Kino musiqimizin möhtəşəmliyi
Elə filmlərimiz var ki, məhz
musiqisi ilə yadda qalıb
Qarşıdan 18 sentyabr - Milli Musiqi günü
gəlir. Məlumdur
ki, həmin gün Azərbaycan klassik musiqisinin banisi Üzeyir Hacıbəylinin adı ilə bağlıdır.
XX əsr Azərbaycan
musiqisi tarixində məhz Ü.Hacıbəylinin
yaratdığı sistem
bəstəkarlıq məktəbini
möhtəşəm bir
zirvəyə ucaldıb.
Bu məktəbin
yetirmələri dahi musiqiçinin yolunu davam etdirərək milli musiqi irsimizə
böyük töhfələr
veriblər. Həmin bəstəkarların
əksəriyyətinin kinoda
işi uğurlu alınıb. Azərbaycan kino
musiqisinin öz ruhu olub və
daim fərqli tempi, möhtəşəmliyi ilə
seçilib. Ü.Hacıbəylinin
əsərləri əsasında
filmlər çəkilib,
Niyazi, Fikrət Əmirov, Qara Qarayev, Müslüm Maqomayev, Rauf Hacıyev, Emin Sabitoğlu, Polad Bülbüloğlu, Aqşin
Əlizadə, Xəyyam
Mirzəzadə, Arif Məlikov, Cahangir Cahangirov, Azər Dadaşov, Rauf Əliyev, Cavanşir Quliyev, Aydın Əzimov, Siyavuş Kərimi, Mobil Babayev kimi bəstəkarlarımız
filmlərə musiqilər
bəstələyib.
“Biz qayıdacağıq”,
“Qaladan tapılmış
mücrü”, “Qara volqa”, “Kənar adamlar”, “Küçələrə
su səpmişəm”
və bir çox sənədli filmlərin bəstəkarı
olan Rauf Əliyev bu gün əsas prioritetin Azərbaycan musiqisini dünyaya olduğu kimi tanıtmaq olduğunu deyir: “Azərbaycanda bəstəkarlıq məktəbi
çox yüksək
səviyyədə olub
və indi də bu səviyyə
qorunub saxlanılır.
Düzdür, bu işdə
məsuliyyət nisbətən
yaşlı bəstəkarların
üzərinə düşür.
Amma cavan bəstəkarlar da yetişir. İstedadlı gənc bəstəkarların
sayı getdikcə artır”.
Azərbaycan kimi kiçik
ölkədə XX əsrdə
bir çox görkəmli bəstəkarların
yetişməsi qürurverici
faktdır. R.Əliyev
bunu Azərbaycan xalqının ruhən, qəlbən musiqiyə bağlılığı ilə
izah edir: “Sözsüz ki, inkişaf üçün
yüksək səviyyəli
bəstəkarlıq məktəbinin
olması da mühüm zəmindir”.
Kino musiqisi yazmayan bəstəkar çox şey itirir
Bəstəkarın fikrincə, kino
musiqimiz hətta zəif filmlərimizdə
də güclüdür.
Hətta bəzi filmlərimiz məhz musiqisi ilə yadda qalıb: “Musiqimizin inkişafı, Azərbaycan bəstəkarlıq
məktəbinin dünyada
tanınması daha çox dahi şəxsin adı ilə bağlıdır.
Bunlar Üzeyir Hacıbəyli və onun yetirməsi
olan Qara Qarayevdir. Xor, simfonik və
kino musiqisinin bu cür inkişafında
Qara Qarayevin zəhməti böyükdür.
Digər
bəstəkarlarımız da parlaq əsərlər
yaradıblar. Tofiq Quliyevin
kino musiqisi filmləri, demək olar ki, öz
arxasınca aparıb.
Zəif filmlərimizi
sanki Tofiq Quliyevin, Qara Qarayevin musiqiləri xilas edib”
Kino sahəsində
hər dövrün tərzinə uyğun musiqilər yazılıb.
Hər dövrdə yazılan musiqilərin öz xüsusiyyətləri
olub: “Dahi bəstəkarımız Qara
Qarayev deyirdi ki, kino musiqisi
yazmayan bəstəkar
həyatda çox şey itirir. Kinoya yazılan musiqinin filmin istehsalı müddətində yazılması
da bir fərqli
xüsusiyyətdir. Yəni bəstəkar
bu musiqini verilmiş vaxt ərzində yazmalıdır.
Hər bəstəkar filmə musiqi yazmaq istəyir.
Getdikcə çəkilən filmlərimizin sayı artır. Belə olduğu halda gərgin iş rejimi yaranır. Kino incəsənətin sintez
səhəsi olduğundan
burada müxtəlif mədəniyyət işçiləri
üçün iş
yeri yaranır. Rejissorların da hər filmdə müxtəlif bəstəkarlarla işləməsi
normaldır. Bəstəkarlar da bunu normal qarşılamalıdır. Əlbəttə, rejissor kimi
istəsə musiqi yazmağa dəvət edə bilər. Amma yazılan musiqi filmin süjetinə xidmət etməlidir.
Digər
tərəfdən, kino
musiqisində sərbəstlik
və filmin konkret mövzusu var. Ssenari və rejissorun nə tələb etdiyini istedadlı bəstəkar
qabaqcadan bilməlidir”.
İntiqam Hacılı
Mədəniyyət.-
2010.- 15 sentyabr.- S.- 11.