Şuşa
həsrətli Üzeyir ocağı
“Bura mənim üçün inanılmaz dərəcədə
məhrəmdir. Mən bu binaya 5 yaşımdan gəlirəm.
Düz 59 ildir ki, mən bu yolu keçib, bu pilləkənləri
qalxır, dəhlizlərdə gəzişirəm. Ona görə
bura mənim üçün çox əzizdir, doğma
evdir”
Əslində
həqiqət payı yüksək olan bu bir az kədərli,
bir az da qürurlu paralellik bizi bütün zamanlarda Üzeyir bəyə,
Şuşaya yaxın edir və edəcək. Unudulması
qeyri-mümkün olan müqəddəs məfhumlara, pirə,
ocağa çevrilmiş dəyərlərə yenidən və
daha dərin köklərlə bağlanmağa səsləyəcək.
Bu paralel həm də Şuşa,
Qarabağ həqiqətini bəzən kar olmuş
dünyanın qulağına oratoriya ilə, uvertüra ilə
hayqırır. Və təsdiqləyir ki, musiqi təbli
xalqın təbii konservatoriyası olan Şuşa elə bu
dildə danışanların, bizimdir. Çünki onun 90
yaşlı rəsmi bir varisi, qoca Şərqin ilk peşəkar
təhsil mərkəzi olan Bakı Musiqi Akademiyası,
Üzeyir bəy ocağı var. Elə il ərzində yubiley
tədbirləri ilə adı demək olar ki, hər gün
hallanan, 90 illiyini təntənə ilə qeyd edən
akademiyanın rektoru, bu günlərdə ömrünün
64-cü ilini tamamlayan gözəl sənətkarımız,
Azərbaycanın və SSRİ-nin Xalq artisti, Dövlət
mükafatı laureatı Fərhad Bədəlbəyli ilə
müsahibənin də əsasında bu gerçəklik
durdu.
- Söhbətə, belə demək
mümkünsə, lirik bir haşiyə, musiqili bənzətmə
ilə başlamaq istərdim: mən bizim Musiqi
Akademiyasını Üzeyir bəyin «Arazbarı»sına, Qara
Qarayevin «Yeddi gözəl»inə, Fikrət Əmirovun
«Şur»una, Soltan Hacıbəyovun «Karvan»ına bənzədirəm...
- Təkcə bunlarmı? Yox, mən
bu 90 ilə nəzər saldıqda ümumilikdə Azərbaycan,
Şərq musiqisini bu ocaqla bağlayıram. Bu məkan, belə
deyək də, peşəkar musiqisi, klassik ənənələri
ilə Şərqə təpədən baxan Qərbə əzəmət,
bilik, istedad və yüksək zövqlü sənət təlqin
edib.
- Üzeyir bəy və bu möhtəşəm
sənət ocağı. Bu əbədi paralellik haqqında nə
deyərdiniz?
- Tarixə nəzər saldıqda
görürük ki, Azərbaycan musiqi mədəniyyətində
nə varsa hamısı bu və ya digər şəkildə
Üzeyir bəylə bağlıdır. 1921-ci ildə onun təşəbbüsü
ilə açılan bu musiqi ocağı 90 ildir ki, Azərbaycan
xalqına, onun mədəniyyətinə xidmət edir. Biz
çalışırıq ki, dahi bəstəkarın, bu
akademiyanın qurucusunun ənənələrini davam etdirək.
Çünki Üzeyir bəy olmasaydı nə operamız
olar, nə də böyük bəstəkarlıq məktəbimiz
yaranardı. O məktəb ki, onun nümayəndələrinin
- Qara Qarayevin, Fikrət Əmirovun, Soltan Hacıbəyovun,
Cövdət Hacıyevin, Cahangir Cahangirovun, Səid Rüstəmovun
və başqalarının adlarını belə çəkərkən
hər birimiz ruhən, mənən zənginləşirik,
onların musiqiləri ilə könlümüzü ovuduruq.
Bax bütün bunlar dahi Üzeyir bəyin yaratmış
olduğu ənənələrin məhsuludur. Bu gün o ənənələri
yaşatmaq bizim borcumuzdur.
Hər gün buradan keçəndə
Üzeyir bəyə salam verirəm. Və hardasa qorxuram ki,
Üzeyir bəy birdən deyər ki, bax bunu düz eləməmisiz.
Bütün addımlarımızı Üzeyir bəyin
adı ilə atırıq, Üzeyir bəy nə deyər, o
belə edərdimi kimi paralellər aparır, məsələlərə
onun gözü ilə baxmağa çalışırıq.
Çünki o, sözün həqiqi mənasında dahi idi.
Rəhmətlik Süleyman Ələsgərov həmişə
deyirdi ki, biz hamımız Üzeyir bəyin çörəyini
yeyirik. Mən o vaxtlar bu fikrin mahiyyətini bəlkə də
bu qədər dərk etmirdim. İndi anlayıram ki, o,
haqlı imiş.
