Azərbaycan
musiqi səmasının günəşi
Üzeyir bəyin musiqisi səma
musiqisidir, ruhlu, qanadlı, işıqlı. Hara istəsə
uça bilər, hansı qəlbə istəsə qona bilər,
zülməti, qaranlığı yara bilər...
Beləcə 100 ildən
çoxdur ki, Üzeyir bəyin musiqisi ruhumuzu qanadlandırır,
dünya musiqi xəzinəsinin nadir inciləri kimi dinindən,
dilindən, irqindən asılı olmayaraq hər kəsi heyrətləndirir,
düşündürür və sevindirir...
Sentyabrın 18-də Heydər Əliyev Sarayında dahi bəstəkar,
müasir Azərbaycan musiqi sənətinin banisi, görkəmli
musiqişünas alim, publisist, dramaturq, pedaqoq və ictimai xadim
Üzeyir Hacıbəylinin anadan olmasının 125 illiyinə
həsr olunmuş Beynəlxalq musiqi festivalının təntənəli
açılış mərasimi keçirildi. Tədbir
Üzeyir bəyin adına layiq möhtəşəmliyi ilə
yadda qaldı.
Böyük bəstəkarın
ruhunun və yaradıcılığının
işığına yığışanlar əvvəlcə
sarayın foyesində dahi bəstəkarın həyat və
yaradıcılığından bəhs edən fotoşəkillər,
materiallar, kitablardan ibarət sərgiyə tamaşa etdilər.
Ötən əsrin əvvəllərində - qaranlıq və
cəhalətin tüğyan etdiyi zamanda qələmi,
istedadı, zəkası ilə xalqını
aydınlığa çıxarmağa çalışan və
güclü iradəsi, böyük şəxsiyyəti ilə
buna nail olan Üzeyir bəyin fotoları onun həyat və sənət
yolu barədə tamaşaçılarda dolğun təəssürat
yaratdı.
Dövlət rəsmilərinin,
Milli Məclisin deputatlarının, mədəniyyət və
incəsənət xadimlərinin, ictimaiyyət nümayəndələrinin
yer aldığı tədbirdə çoxsaylı xarici
qonaqlar, o cümlədən Azərbaycanda səfərdə
olan Latviyanın sabiq prezidenti xanım Vayra Vike-Freyberqa
iştirak edirdi. Tədbiri açan mədəniyyət və
turizm naziri Əbülfəs Qarayev dahi bəstəkarın həyatından,
çoxşaxəli yaradıcılığından və zəngin
irsindən ətraflı söz açdı.
Üzeyir Hacıbəylinin
yaradıcılığı sayəsində Azərbaycan
musiqisi öz tarixi inkişafında həm Şərq, həm
də Qərb mədəni dəyərlərini əhatə
edərək, bəşəri mədəniyyətlərarası
dialoqun ən fəal üzvlərindən birinə
çevrildiyini vurğulayan nazir dahi bəstəkarı nəinki
musiqimizin, ümumiyyətlə, XX əsr Azərbaycan mədəniyyətinin
yeni konsepsiyasının yaradıcılarından biri kimi səciyyələndirdi.
“Milli musiqi mədəniyyətində
yeni şaxənin - Avropa istiqamətli peşəkar bəstəkarlıq
məktəbinin, ifaçılıq fəaliyyəti növlərinin,
musiqi təhsili sisteminin yaranması və təşəkkülü
Üzeyir bəy Hacıbəylinin adı ilə
bağlıdır” - deyən nazir bildirdi ki, 1908-ci ildə
tamaşaya qoyulmuş “Leyli və Məcnun” operası həm
Azərbaycanın, həm türk dünyasının, həm
də ümumilikdə müsəlman Şərqinin ilk
operası idi. “Bu əsərin dünya opera sənətində
yeni, unikal bir janrın - muğam operasının nümunəsi
kimi bəşər mədəniyyəti üçün
müstəsna əhəmiyyəti onun 100 illiyini 2008-ci ildə
UNESCO səviyyəsində bütün dünyada təntənə
ilə qeyd edilməsi ilə bir daha təsdiqləndi”.
