“Sahə” - keçmiş ilə gələcək arasında
“Sahə“ filmi rejissor İlqar Safatın ilk ekran əsəri
deyil. Bundan əvvəl mən onun “Pəri Qala“ filminə
baxmışam. Elə o vaxtdan hiss etmişəm ki, bu rejissoru
həyatın başlanğıcı, insanın
keçmişi , keçmişi ilə bağlı
işıqlı və yaxud dumanlı, bəzən də ikrah
hissi doğuran məqamlar psixoloji baxımdan çox
maraqlandırır və narahat edir.
“Sahə“yə baxdıqda
görürsən ki, filmin əsas qəhrəmanlarından
biri olan Qəribin başına gələn əhvalat onun
keçmişi ilə gələcəyi arasında baş
verir. Əslinə baxanda, insan hər an keçmişlə gələcək
arasındadır. Bu, bir saniyə, bir an və yaxud əbədi
də davam edə bilər. Çünki fikrin sürəti
bütün sürətlərdən, hətta
işığın sürətindən də
üstündür! Bəzən insanın bir an içində
düşündüklərini, fikrindən keçirdiklərini
sözə çevirəndə, yaxud ekrana köçürəndə,
həmən o bir an - saat yarıma, üç saata, ola da
bilsin ki, əbədiyyatə çevrilə bilər. İnsan
təfəkkürü, düşüncəsi zaman, məkan
anlayışlarının çərçivəsindən kənardadır.
Və bu zaman, məkanla bağlı nələrsə mütləq
arxetiplərə söykənir.
İlqar Safatın qəhrəmanları
bütün film boyu arxetiplərlə birgə mizandadır.
Onların daxilindəki proseslər müəyyən obyektiv və
subyektiv səbəblərdən yaranan komplekslərlə
yanaşı baş verir. Uşaqlıqdan bəri qəhrəmanın
içində ziddiyyət yaradan, gizli qalan komplekslər. Bunu
rejissor çox incə surətdə açıqlamağa cəhd
edib. Xüsusilə Qəribin yeniyetmə çağları
ilə bağlı olan epizodlarda. Onun sahəyə düşməsi
və burada Naməlum Şəxslə görüşməsi,
nə vaxtsa öz əlləri ilə yandırdığı
gündəliyinə rast gəlməsi mistik görünsə
belə, həqiqətin özü qədər tükürpədicidir
. Bu ovqatı yaradan təbii ki, Vaqif İbrahimoğlunun
böyük ustalıqla oynadığı şeytan xislətli
qəhrəman yaradır. Onun səsi, danışıq tərzi,
plastikası yaratdığı personajı yer ilə göy
arasında mövcud olan laməkan bir məxluqa çevirir.
Yaddaş və onunla bağlı müxtəlif xarakterli fəsadlar. Filmin kökündə duran problemlərdən biri də budur. Söz yaddaşı, göz yaddaşı, qulaq yaddaşı, bədənin yaddaşı, təbiətin yaddaşı (xüsusilə Qobustan qayaları ilə bağlı səhnələr) və nəhayət tarixin yaddaşı. Bu ekran əsərində sadalanan mövzuların hamısına toxunulub. Filmdəki nostolji hisslərini yaradan fotoşəkillərlə bağlı epizodlar da məhz yaddaş və gözəlliyin vəhdətindən xəbər verir. Qəribin düşdüyü sahə sanki bir bərzəxdir, gündəliyi isə imtahana çəkilən əməl dəftəridir. Belə məqamda bir məsələ insanı dərindən düşündürür. Necə ki fotoqraf adlanan şəxs öz hədəfinin təsvirini donduraraq onu əbədiyyətə qovuşdurur, eləcə də bütün aləmlərdə mövcud olan hər hansı bir zərrə belə Tanrının nəzərindən yayınmır və günlərin bir günü bəşər övladını da gözləri önündə təkrarsız tale tablosunun canlanması gözləyir. O zaman nələr baş verə bilər?! Bu sınaq məqamı bizim hər birimiz üçün bir gün var. Sadəcə Qəribin bəxti onda gətirib ki , o , bu imtahandan həyatda yaşarkən keçir və salamat çıxır. Buna qədərki əzablardan qurtula bilir. Bu kinodur kinoda bu, mümkündür. Görəsən, həyatda necə?..
Mənzər
Məhəmmədrəsulqızı,
Kinoşünas
Mədəniyyət.-
2011.- 2 fevral.- S. 10.