanır və onun ifası
münsiflər heyətinin
sədri Əhməd Bakıxanovun diqqətindən
yayınmır...
- Əhməd müəllim mənimlə
tanış oldu, ünvanını verib dedi ki,
bizə gələrsən.
Evlərində çalğıma qulaq asdı, özü ilə məni ansambla apardı. Yadımdadır,
Həbib Bayramov, Zeynəb Xanlarova orada idilər. Məni onlara təqdim etdi, dedi ki, Zaur
Əliyev olmayanda, pianinonu bu Zaur
çalacaq. Bir şey çalmağımı
xahiş etdilər, mən də “Segah” çaldım.
Zeynəb xanım ağlayıb
qucaqladı məni.
Zeynəb xanım böyük
sənətkar olduğu
kimi, həm də olduqca həssas insandır.
Zaur Rüstəmov böyük
səbirsizliklə bu ansamblda çalışacağı
günü gözləsə
də, arzuları puç olur...
- Əhməd
Bakıxanov olduqca nəcib insan idi. Bir gün məni
yanına çağırdı.
O qədər gözəl
insan idi ki, ona deyilən
sözləri dilinə
gətirmək istəmirdi.
O, sovet hökumətinin
müəyyən xüsusiyyətlərini
tənqid elədi, məni başa saldı ki, televiziyada ansambla çalışmağına icazə
vermirlər. Bundan sonra məni
radioya aparıb ifamda “Şur” və “Segah” muğamını lentə
yazdırdı.
Bütün bunlar onu sarsıdır və o bir müddət sənətdən uzaqlaşır.
Sənətdən ayrı
illər
- 1972-ci ildə
pianino çalmağın
daşını atdım,
hər şeydən küsdüm. O zaman mən kirayədə yaşayırdım. O vaxtkı
pulla bəlkə də 8-10 min manat dəyəri olan çoxlu not kitablarım,
plastinkalarım vardı
- Bethovendən tutmuş
Azərbaycan bəstəkarlarının
əsərlərinə, operalara
qədər. Yayda tətilə
gedib-qayıdanda onların
heç birini tapmadım. İt-bata düşmüşdülər.
Bir tərəfdən də bu zərbəni aldım. Dedim, kimin üçün
ifa edirəm. Bir müddətdən sonra toylara getməyə başladım. Gah qarmon
çalırdım, gah
sintezator. Ta 1999-cu ilə
kimi... 1999-cu ildə gənclik dostum tarzən Məmməd Ağasıyev məni axtarıb tapdı, “Qönçə” ansamblını
yaratdığını söylədi
və dedi ki, ansamblda pianoçu
yoxdur, onlara kömək edim. Sözün düzü, çox çətinliklə bu təklifi qəbul etdim. O ansamblda 2001-ci
ilə kimi işlədik, 2001-ci ildən
bu günə kimi Əhməd Bakıxanov adına
Xalq Çalğı
Alətləri Ansamblında
çalışıram.
Pianoda muğamlarımızı, xalq
mahnılarımızı yüksək
peşəkarlıqla və
özünəməxsus xallarla
ifa edən Zaur Rüstəmov dünyasını dəyişmiş
mənəvi müəllimindən
- Zaur Əliyevdən də danışdı:
- Pianoda muğam ifa etmək çox çətindir. Allah rəhmət eləsin Zaur Əliyevə, böyük sənətkar
idi, mən onun sənətini çox yüksək qiymətləndirirəm. Çox böyük
pianoçu idi. Xalq mahnılarını, muğamları
ansamblda pianinoda ifa etmək Zaur Əliyevin adı ilə bağlıdır. Ondan əvvəl
Mahmud Əliyev, Rüxsarə
Mirzəbəyova pianoda
muğamları ifa ediblər, ancaq ansambl üçün ən gözəl harmoniya, akkord, ikiəlli muğam çalmaq Zaura məxsusdur. Mən onun
ifasından bəhrələnmişəm.
Eyni zamanda pianoda
bütün muğamları
çalmaq mümkündür.