Bütün uğurlarımız
Üzeyir bəylə bağlıdır. Əlbəttə,
biz daim dövlətimizin də diqqət və
qayğısını hiss etmişik. Ölkə rəhbərliyinin
bu ali təhsil mərkəzinə, musiqi ocağına ayrı
bir münasibəti, sevgisi olub. Bunu ümummilli liderin
simasında dəfələrlə görmüşük. Təsəvvür
edin ki, çox çətin illər idi. 1994-95-ci illərdə,
maddi vəziyyətin ağır olduğu dövrdə biz
müəyyən vasitələr, sponsorlar hesabına tələbələrimizi
xarici festival və müsabiqələrə göndərirdik
və qalib qayıdan o gənclərlə möhtərəm
prezidentimiz görüşürdü. Onların uğuruna
sevindiyini buraya gəlməsi və onları şəxsən
təbrik etməsi ilə göstərirdi.
Bu ənənə indi də davam
edir. Ölkə
başçısı cənab İlham Əliyev hələ
üç il bundan öncə çox
tarixi bir qərarla akademiyaya Üzeyir bəyin adını
qaytardı. Akademiyanın 90 illiyi ilə bağlı sərəncam
imzaladı, bu günlərdə bu ocaqdan rişələnən
bir neçə musiqiçiyə fəxri adlar verdi.
Musiqimizin böyük təəssübkeşi
missiyasını yerinə yetirən Heydər Əliyev Fondu,
onun rəhbəri, Azərbaycanın birinci xanımı
Mehriban Əliyevanın da bu istiqamətdəki
addımları, bir-birindən möhtəşəm layihələri
buna misaldır. Artıq dünyanın ən möhtəşəm
salonlarında musiqimiz səslənir, ən ali
dairələrdə Azərbaycan mədəniyyətindən
danışılır, bizim sənətkarlar
alqışlanır. Bu çox böyük
nailiyyətdir.
- Şuşa...
Ora Azərbaycanın təbii, bura isə rəsmi
konservatoriyası, musiqi akademiyası. Bu sənət
ocağına rəhbərliklə Şuşa
nisgili, nostaljisi arasında hansı hissləri
yaşayırsınız?
- Bu yaradır və hər gün
bu yara məni göynədir. Süleyman əmini, Vasif
Adıgözəlovu son mənzilə yola salarkən bu
ağrını, sızıltını daha çox hiss
etdim. Onlar ölümlərindən bir az
qabaq kövrələrək «Fərhad, öləcəyik amma
Şuşanı görməyəcəyik» dedilər. Və təəssüf ki, həsrətlə
dünyadan köçdülər. Bu dərd
təkcə şuşalıların yox, bütünlükdə
azərbaycanlıların dərdidir. Çünki Şuşa müqəddəs bir yerdir. Qarabağın azərbaycanlı icmasının
Berlində keçirilən tədbirlərinin birində bir əcnəbi
təəccüblə mənə «Niyə məhz
Şuşa, niyə o boyda Qarabağı qoyub yalnız
Şuşanı deyirsiniz, onun üçün vuruşursunuz?
Bir balaca şəhərdir də» dedi. Mən
ona və ümumilikdə bu barədə mənə sual
ünvanlayanlara öz hisslərimi, Şuşaya olan ilahi
bağlılığımı izah edə bilmirəm.
- Musiqi Akademiyasının ad
günüdür, rektorunun da...
- Bu binaya çox bağlıyam,
bura mənim üçün inanılmaz dərəcədə
doğma, məhrəmdir. Təsəvvür edin
ki, mən bu binaya 5 yaşımdan gəlirəm. Düz 59 ildir ki, mən bu yolu keçib, bu pilləkənləri
qalxır, dəhlizlərdə gəzişirəm. Ona görə bura mənim üçün çox
əzizdir, doğma evdir. Gec-tez
hamımız bu dünyadan gedəcəyik. Ona görə də elə yaşamaq lazımdır
ki, sonra sənin üçün təəssüflənsinlər.
Düzdür, Üzeyir bəy kimi yaşamaq hər
insana nəsib olmur, amma heç olmasa nə isə etməlisən,
özündən sonra iz qoymalısan.
- Müasir musiqiçilər
çoxbucağında Üzeyir-Qara-Fikrət
üçbucağını təkrar-təkrar tərifləyənlər
çox, onların sənət səviyyəsini təkrarlayanlar
isə, məncə, yox...
- Mən deməzdim ki, yoxdur. Amma müəyyən vaxt lazımdır. Və yəqin illər sonra yeni nəsillərin
adları çəkiləcək. Çünki
məktəb olub, var və davam edəcək də. Bu çox vacibdir.
Bilirsiniz, Almaniyada XIX
əsrdə Şuman, Brams kimi dahi bəstəkarlar var idi.
Amma indi boşluqdu. İndi
almanlar “Mersedes” istehsal edir, kompyuterlər yaradırlar. Bu möcüzədir. Bilmirəm
niyə.
- Deməli, sənətkarı
zaman yetişdirir.
- Həm zaman, həm də
mühit. Üzeyir, Qara, Fikrət kimi insanlar 100-200 ildə bir
dəfə dünyaya gəlirlər.
