Unudulmaz teatr təşkilatçısı,
sənət fədaisi
1973-cü ildən fəaliyyət göstərən Nəcəf
bəy Vəzirov adına Lənkəran Dövlət Dram
Teatrının keçdiyi yol bütöv bir sənətkar nəslinin
yetişdiyi böyük tarix, sənət salnaməsi deməkdir.
Lənkəran Dövlət Dram Teatrının
yaradıcısı, 1973-1981-ci illərdə bu sənət
ocağına rəhbərlik etmiş Məbud İbrahim
oğlu İsmayılzadənin həmin salnamədə
xüsusi yeri var.
Tanınmış mədəniyyət
işçisi, istedadlı teatr rejissoru, böyük teatr təşkilatçısı,
Əməkdar incəsənət xadimi Məbud İsmayılzadə
1927-ci ildə Zərdab rayonunda dünyaya gəlib. Çox
çətin, ağır, məşəqqətli
uşaqlıq illəri olub. Teatr sənətinə, ədəbiyyata
həvəs onda çox erkən formalaşıb.
Bütün mənalı ömrünü Azərbaycan incəsənətinə,
mədəniyyətinə həsr etmiş M.İsmayılzadə
ilk əmək fəaliyyətinə 1942-ci ildə, on beş
yaşında Zərdab teatrında başlayıb. Teatr sənətinə
böyük maraq, onu Azərbaycan Dövlət Teatr
İnstitutuna gətirib. 1951-ci ildə institutun rejissorluq
fakültəsini bitirib, elə həmin il Respublika Xalq
Yaradıcılığı evinin direktoru təyin olunub. 24
yaşlı cavanı belə böyük təşkilata rəhbər
təyin edənlər yanılmayıblar. Çünki mədəniyyətin
ən aparıcı sahələrindən biri olan bu təşkilata
rəhbərlik etdiyi 20 il müddətində Məbud müəllim
«Çinar», «Şur» kimi məşhur kollektivlərin, 30-dan
çox xalq teatrının yaranmasının, respublika
miqyaslı bayram şənliklərinin, festivalların,
müsabiqələrin keçirilməsinin fəal təşkilatçılarından
biri olub.
1954-cü ildə minlərlə həvəskar
ifaçıların iştirak etdiyi ilk
teatrlaşdırılmış «Xalq
yaradıcılığı bayramı»nın, 1955-ci ildə
keçirilən Respublika bədii özfəaliyyət
baxışının, 1961-ci ildə
çağırılan III Aşıqlar Qurultayının təşkilatçısı,
1959-cu ildə Moskvada keçirilən “Azərbaycan mədəniyyəti
ongünlüyü” çərçivəsində xalq
yaradıcılığı bölməsinin quruluşçu
rejissoru da məhz M.İsmayılzadə olmuşdu. Bu tədbirlər
özünün rəngarəngliyinə, rejissor yozumuna
görə də böyük tamaşaçı
marağı qazanmışdı.
Amma hansısa bədxahlar
M.İsmayılzadəyə bu maraqlı işini davam etdirməyə
imkan verməyib. Bunu görən Məbud müəllim öz ərizəsi
ilə işdən çıxıb. Sonra 1972-1973-cü illərdə
Azərbaycan SSR Mədəniyyət Nazirliyinin Abidələrin
və muzeylərin qorunması idarəsinin rəis müavini vəzifəsində
çalışıb.
1973-cü ildə Lənkəranda
yeni Dövlət Dram Teatrının açılması və
bu teatra kimin rəhbər təyin olunması haqqında məsələ
qalxanda, Mədəniyyət Nazirliyinin rəhbərliyi Məbud
İsmayılzadənin adı üzərində dayandı.
Çünki uzun illər aparıcı rəhbər vəzifədə
işləmiş və özünün də sənəti
rejissorluq olan Məbud müəllimdən yaxşı kadr
fikirləşib tapmaq olmazdı. Yeni yaranan teatrı
yaşatmaq və respublikada tanıtmağı yalnız onun
kimi böyük təcrübəsi olan rəhbər
bacarardı.
