Azərbaycan dünyada turizm məkanı
kimi tanınır
«Turizm ili» ölkəmizdə bu sahənin
yeni mərhələyə qədəm qoyduğunu göstərir
Bu gün dünya
iqtisadiyyatında mühüm yer tutan sahələrdən
biri turizmdir. Turizm sektoru əhatə dairəsinə, maliyyə
imkanlarına görə dünyanın bir
çox ölkələrində
aparıcı sənaye sahələri ilə rəqabətə
girir. Çünki səyahətə
çıxmaq, gözəl təbiət qoynunda
mənalı istirahət etmək, tarixi
yerləri, qədim abidələri görmək, mədəniyyət
və incəsənət nümunələri, rəngarəng
adət və ənənələrlə tanış olmaq getdikcə daha çox insanın mənəvi tələbatına
çevrilir. Cəmiyyətin
iqtisadi, sosial və mədəni
inkişafının nəticəsi olaraq yaranan, mənəvi zənginlik və rekreasiya ehtiyaclarının ödənilməsinə
xidmət edən turizmin təşkili üçün ölkənin əlverişli
təbii imkanları ilə yanaşı, ümumi
iqtisadi göstəriciləri də mühüm şərtdir.
Hazırda iqtisadiyyatın elə sahələri var ki, burada dünya bazarına çıxıb rəqabət aparmaq çətindir. Turizm sahəsində isə Azərbaycanın rəqabət üçün imkanları çox yüksəkdir. Təbii sərvətlərimiz, rəngarəng iqlimimiz, zəngin mədəniyyətimiz, çoxəsrlik tariximiz cəlbedici turizm məhsulu yaratmaq üçün mühüm zəmindir. Bununla bərabər, dövlət də turizm sahəsinin inkişafını iqtisadiyyatın qeyri-neft sektoru üzrə prioritet istiqamət elan edib. Son illər ölkədə turizmin təşviqi ilə bağlı görülən işlər, aparılan islahatlar, qəbul edilən dövlət proqramları, normativ-hüquqi bazanın təkmilləşdirilməsi bunu bir daha sübut edir. “2010-2014-cü illərdə Azərbaycanda turizmin inkişafına dair” Dövlət Proqramının qəbul olunması, 2011-ci ilin ölkə prezidenti tərəfindən Azərbaycanda “Turizm ili” elan edilməsi, bununla əlaqədar geniş Tədbirlər Planının təsdiq edilməsi dövlət səviyyəsində turizmin inkişafına verilən dəstəyin göstəricisidir. Bu tədbirlərin nəticəsidir ki, ölkəmizdə turizm sənayesi yeni mərhələyə qədəm qoyub.
Yeni viza qaydaları «Turizm ili»nə töhfədir
«Turizm ili»nin bu sektorun təmsilçilərinə mühüm töhfələrindən biri “Ölkədən getmək, ölkəyə gəlmək və pasportlar haqqında” qanuna əlavə və dəyişikliklərin qəbul olunması oldu. Dəyişikliklər əcnəbilərin turizm şirkətləri vasitəsilə viza almasını asanlaşdırdı və elektron vizaların tətbiqinə imkan verdi. Ekspertlər bunu ölkəmizə gəlmək istəyən xarici turistlərin rahatlığı və prosesin şəffaflığı baxımından mühüm yenilik kimi qiymətləndirirlər. Çünki bundan sonra ölkəsində Azərbaycan səfirliyi olmayan əcnəbi viza almaq üçün daha üçüncü ölkəyə getmək məcburiyyətində qalmayacaq. Onun müraciət etdiyi turizm şirkəti rahat şəkildə elektron yolla viza almaq üçün sənədləri üçüncü ölkədəki Azərbaycan səfirliyinə çatdıracaq. Nəticədə isə bu iş üçün cəmi bir neçə dəqiqə sərf olunacaq.
«R&R travel» turizm şirkətinin rəhbəri Rüstəm Əhmədov turist vizalarına tətbiq olunan yeni qaydaların əhəmiyyətini qeyd edərək deyir ki, bundan sadə və asan sistem ola bilməz: “Bu qaydaların böyük üstünlükləri var. Yəni e-mail vasitəsilə birbaşa səfirliyə müraciət olunur və həmin səfirlikdən gələn müsbət cavab əsasında şəxsə viza verilir. 2011-ci ilin «Turizm ili» elan edilməsi ilə bağlı bu məsələnin gündəmə gəlməsi çox önəmlidir və turizm şirkətlərinin fəaliyyətinə müsbət təsir edəcək. Eyni zamanda bu, turizm şirkətlərinin məsuliyyətini də artırır”.
