“Dünən
qəfildən gəldi”
Mübariz Nağıyev: “Gərək özün öyrənəsən,
özün axtarasan”
1992-ci ildə Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin teatr və kino fakültəsini bitirdikdən sonra
uzun müddət ixtisası üzrə
çalışmayıb. Azərbaycan Xarici İşlər Nazirliyinin
göndərişi ilə Pakistanın Kəraçi
Universitetində diplomatiya və ingilis dilini öyrənib. Bir
müddət dövlət işində işləyib.
2006-cı ildən kino sahəsinə qayıdıb,
“Yaddaş” sənədli filmlər studiyasında
çalışır. Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyinin sifarişi ilə “Rəssam ömrünün
palitrası” (Xalq rəssamı Böyükağa Mirzəzadə
haqqında (2006) və “Arzularını çəkən rəssam”
(Xalq rəssamı Elbəy Rzaquliyev haqqında (2007) adlı
iki sənədli film üzərində işləyib. Birinci
filmin rejissoru, ikinci filmin isə həm ssenari müəllifi, həm
də rejissorudur.
Rejissorun “Yaddaş” sənədli
filmlər studiyasında çəkdiyi “Dünən qəfildən
gəldi” qısametrajlı bədii filmi 2007-ci ildə Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin keçirdiyi “Bu meydan, bu ekran” müsabiqəsinin
qalib layihələrindən biridir. Mübariz Nağıyevlə
filmləri, yaradıcılıq düşüncələri
barədə söhbət etdik.
- “Yaddaş” sənədli filmlər
studiyasında ardıcıl iki rəssam haqqında film çəkdiniz.
Bu filmlərdə hansı yeniliklər edə bildiniz?
- Xalq rəssamı
Böyükağa Mirzəzadə haqqında çəkilən
“Rəssam ömrünün palitrası” filmi tamamilə ənənəvi
üslubda çəkilib. Elbəy Rzaquliyevə həsr
olunmuş “Arzularını çəkən rəssam” filmində
isə bir balaca ənənəvilikdən kənara
çıxdıq. Hər ikisi maraqlı rəssamdır. Elbəy
Rzaquliyevin həyat yoldaşına olan məhəbbəti
yaradıcılığına böyük təsir göstərib.
Elbəy Rzaquliyev həm də Azərbaycandan o vaxtkı
Ümumittifaq Dövlət Kinematoqrafiya İnstitutunda oxuyan ilk
kino rəssamı olub. Filmdə rəssamın
özünün xatirələrindən istifadə etdik. Bu iki
film üzərində sərbəst işləmişəm.
Bundan əlavə, “Yaddaş” studiyasında
çalışan operator və rejissor Nizami Abbasla birgə
çalışmışam. Montaj rejissoru kimi “Narahat adam” (Əjdər
İbrahimov haqqında olan film) və “Azərbaycan tarixi
haqqında” filmləri üzərində işləmişəm.
- Ali məktəbi bitirəndən
sonra bir müddət kinodan, incəsənətdən kənar
sahədə çalışmısınız. Bu dövrdə
tamaşaçı kimi kinoda gedən prosesləri yəqin ki
izləyə bilmisiz?
- Uzun illər kino ilə məşğul
olmadım. İndi fikirləşirəm, yaxşı ki, məşğul
olmamışam. Kənardan izləyib sonra təzədən
qayıdanda adamın məsuliyyəti daha da artır. Həyat
yoldaşım da aktrisadır (Nara Nağıyeva - İ.H.).
Evdə televizorda hansısa filmə baxanda mövqeyimiz istər-istəməz
adi tamaşaçının mövqeyindən fərqli olur. Məsələyə
peşəkarcasına baxmaq istəyirsən. Bu gün adi bir
klipə də təqdimat mərasimi edirlər. Çörəkçi
gündə yüz çörək bişirir. Bunun
hamısının təqdimatını keçirsə, onda
çörək bişirməyə vaxt qalmaz. Sən istehsal
elə, malını bazara çıxar, baxaram, xoşum gələr-gəlməz,
bu başqa məsələdir. Sensasiyalı nə isə
olanda təqdimat keçirə bilərsən. Bu subyektiv
fikrimdir. Özümü gənc saymıram, sabah-birigün 45
yaşım olacaq. Öyrənməyə gəldikdə isə,
heç kimdən öyrənmirəm. Həm də bu gün
hərə öz işi ilə məşğuldur. Heç
kimin kimisə öyrətməyə vaxtı yoxdur.
