Yubiley ərəfəsində
yaradıcılıq əlaqələri
“Mürafiə vəkilləri” televiziya tamaşası
böyük ədib Mirzə Fətəli Axundzadənin anadan
olmasının 200 illiyinə töhfə olacaq
Azərbaycan
Dövlət Televiziyasında 40 ildən yuxarı rejissorluq fəaliyyəti
ilə məşğul olan, sənətkar ailəsində
doğulub boya-başa çatmış, ziyalı valideynlərinin
milli-əxlaqi dəyərlərə söykənən tərbiyəsini
almış Ramiz Həsənoğlu bir-birindən qiymətli
ekran əsərləri yaratmaqla geniş tamaşaçı rəğbəti
qazanmışdır.
Hamımızın «Ana televiziya»
adlandırdığımız bu studiyada ilk
tamaşalarından başlamış son işlərinə qədər
rejissor Ramiz Həsənoğlu onu tanıyanların hörmət
və məhəbbətini qazanmışdır desəm, yəqin
ki, mənimlə razılaşarlar. O öz
yaradıcılıq işləri ilə doğma
studiyasına neçə-neçə dəyərli töhfələr
vermişdir. Onun hazırladığı televiziya
tamaşalarında Bakı teatrlarının demək olar ki,
bütün aktyorları məşğul olmuş, hərəsi
də özünə görə yaddaqalan xarakterik obrazlar
yaratmışdır.
Hər bir rejissorun
özünün «aktyor dairəsi» olduğu kimi, Ramiz Həsənoğlunun
da televiziya tamaşalarında tez-tez müraciət etdiyi
aktyorlar var və bu aktyorların iştirak etdikləri ekran əsərləri
hər nümayişdən sonra böyük populyarlıq
qazanmış, aktyorlar da getdikcə «cilalanmağa», sənətkar
ustalıqlarını artırmağa başlamışlar.
Aktyorun uğuru yaxşı
rejissordan çox asılıdır. Bəzən naşı
rejissor yanında təcrübəli, istedadlı aktyor belə
baxımsız olur.
Ramiz Həsənoğlu aktyorlarla
ilk görüşündə onlara hazırlayacağı əsəri
tam açıqlayır, haqqında fikirləşdiyi
tamaşanın janrını və üslubunu, rejissor yozumunu
onlara anlatmağa çalışır. Beləliklə, gələcək
tamaşanın bütün yaradıcı heyəti onun həmfikirinə
çevrilir. Bu da rejissorla bütün yaradıcı heyətin,
eləcə də aktyorların arasında olan
yaradıcılıq əlaqələrinin inkişafına gətirib
çıxarır ki, nəticədə dolğun, sanballı
bir tamaşa alınır. Bu cür iş prinsipi əsas amillərdəndir.
Ramiz Həsənoğlu
özünün mülayim təbiəti və insanlarla
xoş rəftarına görə bəlkə də
tanıdığım əksər rejissorlardan seçilir.
Hazırda çalışan bütün aktyorlar onunla işləməkdən
xüsusi zövq alır və daima onun diqqət mərkəzində
qalmağa çalışırlar. Mənim də
yaradıcılıq fəaliyyətimdə bir neçə dəfə
onun hazırladığı tamaşada aktyor kimi işləmək
şanslarım olub. Hazırladığı televiziya
tamaşasında mənə həvalə etdiyi rolun ətrafında
söhbətlərimiz, hətta aktyor heyəti tam bəlli
olandan sonra belə masa arxası oxunuş - məşqlərimiz
də olub.
Sonradan kiminsə «barmağı»
düzülməkdə olan aktyor-rejissor münasibətlərimizin
hələ tam formalaşmamış birliyini
dağıtmağa çalışıb və əksər
hallarda buna nail olub da. Ümumiyyətlə, mənim
yaradıcılıq fəaliyyətimdə bu kimi
«xeyirxahlarımın» sayı az olmayıb.
İş elə gətirdi ki, «Azərbaycanfilm»də
istehsalata buraxılan «Ölü kimdir, diri kim?» (ssenari müəllifi
Ramiz Rövşən) bədii filminin quruluşu ikimizə həvalə
olundu - Ramiz Həsənoğlu və Ramiz Əzizbəyliyə.
Hətta o dövrün mətbuat səhifələrində hərdən
bizə münasib xoş yumorla «üç Ramizin bir işi»
adı altında məqalələr də dərc olunurdu.
Artıq çəkilişlərinə
başladığımız «Ölü kimdir, diri kim?» bədii
filmi maliyyə vəsaiti çatışmazlığı
üzündən dayandırıldı. Lakin rejissor Ramiz Həsənoğlu
ilə rejissor Ramiz Əzizbəyli arasında az da olsa isti
münasibətlərin əsası qoyuldu.
