Firəngiz
Əlizadə: “Bəstəkarlarımız daim Üzeyir bəyin
ruhuna minnətdardır”
Azərbaycan bəstəkarlıq məktəbi
Üzeyir Hacıbəylinin adı ilə bağlıdır.
Dahi bəstəkar öz yaradıcılığı ilə
milli bəstəkarlığın yolunu, istiqamətini təyin
etmiş, özündən sonra ardıcıllar yetişdirərək
onlara örnək olmuşdur.
Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqı 1934-cü ildə yaranmasına baxmayaraq onun əsas inkişaf mərhələləri 1937-ci ildən sonrakı dövrlə, Üzeyir bəyin bu təşkilata rəhbərliyi ilə bağlıdır. Bəstəkarlar İttifaqı milli və professional musiqimizin inkişafında mühüm xidmətləri rolu olan ictimai təşkilatdır. Təbii ki, bu xidmətlərin əsas qayəsini də Üzeyir bəyin ənənələri təşkil edir. Bəstəkarlar İttifaqının sədri, Xalq artisti, professor Firəngiz Əlizadə ilə söhbətimiz də bu qurumun fəaliyyəti, Üzeyir bəy ənənələrinin necə davam etməsi barədədir.
Bəstəkarlar İttifaqı bir yaradıcılıq təşkilatı olaraq ölkəmizin mədəni həyatında, bir çox beynəlxalq səviyyəli tədbir və layihələrin həyata keçirilməsində fəal iştirak edir. Firəngiz xanım da söhbətə də bu yaxınlarda gerçəkləşən «Muğam aləmi» II Beynəlxalq muğam festivalından başladı:
- Çox sevindirici haldır ki, respublikamızda mütəmadi olaraq beynəlxalq, festivallar, simpoziumlar keçirilir. Bu, musiqimizin dünya miqyasında təbliğinə müsbət təsir göstərir. Bu işdə də möhtərəm Prezidentimizin sərəncamları və Heydər Əliyev Fondunun prezidenti, UNESCO və İSESCO-nun xoşməramlı səfiri, millət vəkili Mehriban xanım Əliyevanın layihələri mühüm əhəmiyyət kəsb edir.
Bildiyiniz kimi, 2009-cu ildə keçirilən I Beynəlxalq muğam festivalı böyük əks-səda doğurmuşdu. İki il sonra biz yenidən o fərəhli anları yaşadıq. II Beynəlxalq muğam festivalının çox zəngin proqramı hazırlanmışdı. Festival çərçivəsində elmi simpozium, ifaçıların müsabiqəsi, bizim və xarici musiqiçilərin birgə konsertləri - ümumilikdə 35 tədbir keçirildi. Böyük fərəh hissi ilə demək istəyirəm ki, bu tədbirlərdə Bəstəkarlar İttifaqı yaxından iştirak etdi. Festival çərçivəsində elmi simpoziumun əsas iclasları Bəstəkarlar İttifaqında keçirildi. Onu da qeyd edim ki, simpozium UNESCO səviyyəsində keçirilirdi. Burada dünyanın müxtəlif ölkələrindən gələn alimlər əsasən bizim muğam sənəti barədə çıxış etdilər, elmi araşdırmalar təqdim olundu. Bu da bizim muğamlarımızın unikal bir janr kimi daha təkmil olmasını təsdiq etdi.
Festival çərçivəsində
keçirilən konsert proqramlarına da bir çox unikal əsərlər
daxil edilmişdi. Tar, kamança ilə orkestr
üçün konsertlər, operalar və digər simfonik əsərlərlə
yanaşı builki festivalda biz xalq mahnılarına da
böyük üstünlük verdik. Filarmoniyada keçirilən
konsertlərdən birini məhz xalq mahnılarına həsr
etmişdik. Burada qədim xalq mahnılarımız həm
orijinal, həm də bəstəkarların işləmələri
formasında səsləndi. Ötən festivalda olduğu kimi,
bu dəfə də Beynəlxalq Muğam Mərkəzində
7 muğam əsasında konsertlər oldu. Bizim xanəndələr
və qonaqlar səhnəni paylaşdılar. Bütün bu tədbirlərin
mayası məhz muğamdır. Onu da qeyd etmək istəyirəm
ki, muğamla nə qədər təmasda olsaq, onu hər dəfə
yeni çalarlarla kəşf edirik. Və aydın olur ki, belə
bir sənət növü heç yerdə yoxdur. Bu elə unikal bir janrdır
ki, burada xüsusi bir dramaturji xətt var. Belə dramaturji xətt
sonata, simfoniya kimi janrlara xasdır. Buradan belə bir nəticəyə
gəlmək olar ki, muğam özündə musiqinin
bütün peşəkar cəhətlərini cəmləşdirib.
Belə bir möhtəşəm janrı dərindən duyub,
ona istinadən bizim bəstəkarlıq məktəbini
yaratmaq da, təbii ki, Üzeyir Hacıbəylinin dahiliyinin təzahürüdür.
İstedadlı insanlar yeni ideyaları tez mənimsəyir. Odur
ki, Üzeyir bəyin ənənələrini davam etdirən bəstəkarlarımız
dünənlə bu gün arasında körpü
yaratmağı bacarıblar. Buna görə də zəngin
musiqi xəzinəmiz var.
