Kiçik ekran əsərində
böyük fikri çatdırmaq çətin məsələdir
Orxan Fikrətoğlu:
“Tamaşaçılar “Mozalan”ın yeni süjetlərinə
“Nizami” kinoteatrında baxa biləcəklər”
«Mozalan» satirik kinojurnalının bu il
40 yaşı tamam oldu. Kinojurnalın maraqlı
süjetləri bir çoxumuza tanışdır.
Xüsusilə orta nəslin nümayəndələrini
götürsək, əksəriyyət «Mozalan»ın hər
yeni buraxılışını səbirsizliklə gözləyirdi.
Bu marağın izahı isə sadə idi: süjetlərə
baxan hər kəs onu narahat edən sosial problemləri,
özünün demək istədiyi tənqidi fikirləri
«Mozalan»ın satirik, duzlu-məzəli təqdimatında
eşidir, görürdü.
Lakin 90-cı illərin
əvvəlində ölkə həyatının bir çox
sahələrində, o cümlədən mədəniyyətdə,
kinoda baş verən durğunluq, tənəzzül
“Mozalan”ın buraxılışlarının da seyrəlməsinə,
sonra isə fəaliyyətinin dayanmasına gətirib
çıxardı.
Artıq bir neçə
ildir ki, kinojurnal fəaliyyətini bərpa edib, yeni süjetlər,
maraqlı ekran nümunələri çəkilir. 2007-ci ildən «Mozalan» satirik kinojurnalına
yazıçı-jurnalist, ssenarist Orxan Fikrətoğlu rəhbərlik
edir. O bizimlə söhbətində həm ötən
illərə səyahət etdi, həm də kinojurnalın
yeni buraxılışları, gələcək planlar barədə
danışdı.
- «Mozalan»ın 40 ilinə səyahət
edərkən onun buraxılışını - Cəmil Fərəcovun
ssenarisi əsasında mərhum Rasim Ocaqovun çəkdiyi
«Daş ağlayır» sənədli süjeti
xatırlatmalıyam. Mənə elə gəlir ki, «Daş
ağlayır» rəmziliyi 40 il
«Mozalan»ın yanında olub. Çünki
kinojurnalın qarşısına qoyduğu məqsəd
laqeyd, qəlbi daşa dönmüş insanlara cəmiyyətin
problemlərini çatdırmaq idi. “Mozalan”ın
süjetlərinə uşaq vaxtlarımdan həvəslə
baxmışam, zaman keçdikcə bu həvəs peşəkar
marağa çevrildi. Sonra tale elə gətirdi
ki, kinojurnala direktor təyin olundum. Onu deyə
bilərəm ki, indi bu kinojurnala rəhbərlik etmək
çox çətindir. Çünki bu
gün «Mozalan»ın funksiyasını telekanallar öz üzərinə
götürüb. Hər hansı bir
telekanalda proqram sosial problemlə məşğul olursa, o
artıq «Mozalan»ın funksiyasını bir növ yerinə
yetirmiş olur. Lakin son illər efirdə,
ekranda saxta satira, psevdo gülüş yayanlar «Mozalan»ın
gülüş imicini dəyişiblər. Sanki tamaşaçıların da zövqü dəyişib.
Mən buraya gələndən kinojurnalın
klassik ənənəsini qorumağa çalışıram.
Klassik «Mozalan»ın, bu kinojurnalın satira, gülüş
ideyasının kökü Mirzə Ələkbər Sabirə,
Mirzə Cəlilə, hətta Füzuliyə qədər
gedib çıxır. Bizim ədəbiyyatımızda
ironik məktəb Füzulidən başlayır. Yəni bu kontekstdən kinojurnalın ənənəsini
saxlamağa çalışıram. İlk
dəfə Azərbaycan teleməkanında və kino tarixində
«Mozalan»ın elektron variantını işlədim və «ANS»
telekanalında «Mozalan» verilişi açdım. Bu veriliş vasitəsi ilə «Mozalan»ın çəkdiyi
bütün süjetləri tamaşaçılara
çatdırdım. Məndən əvvəl
kinojurnala rəhbərlik etmiş şəxsləri efirə
çağırdım. Onu da qeyd edim ki, Azərbaycan
kinosunun bir sıra tanınmış rejissorları - Rasim
Ocaqov, Eldar Quliyev, Şamil Mahmudbəyov və başqaları
bu kinojurnalda işləyiblər.
- Bu gün insanların ictimai nəqliyyatda,
gündəlik həyatda, məişətdə üzləşdikləri
müxtəlif problemlər, qayğılar var ki, onları
«Mozalan»da görmək istəyirlər. Kinojurnalın
süjetlərində bu mövzuları nəzərə
alırsınızmı?