- Deyəsən, bu gün öyrətmək
yox, öyrənmək istəyənlər azdır?
- Gərək özün öyrənəsən,
özün axtarasan. Biz tələbə
olanda kinoteatrlarda Tarkovskinin, Fellininin filmlərinə baxmağa
gedirdik. Düzdür, filmlər ağır
gəlirdi bizə.
Ancaq başa düşürdük
ki, bu filmlərə
baxmaq lazımdır.
Kitabxanalarda daha nələri axtarmırdıq!
Öyrənmək istəyən
özü öyrənir,
heç kim
sənə nə isə öyrətmir. Düzdür,
bu gün öyrətmək yox, öyrənmək istəyənlər,
təəssüf ki, azdır. Sənədli filmdə mən
özüm istədiyimin
bəlkə də
25-30 faizini ancaq deyə bilirəm. Hazırda tammetrajlı bədii film üçün çalışıram.
Son vaxtlar gözəl
imkanlar yaradırlar.
Yəqin
ki, bu imkandan
mənə də düşər.
- Müstəqil
şəkildə film çəkmək
daha maraqlıdır. Yəni bu bir dünya
təcrübəsidir. Heç özünüzü bu sahədə yoxlamaq istəmirsiniz?
- Sponsor yanına
gedəndə adamdan soruşurlar ki, indiyəcən nə çəkmisən, hansı
filmin var? Maraqlıdır, bir imkan verirsiz ki, çəkək,
baxaq görək, nə çəkirik.
Mən nə vaxtsa başlamalıyam, ya yox? Başlamağa bir imkan verin, ondan sonra
soruşun, mühakimə
edin. Aktyorluq fakültəsini bitirmişəm. Bəziləri deyirdi ki, axı
səndə nə isə alınırdı,
niyə aktyorluq etmədin. Fikirləşirdim
ki, çevrəmdə
məndən güclü
aktyorlar var. Mən burada “1 nömrə” ola bilməyəcəyəm.
Bu elə bir
sənətdir ki, orada “1 nömrə” olmağa inamın yoxdursa, onda getmə, ikinciyə yer yoxdur.
- “Dünən
qəfildən gəldi”
filmini tammetrajlı etmək istəyirdiniz...
- Elə bir fikrim vardı.
Bu kənardan tapılacaq vəsaitin hesabına olacaqdı.
Vəsait isə tapılmadı.
Bir tərəfdən yaxşı
oldu ki, alınmadı. Klassik kino
fikirləşirdim, nəticədə
müəllif kinosu çıxdı.
- Filmdə müğənni Rüfət
Mehdiyev, teatr rejissoru Cənnət Səlimova çəkiliblər.
Ssenari müəlliflərindən biri
isə Nara Nağıyevadır.
Obrazları ifa etmək üçün maraqlı aktyorlar seçmişdiniz...
- Filmin ideyası Nara Nağıyevaya
məxsusdur. Onun rolu əvvəlcədən
özü üçün
yazılıb. Həyat yoldaşım
olmasına görə
demirəm, istedadlı
aktrisadır. Ana obrazı da öncədən Cənnət
Səlimova üçün
nəzərdə tutulmuşdu.
O əvvəlcə imtina
etdi, amma ssenarini oxuyandan sonra razılıq verdi. O ki
qaldı Arif roluna, bir neçə
variant var idi, sonda bu rolu
Rüfət Mehdiyevə
həvalə etdik.
- Kinoşünasların
əksəriyyəti “Dünən
qəfildən gəldi”
filminin maraqlı alındığını deyir.
Amma filmi festivallara göndərmədiniz?
- Fikrim var idi. Lakin son zamanlar
başım çox qarışıqdır. İrəlidə bizi çox şey gözləyir, görək nə olacaq.
İntiqam Hacılı
Mədəniyyət.-
2010.- 29 sentyabr.- S. 11.