Firəngiz xanımın qeyd etdiyi
zəngin musiqi xəzinəmizi zənginləşdirən bəstəkarlarımızdan
biri də o özüdür. Milli köklər zəminində
dəyərli sənət əsərləri yaradan Firəngiz
Əlizadənin musiqisi yalnız respublikamızda deyil,
dünyanın müxtəlif ölkələrində səslənərək
həm müəllifə, həm də Azərbaycan bəstəkarlıq
məktəbinə uğur gətirib. Bu mənada Firəngiz
xanımın II Beynəlxalq Muğam Festivalının
açılışı və solo konserti üçün
hazırladığı proqram da çox maraqlı idi. Bəstəkarın
7 muğam əsasında hazırladığı kompozisiya
festival iştirakçıları tərəfindən
çox maraqla qarşılandı.
Bəstəkar bu yaxınlarda
uğurlu bir xarici səfərdə olub, Kiyevdə
keçmiş sovet respublikalarının bəstəkarlar
ittifaqlarının toplantısında iştirak edib. Kiyev
musiqiçiləri Firəngiz xanımın violonçel
üçün yazdığı və «Şüştər»
muğamının səs sırasına əsaslanan
«Metamorfoz» əsərini ifa ediblər.
Firəngiz
xanımın dediklərindən:
- Kiyev maraqlı musiqi həyatı
olan, beynəlxalq mədəni tədbirlərin keçirildiyi
şəhərdir. Ötən il orada mənim müəllif
konsertimdə 6 əsərim ifa edilmişdi. Builki
görüşümüzün isə bir əhəmiyyətli
cəhəti o idi ki, keçmiş SSRİ-yə daxil
olmuş respublikaların bəstəkarlar ittifaqlarının
sədrləri və ya katibləri bir araya gələrək bəzi
məsələləri müzakirə etdik. Mən orada bizim Bəstəkarlar
İttifaqının 75 illik tarixindən və bu zaman çərçivəsində
təşkilatın işində böyük xidmətləri
olan Üzeyir Hacıbəyli, Qara Qarayev, Fikrət Əmirov,
Tofiq Quliyev və bu kimi unudulmaz sənətkarlarımızın
xidmətlərindən danışdım.
Açığını deyim, toplantıda iştirak edənlər
bizim iş prinsipimizi çox yüksək qiymətləndirdilər.
Kiyevdə keçirilən tədbirdə hamının gəldiyi
nəticə belə oldu: bəstəkarlar ittifaqları öz
təbliğat işini daha da möhkəmləndirməli,
milli və professional musiqinin təbliğində, bəstəkarların
yeni əsərlərinin işıq üzü görməsində
- bir sözlə, musiqi sənəti və elminin
inkişafında göstərdikləri xidmətləri davam
etdirməlidirlər. Bütün bunlar bizim Bəstəkarlar
İttifaqının əsas iş prinsipidir.
- Firəngiz xanım, sevindirici haldır ki, bizim Bəstəkarlar İttifaqının fəaliyyəti başqa ölkələrin musiqiçiləri tərəfindən də yüksək qiymətləndirilir. Bu da təbii ki, Bəstəkarlar İttifaqına olan dövlətin qayğısından və təşkilatın daim fəal çalışmasından irəli gəlir. Bəs qarşıda hansı planlarınız var?
- Siz çox düzgün qeyd etdiniz, bəli, Azərbaycan Bəstəkarlar İttifaqına dövlətimiz çox yüksək qayğı ilə yanaşır. Məsələn, 2007-ci ildə bizim VIII qurultayımız böyük təntənə ilə qeyd edildi. Orada qarşıya belə bir məqsəd qoyuldu ki, biz elə işləməliyik ki, İttifaqımız bəstəkarların və musiqişünasların sanki ikinci evi olsun. 2009-cu il sentyabrın 1-də möhtərəm Prezident İlham Əliyev Bəstəkarlar İttifaqının yeni binasının açılışında iştirak etdi. Təbii ki, biz də bu qayğı müqabilində daha səylə çalışırıq, öz fəaliyyətimizi korifeylərimizin ənənələrinə uyğun davam etdiririk. Bəstəkarların, musiqişünasların yaradıcılıq və xatirə günləri, yeni musiqi əsərlərinin, yeni kitabların təqdimatı, «Müasirlərlə dialoq» silsiləsindən görüşlər, konsert proqramları və s. bu kimi tədbirlər keçiririk. Bu da həm sənətkarlarımıza ruh verir, həm də yeni nəsil üçün bir örnəkdir. Bir də onu xüsusi vurğulamaq istəyirəm ki, bizim binanın girişində dahi Üzeyir bəyin büstü var. Hər birimiz binaya daxil olarkən dahi Üzeyir bəyə baş əyib keçirik. Odur ki, bəstəkarlarımız, musiqişünaslarımız daim Üzeyir bəyin ruhuna minnətdardır və ondan ilham alırlar. Bu dahi şəxsiyyətin ruhu Azərbaycan musiqi sənəti üzərində daim pərvaz edir. Bu o deməkdir ki, biz daha da məsuliyyətli olmalı və səmərəli işləməliyik.
Səadət Təhmiraz
qızı,
Musiqişünas
Mədəniyyət.-
2011.- 29 aprel.- S. 11.