Azərbaycan hökumətinin təşəbbüsləri
sivilizasiyalar arasında mədəni
anlaşma və dialoqun inkişafına xidmət edir
Müsahibimiz
Azərbaycan Respublikasının Mədəniyyət və
turizm naziri Əbülfəs Qarayevdir
- Hörmətli cənab nazir,
danılmaz həqiqətdir ki, mədəniyyət siyasəti
anlamı artıq sıravi vətəndaşdan başlayaraq,
alim və siyasətçilərin müzakirə və maraq
mövzusuna çevrilib. Mədəniyyət və turizm naziri
olaraq mədəniyyət siyasətinin bu cür
aktuallığını necə qiymətləndirirsiniz?
- Sözsüz ki, mədəniyyət siyasətinin aktuallığının artması məni sevindirməyə bilməz. Bəli, etiraf olunmalıdır ki, mədəniyyət siyasəti bu gün siyasi, elmi, ictimai və beynəlxalq maraq kəsb edir. Bu siyasətin qarşısında duran bir neçə strateji məqsədin qeyd olunması kifayət edəcəkdir ki, biz bu artan aktuallığı dərk edə bilək. Burada mədəni müxtəlifliyin dəstəklənməsi, mədəni irs nümunələrinin və milli identikliyin qorunması, böyük tərbiyəvi əhəmiyyət kəsb edən və estetik zövqün formalaşmasında əvəzolunmaz rola malik olan bədii təhsilin inkişafı, yaradıcılıq fəaliyyəti üçün lazımi şəraitin yaradılması, tolerantlıq və mədəniyyətlərarası dialoq mühitinin yaradılması, milli mədəniyyətin dünyada tanıdılması, yenilikçi keyfiyyətlərin və təşəbbüslərin dəstəklənməsi, milli mədəniyyətin və bütövlükdə mədəni təzahürlərin tədqiqinə və təşviqinə xidmət edən tədbirlərin görülməsi və s. bu kimi məqsədlərin vurğulanması olduqca zəruridir. Qeyd olunan məqsədlər bizlərə mədəniyyət siyasətinin xalqın suveren inkişafında və rifahında oynadığı rol haqqında məlumat verir.
Bununla yanaşı, sahənin artan aktuallığını izah edən digər obyektiv səbəblər də var. Belə ki, qaçılmaz qloballaşma prosesləri müstəvisində milli identikliyin başlıca göstəricisi və meyarı olan mədəniyyətin və mədəni təzahürlərin aktuallığı və əhəmiyyəti kəskin şəkildə artır. Odur ki, müasir dövrdə milli mədəniyyətin qorunması və inkişaf etdirilməsi kimi məsələlər artıq dövlət əhəmiyyətli məsələlərdən hesab olunur.
Eyni zamanda, aparılan informasiya
müharibəsini də unutmamalıyıq. Məhz informasiya
müharibəsi kontekstində Azərbaycan xalqına məxsus
olan milli mədəni irs nümunələrinin təbliğində,
onun dünyada tanıdılmasında və uzun illər boyunca
Ermənistan tərəfindən aparılan
özününküləşdirmə siyasətinin
qarşısının alınmasında mədəniyyət
siyasətinin rolu əvəzolunmazdır. Bu işdə mədəniyyət
siyasətinin xarici siyasət ilə sıx tandeminin təmin
olunması olduqca zəruridir.
Beləliklə, dövlət siyasətinin
ayrılmaz və olduqca vacib istiqamətlərindən olan mədəniyyət
siyasəti - millətin mənəvi, iqtisadi və sosial
inkişafını, onun intellektual potensialının
artırılmasını, xalqın mənəvi
sağlamlığını və rifahının möhkəmləndirilməsini,
habelə milli və klassik mədəniyyət nümunələrinin
dünyada təbliğini və birliyini təmin edən siyasətdir.
Qeyd olunan məqsədlər və amillər mədəniyyət
siyasətinin vacibliyini və tükənməz
aktuallığını sübut edərək onun
perspektivliyindən xəbər verir.
- Azərbaycanda reallaşan mədəniyyət
siyasətinin prioritet istiqamətləri və bu siyasətin
başlıca xüsusiyyətlərini necə səciyyələndirirsiniz?
