Prodüserin işi filmin hazırlıq dövründən
başlayır
Nazim Hüseynov: “Prodüser öz işini əvvəldən
düzgün qurmalıdır ki, nəticədə ekran əsəri
rəfdə atılıb qalmasın”
“Əgər
məhsulun varsa və sən onu sata bilmirsənsə, piar
menecerləri ilə düzgün əlaqə qura bilmirsənsə,
deməli, məhsul yararsızdır”
Dünya
təcrübəsinə nəzər salsaq, kino biznesinin
qurulmasında, filmlərin ərsəyə gəlməsində,
bazar qanunlarına uyğun şəkildə satışa
çıxarılıb prokatda uğur qazanmasında
prodüserin böyük rolu olduğunu görərik. Azərbaycanda
bu iş nisbətən yeni olsa da, kino sənayesində öz
yerini tapmaqdadır. “Salnamə” kinostudiyasının direktor
müavini Nazim Hüseynovla söhbətimiz də bu barədədir.
Nazim Hüseynov 10-a yaxın sənədli
filmin (“Yeddi oğul istərəm, bircə dənə qız
gəlin”, “Nikah sirləri” və s.) prodüseri olub, hazırda
istehsal prosesində olan “Mən evə qayıdıram” (Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyinin “Salnamə” kinostudiyası),
“Qırmızı bağ” (“Salnamə” kinostudiyası, “White
Media Production”, Rusiya) tammetrajlı bədii filmlərində
prodüser kimi çalışır.
- “Filmdə prodüser işi”
dedikdə ilk olaraq nə nəzərdə tutulur? Azərbaycanda
bu proses necə gedir?
- Prodüserin işi filmin
hazırlıq dövründən başlayır. Prodüserin
əsas məqsədi hazır məhsulu kino bazarına
çıxarmaq, satmaq və gəliri təmin etməkdir. O həmçinin
PR (public relations - ictimaiyyətlə əlaqələr)
kampaniyaları hazırlamalıdır. Buna görə də
ilk addımlardan işi düzgün qurmalıdır ki, məhsul
rəfdə atılıb qalmasın. Prodüser ssenaristlə,
rejissorla işləməli, kastinq prosesində iştirak etməlidir.
Həmçinin filmin maliyyə məsələsi də
prodüserin üzərinə düşür. O həm gəliri,
həm də xərclənən vəsaiti
balanslaşdırmalıdır.
- Bəs bu gün yerli filmlərin
satışı ilə bağlı nə demək olar?
- Təəssüf ki, indiki bazarda
bizim filmlərin satışı və prokatı çox
aşağıdır. Lakin gec-tez biz də bu prosesə
qoşulacağıq. Filmlər dövlət büdcəsindən
ayrılan vəsait hesabına çəkilir, onlar
kinofestivallardan başqa prokat bazarına da
çıxmalıdır. Hazırda Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyində bu istiqamətdə işlər
görülür. Prokat sistemi bərpa edilir.
- İstənilən məhsulun
satılmasında PR kampaniyasının rolu vacibdir. Kino sahəsində
bu iş niyə zəifdir?
- PR kampaniyasının
aparılması üçün də maliyyə
lazımdır. Bizdə ancaq film üçün vəsait ayrılır.
Digər məsələ də odur ki, prodüserlər bu
işi müstəqil görməkdə maraqlı deyillər.
Çünki yerli satış yoxdur. PR kampaniyası artıq
ssenari yazılma mərhələsindən başlayır. Hətta
bəzi kino şirkətləri düzgün qurulmuş PR
hesabına ilkin mərhələdə filmi satmağa müvəffəq
olurlar. Təəssüf ki, bizdə PR işi ancaq hər
hansı saytda, jurnalda, qəzetdə və ya telekanalda filmin
çəkilməsi haqda məlumat verilməklə kifayətlənir.
PR bir elmdir, ictimaiyyətlə düzgün qurulmuş əlaqədir.
Bu sahə üzrə mütəxəssislərimiz də
çox azdır.
- Bəs PR əlaqələrin
qurulmasında ilkin olaraq nə etmək olar?
- Hazırda bir çox PR mütəxəssisləri
sosial şəbəkələrdən geniş istifadə
edir. Bizdə isə belə bir yanaşma var. Əgər film gəlir
gətirmirsə, bununla məşğul olmağa ehtiyac yoxdur.
