“Tamaşaçı
ilə film arasında ruhi-mənəvi əlaqə
yaranmalıdır”
Həmsöhbətimiz bu vaxta qədər
50-dən çox bədii-sənədli ekran əsəri
çəkmiş, tamaşaçıların
yaddaşında “40-cı qapı” filmi ilə iz salmış
rejissor Elçin Musaoğludur. “40-cı qapı” indiyədək
40-dan çox festivalda iştirak edib, 11 mükafat qazanıb.
- Bir az
ənənəvi sual
olacaq... Kinoya gəlişinizdən danışaq.
- Uşaq yaşlarımdan kinoya böyük həvəsim
var idi. Çoxlu filmlərə baxırdım.
Özüm də hərdən
rollar qurub ifa edirdim. Zaman keçdikcə rejissor olmaq istədiyimi anladım və orta məktəbi bitirib Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun rejissorluq
fakültəsinə daxil
oldum. Dördüncü
kursda təhsilimi Moskva Teatr İnstitutunda
- tanınmış sənətkar
Mark Zaxarovun kursunda davam etdirmək qərarına gəldim və istəyimə nail oldum.
Vətənə qayıtdıqdan sonra "Azərbaycanfilm"
kinostudiyasında, sonra
"Azərbaycantelefilm" Yaradıcılıq Birliyində,
2005-ci ildən “Ritm Prodakşn”da müxtəlif
sənədli filmlər
çəkməyə başladım.
"Sinema Evi"
Prodüser Mərkəzini
yaratdım. Azərbaycan Kinematoqrafçılar
İttifaqının və
Türkiyə Sənədli
Filmçilər Birliyinin
üzvüyəm. 50-dən
çox sənədli
və bədii filmin ssenari müəllifi və rejissoruyam.
- Bir sıra beynəlxalq festivallarda iştirak etmiş rejissor kimi filmlərimizin dünya kino bazarına çıxmaq imkanlarını necə qiymətləndirirsiniz?
- Şərtlər
olduqca çoxdur.
Təbii
ki, əsas şərt filmin keyfiyyətidir. Bunun üçün
də texniki avadanlıq, ayrılan maddi vəsait yüksək olmalıdır.
Avropa kino bazarı bizim filmlərdə təsvir, səs, aktyor oyunu, keyfiyyət
olduğu halda onu öz ekranına
qəbul edə bilər. Mənim bir alman dostum var idi,
o həmişə deyirdi
ki, xarici kino bazarına çıxmaq istəyirsənsə,
filmini mütləq canlı səslə işlə. Biz ilk dəfə olaraq filmi canlı səslə yazdıq.
Düzdür, bu o qədər
də asan olmadı. Amma filmin keyfiyyəti
üçün vacib
idi.
- Adətən
rejissorlar yaxşı
film ərsəyə gətirmək
üçün maddi
tərəfi və keyfiyyətli texniki avadanlıqların zəruriliyini
qeyd edirlər. Siz necə düşünürsünüz,
yaxşı film üçün
bu şərtlər nə dərəcədə
mütləqdir?
- Baxmayaraq ki, “40-cı qapı” filmini kiçik maddi vəsaitlə çəkmişik, amma qeyd etməliyəm ki, keyfiyyətli film üçün pul və texnika vacibdir. Filmin texniki keyfiyyətini
təmin etmək üçün mən səs yazma texnikasını İrandan
gətirdim. Filmin səs
operatoru, quruluşçu
operatoru iranlı idi. Çəkilişdən sonrakı proseslər
də (səsyazma, montaj və s.) İranda davam etdi.
- Bir rejissor kimi tamaşaçı
marağını nəzərə
alırsınızmı?
- Bu gün kino iki yerə
bölünüb: kommersiya
filmləri və əsl yaradıcılıq
olan filmlər. Diqqət yetirsək, kommersiyaya olan marağın daha qabarıq olduğunu görərik.
Kino yarandığı vaxt onun əsas
məqsədi insanları
əyləndirmək idi,
kino nümayişi bir növ attraksion
rolunu oynayırdı.
Sonradan rejissor peşəsi yarandı və kinoya münasibət dəyişdi. Adətən insan qocalanda uşaqlaşır, kino da 100 yaşlı qoca kimi indi
həmin dövrünü
yaşayır və attraksion xüsusiyyətinə
qayıdır. Tamaşaçı ilə film arasında ruhi-mənəvi əlaqə
yaranmalıdır. Yalnız
bundan sonra filmin tamaşaçıya
təsirindən, onun aldığı mənəvi
qidadan, daxilən təmizlənməsindən, “katarsisdən“ danışmaq olar.
