Turizmin inkişafını
ləngidən amillər
Azərbaycan çox nadir təbii,
mədəni, milli, etnoqrafik obyektlər kompleksinə malikdir. Əlverişli coğrafi mövqeyi,
doqquz iqlim qurşağı, flora və
faunasının müxtəlifliyi
və zənginliyi, dəniz sahilində yerləşməsi, mədəni-tarixi
irsi, ləziz mətbəxi, yüksək
qonaqpərvərlik ənənələri
ölkəmizdə turizmin
inkişafı üçün
böyük perspektivlər
yaradır.
Son illər ərzində turizm infrastrukturunun genişləndirilməsi istiqamətində
respublikanın paytaxtı
Bakı şəhərində
və regionlarda böyük işlər görülüb. Respublikamızda müxtəlif turizm
tədbirləri keçirilir,
turizm şirkətlərinin
sayı çoxalır,
yerləşdirmə obyektlərinin
sayı gün-gündən
artır, turizmə aid müxtəlif reklam materialları buraxılır, bu sahədə çalışan
işçilərin əməyi
qiymətləndirilir. Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin, Azərbaycan Turizm İnstitutunun yaradılması,
turizmin inkişaf etdirilməsi, turizm və rekreasiya zonaları, Azərbaycan kurortları haqqında prezidentin fərmanlarının
və dövlət proqramlarının qəbul
edilməsi olduqca təqdirəlayiqdir. Amma bununla yanaşı, respublikamızda turizm sahəsini daha yüksək səviyyəyə
qaldırmaq üçün
görüləcək işlər
hələ çoxdur.
Turizmin inkişafı üçün
birinci növbədə
respublikamızda mükəmməl
turizm infrastrukturu yaradılmalıdır. Kütləvi
turizmə üstünlük
verilməlidir. Çox
təəssüf ki, iş adamları yeni istifadəyə verilən obyektlərdən
tez və yaxşı gəlir götürmək üçün
xidmət qiymətlərini
qaldırırlar. Ona görə də bu obyektlər ilin yarısı boş olur. Mövcud olan turizm obyektləri əsasən biznes adamları və əhalinin yüksək gəlirli təbəqələri
üçün nəzərdə
tutulub. Bu obyektlərin əksəriyyətində
xidmət səviyyəsi
ödənilən məbləğə
uyğun deyil. Qiymətlər münasib olsa, kütləvi turist axını da olar. Maddi
imkanı olanlar, həmin qiymətə Türkiyə, Kipr, Yunanıstana üz tutur. Çünki oralarda xidmət səviyyəsi daha yüksəkdir. Turizmin inkişafı üçün
2 və 3 ulduzlu hotellərin sayını artırmaq lazımdır.
Azərbaycan dünyada hələ də neft ölkəsi kimi tanınır. Amma onu qədim
və yüksək mədəniyyəti, incəsənəti,
tarixi abidələri,
məşhur turizm obyektləri olan bir ölkə kimi tanıtmaq lazımdır.
Turizmin inkişafı üçün
hər bir ölkə vətəndaşında
hər şeydən əvvəl millət, vətən, torpaq sevgisi olmalıdır. İlk
növbədə bu hisslər turizm sahəsində çalışan
insanlarda olmalıdır.
Turizm sahəsində çalışan kadrlar öz xalqının mədəniyyətini, tarixini,
adət-ənənələrini yüksək səviyyədə
bilməli, onu təbliğ etməlidir.
Respublikamızda turizm marşrutlarına daxil olan abidələrin
mühafizəsi müvafiq
orqanlar tərəfindən
gücləndirilməli, bir
çox tarixi abidələrin konservasiyasına
və bərpasına
diqqət yetirilməlidir. Əks halda,
bir neçə ildən sonra həmin abidələr turistlərin maraq və diqqətini cəlb etməyəcək.
Əgər qrup şəklində ölkəmizə
gələn turistlər
üçün müvafiq
proqramlar tərtib olunursa, fərdi şəkildə gələnlər
dilemma qarşısında qalırlar:
hara getməli, nəyə baxmalı? Bu səbəbdən də mədəni və əyləncə proqramlarının təşkilinə
ciddi yanaşılmalıdır.
Ümumiyyətlə regionlar üzrə buklet, xəritə-sxem, prospektlər ya çox azdır, ya da heç
yoxdur. Yeni tikilmiş obyektlər haqqında məlumat isə yox dərəcəsindədir.
İxtisaslı mütəxəssislər
çatışmır, ekskursiya
bələdçiləri, təlimatçılar, yerləşmə
və qida müəssisələrində peşəkar xidmət personalı olduqca azdır.
Keçmiş SSRİ dövründə bir neçə respublikanın
ərazisindən keçən
turist marşrutları
fəaliyyət göstərirdi. Turizm
şirkətləri indii
də qonşu ölkələri birləşdirən
maraqlı marşrutlar
tərtib edə bilərlər. Məsələn,
Azərbaycan-İran, Azərbaycan-Türkiyə,
Azərbaycan-Gürcüstan-Türkiyə,
Azərbaycan-Gürcüstan, Azərbaycan-Rusiya, Azərbaycan-Türkmənistan
və s. Belə marşrutlar xarici turistlər üçün sərfəli
olduğu qədər
də bölgə ölkələri arasında
qarşılıqlı turizm
əlaqələrini inkişaf
etdirər.
Respublikamızda turizm mövsümü yay və qış turizm mövsümlərinə
ayrılır. Bu da ilin təqribən
190 gününü təşkil
edir. İlin qalan günləri sakit mövsümdür. Turizm fəaliyyəti zəifləyir. Bu zaman turizm obyektlərində
aztəminatlı ailələrin,
təqaüdçülərin, əlillərin istirahətini
güzəştli qiymətlərlə
təşkil etmək
mümkündür. Bu
işdə Əmək
və Əhalinin Sosial Müdafiəsi Nazirliyi və Dövlət Sosial Müdafiə Fondunun köməyi lazımdır.
Bir sıra MDB ölkələrində (Rusiya,
Ukrayna, Belarus və s.) sosial
turizmi geniş yayılıb.
Hər bir ölkədə turizmin inkişafı turist-ekskursiya marşrutu və istiqamətlərinin
müvafiq hüquqi sənədləşməsini tələb
edir. Respublikamızın böyük şəhərlərində
daha populyar ekskursiya marşrutlarının,
müxtəlif ərazilərində
yerləşən təbiət
abidələrinin, istirahət
zonalarının pasportlaşmasını
həyata keçirmək
lazımdır. Bunun üçün Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin nəzdində xüsusi pasportlaşdırma
komissiyası təsis
olunmalıdır.
Turizm ölkənin inkişaf etməsinə, varlanmasına,
əhalinin güzaranının
yaxşılaşmasına xidmət edən gəlirli biznes sahəsidir. Bundan əlavə xalqın,
onun mədəniyyətinin,
milli dəyərlərinin
dünyada tanınmasına
xidmət edən bir sahədir.
Azərbaycanın coğrafi mövqeyi, iqlimi, qonaqpərvərliyi,
ölkənin daxili sabitliyi, qədim mədəniyyəti imkan verir ki, ölkəmiz
tezliklə dünyanın
turizm mərkəzlərinin
birinə çevrilsin.
Sabir Rəhimov,
Respublika Turizm və
Ekskursiyalar Şurası sədrinin
müavini
Mədəniyyət.-
2010.- 20 yanvar.- S. 7.