Sözsüz ki, bu sual ətraflı və izahlı cavab tələb
edir. Ancaq buna baxmayaraq, qısa olaraq mədəniyyət siyasətinin
ən prinsipial istiqamətləri və xüsusiyyətləri
barədə fikirlərinizi eşitmək istərdik.
- Bu xüsusda ilk növbədə
onu bildirmək istəyirəm ki, Azərbaycan hökumətinin
bütün təşəbbüsləri xalqın
rifahına, ölkəmizin beynəlxalq nüfuzunun
artırılmasına və işğal olunmuş
torpaqların azad olunmasına xidmət edir. Odur ki, Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti cənab İlham Əliyevin təşəbbüsü
ilə 2006-cı ildə Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyinin yaradılması faktına məhz bu müstəvidən
yanaşmaq lazımdır. Nazirliyin yaradılması təkcə
dövlətin siyasi sistemində struktur islahatların nəticəsi
deyil, bu ilk növbədə dövlət siyasətində
yeni strateji məqsədlərin və prioritetlərin müəyyənləşdirilməsi
deməkdir.
Belə ki mədəniyyətin və
turizmin strateji tandemi məhz respublikamızın dünyada
tanıdılmasına, Azərbaycanımızın zəngin
tarixə, rəngarəng mədəniyyətə malik olan və
sivil ölkə kimi beynəlxalq imicinin formalaşmasına,
habelə beynəlxalq təbliğatın aparılmasına
xidmət etməlidir. Bu cür yanaşma mədəniyyət
amilinin siyasi potensialının aşılanmasını və
mədəniyyət sahəsinin cəmiyyətdə olan
imicinin əsaslı şəkildə
artırılmasını tələb edir. Mədəniyyət
siyasətinin qarşısında duran mürəkkəb və
dövlət əhəmiyyətli məqsədlər sovet
dövründə müşahidə olunan mədəniyyətin
rəmzi kontekstindən imtina olunmasına gətirib
çıxarır.
Bu gün Azərbaycanın
reallıqları (sürətli inkişaf və dünyaya
inteqrasiya), habelə aparılan informasiya müharibəsi mədəniyyətin
daha çox siyasi potensiallarına müraciəti
aktuallaşdırır. Ölkə rəhbərliyinin bilavasitə
diqqəti və qayğısı sayəsində mədəniyyət
siyasəti öz inkişafının ən parlaq mərhələsini
yaşayaraq, iqtisadi, sosial və xarici siyasət kimi istiqamətlərlə
yanaşı, dövlətimizin inkişafında mühüm əhəmiyyət
kəsb edir. Eyni zamanda qeyd olunmalıdır ki, mədəniyyət
siyasəti tükənməz mədəni sərvətlərə,
böyük tarixə, zəngin adət-ənənələrə
və müstəqil dövlətə sahib olan xalqın
inkişafı və onun özünəməxsusluğunun
qorunub saxlanılması kimi məsələlərdə əvəzolunmaz
əhəmiyyətə malikdir.
Dünyada cərəyan edən
sosial-iqtisadi və siyasi proseslər, habelə mahiyyət
etibarilə mürəkkəb olan qloballaşma təzahürləri
mədəniyyət siyasətinin qarşısında milli mənəvi
dəyərlərin mühafizəsi, mədəni
inteqrasiyanın optimal yollarının
araşdırılması, mövcud nəzəri
baxışların və yanaşmaların konseptual bir şəklə
gətirilməsi, mənəvi və milli dəyərlərin
təbliği və digər bu kimi vəzifələri müəyyən
edir. Təsadüfi deyil ki, Azərbaycan Respublikasının Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi elmi potensiallara müraciəti sahənin
prioritet məqsədlərindən biri kimi müəyyən
edib. Mürəkkəb elmi metodikalar və analitik təhlillər
sahənin strateji planlaşdırılmasına, kreativ idarəolunmasına,
cərəyan edən proseslərin adekvat qiymətləndirilməsinə,
mövcud tendensiyaların və inkişaf modellərinin müəyyən
edilməsinə, habelə mədəni hadisələrin
effektiv proqnozlaşdırılmasına xidmət edəcək.
Beləliklə, bu cür qısa təhlil
bizə mədəniyyət siyasətinin perspektivliyi və
xalqın rifahında oynadığı böyük rolu
haqqında məlumat verir. Əslində bu siyasətin əsas
prioritetləri ölkə başçısı cənab
İlham Əliyev tərəfindən sahənin
qarşısında müəyyən olunmuş məqsəd
və vəzifələrdən irəli gəlir.