Sonralar yazıçı Anarın
ssenarisi əsasında çəkilən «Cavid ömrü» bədii
filmində Ramiz Həsənoğlu mənə aktyor kimi
müraciət edib, Azərbaycanın böyük milli təəssübkeşi
olan dahi Hüseyn Cavidin həyat və
yaradıcılığından bəhs edən ekran əsərində
Cavidin atası - Molla Abdullanın epizodik rolunu həvalə
etdi. Çəkilişləri əsasən Naxçıvanda
aparılan bu səhnələrin yaradıcılıq
meydançasında bir qədər də
yaxınlaşdıq. İndi də çəkilişinə
hazırlaşdığı «Sübhün səfiri» bədii
filmində mənə yeni iş təklif edib - Hacı Qara
rolu. Yazıçı Anarın qələmə
aldığı ssenari əsasında milli
dramaturgiyamızın banisi, filosof Mirzə Fətəli
Axundzadənin həyat və yaradıcılığından
bəhs edəcək bu film böyük ədibin anadan
olmasının 200 illiyinə bir töhfə olacaq.
Mənim bu yazını yazmağa əyləşməyim,
öz nöqteyi-nəzərimdən Ramiz Həsənoğlu
fenomeninə yanaşmaq həvəsim isə çəkilişlərini
yenicə başa çatdırdığımız
«Mürafiə vəkillərinin hekayəti» televiziya
tamaşasından aldığım xoş təəssüratlardan
yarandı.
Uzun illər marağında
olduğum yaradıcılıq işi, nəhayət ki, bu
2011-ci ildə baş tutdu və mənə belə gəlir
ki, nəticəsi hamımıza uğur gətirəcək.
Böyük dramaturq M.F.Axundzadənin
200 illiyi ilə əlaqədar ölkə
başçısının sərəncamına əsasən,
hər yerdə yubiley tədbirlərinə hazırlıq
görüldüyü kimi, Azərbaycan Dövlət
Televiziyasında da «Mürafiə vəkillərinin hekayəti»
pyesinin televiziya versiyası ilə tamaşa
hazırlığına göstəriş verildi. Təbii ki,
bunu da AzTV-nin aparıcı rejissorlarından olan Ramiz Həsənoğluna
tapşırdılar. O da öz növbəsində həmişə
birgə çalışdığı quruluşçu
operator, Əməkdar mədəniyyət işçisi Eldar
Məmmədovu, dekorasiya üzrə quruluşçu rəssam
- Rəfail Əsədovu öz ətrafına toplayıb,
yazıldığı gündən quruluşuna ehtiyatla
yanaşılan, nadir hallarda tamaşaya qoyulan bu mürəkkəb
əsərin analizinə başladı və sənətşünaslıq
doktoru, professor İlham Rəhimlini də bu işə redaktor
qismində cəlb etdi.
Hadisələri Azərbaycanın
qədim paytaxtlarından olan Təbrizə
köçürülmüş bu əsər - “Mürafiə
vəkilləri» əslində bu dəqiqə dünyanın
bütün sivil ölkələrində öz həllini
axtaran başlıca problemə - «qadın və məişət
zorakılığı» mövzusuna aid edildi. Əsərin
ideyası tapıldı.
Mənə də bu əsərdəki
baş rol həvalə edildi. Vəkil Ağa Mərdan öz
dövrünün ictimai nüfuz sahibi olmaqla bərabər həm
də dələduz və pulgirdir. On il Hacı Qəfurun
mütə (siğədə), müvəqqəti, heç
bir hüququ olmayan arvadı olmasına baxmayaraq, Zeynəbə
uşaq doğmadığı üçün vərəsəlik
haqqı düşmür. Əri Hacı Qəfurdan qalan 60 min
tümənə sahib olmağa çalışan, lakin sonra
aldadılmış, heç bir hüququ olmayan,
olan-qalanını da itirən Zeynəb tamaşanın sonunda əllərini
göyə qaldırıb, ümid dolu nəzərlərlə
Tanrıya pənah gətirir. Bu dərdli qadının - Zeynəbin
obrazını çox böyük ustalıqla aktrisa Dilarə
Əliyeva yaratmışdır. Tamaşada tanınmış
aktyorlardan - Aslan Şirin - Ağa Abbas, Azər Mirzəyev -
Hacı Rəcəbəli, Şahmar Qəribli - Həpo, Tofiq
Hüseynov - Hakimi-şər, Ağaxan Salmanov - Ağa Bəşir,
Azad Şükürov - Ağa Rəhim, Rahib Əliyev - Ağa
Cabbar, Vahid Əliyev - Ağa Səttar, Firuz Xudaverdiyev - Hənifə,
Məzahir Cəlilov - Şeyda rollarını məharətlə
ifa edirlər.
