Animasiyamızın buz dövrü...
Böyüklər bədii filmlərə
baxıb zövq aldığı kimi, uşaqların da cizgi filmlərinə özəl tələbatı
var. “Disney” kimi nəhəng şirkətin
istehsal etdiyi cizgi filmləri uşaqlarla bərabər,
böyüklərə də
qucağını açdığı
bir dövrdə bizim öz animator
filmlərimizin vəziyyətinin
də nə yerdə olduğu hamımız üçün
maraqlı olar. Elə bu məqsədlə
üz tutdum kinostudiyanın “Azanfilm” studiyasına.
Studiyanın direktoru Elçin Axundov məni xüsusi bəh-bəhlə
qarşıladığından artıq düşünməyə
başladım ki, mütləq müsahibim istehsal etdikləri cizgi filmlərindən də belə bəh-bəhli danışacaq. Çox
təəssüf ki, gümanımız düz
çıxmadı.
2009-cu ilin yekunu kimi
hansı animasiya filmlərini istehsal etdiklərini soruşanda Elçin Axundov bir qədər fikrə getdi. Aha,
dedim, yəqin, bir xeyli cizgi
filmi çəkilib. Amma elə bu
an Elçin müəllim öz işçisinə müraciət
edib “O itlərlə bağlı filmin adı nə idi” deyə sual edəndə barmağımı dişləyib
vəziyyətdən xəbərdar
oldum. Direktor da filmin adını
xatırlaya bilmirsə...
Nəhayət, işçi qadının
xüsusi səyi nəticəsində ötən
ildən çəkilişlərinə
başlamış, ancaq
hələ də çəkilişləri davam
edən 2 cizgi filmi barədə məlumat aldım: “ 1-ci cizgi filmi ssenari
müəllifi Yusif Şeyxov, rejissoru Arif Məhərrəmov, rəssamı Rauf Dadaşov olan “İt sərgisi”, 2-ci film isə ssenari
müəllifi Gülşən
Tofiqqızı, rejissoru
Firəngiz Quliyeva olan “Tırtılın arzusu”dur. Həmin bu
filmin rəssamının
adını isə çox təəssüf
ki, qeyd edə bilməyəcəyəm.
Çünki Elçin
müəllimin məhz
“mən bilən filankəs olmalıdır”
deyib həmin o filankəsin adını dəqiq deməməsi məni bu adı səhv
yaza biləcəyim üçün
ehtiyatlandırır.
Nə isə. Mənzərə aydın
olduğundan söhbəti
bu gün çəkilən animasiya
filmlərimizdə istifadə
olunan kompyuter proqramlarına istiqamətləndirdim.
Doğrusu bu barədə aldığım
məlumat da o qədər də təəccüblü
olmadı: “Biz cizgi filmlərimizi plyonkada yox, kompyuter vasitəsiylə çəkirik. Əsasən
premyer, avtoeffekt, Photoshop proqramlarından istifadə edirik”. Bəlkə də Elçin müəllim bu sözləri ibtidai icma quruluşu
dövründə, yaxud
ən yaxşı halda, sovetlər dövründə desəydi,
təəccüblənib bu
təşəbbüsünə görə ona bir alqış da deyərdim. Lakin yaşadığımız
günlərdə dünya
animatorlarının məktəblərinin
yararlandığı ən
son keyfiyyətli proqramlarla işlənildiyini
bilmək və bu mənzərəni görmək ürək ağrıdıcı idi.
Müsahibimə “Niyə
3D proqramından istifadə
etmirsiniz? Axı bu gün yalnız bu proqramla çəkilən
cizgi filmləri ilə istehlakçını
özünüzə cəlb
edə bilmərsiniz” sualını versəm də, Elçin müəllim sualı dəxli olmayan uzun-uzadı nəzəri mülahizələrlə cavablandırdı.
Hələ sualıma
əmma da qoydu. Əmma da bu idi
ki, bizdə 3 D proqramından istifadə edə biləcək kadr yoxluğu... və bu kadrların yetişdirilməsi üçün
bir xeyli tələb olunan xərc... Ölümə
çarə tapılmayan
bu dünyada bu nə çarəsiz
məsələdir ki?..
Bu barədə yenə sual vermək istəsəm də müsahibim sözümü yenə ağzımda qoydu. Nə deyirəm, ay Elçin müəllim, söhbətimizə
bir dəxli olmasa da siz
fikrinizi tamamlayın...
Nəhayət fikrin tamamında “Niyə təşəbbüs göstərmirsiniz?
Ən azından kurslar açıb gənc rəssamları bura cəlb edə bilər, yeni kadrlar hazırlaya
bilərsiniz”. Hə, yaman yerdə axşamladıq... Direktorun
deməyinə görə
bu xeyli xərc tələb edir. Yenə pul.
Söhbəti bir daha 3D proqramın üstünə gətirib
bəzi kliplərimizdə
bu proqramdan istifadə olunduğunu misal göstərsəm də Elçin Axundovun fikri belə oldu: “Bilirəm də, onları kimlər çəkib. Beləsini
çəkməkdənsə, çəkməmək daha
yaxşıdır”.
Bu yerdə
bir dəli şeytan dedi sazı (diktafonu) alıb əlimə “Ay sizə qurban, bəs bu Nuh
əyyamından qalmış
proqramlarda çəkilən
cizgi filmlərinə pul xərcləyib sonra da onlara
lay-lay oxumaq yaxşıdır?..” demək istəsəm də, susdum... Susdum ki, bunu direktor özü etiraf etsin. Əgər
bu gün sadə proqramlarda çəkilən cizgi filmləriylə hansısa
bir uşağın diqqətini özünüzə
cəlb edəcəyinizi
düşünürsünüzsə, çox yanılırsınız.
Əminəm ki, müasir dövrün uşaqlarının Azərbaycan
animatorluğunda görmək istədikləri
və tələb etdikləri məhz “Buz dövrü”, “Nemo” və s.
bu kimi stildə
hazırlanan cizgi filmləridir, nəinki uşaqlar üçün
satılan “Özün
rənglə” dəftərçələrinə
bənzər cizgi filmləri.
Elçin müəllim bütün
günahı üzü
qara pulda gördü və çarəsizlikdən şikayətləndi. Çarə
isə yeni məktəbin formalaşmasındadır.
Az-çox ayrılan pulla yeni məktəb
açılmalı, yeni
nəsil yetişdirilməlidir.
P.S. Düşünməyə
dəyər...
Yeganə CANSAİL
Mədəniyyət.- 2010.- 15 yanvar.- S. 12.