Kino və turizm
1898-ci ildə fransız fotoqraf Aleksandr Mişonun lentə
aldığı və milli kinomuzun əsasını qoyan
süjetlər - "Balaxanıda neft fontanı",
"Şəhər bağında xalq gəzintisi",
"Qafqaz rəqsi" kinolentləri həm də ölkəmizin
başqa diyarlarda təbliği idi. Bu baxımdan Azərbaycan
kinosunda turizm mövzusunun əksini də elə həmin tarixdən
hesablamaq olar.
Ötən
əsrin ilk filmlərində turizm mövzusu
Sonrakı illərdə Azərbaycan
kino tarixində turizm əhəmiyyətli bir çox
tarixi-etnoqrafik sənədli filmlər lentə alınıb. 1915-ci
ildə neft sənayeçilərinin pulu ilə M.Musabəyovun
"Neft və milyonlar səltənətində" romanı
əsasında eyniadlı ilk Azərbaycan bədii filminin
çəkilişi başlandı. Filmdə yer alan təbiət
mənzərələri, neftlə bağlı bir çox səhnələr
maraqlı ekran həllini tapmışdı.
1924-cü ildə ekranlara
çıxan "Qız qalası əfsanəsi" (rejissor
V.V.Vallyuzek) adlı ikiseriyalı bədii film də etnoqrafik cəhətdən
maraqlı olmaqla yanaşı, həm də özündə
Şərq ekzotikasını əks etdirirdi. XX əsrin ilk
yarısında Bakı həyatından maraqlı
görüntüləri əks etdirən onlarla belə filmlər
çəkilib.
Sənədli
filmlər və turizm
İstər sovet dövründə,
istərsə də müstəqillik illərində ölkəmizin
təbii gözəllikləri, görməli yerləri,
tarixi-mədəni irs nümunələrindən bəhs edən
onlarla sənədli film lentə alınıb. Onlar arasında
daha çox tarixi əhəmiyyət və səyahət
xarakterli sənədli filmlər yer tutur. Bu sırada son
dövrün ekran əsərlərindən “Lahıc” (rej.
Mehriban Ələkbərzadə), “Azərbaycan turizmi, dünən,
bu gün, sabah” (rej. Qurban Səlimov), “Miras” (rej. Fariz Əhmədov),
“Abşeron gizlinləri” (rej. Ömür Nağıyev), “Xaraba
Gilan” (rej. Tahir Əliyev), “Basqal” (rej. Elçin Musaoğlu), “Əshabi-kəhf”
(rej. Nazim Abbas), “Tanrıya tapınan Kiş”, “Küsnət”
(rej. Əli İsa Cabbarov) və s. filmləri nümunə
göstərmək olar. Bununla yanaşı, “Salnamə”
kinostudiyasında lentə alınan “Azərbaycanı kəşf
et”, “Azərbaycan xalçası”, “İz...Qala”, “Azərbaycan
milli mətbəxi” və digər filmlərin adlarını
çəkmək mümkündür. 2009-cu ildə rejissor
Şamil Əliyevin çəkdiyi “Azərbaycan
xalçası” sənədli filmi Kann Kinofestivalının
“Short corner” bölümünə düşüb. Bu, Azərbaycan
kino tarixində Kann festivalında iştirak edən ilk sənədli-etnoqrafik
film idi. Filmdə Azərbaycan xalçalarının digər
xalqların xalçalarından fərqi, onun tarixi kökləri
araşdırılıb. Şamil Əliyevin “İz...Qala”
filmi isə ötən il Kann festivalının “Short corner”
bölümündə nümayiş olunmuşdu. Turizm əhəmiyyətli
filmlərimizin festivallarda nümayişi həm də əcnəbilərin
ölkəmizlə tanışlığı deməkdir. Bu mənada
filmlərin festivallarda mütəmadi olaraq iştirakı və
nümayişi ölkə turizminin inkişafı
üçün əhəmiyyət kəsb edir.
Kinostudiyalarla yanaşı,
telekanallarda da turizm nöqteyi-nəzərindən maraqlı sənədli
filmlər lentə alınır. AzTV-nin «Azərbaycantelefilm»
yaradıcılıq birliyində çəkilmiş
“Abşeron lövhələri”, “Abşeronun istirahət
ocaqları”, “Məbədlər diyarı”, “Zuğulbaya gəlin”,
“Gəncə abidələri”, “Zəngəzur”, “Dədəgünəş”,
“Buta” və bir çox başqa tarixi-etnoqrafik filmlər bu qəbildəndir.
Bədii
filmlər və turizm
Azərbaycan
bədii filmləri siyahısında sırf turizm mövzusu ətrafında
birləşən filmlər yoxdur. Respublikanın turizm əhəmiyyətli,
özündə təbiət təsvirlərini əks etdirən
bəzi kadrların bədii filmlərdə yer alması əcnəbilərin
diqqətini özünə çəkə bilər. Bu mənada
“Qızmar günəş altında”, “Dəli Kür”, “Dərviş
Parisi partladır”, “Həm ziyarət, həm ticarət” və
başqa bədii filmlərimiz Vətənimizin təbiət
gözəlliklərinin təsviri baxımından əhəmiyyətli
ekran əsərləridir.
Onu da qeyd edək ki, 2006 və
2009-cu illərdə Azərbaycanın turizm imkanlarını
nümayiş edən filmlərin təbliği və turizm
mövzusunda film istehsalının təşviqi, bu sahədə
fəaliyyət göstərən kino və televiziya
ustalarının yaradıcı əməyinin
stimullaşdırılması məqsədilə Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi tərəfindən Milli Turizm Filmləri
Festivalı keçirilib. Festivalın baş
mükafatını isə «Xınalıq» və «Küsnət»
sənədli filmləri qazanıb.
Yeganə Cansail
Mədəniyyət.-
2011.- 27 aprel.- S. 11.