Qısa ömrün mənalı cizgiləri:
Bəhruz Kəngərli
Azərbaycan
professional təsviri sənətinin banilərindən biri,
parlaq istedad sahibi Bəhruz Kəngərli çox qısa,
lakin maraqlı ömür yaşayıb. 1892-ci il yanvarın
10-da (yeni təqvimlə 22-də) Naxçıvanda ziyalı
ailədə dünyaya gəlib. Erkən yaşından rəsm
çəkməyə böyük həvəs göstərir.
1910-cu ildə atası onu Tiflisdə Qafqaz İncəsənəti
Təşviq Cəmiyyətinin nəzdində fəaliyyət
göstərən Boyakarlıq və Heykəltəraşlıq
Məktəbinə qoyur. 1910-1915-ci illərdə burada rəssamlıq
sənətinin əsaslarını öyrənir.
1915-ci ildə rəssamlıq təhsilini
başa vurub Naxçıvana qayıdır. Həvəslə
yaradıcılıq fəaliyyətinə başlayır.
Bir-birindən dəyərli əsərlər yaradır. Milli
təsviri sənətimizdə realist boyakarlığın əsasını
qoyur. Boyakarlıq sənətini yeni forma, janr və təsvir
vasitələri ilə zənginləşdirir, Vətənin
gözəlliklərini tərənnüm edir. Bu gün onun
kömür, karandaş və yağlı boya ilə
yaratdığı əsərlər dəyərli eksponat kimi
muzeylərdə saxlanılır.
Bəhruz Kəngərli qısa
ömrünün yeddi ilini peşəkar
yaradıcılığa həsr edib. Bu az müddətdə
yüzlərlə rəsm əsəri yaradıb. O, yüksək
bədii-estetik dəyəri ilə diqqəti cəlb edən
xeyli portret, mənzərə, natürmort və s. çəkib.
Dövrünün qabaqcıl ziyalılarının, sadə əmək
adamlarının portretləri (“Yaşıl kişi”,
“Gürcü” ), mövzu aktuallığına və ideya məzmununa
görə bu günün ictimai-siyasi hadisələri ilə
səsləşən “Qaçqınlar“ silsiləsinə
daxil olan “Tərk edilmiş ev“, “Yurdsuz ailə“, “Papaqlı
oğlan“, “Naxçıvanda xaraba qalmış evlər“,
“Qaçqın qadın“, “Qaçqın oğlan“ və s.
portretləri canlılığı, reallığı və
psixoloji ifadəliliyi ilə fərqlənir. Bu əsərlərində
qaçqın uşaqların hər birinin simasında ata-baba
ocaqlarının həsrətini, keçirdikləri hiss və
həyəcanları, gözlərində donmuş qüssə
və kədəri çox böyük ustalıqla əks
etdirib.
Onun
yaradıcılığında mənzərə janrı
mühüm yer tutur. Təbiət gözəllikləri
(“Dağlıq mənzərə”, “İlanlıdağ ay
işığında“, “Günəş batarkən“,
“Ağrıdağ“), mədəniyyət abidələri
(“Mömünə Xatun türbəsi”), ilin fəsilləri
(“Payız“, “Bahar“) əks olunub.
1920-ci ildə Azərbaycanda Xalq
Cümhuriyyətinin süqutu, Zəngəzurun Ermənistana
verilməsi, Naxçıvan və Qarabağa edilən təcavüzləri,
minlərcə günahsız insanların qətlə yetirilməsi,
Azərbaycanın talanması və xalqın öz tarix və
mədəniyyətindən uzaqlaşması rəssama
ağır təsir göstərir. Bütün bu
haqsızlıqları yaratdığı əsərlərində
böyük ürək ağrısı ilə ifadə edir.
1921-ci ildə Naxçıvanda
İnqilab Komitəsinin təşəbbüsü ilə Bəhruz
Kəngərlinin əsərlərindən ibarət sərgi təşkil
olunur. Həmin sərgidə onun 500-dən çox əsəri
sərgilənir. Daim ehtiyac içində yaşayan, heç
bir qayğı görməyən sənətkar
üçün həmin sərginin böyük əhəmiyyəti
olur. O, sərgidən əldə etdiyi pulun üçdə
birini şəhər uşaq evinə
bağışlayır.
Bu gün görkəmli rəssamın
əsərləri Azərbaycan Dövlət İncəsənət
Muzeyində, Naxçıvan Dövlət Tarix Muzeyində,
Moskva Dövlət Tarix Muzeyində və şəxsi
kolleksiyalarda saxlanılır.
Bəhruz Kəngərli həmişə
xalqına bağlı olub. Xalqın keçdiyi əzablı
yolları mənən - əsərlərində
yaşayıb. Lakin ömür vəfa etməyib. 1922-ci il
fevralın 7-də Naxçıvanda vəfat edib.
Savalan
Fərəcov
Mədəniyyət.-
2011.- 4 fevral.- S. 11.