Ancaq onun öz yolu
var, gərək o yolu tapasan. Allah Vaqif Mustafazadəyə
rəhmət eləsin,
böyük cazmen, əvəzolunmaz musiqiçi
idi. Mən ona qulaq asanda arada muğam
gəzişmələrində Zaur Əliyevin “barmaqlarını” duyurdum.
Bir dəfə radioda Vaqif Mustafazadədən veriliş hazırlamışdılar.
Bəstəkar Rəşid
Şəfəq dedi ki, Vaqif Mustafazadə
Zaur Əliyevin yanına gedirdi, ondan pianoda muğam
ifa etməyi öyrənirdi. Zaur Əliyev Asəf Zeynallı adına
Musiqi Məktəbini,
Dövlət Konservatoriyasının
bəstəkarlıq və
nəzəriyyə fakültəsini
bitirmişdi. Radionun fondunda
onun ifasında təkrarsız muğamlar
qalıb. Zaur böyük
sənətkar idi.
Mən həmişə onun ruhuna dua edəcəyəm,
əgər o olmasaydı,
onun sənəti olmasaydı, bəlkə də indi mən
də olmazdım.
Kökdən düşmüş
piano
- Əhməd
Bakıxanov deyirdi ki, piano ansamblda təkanverici qüvvə rolunu oynayır. Ansamblda bütün alətlərdən
iki-üç dənə
olur, amma piano bir dənə olur. Piano həm
gözəllik, həm
harmoniya yaradır.
Çünki piano bir ansamblı,
bir orkestri əvəz edir. Çox təəssüf edirəm
ki, bu gün
pianoların əksəriyyəti
kökdən düşüb.
Sovet vaxtı çoxlu piano kökləyən ustalar vardı. Onlar pianinonu gözəl
kökləyirdilər. Gözəl pianino kökləyən, deyərdim ki, dünya səviyyəli
Lev Sergeyeviç vardı,
sovet vaxtı onu Almaniyaya, Rumıniyaya, Hollandiyaya dəvət edirdilər.
Hazırda Moskvada yaşayır.
Aleksandr Semyonoviç isə indi Amerikada yaşayır. Odur ki, yaxşı piano kökləyən
ustalar yoxdur. Pianoda 400-500 sim var, bunlar
hamısı köklənməlidir.
Kök düz olmayanda ifaçıya da ləzzət eləmir.
İnsanları səsi ilə
duyan Zaur Rüstəmov deyir ki, səs insanın
pasportudur - biz dünyaya
ruhumuzun gözü ilə baxırıq.
Şükürlü adam
- Allahımdan çox razıyam, iki qızım, iki oğlum, iki nəvəm var. Həyat yoldaşım mehriban, alicənab bir qadındır. Mən həm də o mənada xoşbəxtəm
ki, yaxşı dostlarım var. 47 ildir musiqi ilə yaşayıram, balalarımı
musiqi ilə böyütmüşəm. Əgər insanlar mənim ifamdan zövq alırlarsa, o mənim üçün böyük
sevincdir.
Zaur Rüstəmov sözünə
ara verib
royalın arxasına keçir. Barmaqları şirmayı dillər
üstündə rəqs
edir. Analar kimi zərif,
analar kimi həssas bir ifa ətrafa yayılır. Cahangir Cahangirovun
“Ana” mahnısı Zaur
Rüstəmovun ifasında
canlanır, nəfəs
alır. Məhz onun
ifasında bu musiqinin hər yerdə səslənməsini
istəyirsən.
60 yaşını
yola salmış Zaur Rüstəmov öz taleyini yaşayır. 30 ilə
yaxındır Gözdən
Əlil Uşaqlar üçün 38 saylı
11 illik musiqi məktəbində dərs
deyir, ansamblda çalışır, arabir
yolunu səsyazma studiyalarından salır.
Hər zaman qeyri-adilik
axtarsaq da, hərdən nadir və maraqlı insanları vaxtında və qədərində qiymətləndirməyi
bacarmırıq. Pianoçu Zaur
Rüstəmov qayğıya
daha çox ehtiyacı olan sənət adamlarından
biridir. Tələsək, tələsək
ki, geçikməyək...
Təranə Vahid
Mədəniyyət.- 2010.-
22 oktyabr.- S. 7.