Yapon
restoranından böyük səhnəyə
Əvəz Abdullayev: “Sanki yuxudan
ayıldım və qət etdim ki, opera müğənnisi
olmalıyam”
«Hər bir insan müəyyən istedada malikdir və yalnız onun özü bu keyfiyyətləri kəşf etməli, üzə çıxarmalıdır». Həmsöhbətimiz bu sözlərin müəllifi, gənc opera müğənnisi, Azərbaycan Dövlət Opera və Balet Teatrının aparıcı solisti, respublikanın Əməkdar artisti, Prezident təqaüdçüsü Əvəz Abdullayevdir.
Bariton səs tembrinə malik olan vokalçı istər Azərbaycanda, istərsə də xarici ölkə səhnələrində opera tamaşalarında bir-birindən maraqlı obrazlar yaratmağa müvəffəq olub. C.Verdinin «Trubadur» operasında Qraf di Luna, «Traviata»da Jermon, C.Puççininin «Toska» operasında Anjellotti və baron Skarpya, «Bohema»da Marsel və digərləri bu sıraya daxildir. Bu günə qədər Almaniya, İtaliya, Fransa, Rusiya, Çexiya və Latviyada çıxış edib.
Peşəkar səhnəyə qədər keçdiyi yol da maraqlıdır. Aviasiya Akademiyasını fərqlənmə diplomu ilə bitirsə də, bu sahədə çalışmayıb. Hərbi xidməti başa vurduqdan sonra peşəkar yapon aşpazı kimi çalışıb. Bir müddət sonra isə dərk edib ki, onun yeri məhz opera səhnəsidir. Söhbət əsnasında sənətçinin digər özəllikləri, həyata baxışındakı maraqlı məqamları ilə də tanış olduq. Amma onunla söhbətə sənətdən başladıq.
- Aviasiya Akademiyasının məzunu, peşəkar aşpaz və opera müğənnisi. Necə oldu ki, bu sənətə gəldiniz? Ailənizdə necə, musiqiçilik ənənəsi olubmu?
- Ailəmizdə musiqiçi olmayıb. Atamı erkən yaşlarımda itirmişəm. Deyilənlərə görə, gözəl səsə malik olsa da, sadəcə hərdən özü üçün oxuyurmuş. Mən daxilən özümü kəşf etməyi, malik olduğum keyfiyyətləri üzə çıxarmağı sevirəm. Hələ orta məktəbdə aviasiya sahəsinə həvəsim olduğundan Aviasiya Akademiyasına daxil oldum. Akademiyanı bitirdikdən sonra hərbi xidmətə getdim, lakin sonra gördüm ki, bu sahə mənlik deyil. Ailədə anam və bacılarım peşəkar aşpazlardır. O zaman mən də iş axtarırdım. Dostumun təklifi ilə yapon restoranında işləməyə başladım. Təsəvvür edirsiniz, o zamana qədər sadəcə qayğanaq bişirə bilirdim. Yapon mətbəxi isə tamamilə fərqlidir, böyük incəlik tələb edir. Bütün bunlara baxmayaraq artıq 6 aydan sonra peşəkar aşpaz oldum. Bir məqamı nəzərə almaq lazımdır ki, xaricdə insanlar hansı ölkəyə gedirsə, yapon mətbəxi və opera ilə xüsusi maraqlanırlar. Bunların hər ikisi yüksək sənət hesab olunur. Yapon mətbəxində elə yeməklər olur ki, aşpaz onları insanların gözləri qarşısında hazırlayır, sanki səhnədə bir sənət əsəri təqdim edir.
Opera sənətinə gəlincə, deyim ki, əvvəllər bu sahəyə həvəsim yox idi. Amma Bülbülü, Rəşid Behbudovu, Müslüm Maqomaevi dinlədikdən sonra sanki yuxudan ayıldım və qət etdim ki, mən opera müğənnisi olmalıyam. Koroğlunun ariyasını dinlədikdə, elə bil ki, içimdən təsirli bir hiss oyanırdı. Nəhayət, 2001-ci ildə sənədlərimi Dövlət Konservatoriyasına verdim. Düşünürəm ki, hər bir insan öz istəyinin arxasınca getməlidir. Əgər sən özünü bu sahədə görürsənsə, o halda bu yol sənin həyatının bir hissəsinə çevrilir.