Beləliklə, 1973-cü ildə
M.İsmayılzadə teatrın ilk bədii rəhbəri və
direktoru oldu. Bununla da onun həyatının ikinci və daha
maraqlı dövrü başladı. Teatrın ilk
tamaşalarından olan Nazim Hikmətin «Bayramın birinci
günü» səhnə əsərinə özü
quruluş verdi. Əlbəttə, yeni yaranan teatrın
qayğıları da həddindən artıq çox idi.
İlk növbədə, teatr üçün
ayrılmış mədəniyyət evi binasını
peşəkar teatr məkanına uyğunlaşdırmaq
lazım idi. Buna görə böyük vəsait, texnika,
lazım olan materialları tapıb gətirmək xüsusi təşkilatçılıq
tələb edirdi. Ali məktəbi bitirən bir qrup gənc
mütəxəssisin Lənkəran teatrına işləməyə
gəlməsi həm sevindirici idi, həm də böyük məsuliyyət
tələb edirdi. Onların mənzillə təmin
olunması, sosial problemlərinin həlli və s. lazım idi.
Bütün bu çətinliklər
də məhz onun üzərinə düşürdü. Məbud
müəllim həmin vaxt Lənkəran rayonunun partiya
(kommunist - red.) komitəsinin birinci katibi işləmiş,
teatr sənətinə, mədəniyyətə böyük
marağı olan İsa Məmmədovun və respublikanın
mədəniyyət naziri, dəyərli ziyalı Zakir
Bağırovun yaxından köməkliyi sayəsində bu məsələlərin
hamısını həll etdi. Aktyorlar hamısı mənzillə
təmin olundular. Lənkəranda həmin vaxt professional
teatrın açılması cənub bölgəsi
üçün çox böyük bayram və tarixi hadisə
idi. Bu teatrın bütün tamaşaları təkcə Lənkəranda
yox, bütövlükdə cənub bölgəsində və
eləcə də Azərbaycanın başqa yerlərində
həmişə anşlaqla keçirdi. Hətta Lənkəranda
hər bir kənd və təşkilat üçün
ayrıca gün ayrılmışdı ki, onlar hansı
günlər tamaşalara gələ bilərlər. Həmin
günlər insanlar böyük bayrama gələn kimi,
gül dəstələri ilə tamaşalara gəlirdilər.
Desəm ki, həmin vaxtlar cənub
bölgəsi teatr sahəsində intibah dövrünü
yaşayırdı, yəqin ki, yanılmaram. Çünki mən
özüm həmin vaxtlar bu teatrın tamaşalarına
baxanda, bu bayramın şahidi olmuşam. Bütün
bunların da əsas təşkilatçısı, əsas
aparıcı rəhbəri məhz Məbud müəllim idi.
Ona görə də belə bir deyim var ki, teatrın ən
böyük uğuru ilk növbədə ona rəhbərlik
edən şəxsiyyətdən asılı olur. Yəni
teatr rəhbəri ilk növbədə yüksək təşkilatçı
və şəxsiyyət olmalıdır.
Məbud müəllim Bakıda
işini, vəzifəsini qoyub əyalətə, bu teatra rəhbərlik
etməyə gedəndə də onu yalnız bir şey
maraqlandırırdı. Teatrı respublikada və ondan kənarlarda
tanıtmaq. Həmin vaxtlar bizim onunla bu haqda bir neçə dəfə
söhbətimiz də olmuşdu. Mən onun təmkininə, hər
sözünü ölçüb-biçib
danışmasına, ağıllı məsləhətlər
verməsinə heyran olmuşdum. O, teatra rəhbərlik etdiyi
səkkiz ildə də bu böyük işi çox
uğurla görə bildi. Həmin səkkiz ildə artıq Nəcəf
bəy Vəzirov adına Lənkəran Dövlət Dram
Teatrı respublikanın ən aparıcı teatrlarından
biri oldu. Təkcə Azərbaycan yox, dünya klassiklərinin
və müasirlərinin ən maraqlı əsərləri bu
teatrın repertuarını bəzədi.
Çox görkəmli aktyorlar, aktrisalar, rejissorlar bu teatrda yetişdi. Eləcə də
Azərbaycanın tanınmış
rejissorları bu teatrın səhnəsində
maraqlı tamaşalar
hazırladılar. Hətta həmin
bölgədən olan
ziyalılar bu teatrın premyeralarına baxmaq üçün Bakıdan Lənkərana gedirdilər. Həmin vaxtlar
teatr haqqında tez-tez respublika qəzetlərində yazılır
və Azərbaycan televiziyasında maraqlı
verilişlər göstərilirdi.