Sözsüz ki, mədəniyyət siyasəti digər sahələrdə
olduğu kimi, öz inkişafında müəyyən dəyişikliklərə
və korrelyasiyalara məruz qalacaq. Bu dəyişiklikləri
dinamik cərəyan edən dünyəvi proseslər və
müharibə şəraiti tələb edir. Ancaq dəyişməz
olaraq bir həqiqət var ki, o da Azərbaycan mədəniyyətinin
zənginliyi və gözəlliyidir. Odur ki,
xalqımızın bu varlığını qoruyub
saxlaması və gələcək nəsillərə
çatdırması mədəniyyət siyasətinin tükənməz
vacibliyini sübut edir.
- Aprelin 7-9-da Bakıda keçiriləcək
Dünya Mədəniyyətlərarası Dialoq Forumu həm
ölkəmizdə, həm də beynəlxalq aləmdə,
kütləvi informasiya vasitələrində diqqət mərkəzindədir.
Tədbirin miqyasını və iştirakçıların
səviyyəsini nəzərə alaraq, əminliklə deyə
bilərik ki, Bakı Forumu ilin siyasi hadisəsinə
çevrilə bilər. Tədbirin əsas təşkilatçısı
olaraq, Forumun siyasi əhəmiyyəti haqqında nə deyə
bilərsiniz?
- Öncə bu cür yüksək
qiymətinizə görə öz dərin minnətdarlığımı
bildirirəm. Doğrudan da Bakı şəhərində
keçiriləcək Dünya Mədəniyyətlərarası
Dialoq Forumuna ayrılan diqqət bizi sevindirməyə bilməz.
Əslində qeyd olunan amil, yəni sıravi vətəndaşların
dövlət əhəmiyyətli tədbirlərlə
maraqlanması, Azərbaycanda vətəndaş cəmiyyətinin
formalaşması və əhalinin siyasi sosiallaşma səviyyəsinin
yüksək olması barəsində xəbər verir. Bu isə
öz növbəsində Azərbaycanın siyasi sisteminin məhz
demokratik prinsiplər əsasında qurulduğunu isbat edir.
Bəli, artıq bu gün tam əminliklə
deyə bilərik ki, Dünya Mədəniyyətlərarası
Dialoq Forumunun olduqca böyük beynəlxalq əhəmiyyəti
var. Bakıda təşkil olunan Forum müasir dövrdə
dünya üçün çox zəruri olan pozitiv humanitar
impulslar verəcək mötəbər bir tədbir kimi qəbul
olunur.
Cərəyan edən proseslər
müstəvisində mədəniyyətlərarası dialoq
birmənalı olaraq dünya üçün siyasi dəyər
kəsb edir. Təsadüfi deyil ki, Forumun əsas siyasi
şüarlarından biri məhz “Dialoqdan anlaşmaya”dır
(From dialogue to understanding). Mədəniyyətlərarası
dialoq dünyada tolerantlığa, dözümlülüyə,
dövlətlərarası etibarlı münasibətlərə
və bütövlükdə demokratik prinsiplərin beynəlxalq
münasibətlərdə bərqərar olunmasına xidmət
edir.
Elə buna görə də Azərbaycan
hökumətinin Forumun keçirilməsi ilə bağlı
təşəbbüsü nüfuzlu beynəlxalq qurumlar tərəfindən
adekvat qəbul olunur və dəstəklənir. Bunun nəticəsidir
ki, UNESCO, Avropa Şurası, BMT-nin Sivilizasiyalar Alyansı və
AŞ-ın Şimal-Cənub Mərkəzi, həmçinin
İSESCO kimi təşkilatlar bir məkanda, Bakı Forumunda
iştirak etmək üçün toplanacaq.
Beynəlxalq münasibətlərdə
qlobal siyasi və mədəni tendensiyaları müəyyən
edən qurumların eyni zaman və məkanda vahid mövzuya həsr
olunmuş tədbirdə iştirakı Forumun siyasi çəkisinin
artırılması ilə yanaşı, Azərbaycanın
beynəlxalq imicinin əsaslı şəkildə
artırılmasına da xidmət edəcək. Beləliklə,
dövlətimizin xarici siyasəti regional çərçivədən
qlobal çərçivəyə qədər genişlənir.
