Böyük şəxsiyyətin
ləyaqətli övladı
İmruz Əfəndiyeva - 75
Elə
bir anım olmayıb ki, mən ömrümdən keçən
illəri, o çağları vərəq-vərəq
xatırlamayım. Görünür, ötən günlərə
olan belə istək insan taleyinə əbədi həkk olunur.
Doğru deyiblər ki, insan tarixin hansı mərhələsində
yaşayırsa yaşasın, özü də bir tarix olur və
mən nə qədər çətin anlar olsa da, keçən
günlərimdən razıyam.
Çünki keçmişin
şirin anları indi də məndə rahatlıq hissləri
oyandırır və bu duyğuları yaşadan, onları
itirməyə, sönməyə qoymayan müəllimlərimin
əziz xatirəsidir. Bu müəllimlərdən biri də,
konservatoriyada oxuduğum zaman mənə dərs verən,
musiqi elminə maraq oyadan hörmətli İmruz Əfəndiyevadır.
Bu gün o, Azərbaycan musiqişünaslıq elmində fədakarcasına
çalışan alimlərimizdən biridir.
İmruz Əfəndiyeva
1935-ci il dekabrın
16-da Bakıda anadan olub. Əsli Şəkidən olan atası Məmməd Sadiq Əfəndiyev ictimai xadim, teatrşünas alim, maarifçi və dramaturq olub, Moskva və Bakı konservatoriyalarında
çalışıb, dahi
Üzeyir bəylə
dostluq və yaradıcılıq ünsiyyətində
olan şəxsiyyətlərdən
olub. Təsadüfi deyil ki, 1937-ci ildə Ü.Hacıbəylinin
“Koroğlu” operasının
premyerasından sonra bu əsər barədə ilk resenziyalardan
birini M.S.Əfəndiyev
yazmışdı. Onun
1942-ci ildə Böyük
Vətən müharibəsində
həlak olması balaca İmruzun və qardaşı Fədlunun yaddaşında
ömürlük acı
bir iz qoyub.
Lakin təbiət onlara nikbinlik, iradə, vüqar bəxş edib, atalarının davamçısı
olaraq İmruz musiqiyə, qardaşı isə rəssamlığa
meyl salıb.
İmruz Əfəndiyevanın anası,
uşaq həkimi Musalət Quliyeva qızını Fatma Səmədovanın rəhbərlik
etdiyi 2 nömrəli musiqi məktəbinə yazdırır. Sonra musiqi nəzəriyyəsinə
maraq İmruzu Asəf Zeynallı adına Bakı Musiqi Texnikumunun nəzəriyyə şöbəsinə,
oradan da Azərbaycan Dövlət Konservatoriyasının (indiki
Musiqi Akademiyası) tarix nəzəriyyə fakültəsinə gətirir.
İmruz xanım 1960-cı ildən
konservatoriyanın tarix
nəzəriyyə fakültəsinin
musiqi tarixi və musiqi nəzəriyyəsi kafedralarında
işləməyə başlayıb.
Hazırda “Musiqi nəzəriyyəsi” kafedrasının
professorudur. 50 ilə yaxındır ki, İmruz Əfəndiyeva səmərəli pedaqoji fəaliyyətini vicdanla davam etdirir. “Harmoniya”, “Harmoniyanın tarixi”, “Solfecio”, “Musiqi nəzəriyyə sistemləri”, “Müasir harmoniya”, “XX əsrin musiqi nəzəriyyəsi”
fənlərindən ixtisas
kurslarında dərs verir. Yetişdirdiyi tələbələr Azərbaycanın
və xarici ölkələrin müxtəlif
musiqi ocaqlarında müvəffəqiyyətlə çalışırlar.
İmruz xanım 1968-ci ildən Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqının üzvüdür.
Bəstəkarlar İttifaqı
və Dövlət Konservatoriyasının xətti
ilə keçmiş
SSRİ-nin müxtəlif
şəhərlərində keçirilən ümumittifaq
plenum və konfranslarda,
beynəlxalq simpoziumlarda
maraqlı məruzələrlə
çıxış edib.