Azərbaycanda turizmin inkişafının təşviqi ilə yanaşı, ölkəmizin turizm potensialının xarici ölkələrdə təbliği də prioritet məsələlərdən biridir. Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin Turizm şöbəsinin müdiri Aydın İsmiyevin sözlərinə görə, Azərbaycanın turizm potensialını təbliğ etmək məqsədilə nazirlik 2012-ci ildə 18 beynəlxalq turizm sərgisində iştirak edəcək. 2011-ci ildə isə belə sərgilərin sayı 16 olub. Bundan əlavə, Azərbaycanın turizm ölkəsi kimi tanıdılması məqsədilə «Euronews», «Travel Channel» və «CNN» kimi nüfuzlu telekanallarda reklam çarxları yayımlanıb. Eyni zamanda bəzi ölkələrin tanınmış nəşrlərinin brendi ilə respublikamızın turizm potensialı, tarixi məkanları, mehmanxanaları, istirahət mərkəzləri haqqında məlumatların yer aldığı kitabçalar çap edilib.
Turizmin inkişafı büdcə gəlirlərini artırır, işsizliyi azaldır
Son illər Azərbaycanda turizm sahəsinin sürətli inkişafı nəticəsində yeni turist marşrutları açılır, infrastruktur yaradılır, turizm obyektlərində xidmətin səviyyəsinin yaxşılaşdırılması üçün müvafiq qərarlar qəbul edilir. Beləliklə, regionların sosial-iqtisadi inkişafında da bu sahə əvəzsiz rol oynamağa başlayıb. Ekspertlərin hesablamalarına görə, ölkəmizdə mövcud imkanlardan istifadə edərək ümumi daxili məhsulun 10 faizini turizmdən əldə etmək mümkündür.
Azərbaycanın regionlarında da turizmin imkanları genişdir. Bu məqam
regionların sosial-iqtisadi
inkişafı ilə
bağlı dövlət
proqramlarında da əksini tapır. Millət vəkili, parlamentin İqtisadi siyasət komitəsinin üzvü Əli Məsimlinin sözlərinə görə,
regionların sosial-iqtisadi
inkişafı ilə
bağlı 2004-2008-ci illəri
əhatə edən birinci Dövlət Proqramı turizm üçün baza rolunu oynayacaq infrastrukturun qurulmasına müəyyən zəmin
yaradıb. 2009-2013-cü illəri əhatə edən ikinci Dövlət Proqramında
isə birbaşa turizmlə əlaqəli olan, bu sahəyə
xidmət edən müvafiq strukturun qurulması barədə mühüm işlər əksini tapıb: “Təkcə onu demək kifayətdir ki, hazırda ölkədə təxminən
40-a yaxın müxtəlif
ulduzlu mehmanxana və mehmanxana tipli obyektlər tikilir ki, bunların
hamısı istifadəyə
verildikdə Azərbaycanda
turist yerləşdirmə
yerlərinin sayı
30 faiz artaraq indiki 30 mindən 40-42 minə çatacaq. Bu da Azərbaycan
tarixində rekord göstərici deməkdir”.
Regionlarda yeni iş yerlərinin
yaradılmasında turizmin
rolu olduqca əhəmiyyətlidir. Ekspertlərin hesablamalarına görə,
bu istiqamətdə mövcud potensialdan istifadə olunarsa, turizmdə çalışanlar
məşğul əhalinin
təxminən 10 faizini
təşkil edə bilər. Elə bu səbəbdən
də İqtisadi İnkişaf Nazirliyi yanında Sahibkarlığa
Kömək Milli Fondu həm 2011-ci ilin “Turizm ili”
elan olunmasını, həm də turizmin regionların sosial-iqtisadi inkişafında
əhəmiyyətini nəzərə
alaraq turizmlə bağlı layihələrin
maliyyələşdirilməsini həyata keçirir.
Fondun vəsaitləri
hesabına Lənkəran,
Xaçmaz və Şəkidə həyata
keçirilən 4 layihədə
128 yeni iş yerinin açılması
nəzərdə tutulur.
İqtisadi İnkişaf Nazirliyinin ictimaiyyətlə əlaqələr
şöbəsinin rəhbəri
Abbas Əliyevin sözlərinə görə,
fonda təqdim
olunan layihələrin
maliyyələşdirilməsində əsas meyarlardan biri məhz neçə yeni iş yerinin açılmasıdır: «Maliyyələşdirilən
layihələrin monitorinqi
aparılır və biznes-planda nəzərdə
tutulan iş yerlərinin açılmasına
ciddi nəzarət olunur. Həmçinin yeni yaradılan müəssisələrdə iş
yerlərinin daimiliyi də şərtlər sırasındadır. Layihələrdə
yaradılacaq iş yerlərinin neçəsinin
daimi, neçəsinin
müvəqqəti olacağı
da göstərilməlidir».