Bütün bunların da
əsas təşkilatçısı
və təbliğatçısı
məhz Məbud İsmayılzadə idi.
Gördüyü bu uğurlu
işlərə görə
Məbud müəllimi
dəfələrlə Lənkəran
şəhər Xalq Deputatları Sovetinin deputatı seçmişdilər.
O, mədəniyyət sahəsində
xidmətlərinə görə
respublika Ali Sovetinin fəxri fərmanları ilə təltif edilmiş, 1979-cu ildə ona Əməkdar incəsənət xadimi fəxri adı verilmişdi.
Beləliklə,
Məbud İbrahim oğlu İsmayılzadə
Lənkəran Dövlət
Dram Teatrı üçün
səkkiz ildə səksən illik iş gördü. Artıq bu illərdə teatr Azərbaycan teatr aləmində özünün layiqli yerini tapdı. Və sübut etdi ki, yaşamağa və bundan sonra da peşəkar
fəaliyyət göstərməyə
layiqdir. Teatrdakı uğurlu
fəaliyyətindən sonra
o, Azərbaycan Konsert Birliyinin bədii rəhbəri təyin edildi. Məbud müəllim uzun
illər buranın həm bədii rəhbəri və həm də rejissoru kimi çoxlu işlər gördü. Bir-birindən maraqlı teatrlaşdırılmış
konsert tamaşaları
hazırladı. Bu tamaşa-konsertlərlə təkcə
respublikamızda yox, həm də Sovetlər Birliyində və xarici ölkələrdə çoxlu
maraqlı çıxışlar
elədi. Həmin konsertlər
haqqında da maraqlı yazılar çap olundu və Azərbaycan Dövlət Televiziyasında
verilişlər verildi.
Məbud
İsmayılzadənin həm
bədii rəhbər
və həm də rejissor kimi işi layiqincə
qeyd olundu. O, burada da çoxlu
müğənnilərin, musiqiçilərin
yetişməsində böyük
əmək sərf elədi.
Sonralar fəxri təqaüdə
çıxan Məbud
İsmayılzadə teatrdan
ayrılmadı və
Nazim Hikmətin 100 illik yubileyi ərəfəsində Şuşa Dövlət
Musiqili-Dram Teatrında
dramaturqun «Bayramın birinci günü» tamaşasına çox maraqlı quruluş verdi. O, 2004-cü il sentyabrın 17-də
Haqqın dərgahına
qovuşdu.
Cəmi 8 il Lənkəran
Dövlət Dram Teatrına
rəhbərlik edən
Məbud İsmayılzadə
bu gün də həmin bölgədə və ümumiyyətlə, Azərbaycan
teatr tarixində, Azərbaycan incəsənətində
çox yüksək
təşkilatçı teatr
rəhbərlərindən biri kimi xatırlanır.
Belə xatırlanan və yad edilən teatr rəhbərləri isə çox azdır. Çünki teatr cəmiyyətin
kiçildilmiş modeli
deməkdir. Bu modelə rəhbərlik etmək çətin, məsul işdir.
Məhz buna görə də, vaxtilə böyük fransız yazıçısı, filosofu
və maarifçisi,
«Qeyri- qanuni oğul», «Ailənin atası» kimi maraqlı pyeslərin müəllifi Deni Didro cəmi 16 ay teatra rəhbərlik etdikdən sonra deyib: «Müharibədə
zəfər qazanmaq olar. Buna görə
orduda rəhbərliyi
gücləndirmək və
əsgərləri, zabitləri
döyüşə səfərbər
etmək, onlarda cəsurluğu, qorxmazlığı
gücləndirmək kifayətdir.
Dərin
zəka, böyük fəlsəfi fikirlə, yüksək təşkilatçılıqla,
səbirlə, insanlarda
inam yaratmaqla xalqı öz ardınca da aparmaq olar. Amma kiçik bir teatra yaxşı rəhbərlik etmək çox çətindir.
Hətta
desəm ki, dəhşətdir, bu daha doğru olar».
Ağalar İdrisoğlu,
yazıçı-rejissor
Mədəniyyət.-
2010.- 29 sentyabr.- S. 7.