Sənətdə ilk müəllimim Xalq artisti Mürsəl Qədirov olub. O rəhmətə gedəndən sonra Xalq artisti Fidan Qasımovanın sinfində təhsil almışam. Hələ konservatoriyada təhsil alarkən C. Puççininin «Bohema» operasında oynamağı təklif etdilər. Bu mənim operada debütüm oldu. 5-6 ildir ki, Dövlət Opera və Balet Teatrında fəaliyyət göstərirəm.
- Amma hər şeyi sıfırdan başlamaq da asan deyil. İşlədiyiniz, həyatınızı maddi baxımdan təmin etdiyiniz bir vaxtda yenidən təhsilə başlamaq sizin üçün çətin olmadı?
- Təbii ki, ilk vaxtlar çətinliklər vardı. Artıq ailə qurmuşdum və təhsilə sıfırdan başlamaq çox çətin idi. Bilmirsən ki, sən istədiyni əldə edə biləcəksən, ya yox. Təsəvvür edirsiniz, iki dəfə az qala konservatoriya ilə vidalaşmaq istəmişəm. Başqa sahələrə getmişəm, amma sonra sənət məni geri çağırıb. Sadəcə, mənim bəxtim onda gətirib ki, həyat yoldaşım da musiqiçidir. O mənə çox kömək edib, mənəvi dəstək verib. Konservatoriyanın sonuncu kursunda oxuyarkən operada baş rolu ifa etmək təklifi gəldi və qəbul etdim.
- Bununla da opera müğənnisi
karyeranız başlandı. Amma nədənsə
repertuarınızda daha çox Qərb bəstəkarlarının
əsərləri var...
- Bəlkə bu, mənim onları
çox dinlədiyimə görədir. Bu musiqi mənə
daha çox təsir edib. Avropa musiqiçilərindən Mario
Lanso, Karuzo,Titto Ruffo və digərlərini saatlarla dinləməyi
xoşlayıram. Elə musiqi olub ki, maqnitofondan səhərə
qədər ayrılmamışam.
Konservatoriyanı bitirdikdən sonra
bir neçə opera tamaşasında rol aldım. Sonra
Cüzeppe Verdinin «Riqoletto» operasında baş rolu oynamaq istədim.
Bir il öz üzərimdə gərgin işlədikdən
sonra buna nail oldum. Böyük həyəcan keçirdim.
Çünki bu operanı dünyada 40-45 yaşdan sonra
oxuyurlar. Əks halda səsi itirmək və ya korlamaq olar.
Teatrın rəhbəri Akif müəllim də mənə
dedi ki, əgər bacararsansa, ifa et. Sevinirəm ki, bu obraz məndə
alındı. Təsəvvür edirsiniz, 10-15 il ərzində
bu operada əsas partiyanı ifa etmək üçün Azərbaycana
xaricdən ifaçılar dəvət edirdilər. Sevindirici
haldır ki, indi bu rolu özümüz ifa edirik. Gələcəkdə
yeni-yeni əsərlərdə çıxış etməyi
arzulayıram. Dahi Üzeyir Hacıbəylinin «Koroğlu»
operasında Həsənxan, Cüzeppe Verdinin «Otello»
operasında Otello obrazını canlandırmaq istərdim.
Bu yaxınlarda II Beynəlxalq
muğam festivalı çərçivəsində Fikrət
Əmirovun “Sevil» operası nümayiş olunarkən mənə
Atakişinin rolunu təklif etdilər və mən də ifa
etdim. Firəngiz Əlizadənin «İntizar» operasında
çıxış etmişəm. Bu operanın
tamaşası çox gözəl alınıb. İstərdim
ki, belə operaların sayı çox olsun.
- Son illərdə Azərbaycanın
Əməkdar artisti Dinarə Əliyeva ilə bir sıra
maraqlı layihələr reallaşdırırsınız. Bu
barədə nə deyə bilərsiniz?
- Dinarə Əliyeva bir sıra
müsabiqələrin qalibi olub, Rusiya Böyük
Teatrının solistidir. Moskvada yaşasa da, vaxtının
çox hissəsini qastrollarda keçirir. Dinarə Əliyeva
ilə birlikdə Latviyanın paytaxtı Riqada Opera və Balet
Teatrında Cüzeppe Verdinin «Traviata» operasında baş
rolları ifa etdik. Yayda isə Pyotr Çaykovskinin «Yevgeni
Onegin» əsərində Dinarə Tatyana, mən isə Yevgeni
Onegini ifa etmək təklifi almışıq. Bir neçə
ay əvvəl Fransanın Lion şəhərinin opera
teatrında Sergey Raxmaninova həsr olunmuş gecədə
çıxış etdik. Bu ilin oktyabrında Moskvada
P.Çaykovski adına Konservatoriyanin böyük
zalının təmirdən sonra açılışı
olacaq. Dinarə ilə birlikdə orada opera konsertində
iştirak edəcəyik. Qeyd edim ki, bizim Dinarə ilə
tandemimiz gözəl alınır.