Eyni zamanda Foruma olan beynəlxalq diqqət Bakı şəhərinə
mədəniyyətlərarası dialoq paytaxtı statusunun
verilməsində də önəmli rol oynaya bilər.
Hesab edirəm ki, qeyd olunanlar
Dünya Mədəniyyətlərarası Dialoq Forumunun siyasi əhəmiyyəti
haqqında kifayət qədər ətraflı məlumat
verir. Əlavə olaraq vurğulamaq istərdim ki,
qarşımızda müəyyən etdiyimiz məqsədlərə
effektiv nail olunmasında, habelə mədəniyyət siyasəti
çərçivəsində aparılan təbliğat
işlərinin uğuru kütləvi informasiya vasitələrinin
bu proseslərdə fəal iştirakından
asılıdır.
- Forumun miqyasından xəbər
verən önəmli amillərdən biri də tədbirdə
təmsil olunacaq ölkələrin coğrafiyasıdır.
Bunu nəzərə alaraq, iştirak edəcək dövlətlər
haqqında məlumatları oxucularımızla
bölüşməyinizi xahiş edirik.
- Bildiyiniz kimi, Bakıda Dünya Mədəniyyətlərarası
Dialoq Forumunun keçirilməsi barəsində ilk dəfə
məlumatı Azərbaycan Respublikasının Prezidenti cənab
İlham Əliyev 2010-cu ilin 23 sentyabr tarixində Nyu-Yorkda BMT
Baş Məclisinin 65-ci sessiyası zamanı verib. Belə
mötəbər siyasi tribunadan bilavasitə ölkə
başçısı tərəfindən məlumatın
verilməsinın nəticəsidir ki, bu gün dünya
ölkələrinin diqqəti və marağı Foruma
yönəlib.
Tədbirdə 80-dən artıq
ölkə təmsil olunacaq, 20-dən çox ölkənin mədəniyyət
nazirinin iştirakı gözlənilir.
İştirakçıların coğrafiyası Asiya, Avropa,
Amerika, Afrika və Avstraliya qitələrini əhatə edir. Mədəniyyət
nazirləri ilə yanaşı, tədbirdə UNESCO-nun
baş direktorunun müavini, İSESCO-nun baş direktoru, Avropa
Şurası Parlament Assambleyasının prezidenti, Dünya
Turizm Təşkilatının İnkişafa Yardım
Proqramının direktoru, AŞ-ın Şimal-Cənub Mərkəzinin
icraçı direktoru və digər beynəlxalq
qurumların, qeyri-hökumət təşkilatlarının rəhbər
şəxsləri iştirak edəcəklər. Bir sözlə,
tədbirdə təmsil olunacaq ölkələrin
coğrafiyasını və beynəlxalq təşkilatların
nüfuzunu nəzərə alaraq, Dünya Mədəniyyətlərarası
Dialoq Forumunu qlobal xarakterli tədbir adlandırmaq olar.
- Forumdan Azərbaycan
üçün hansı nəticələri gözləmək
olar?
- Azərbaycan hökumətinin təşəbbüsü
ilə reallaşan hər bir beynəlxalq layihə, o cümlədən
sözügedən Forum, ölkəmizin beynəlxalq qurumlarda
mövqelərinin möhkəmləndirilməsinə və
Dağlıq Qarabağla bağlı olan münaqişədə
dövlətimizin tərəfdaşlarının
sayının artırılmasına xidmət edir. Odur ki, bu
cür təşəbbüslərin reallaşmasında Azərbaycan
ictimaiyyəti yaxından iştirak etməli və hər bir vətəndaş
fəaliyyətindən, habelə tutduğu mövqedən
asılı olmayaraq respublikamızın təbliğində və
mövcud münaqişə ilə bağlı həqiqətlərin
dünya ictimaiyyətinə çatdırılmasında
öz imkan və səylərini əsirgəməməlidir.
- Fürsətdən istifadə
edərək, cari ilin “Turizm ili” elan olunması, habelə Azərbaycanın
müasir tarixində önəmli yerlərdən birini tutacaq
Ümumdünya Mədəniyyətlərarası Dialoq Forumu
münasibətilə Sizi təbrik edir və böyük
uğurlar arzulayırıq.
Mədəniyyət.-
2011.- 6 aprel.- S. 4.