- Bəs siz özünüz necə, filmə verdiyiniz enerjini sonra geri qazana
bilirsiniz?
- Baxmayaraq ki, bizim film daha çox xarici ölkələrdə
nümayiş olunub, amma mən burada
da öz tamaşaçımdan o enerjini
həmişə ala bilmişəm.
Əgər Karlovı
Varı festivalında
tamaşaçı filmi
yarım saat ayaqüstə alqışlayırsa,
yaxud filmdən sonra yaxınlaşıb ürək sözlərini
deyirsə, rejissor üçün bundan gözəl nə ola bilər
ki?
- Sevdiyiniz filmlər var?
- Sevdiyim rejissorlar var. Yalnız bir neçə rejissor var ki,
onları bütöv
qəbul edirəm. Ruha, mənəviyyata xidmət
edən filmləri sevirəm. O film ki, adamı düşündürür,
ondan vaz keçmək olmur. Son zamanlar Semih
Kaplanoğlunun “Bal” filmini
bəyənmişəm.
- Filmlərinizdə
görmək istədiyiniz,
yaxud arzuladığınız
aktyor və aktrisalar varmı?
- Dünyada bir neçə aktyor var ki,
onları öz filmimdə çəkmək
istərdim.
- Azərbaycanda
o potensialda aktyor yoxdur?
- Doğrusunu desəm, “40-cı qapı”
filminin aktyor seçimi çox çətinliklə başa
gəldi. Bizdə peşəyə münasibət dəyişib.
Aktyor və aktrisalarımızın
əksəriyyəti özlərinə
fikir vermirlər.
Aktyor daima özünü formada saxlamağı bacarmalıdır. Həm də
mən filmlərimdə
eyni aktyorlardan istifadə etməyi sevmirəm. Bacardığım qədər hər
dəfə yeni sima seçirəm. Məncə,
aktyorun siması tamaşaçı üçün
şablonlaşmamalıdır.
- Müəllif
filmlərinə verdiyiniz
üstünlük nədən
irəli gəlir?
- Çünki
mən özüm müəllifəm. Mən öz
ssenarilərimi çəkmək
istəyirəm. Ona görə
ki, danışmaq istədiyim, demək istədiyim hadisə və ya tarixçə
yalnız mənə məxsusdur. Dünyada bir
çox rejissorlar öz yazdıqları ssenarini çəkirlər
və bu çox normaldır.
Ola bilər ki,
mənə müxtəlif
ssenarilər təqdim
olunsun, amma sonda mən yenə də həmin ssenarini yenidən yazıb öz istədiyimi çəkəcəyəm.
- Əgər öz
həyatınızdan film çəksəniz,
baş qəhrəman
olaraq özünüzə
necə bir rolu verərdiniz?
- Düşünmürəm
ki, həyatımdan çəkiləcək maraqlı
bir şey olsun (gülür). Təbii ki, insan həyatı bütünlüklə maraqlı
ola bilməz.
Amma hər kəsin həyatında müəyyən dövrlər
olur ki, kino və ədəbiyyat
üçün də
məhz bu zaman kəsiyi maraqlı material ola
bilər. Bu mənada
peyğəmbərlərin həyatı, onların yaşam tərzi həmişə məni düşündürüb.
- Azərbaycan kinosu bu gün
inkişaf mərhələsindədir.
Siz bu mərhələni necə dəyərləndirirsiz?
- Sevindirici haldır ki, bu gün gənclərə
geniş yer verilir və filmlər çəkilir.
“Arşın mal alan” filmində belə bir söz
var, deyir, kaş bəyin beş qızı olaydı birini bəyə, birini tacirə, nə bilim o birini filankəsə, sonuncunu da mənə verərdi. Arzu edirəm ki, filmlərimizin sayı hər il
daha da artsın
və birini də biz çəkək.
Artıq
4 ildir ki, film çəkmirəm. Kino da elə bir
sahədir ki, burada boşluqlar yaranmamalıdır. Bəlkə
də bu gün mənim çəkmək istədiyim
ideyanı sabah
çəkmək istəməyəcəyəm.
Ona görə hər bir iş
vaxtında olmalıdır.
Yeganə Cansail
Mədəniyyət.-
2011.- 5 avqust.- S. 7.