Ancaq bu, səhv yanaşmadır. Kinonun əsas tərəflərindən
biri düzgün təbliğatın
aparılmasındadır. Afişaların, plakatların
hazırlanmasından başlamış hər hansı
uşaq evində, ucqar bölgələrdə keçirilən
PR kampaniyalara qədər. Əgər məhsulun varsa və sən
onu sata bilmirsənsə, PR menecerlərlə düzgün əlaqə
qura bilmirsənsə, deməli, məhsul yararsızdır.
- Hazırda istehsal prosesində olan
“Mən evə qayıdıram” və “Qırmızı
bağ” bədii filmlərində bu sahədə iş gedirmi?
- Bu sahədə müəyyən
işlər görürük. PR menecer vəzifəsi də ayırmışıq.
Filmin ilk mərhələsindən başlayaraq “Kim çəkir?
Niyə çəkir? Nə çəkir?” suallarına cavab
vermişik. Kino, arxasında konkret insanların, adların
dayandığı yaradıcı məhsuldur. İnsanlar bir
çox hallarda filmə ona görə baxmaq istəyirlər
ki, orada hansısa tanınmış aktyor çəkilib və
ya həmin filmi hansısa tanınmış rejissor çəkib.
Biz də sayt yaratmışıq, sosial şəbəkələrdə
filmin təbliğatını aparırıq.
- Qeyd etdiyiniz kimi, filmdə məşhur
aktyorun çəkilməsi artıq ekran əsərinin
uğurunu qismən təmin edir. Bəs bizdə prodüser
aktyor seçiminə, kastinqə nə dərəcədə
müdaxilə edə bilir?
- Düzünü desək, bu,
çətin məsələdir. Nadir rejissorlar prodüserlə
hesablaşır. Mən işlədiyim rejissorlarla
çalışıram ki, ortaq məxrəcə gələk.
Rejissor-prodüser əlaqəsi ilk növbədə dialoqdur.
Dialoq alınmırsa iş də alınmayacaq, yaxşı məhsul
da ortaya çıxmayacaq. Mənə gəldikdə, təbii
ki, aktyor seçimində rejissorlarla müəyyən
mübahisələr olub. Amma sonda razılığa gəlmişik.
Təbii ki, işimizin nə dərəcədə uğurlu
olması tamaşaçının filmə verəcəyi
qiymətlə bəlli olacaq.
- Müstəqil prodüser mərkəzlərinin
fəaliyyəti kino biznesini, bazarını yarada bilərmi?
- Mümkündür. Sadəcə
bazar nə qədər geniş olsa, həm texniki, həm
yaradıcı baxımdan bir o qədər də müstəqil
şirkətlər rahat işləyə bilər.
- Professional prodüserlərin hazırlanması üçün
nə etmək olar?
- Dünyada bu istiqamətdə kurslar, təhsil mərkəzləri var, mütəmadi seminarlar keçirilir. Mən Çexiyada bu
sahə üzrə
seminar keçmişəm. Bizdə prodüser məktəbi yaranmalıdır. Digər problemimiz
xarici dildir. Əgər beynəlxalq aləmə çıxmaq, təhsil almaq, məhsul satmaq, yarmarkalara qoşulmaq istəyiriksə,
mütləq xarici dilə yiyələnməliyik.
İstəsək də, istəməsək
də, uğur qazanmaq üçün dünyaya çıxmalıyıq.
- Yaxın gələcəkdə kinoda
prodüser işinin inkişafını necə
görürsünüz?
- “Azərbaycan
kinosunun 2008-2018-ci illər
üzrə inkişafına
dair Dövlət Proqramı” dövlətin
bu sahəyə diqqətini göstərir.
Dövlət kinonun inkişafında
maraqlıdır. Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi tərəfindən
Azərbaycan kinosunun inkişafı istiqamətində
işlər görülür.
Builki Kann kinofestivalında ilk dəfə olaraq bizim də pavilyonumuz
açıldı. C.Cabbarlı
adına “Azərbaycanfilm” kinostudiyasının
təmiri, digər işlər nəzərdə
tutulur. Prokat şəbəkəsi də bu inkişafın
daxilində bərpa olunacaq. İl ərzində yeni
filmlərimiz bir çox beynəlxalq festivallarda iştirak edir. Növbəti illərdə güclü
kino məktəbi (işıqçıdan tutmuş
prodüserə qədər)
yarada bilsək, bir komanda qura
bilsək, o zaman kino sistemimiz işə düşəcək
və Azərbaycanda da əsl prodüserlər
yetişəcək.
Reyhan İsayeva
Mədəniyyət.-
2011.- 24 avqust.- S. 7.