- Bu il çəkdiyimiz
süjetlərdən biri elə yollardakı tıxaclarla
bağlıdır. Ramiz Əzizbəylinin
ekranlaşdırdığı süjet
tamaşaçıların xoşuna gələcək.
Bu il «Tələ», «Zil» və «Çox
dilli» adlı süjetlərimiz çəkilib. Artıq
tamamlanmaq üzrədir. «Mozalan» dövlət
studiyası olduğundan kinosüjetləri dövlət
sifarişi ilə işləyirik. İldə
1-2 nömrə çəkirik. Bu il
kinojurnalda rejissorlardan Ramiz Əzizbəyli, Emil Mirabdullayev,
Nicat Feyzullayevlə işləmişik. Elxan
Qasımovla işləməyi planlaşdırırıq.
Onu da deyim ki, tanınmış, püxtələşmiş
rejissorlarla yanaşı, gənclərlə də işləmək
istəyirik. Lakin təəssüf ki,
«Mozalan»da onlar özlərini doğrultmadılar. Yəni gənclər sarıdan kadr problemimiz var. Bu təkcə
«Mozalan»da deyil, ümumilikdə kinomuzda, dramaturgiyada
özünü göstərir. Çox
istəyərdim ki, bizim öz mövzusu olan
rejissorlarımız olsun. Çalışıram
ki, rejissorun işinə müdaxilə etməyim. Ssenarilər Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyinin münsiflər heyəti tərəfindən təsdiqlənir,
ondan sonra rejissora verilir. Bir məqamı da qeyd edim ki, bu il çəkdiyimiz süjetlər çox
maraqlıdır və ümidvaram ki,
tamaşaçıların da rəğbətini qazanacaq.
- Yeri gəlmişkən,
tamaşaçılar «Mozalan»ın yeni
buraxılışlarını harada, necə izləyə biləcəklər?
- Mən sualı cavablandırmazdan
əvvəl bütün tamaşaçıları «Nizami»
kinoteatrının istifadəyə verilməsi münasibətilə
təbrik edirəm. Kinoteatrın belə yüksək
səviyyədə yenidən qurulması
tamaşaçılara, kinosevərlərə böyük hədiyyədir.
Bundan sonra tamaşaçılar «Mozalan»ın
buraxılışlarına «Nizami» kinoteatrında baxa biləcəklər.
Kinoteatrların olmaması üzündən uzun
müddət idi ki, «Mozalan» süjetləri geniş
tamaşaçıya təqdim olunmurdu. Düzdür,
bayaq qeyd etdiyim ki, «Mozalan»ı «ANS»də göstərmişik,
«Space» telekanalında da kinojurnalın yayımına imkan
yaradılmışdı. Amma bu ekran əsərlərinin
kinoteatrda, böyük ekranda tamaşaçıya təqdim
olunmasının öz yeri var. Onu da deyim ki, telekanallar
“Mozalan”ın nümayişi üçün Rejissorlar
Gildiyasına müəyyən məbləğ ödəməlidir.
Gildiya həmin pulu süjetin rejissoruna,
operatoruna, aktyorlarına təqdim edir. Bu
belə də olmalıdır. Dövlət
pul xərcləyərək məhsul istehsal edibsə, onun
yayımı üçün pul almalıdır. İndi isə artıq yüksək səviyyədə
yenidən qurulmuş dövlət kinoteatrı var və
tamaşaçılar «Nizami» kinoteatrında nümayiş
olunan filmlərdən əvvəl “Mozalan”ın
buraxılışlarını izləyə biləcəklər.
- Kinojurnalın son vaxtlar əldə
etdiyi uğurlar barədə nə deyə bilərsiniz?
- Uğurlarımız da var və
bunu qeyd etməliyəm. Kinojurnal 2008-ci ildə
İspaniyanın "Aktualidad" jurnalının təsis
etdiyi "Keyfiyyət və nüfuz lideri" beynəlxalq
mükafatına layiq görülüb. «Mozalan»
ilk dəfə olaraq qısametrajlı filmlər festivalında
mükafat aldı. Bu, «Mozalan»ın beynəlxalq
aləmə çıxması demək idi. Ümumiyyətlə,
dünyada «Mozalan»ın analoqu olan az sayda
nümunələr var. Ən tanınmış rejissorlar belə
bəzən bu kinojurnalın süjetlərini çəkə
bilmirlər. Kiçik ekran əsərində
böyük fikri çatdırmaq çətin məsələdir.
- «Mozalan»ın
qarşısına qoyduğu başlıca məqsəd cəmiyyətdəki
neqativ halları kino, satira dili ilə xalqa çatdırmaq
olub. Sizcə, kinojurnal bu məqsədə
nə dərəcədə çata bilib?