- Fərhad müəllim, Azərbaycan
musiqisi və mədəniyyətinin beynəlxalq miqyasda təbliği
istiqamətində işləri necə dəyərləndirirsiniz?
- Artıq Azərbaycan
mədəniyyətinin səs-sədası ən müxtəlif
ölkələrdən gəlir. Amerikadan
başlayaraq Yaponiyaya qədər mədəniyyət nümunələrimiz
təqdim olunur. Bu mənada mədəniyyətimizə
böyük sevgi və qayğı ilə yanaşan birinci
xanım Mehriban Əliyevanın əməyi danılmazdır.
O, demək olar ki, olduğu hər yerdə, iştirak etdiyi hər
tədbirdə Azərbaycan musiqi mədəniyyətini təbliğ
və tərənnüm edir, musiqilərimiz böyük
zallarda səslənir. Bu gün Azərbaycan
musiqisi oralarda səslənirsə, deməli, mədəniyyətimiz
çox yüksək səviyyədə təqdim olunur.
Son illər Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyi bu işdə böyük fəallıq göstərir.
Bundan başqa ölkəmizdə də sırf
musiqi ilə bağlı böyük beynəlxalq tədbirlər
keçirilir, festivallar təşkil olunur, simpoziumlar düzənlənir.
Mən indi bunları bir-bir sadalamaq istəmirəm,
amma ümumilikdə mədəniyyətimizin təbliği
istiqamətində böyük işlər görülür.
- Bəs azərbaycanlıların
ümumi mədəni səviyyəsi və musiqi zövqü
necə, sizi qane edirmi?
- Bax bu mənim üçün
çox ağrılı, bəlkə də ən əsəblərimə
toxunan məqamdır. Artıq deməkdən də
yorulmuşam. Yetər, yetər bu səviyyəsiz
musiqi bazarı, dappadrup, toyxana ab-havası. Məgər Azərbaycanın musiqiləri elə
bunlardan ibarətdir? Bax, bu məni çox
narahat edir.
- Fərhad Bədəlbəyli
üçün rektor kürsüsü rahatdır, yoxsa piano
arxası? Ruh və can özünü hansında
tapır?
- Əlbəttə
ki, piano arxasında. Axı mən
musiqiçiyəm. Amma 20 il ərzində
buraya da öyrəşmişəm. Az-çox
təcrübəm var. Özü də bu elə-belə yox,
Üzeyir bəyin kreslosudur. Burada tamam
başqa bir sehr var. Bu kürsüdə məmur olmaq
qeyri-mümkündür, istər-istəməz
yaradıcılıq ön plana keçir. Çünki bura yaradıcı adamın
yaradıcılıq kürsüsüdür. Buradan çıxıram gedirəm zala, uşaqların
məşqlərinə baxıram, ya piano arxasına
keçib ifa edirəm. Yəni burada iş sadəcə əmr
verməklə, qol çəkməklə bitmir. Yaradıcılıq bütün bu məsələlərin
önündə gəlir. Digər tərəfdən,
vaxtımın çoxunu bu iş aparır. Məsələn,
mən daha da çox konsert verərdim, musiqilər, yeni əsərlər
yazardım. Amma hər halda bura mənim
işimdir. Ruh və bədən isə
yalnız fortepiano arxasında rahatlıq tapır.
- Yaşınızın
üstünə bir yaş da gəldi. Ömür payıza
yaxınlaşır... Yəqin indi daha tez-tez Qarabağda,
gözəl Şuşada sakit qocalıq həyatı
keçir ürəyinizdən...
- Haqlısınız, tez-tez.
Bilirsiniz, Süleyman əmi bizim hər istirahətimizi bir
ölkədə keçirməyə
çalışdığımızı görüb qəribə
bir təbəssümlə «Ay uşaqlar, nə
görübsünüz xarici ölkələrdə, gül
kimi Şuşa var, gedin orada istirahət edin», - deyərdi. Biz isə onu anlamazdıq. Amma
indi başa düşürəm ki, Süleyman əmi
haqlı imiş. Şuşanı əvəz
edən ikinci bir yer yoxdur. Dünyanı dolaşan adam kimi bunu sizə əminliklə deyə bilərəm.
Orada xüsusi bir mühit var və elə ona
görə də orada dahi insanlar dünyaya gəlirdi. Bu heç də elə-belə deyil. Mənə elə gəlir ki, orda bir sirr var. Azərbaycanın
musiqi kodu məhz orada, gözəl və təkrarsız
Şuşadadır. Məhz ona görə
də o şəhəri qaytarmalıyıq.
- Bir təqvim ilini də yola
salırıq. Yəqin sizin də gələn ildən
çoxlu gözləntiləriniz var?
- Yeni proqramlar, konsertlər,
qastrollar. Bəlkə də yeni bir əsər yazaram, kim bilir.
Söhbətləşdi:
Həmidə Nizamiqızı
Mədəniyyət.-
2011.- 30 dekabr.- S. 7.