İnvestisiya layihələri təşviq
olunur
Azərbaycan dünyada xarici
investisiya qoyuluşları
üçün geniş
imkanları olan ölkə kimi tanınır. 2010-cu ildə
ölkə iqtisadiyyatına
15,5 milyard dollar investisiya qoyulub ki, bunun da
8,2 milyard dolları xarici, 7,3 milyard dolları yerli investisiyadır. Əlamətdar
haldır ki, bu vəsaitin 9,3 milyardı qeyri-neft sektoruna cəlb edilib.
Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi Turizm şöbəsinin müdir
müavini-Daxili turizmin
inkişafı sektorunun
müdiri Mahir Qəhrəmanovun sözlərinə
görə, hazırda
nazirlik tərəfindən
turizmə dair 8 investisiya layihəsi təqdim olunub: “Həmin layihələrin təşviq olunması istiqamətində müvafiq
işlər aparılır.
Xaricdə ölkəmizin
turizm potensialının
tanıdılması məqsədilə
təşkil olunan tədbirlərdə İqtisadi
İnkişaf Nazirliyinin
Azərbaycanda İxracın
və İnvestisiyaların
Təşviqi Fondu
(AZPROMO) Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi ilə birlikdə həmin investisiya layihələrinə
dair təqdimatlar təşkil edir”.
Azərbaycana gələn turistlərin sayı ildən-ilə artır
Qeyd edək ki, Azərbaycanda turizmin inkişafını sürətləndirmək,
ölkənin daxili turizm potensialını dünya bazarına çıxarmaq, xarici turistlərin diqqətini gəzməli-görməli guşələrimizə
cəlb etmək məqsədilə 2003-cü ildə
Gənclər, İdman
və Turizm Nazirliyi tərəfindən
bölgələr üzrə
yeddi turizm marşrutu müəyyənləşdirilib.
Bunlardan
4-ü əsas, 3-ü isə
əlavə marşrut
hesab edilir. Əsas turizm marşrutlarımız
Bakı-Xaçmaz, Bakı-Balakən,
Bakı-Astara və Bakı-Qazax, əlavə marşrutlar isə Bakı-Abşeron yarımadası,
Bakı-Dağlıq Qarabağ,
Bakı-Naxçıvandır.
Əsas marşrutlar üzərində
yerləşən rayonlarda
müxtəlif turizm növlərini inkişaf etdirmək istiqamətində
işlər görülür.
Həmin
rayonlar beynəlxalq səviyyədə təbliğ
olunur. Belə ki, Avropa Şurasının təcrübəsi
çərçivəsində bu rayonların turizm imkanlarının tanıdılması üçün
layihələr həyata
keçirilir. Bunlar
«Böyük İpək
yolu», «Şərab yolu», «Xalçaçılıq»,
«Aleksandr Düma Qafqazda» və «Azərbaycanda alman məskənləri» layihələridir.
Bu, eyni zamanda
ölkəmizə gələn
turistlərin sayının
artmasına və çoxçeşidli turizm
məhsulunun yaradılmasına
xidmət edir.
Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyindən verilən
son statistikada göstərilir
ki, hazırda Azərbaycanda 504 mehmanxana və mehmanxana tipli obyekt fəaliyyət
göstərir. Bu obyektlərin 319-na Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi tərəfindən
lisenziya verilib. Ümumilikdə ölkədəki mehmanxana və mehmanxana tipli obyektlərin 80-ə yaxını
ulduz kateqoriyası alıb. Hazırda Azərbaycandakı hotellərin 15-i “beş ulduz”ludur. Ölkədə
37 “dörd ulduz”lu, 21 “üç ulduz”lu, 3 “iki ulduz”lu hotel fəaliyyət
göstərir.
Görülən kompleks işlərin
nəticəsi olaraq Azərbaycana gələn turistlərin sayı ilbəil artır. Rəsmi məlumatlara görə, 2010-cu ildə
Azərbaycana 1 milyon
962 min 906 nəfər əcnəbi
gəlib. Onlardan 1 milyon 494 min 725 nəfəri
turist olub. 2011-ci ilin ilk 6 ayı
ərzində isə bu rəqəm 1 milyon 16 min nəfər olub. Bu, ötən ilin müvafiq dövrü ilə müqayisədə 14,8 faiz artım deməkdir.
Fəxriyyə Abdullayeva
Yazı Azərbaycan Respublikasının
Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya
Vasitələrinin İnkişafına
Dövlət Dəstəyi
Fondunun keçirdiyi müsabiqəyə təqdim
olunur.
Mədəniyyət.- 2011.- 16
dekabr.- S. 11.