- «Mozalan» sosializm
dövründə və həm də müasir demokratik
mühitdə yaşayıb. Bu illərdə
“Mozalan” müəyyən mənada satirik jurnalistika rolunu da
oynayıb. Amma nəzərə
almalıyıq ki, «Mozalan» bütövlükdə cəmiyyəti
dəyişməyə qadir deyil. Biz kor
baltayıq. Jurnalist, yazıçı kor
balta kimi vurur, amma kəsmir. Davamlı tərzdə
vursa, o problem düzəlir. Sovet
dövründə «Mozalan»ın işi daha effektli idi. «Mozalan»ın tənqidinə tuş gəlmək hər
hansı məmur, idarə rəhbəri və başqaları
üçün çox mənfi nəticələr
doğurdu. Ona görə də “Mozalan”dan
çəkinirdilər. Bu gün də cəmiyyətimizdə
mövcud olan problemləri, məmur
özbaşınalığı, korrupsiyaya qarşı
mübarizə və s. mövzular diqqətdə
saxladığımız məsələlərdir. Çalışıram ki, klassik jurnalist,
yazıçı, ziyalı əxlaqını, xalqa təmənnasız
xidmət nümunəsini «Mozalan»a da tətbiq edim. Bizim sözümüz hər bir məmura, vətəndaşa,
təşkilata ünvanlanıb. Vicdanlı
jurnalist, o cümlədən kino jurnalistikası məmuru
dövlətə xidmət etməyə sövq etdirməlidir.
Dövlət güclənməlidir ki, biz də
güclənək.
- Mövzulardan söz
düşmüşkən, kinodramaturq kimi bu gün kinomuzda
hansı mövzulara daha çox ehtiyac
görürsünüz?
- Vətənpərvərlik
mövzusunda dəyərli filmlərimizin çəkilməsini
istərdim. Bəzən ssenaristlər, rejissorlar
kino qəhrəmanlarını kənarda axtarırlar. Amma bu qəhrəmanlar bizim ətrafımızdadır.
Məncə, Ramil Səfərov gözəl bir ekran əsərinin
qəhrəmanı ola bilər. Milli Qəhrəman Mübariz İbrahimov haqqında
gözəl bədii və ya sənədli filmə ehtiyac var.
Həmçinin Azərbaycan cəmiyyətinin təfəkkür
tərzini dəyişən insanların həyatı ilə
bağlı filmlər olmalıdır ki,
tamaşaçılar bilsinlər, məlumatlansınlar.
- Bir yazıçı kimi
yaxın vaxtlarda oxucularınıza yeni kitab təqdim edəcəksinizmi?
- Mənim üçün bu il uğurlu oldu. Ədəbiyyat
sahəsində çoxdandır ki, istədiyim yazını qələmə
ala bilmirdim. Kino, televiziya, qəzet mənim
üçün ədəbiyyatımdan sonra gələn
işlərdir. Bu il bir yazımın
birinci variantını tamamladım. Gələn il bunu kitab halında çap etdirəcəyəm.
Təvazökarlıqdan uzaq olsa da,
düşünürəm ki, bu Azərbaycan ədəbiyyatında
bir hadisəyə çevriləcək əsər olacaq.
İnsanın bir vaxtı gəlir ki, o, ədəbiyyatı
yazmır, artıq dərk edir. Yeni nə isə deyəcəyini
hiss edirsən. Bu insanın daxili vəziyyətinin
vizual olaraq dəyişməsinə yönəlmiş əsərdir.
Mən televiziyaya gələndə
dedilər ki, televiziyaya getmə. Ora
bütün sənətlərin axırıdır. Mən
də dedim ki, cəmiyyətdə neqativliyi görürəm,
lakin onların olmasını istəmirəm, bunun
üçün də televiziyaya gedirəm. Düşünürdüm
ki, 45 yaşında bütün işlərdən
uzaqlaşıb, yazmaqla məşğul olacağam. Artıq o dövr yetişib. İctimai
işlərdən çıxıb, yazılarımla məşğul
olmaq istəyirəm. İçimdə
gördüklərimi yazmağa böyük tələbat var.
- «Mozalan»da necə,
Orxan Fikrətoğlunun ssenarisini görəcəyik?
- Xeyr. Yazmağım
düz olmazdı. Gənclərə
üstünlük veririk. Kinoda ümid verən,
yaradıcı gənclərin dünyanın məşhur kino
institutlarına göndərilməsi yaxşı olardı.
Sırf dramaturgiya, rejissura kurslarını
keçərdilər. Onlar qayıdandan
sonra yeni Azərbaycan kinosunun yaranmasına xidmət edərlər.
Bu, kinomuza yeni ab-hava gətirər.
Gülər Nizamiqızı
Mədəniyyət.-
2011.- 14 dekabr.- S. 11.