Üzeyir Hacıbəylinin pedaqoq,
alim, publisist, ictimai xadim kimi Azərbaycan mədəniyyəti
tarixində müstəsna xidmətlər göstərdiyini
qeyd edən nazir, müasir Azərbaycanın tarixi inkişaf
istiqamətini müəyyən edən «türkləşmək,
islamlaşmaq, müasirləşmək» ideyasına əsaslanan
yeni məfkurənin musiqi sahəsində gerçəkləşməsinin
Üzeyir bəyin adı və yaradıcılığı
ilə bağlı olduğunu vurğuladı: “O, yeni təfəkkür
tərzi və dünyagörüşünə əsaslanan
milli tərəqqi məfkurəsini musiqi sahəsində həyata
keçirmiş, XX əsrin birinci yarısında bu sahədə
gedən taleyüklü yeniliklərin müəllifi və
icraçısı olmuşdur. Milli musiqi mədəniyyətində
yeni şaxənin - Avropa istiqamətli peşəkar bəstəkarlıq
məktəbinin, ifaçılıq fəaliyyəti növlərinin,
musiqi təhsili sisteminin, çağdaş
musiqişünaslıq elmi-estetik baxışların
yaranması və təşəkkülü Üzeyir bəy
Hacıbəylinin adı ilə bağlıdır”
Nazir vurğuladı ki,
azadlığı uğrunda əsrlərlə mübarizə
aparan Azərbaycan xalqının qəhrəmanlıq
duyğularını, enerjisini musiqidə əbədiləşdirən
Üzeyir Hacıbəylinin yaradıcılıq irsinin əhəmiyyəti
təkcə musiqi sənəti, mədəniyyət aləmində
deyil, həm də milli istiqlal məfkurəsi kontekstində
böyük və əzəmətlidir: “Leyli və Məcnun»un,
«Koroğlu»nun, «Sənsiz»in, «Arşın mal alan»ın,
«Çırpınırdı Qara dəniz»in sədalarında
olduğu kimi, xalq qəlbi və ruhunun ən incə tellərinə
toxunaraq bənzərsiz bir ovqat yaratmaq qüdrəti onun əsərlərinə
əbədiyyət vermişdir. «Koroğlu» operası milli
opera sənətinin, musiqi mədəniyyətimizin ən uca
zirvəsi olmaqla bərabər əlçatmaz zirvələrə
qalxmağa, dəfedilməz maneələri aşmağa
güc-qüvvət verən, tarixi yaddaşı oyadan
ümummilli həmrəylik və mübarizlik rəmzidir. XXI
yüzillikdə də Üzeyir Hacıbəylinin əsərləri
dünya musiqisinin yaşayan, maraqla qarşılanan örnəkləri
sırasında görkəmli yer tutur. “Koroğlu” operası
bu gün də xalqları birləşdirən, ortaq mənəvi
dəyərləri ecazkar musiqi dili ilə ifadə edən
musiqi abidəsi olaraq sevilir. TÜRKSOY tərəfindən ərsəyə
gətirilən, 6 türkdilli ölkənin musiqiçilərinin
iştirakı ilə yaradılan “Koroğlu”
tamaşasının Almatı, Bişkek, Bakı, Ankara və
İstanbulda nümayişi böyük həmrəylik
bayramına çevrilmişdir. Müxtəlif dillərə tərcümə
edilərək bütün dünyada əfsanəvi uğur
qazanan “Arşın mal alan” bizim günlərimizdə də
yeni səhnə təcəssümünü yaşayır”.
Dahi bəstəkarın xatirəsinin
əbədiləşməsində,
yaradıcılığının təbliğində
ümummilli lider Heydər Əliyevin tarixi xidmətlərini nəzərə
çatdıran nazir vaxtilə böyük öndərin təşəbbüsü
və iştirakı ilə Şuşa şəhərində
bəstəkarın ev-muzeyinin yaradılmasını, yubileylərinin
təntənə ilə qeyd edilməsini, Heydər Əliyevin
fərmanı ilə 1995-ci ildən Üzeyir bəyin doğum
gününün - 18 sentyabrın Azərbaycan musiqisi
günü kimi qeyd olunduğunu bildirdi.
Nazir
çıxışını bu sözlərlə davam
etdirdi: “Üzeyir Hacıbəylinin çoxsaylı
yaradıcılığının təbliği, öyrənilməsi,
nəşri sahəsindəki son illər Heydər Əliyev
Fondunun xidmətləri xüsusi ilə qeyd edilməlidir.
Fondun “Üzeyir dünyası” layihəsi çərçivəsində
dahi bəstəkarın musiqi əsərlərinin, publisistik və
elmi-nəzəri işlərinin tam külliyyatı nəşrə
hazırlanıb. Artıq ikinci ildir ki, ölkəmizdə
Üzeyir musiqi günündə Beynəlxalq Musiqi Festivalına
start verilir. Azərbaycan Respublikası prezidenti cənab
İlham Əliyevin sərəncamına əsasən bu il
Ü.Hacıbəylinin 125 illik yubileyi geniş miqyasda qeyd
edilir. Olduqca xoşdur ki, bu mühüm hadisə münasibəti
ilə keçirilən beynəlxalq musiqi festivalında Rusiya,
Almaniya, Türkiyə, Amerika Birləşmiş
Ştatları, Malayziya, İsveçrə, Sinqapur, Kanada və
Azərbaycandan görkəmli ifaçılar, musiqi kollektivləri
iştirak edəcəklər. Bu festival 2010-cu ildə UNESCO-nun
elan etdiyi Mədəniyyətlərin
Yaxınlaşdırılması Beynəlxalq İli çərçivəsində
mühüm mədəni tədbirlər siyahısına
salınmışdır. İnanıram ki, bu möhtəşəm
mədəniyyət bayramı musiqi salnaməsində silinməz
izlər qoyacaq, ümumən çağdaş milli mədəniyyətimizin
yeni uğurlarının nümayişinə çevriləcək”.