Tamaşada tanınmış
televiziya rejissoru Məhərrəm Bədirzadə - Ağa Kərim
və Şuşa teatrının baş rejissoru Loğman Kərimov
- Ağa Salman rollarında çox maraqla baxılırlar.
Adıçəkilən aktyorlarla
yanaşı həmçinin gənclər də öz
oyunları ilə xüsusi diqqət çəkirlər. Mətanət
Ağakişiyeva - Zibeydə, Dəniz Tacəddin - Səkinə,
Cəmilə Əzimova - Gülsabah, Səyyar Rüstəmov -
Əzizbəy, Mətləb Abdullayev - Ağa Həsən,
Elman Rəfiyev - Bədəl, Sərdar Rüstəmov - Qəhrəman,
Rəşad Bəxtiyarov - Qəffar, Ceyhun Dadaşov - Nəzər,
Cümşüd Zeynalov - Qurbanəli, Ramil Şıxəliyev
- nökər, Elnar Qarayev - Şahzadənin fərraşı
rollarının öhdəsindən məharətlə gəlirlər.
Tamaşada məşğul olan
aktyorların hər biri rejissor Ramiz Həsənoğlunun
konsepsiyasına əsasən özünəməxsus oyun tərzi
ilə quruluşun ahənginə uyğun tipik sürətlər
yaratmaqla, yaddaqalan obrazlarda çıxış edirdilər.
Eləcə də, geyim üzrə
rəssam Rəfail Əlizadə olduqca koloritli, o dövrə
uyğun geyimlər, papaqlar və əlbəsələrlə
tamaşaya xüsusi rövnəq vermişdir. «Meydan
tamaşası» üslubunda çəkilən televiziya
tamaşasına cəlb olunan digər yaradıcı insanlardan
«Azərbaycanfilm» kinostudiyasının qrim ustası Elbrus
Vahidov, köməkçisi İradə Gülbabayeva və
AzTV-nin əməkdaşı, qrim ustası Zemfira Cəfərova,
geyimlərə nəzarət edən Reyhan Əliyeva və
İradə Hətəmova, rekvizit işçisi Şəhla
Aslanova, inzibatçılar Mirzə Əliyev, Sənan Orucov, Fəridə
Baxşəliyeva öz işlərinin öhdəsindən məharətlə
gəlirdilər.…
Çəkiliş
meydançasında baş operatorun köməkçiləri
Elşən Rzayev və Qədir Hüseynov, səs
operatorları Rəşad Mustafayev və Vaqif İmanquliyev də
yaradıcı qrupun digər üzvləri kimi kamil iş
nümayiş etdirib ümumi uğura
çalışırdılar.
Quruluşçu rejissorun
komandasına gəldikdə, köməkçisi Elnurə
Kazımova, assistentlər Bəhram Yaqublu, Teymur Quliyev və Sərxan
Əhmədov da gələcəyə ümid verən gənclərdir.
Əsərin tam dərki,
yaradıcı qrupun və eləcə də texniki
işçilərin işə düzgün münasibəti
quruluşçu rejissor Ramiz Həsənoğlunun öz
peşəsinə olan dərin məhəbbətindən və
sənəti qarşısındakı məsuliyyət hissindən
irəli gəlir.
Mənimlə işə gəldikdə
isə, Ramiz Həsənoğlu tam məmnunluğu ilə
öz münasibətini bildirir, hətta yeri gəldikdə məsləhətlərimə
də qulaq asırdı. Mən də onunla işləməkdən
xüsusi zövq alırdım.
Ramiz Həsənoğlunun şəxsi
xarakterindən irəli gələn insani keyfiyyətlər
aramızda yaranan dostluğa və
mehribançılığa, qarşılıqlı
yaradıcılıq anlayışlarına gətirib
çıxardı. Bu da təbii ki, ümumi işin xeyrinədir.
Bütün bunları qeyd etməklə bir daha o nəticəyə
gəlirəm ki, rejissorla aktyor fikirlərinin üst-üstə
düşməsi «nəticənin keyfiyyəti» deməkdir.
«Mürafiə vəkillərinin
hekayəti» televiziya tamaşası montaj dövrünü
yaşayır. İnşallah hazır olandan sonra əldə
olunacaq uğurun arxayınçılığı mənə
əsas verir deyim ki, hər hansı bir yaradıcılıq
işinə rejissor Ramiz Həsənoğlu kimi böyük
diqqət və səylə yanaşma, müəllif
ideyasının tam dərki və rejissorun bədii təfəkkürü
öz həllini aktyor oyununda tapır. Mənim isə belə
dolğun və peşəkar aktyor oyununda işlərə həmişə
ehtiyacım olub.
Minnətdaram!
Ramiz Əzizbəyli,
Xalq artisti, professor
Mədəniyyət.- 2011.- 10 avqust.-
S. 11.