Bir neçə monoqrafiya, kitab, bir çox elmi-populyar, publisistik məqalələrin müəllifidir.
İmruz Əfəndiyeva milli musiqişünaslıqda ilk dəfə
Azərbaycan bəstəkarlarının
mahnı yaradıcılığına
həsr edilmiş tədqiqat işi yazıb, 1982-ci ildə Tbilisidə “Azərbaycan sovet mahnısı” mövzunda sənətşünaslıq
dissertasiyasını uğurla
müdafiə edib. Musiqişünas mahnı mövzusu haqqında bir neçə kitab (rus dilində)
yazıb: “Novoe v Azerbaydjanskoy pesne» (1974), «Azerbaydjanskaya Sovetskaya pesnya» (1981), «Telman Qadjiev» (1983), «Qordost azerbaydjanskoqo naroda» (Rəşid Behbudov haqqında).
İmruz xanımın ən dəyərli işlərindən
biri 1999-cu ildə işıq üzü görən “Vasif Adıgözəlov” monoqrafiyasıdır.
Musiqişünas bəstəkarın
geniş yaradıcılıq
nümunələrini təhlil
edərək maraqlı
nəticələr əldə
edib. Onu da demək lazımdır
ki, həmin mövzu əsasında İmruz Əfəndiyeva
2005-ci ildə doktorluq
dissertasiyasını “Vasif
Adıgözəlov yaradıcılığı
milli ənənələr
kontekstində”) müdafiə
edərək sənətşünaslıq
doktoru alimlik dərəcəsinə layiq
görülüb.
Musiqişünas
alim həmçinin Oqtay Zülfüqarov, Oqtay Rəcəbov, Sevda İbrahimova kimi bəstəkarların
uşaq musiqisinə
aid maraqlı məqalələrin
müəllifidir.
İmruz Əfəndiyeva muğam sənətinin incəliklərini
də tədqiq edən musiqişünaslardandır.
Hələ 1983-cü ildə
Səmərqənddə keçirilən
beynəlxalq simpoziumda
Azərbaycan muğamlarına
həsr etdiyi maraqlı məruzə ilə çıxış
etmişdi. Bu mövzunu
sonradan “Yaxın və orta Şərq
xalqlarının şifahi
ənənələri professional musiqi və müasirlik” kitabında geniş işləyib.
İmruz Əfəndiyeva 300-dən artıq
elmi populyar oçerklərin, məqalələrin
və resenziyaların
müəllifidir. O, Ü.Hacıbəyli,
Ə.Bədəlbəyli, Q.Qarayev,
S.Rüstəmov, T.Quliyev,
T.Bakıxanov, F.Əlizadə
kimi bəstəkarlar haqqında maraqlı məqalələr yazıb.
Bir neçə dərs vəsaiti və metodik işlərin, “Harmoniya” və “Solfecio” fənlərinə həsr
edilmiş proqramların
müəllifidir. Dəfələrlə
beynəlxalq konfranslarda
maraqlı məruzələrlə
çıxış edib.
Onun musiqi maarifçilik işini də xüsusi qeyd etmək lazımdır. Filarmoniyada, məktəb və klublarda mədəni saraylarda musiqi sənəti, bəstəkarlarımızın həyat və yaradıcılığı, fərqli
musiqi əsərləri
haqqında tez-tez mühazirələr söyləyir
və hər dəfə də dinləyici kütlənin
rəğbətini qazanır.
Uzun illər Azərbaycan televiziyasında
“Müasir mərhələdə
Azərbaycan mahnısı”
adlı verilişlərinin
müəllifi olub.
Arzu edirəm ki, 75 yaşını arxada qoymuş hörmətli alimin elmi axtarışları
bundan sonra da dinamik olsun.
İmruz xanıma cansağlığı, həyatda
xoşbəxtlik arzulayıram.
Zemfira Qafarova
Mədəniyyət.-
2011.- 11 fevral.- S. 12.