Mədəniyyət və turizm
nazirinin çıxışı alqışlarla
qarşılandı.
Sonra Ü.Hacıbəyli adına
Dövlət Simfonik Orkestrinin ifasında “Koroğlu”
operasından uvertüra ilə bəstəkarın irsinin
bir-birindən gözəl və mükəmməl sənət
inciləri tamaşaçılara təqdim olundu. Şərqin
ilk operası “Leyli və Məcnun”dan fraqmentlər orkestrin,
Akademik Opera və Balet Teatrının xorunun müşayiəti
ilə yeni kompozisiyada - gənc ifaçılar Vüsalə
Musayeva və Səbuhi İbayevin ifasında, eyni zamanda,
Dövlət Pantomima Teatrının artistləri Nargilə Qəribova
və Bəhruz Əhmədlinin iştirakı ilə
nümayiş olundu.
“O olmasın, bu olsun” musiqili
komediyasından parça Xalq artisti Azər Zeynalov, əməkdar
artistlər Həsən Enami və İnarə Babayevanın
ifasında alqışlar qazandı.
Dövlət Rəqs
Ansamblının ifa etdiyi “Cəngi” rəqsi gecəyə
xüsusi rəng qatdı.
Üzeyir bəyin dünya səhnələrində
uğurla tamaşaya qoyulan ölməz “Arşın mal alan”
musiqili komediyası Dövlət Musiqili Komediya Teatrının
artistləri Fərid Əliyev və Nərgiz Kərimovanın
ifasında maraqlı kompozisiya həlli ilə yadda qaldı.
Musiqi nömrələrinin
arasında Üzeyir Hacıbəylinin həyat və
yaradıcılığından bəhs edən roliklər
tamaşaçılara təqdim olundu. Xalq artisti İlham Əsgərov
Üzeyir bəyin ömür-gün yoldaşı Məleykə
xanıma yazdığı məktubda Üzeyir Hacıbəylinin
böyüklüyü, səmimiliyi və sadəliyi bir daha nəzərə
çarpır. Opera və Balet Teatrının balet artistləri
və solist Alsu Gimadiyevanın ifasında “Koroğlu”
operasından qızların rəqsi mükəmməl və
parlaq rəqs nümunəsi kimi yadda qaldı.
Abay adına Qazaxıstan Dövlət
Akademik Opera və Balet Teatrının solisti Gülzat Daurbayeva
“Koroğlu” operasından Nigarın ariyasını
böyük məharət və ustalıqla ifa edib bol
alqışlarla qarşılandı. Ankara Opera və Balet
teatrının solisti Şenol Talınlının ifasında
“Koroğlu” operasından Koroğlunun ariyası özünəməxsusluğu
və yüksək səviyyədə ifası ilə
alqışlandı. Azərbaycan Dövlət Xor Kapellası
və orkestrin çıxışında “Bahar nəğməsi”
səsləndi. Xalq artistləri Fidan və Xuraman Qasımovalar
iki dahinin - Nizami Gəncəvi və Üzeyir Hacıbəylinin
- ölməz sənət nümunəsi olan “Sənsiz”
romansını böyük ustalıqla ifa etdilər.
“Koroğlu operasından Çənlibel xoru sələndi və
gecə “Koroğlu” operasının finalı Gülzat
Daurbayeva və Şenol Talınlının ifası ilə
başa çatdı.
Gecədə Üzeyir bəyin
çoxşaxəli irsi yığcam, rəngli, ətirli çələng
kimi tamaşaçılara təqdim olundu. Necə ki, səhnə
başdan-başa ağ çiçəklər və ağ
qızılgüllərlə bəzədilmişdi.
Böyük bəstəkarın
125 illik təntənəli yubiley gecəsi başa
çatdı. Üzeyir bəyin hələ çox yubileyləri
keçiriləcək, anılacaq, xatırlanacaq. Əslində
dünya durduqca Üzeyir bəyin işıqlı musiqisi bir
xalqın, bir millətin yaddaşında və ruhunda əbədi
yaşayacaq...
Təranə
Vahid
Xalq
qəzeti.- 2010.- 22 sentyabr.- S. 9.