- Eşitdiyimizə görə,
sizin həm də rəssamlığa meyliniz var...
- Bəli, rəsm əsəri
çəkməyi çox xoşlayıram. Məsələn,
Almaniyada C.Puççininin «Bohema» operasında Marsel
obrazını ifa etmişdim. Marsel rəssamdır və bu səbəbdən
rejissor mənə təklif etmişdi ki, bəlkə
obrazı daha da canlı etmək üçün şəkil
çəkəsən. Bu böyük bir festival idi və
10-11 tamaşa göstərilirdi. Mən festival ərzində hər
tamaşada rəsm çəkirdim. Festival bitəndən sonra
sonuncu qala-konsertdə rejissor gəlib gördü ki,
böyük kolleksiya yaratmışam. Almaniyada keçirilən
auksionda bu rəsmləri satdılar. Əldə olunan gəliri
Almaniyanın əlillər fonduna keçirdilər. Qeyd edim
ki, mənim xanımım da rəssamdır və onun əsərlərinin
sərgisini keçirmək niyyətindəyəm.
Bir məqamı da qeyd edim ki,
hazırda dərziliyə də meyl edirəm. Məsələn,
bacılarım çox yaxşı paltar tikə bilirlər.
Mənim özümün də istəyim budur ki, gələcəkdə
səhnə kostyumlarımı özüm tikim.
- Gənc vokalçı kimi necə
düşünürsünüz, Azərbaycan opera musiqisinin,
ümumiyyətlə, musiqimizin dünyada daha geniş
tanınması, təbliği üçün nə işlər
görülməlidir?
- Dünya arenasına
çıxmaq, Azərbaycan musiqisini Qərbdə və
ümumiyyətlə, dünyada təbliğ etmək bir
ifaçının, ayrı-ayrı sənətçilərin
deyil, ümumi işimiz olmalıdır. Məsələn, Qərbdən
bizə operalarda çıxış etmək təklifləri
gəlir. Amma opera bir çərçivədir, ondan kənara
çıxa bilməzsən. Amma xaricdə müxtəlif
konsertlərdə, festivallarda iştirak etməklə musiqimizi
daha geniş təbliğ etmək olar. Məsələn, Opera
və Balet Teatrının bir neçə müğənnisi
ilə Münxenə festivala getmişdik. Çox böyük
festival idi, iki saat yarım böyük konsertdə Azərbaycan
bəstəkarlarının da əsərləri ifa olundu.
Almaniyada çoxlu türk yaşayır. Onlar mahnının
sözlərini başa düşdüklərindən hətta
sözlərin təsirindən çıxıb səhnədə
ağlayırdılar. Bizim musiqimiz, ariyalarımız onlara
çox şirin gəlirdi. Mənə elə gəlir ki, Azərbaycan
musiqisinin tanıdılması üçün daha çox təbliğat
olmalıdır. Bu təbliğata elə Azərbaycandan
başlamaq lazımdır. Məsələn, Riqada ayda 20-25 opera
tamaşası göstərilir və hamısı da
anşlaqla keçir. Və teatrın sponsorlarına baxanda məətəl
qalırsan. Hər tamaşada ən məşhur şirkətlər,
bəzən 30-a yaxın sponsor olur. Bizdə də operaya belə
maraq, sponsor dəstəyi olmasını istərdim. Yeni
peşəkar ifaçılar da olmalıdır. Təəssüf
ki, bizdə bəziləri konservatoriyanın vokal şöbəsini
bitirib restoranlarda çalışır. Mənim bəxtim
onda gətirib ki, yaxşı müəllimlərim olub. Ailədə
də yaxşı ab-hava olmalıdır. Hər bir halda
insanların inkişafını təhsildə görürəm.
Başqa xalqların mədəniyyətini öyrənmək
istəyirəm. Çox görmək, çox öyrənmək
mənim amalımdır. İnsan kimi özümü
tanımaq, içimi açmaq istəyirəm ki, görüm
nə var, ruhum nəyə malikdir. Azərbaycanda kifayət qədər
uğur əldə etmişəm, indi isə bu uğuru xarici
səhnələrdə qazanmaq istəyirəm.
Mehparə
Mədəniyyət.-
2011.- 20 aprel.- S. 6.